Έρχονται τα οχήματα υδρογόνου στους δρόμους-Το κόστος αγοράς και οι τρεις μάρκες

Νέα οχήματα που θα κινούνται με υδρογόνο αναμένεται να κυκλοφορούν στους κυπριακούς δρόμους το 2023, καθώς η απόφαση για λειτουργία πρατηρίου με την παροχή πράσινου υδρογόνου που θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως καύσιμο για τις μεταφορές, ανοίγει και τον δρόμο για την εισαγωγή νέων αυτοκινήτων που θα είναι φιλικά προς το περιβάλλον και τον άνθρωπο. 

Συγκεκριμένα, όπως αποφασίστηκε, θα δημιουργηθεί πρατήριο ανεφοδιασμού υδρογόνου, εντός των ορίων του Δήμου Αραδίππου, από την Future Fuels Ltd. Σύμφωνα με την περιβαλλοντική μελέτη, το υδρογόνο που θα παραχθεί λέγεται πράσινο, καθώς θα παράγεται από ηλεκτρική ενέργεια που θα προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, καθώς αφού έχει υπογραφεί σύμβαση με προμηθευτή πράσινης ενέργειας στην Κύπρο. Κατά συνέπεια, η λειτουργία του έργου αναμένεται να συμβάλει στην προστασία του περιβάλλοντος μέσω της μείωσης των επιβλαβών εκπομπών στο περιβάλλον.

Μέχρι σήμερα πάντως, τρεις είναι οι εταιρείες που παράγουν οχήματα με υδρογοκίνηση και πρόκειται για την Toyota, τη Honda και τη Hyundai. Η Toyota μάλιστα, είναι η πρώτη εταιρεία που έχει παράξει οχήματα με υδρογόνο και από το 2015 που κυκλοφορεί αυτοκίνητο υδρογόνου στην αγορά, η τιμή του άρχιζε από τις 60.000 ευρώ. Μετά από επτά χρόνια όμως η τιμή του του είναι φθηνότερη και με ένα απλό υπολογισμό, ένα όχημα υδρογόνου είναι γύρω στις 40.000 ευρώ, όση είναι δηλαδή και η αξία ενός ηλεκτρικού οχήματος.

Παραθέτοντας τις γνώσεις του στον REPORTER, o Μηχανολόγος και Μηχανικός Οχημάτων, Χαράλαμπος Καπετάνιος, ανέφερε ότι «στην Κύπρο ήδη έχουμε Νομοθεσία που καλύπτει το θέμα της υδρογονοκίνησης, όπως επίσης και για την κίνηση με υγραέριο και φυσικό αέριο που είναι 100% φιλικά προς το περιβάλλον. Το καύσιμο που έχει μηδενικούς ρύπους όμως, είναι το υδρογόνο και μετά κατά σειρά έρχεται το φυσικό αέριο και έπειτα το υγραέριο».

Όσον αφορά το υδρογόνο, όπως εξήγησε ο κ. Καπετάνιος, «είναι κάτι που προέρχεται από νερό σε πρώτη φάση, μέσω της διαδικασίας της ηλεκτρόλυσης. Για παράδειγμα, έχουμε μια ποσότητα αποσταγμένου νερού, το οποίο νερό θερμαίνεται με τη διαδικασία της ηλεκτρόλυσης, όπως φορτίζουμε μια μπαταρία με θετικό και αρνητικό πόλο και έτσι δημιουργείται η ηλεκτρόλυση. Τα αέρια που δημιουργούνται από τη θερμότητα του νερού είναι το υδρογόνο, το οποίο είναι αέριο και είναι καύσιμο. Πρόκειται για κάτι που είναι 100% εκρηκτικό, όμως αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να μας φοβίζει και ότι είναι κάτι επικίνδυνο. Είναι μια πάρα πολύ παλιά τεχνολογία, καθώς είναι από το 1839 που έχει ξεκινήσει η χρήση του υδρογόνου».

Σχετικά με το πρατήριο που έρχεται να ανοίξει τις πόρτες του στην Κύπρο, αυτό θα προμηθεύει το πράσινο υδρογόνο, που θα είναι για χρήση στα βαρέα οχήματα ουσιαστικά και όχι στα επιβατικά οχήματα. «Υπάρχουν τέσσερα είδη υδρογόνου. Το πράσινο υδρογόνο, το οποίο προέρχεται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, όπως είναι η αιολική ενέργεια και τα φωτοβολταϊκά. Επίσης, είναι το γκρίζο υδρογόνο, το οποίο εξάγεται από το φυσικό αέριο, με ατμούς και με κάποιες χημικές διαδικασίες. Είναι επίσης το μπλε υδρογόνο, το οποίο παράγεται από το φυσικό αέριο, το οποίο έχει κάποιες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, το οποίο μπορούμε να αποθηκεύσουμε, όπως και το πράσινο υδρογόνο. Ακόμη, είναι και το τιρκουάζ υδρογόνο, το οποίο είναι το υδρογόνο χαμηλής σε περιεκτικότητα άνθρακα και είναι το πιο απομακρυσμένο από όλα».

Σήμερα, στην Ευρώπη, στην Αμερική και στην Ασία, κυκλοφορούν οχήματα με υδρογόνο, αλλά στην Κύπρο ακόμη δεν έχουμε όχημα υδρογόνου, όμως με τη νέα χρόνια αναμένεται η εισαγωγή τους. «Είναι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο ουσιαστικά, το οποίο αντί να φορτίζουμε και να πληρώνουμε ρεύμα και να καίμε μαζούτ και να παράγουμε ρύπους για να φορτίζουμε τα οχήματα μας, έχουμε τον σταθμό υδρογόνου και απλά γεμίζουμε το όχημα μας, με μηδενικούς ρύπους. Το μόνο που βγάζει ένα όχημα υδρογόνου, είναι νερό από το εξώστ και έχουμε για παράδειγμα με πέντε λίτρα γύρω στα 800 χιλιόμετρα αυτονομίας στο όχημα».

Το πιο σημαντικό γεγονός, που έθιξε ο κ. Καπετάνιος, είναι ο Νόμος περί προώθησης και ανάπτυξης των υποδομών εναλλακτικών καυσίμων, που ψηφίστηκε από τη Βουλή το 2017. «Ο Νόμος, καλύπτει τα εναλλακτικά καύσιμα, για να μπορούμε να έχουμε ουσιαστικά ηλεκτρική ενέργεια, υδρογόνο, βιοκαύσιμα, συνθετικά καύσιμα, φυσικό αέριο και υγραέριο. Γι’ αυτά όλα, όπως αναφέρει η Νομοθεσία, μέχρι το τέλος του 2025 πρέπει να έχουμε επαρκή σημεία για να προμηθεύσουμε με καύσιμα όλων των ειδών τα οχήματα που θα κυκλοφορούν στους δρόμους».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Δίωρη στάση εργασίας από τους χαμηλόμισθους της ΙΣΟΤΗΤΑΣ-Φωνές για στασιμότητα στην ανέλιξη
Δεν υποχωρεί η σκόνη, παραμένει η θερμή αέρια μάζα-Στους 26 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία
Ακούει εισηγήσεις και καθορίζει τα επόμενα βήματα για την κοινωνική ένταξη μεταναστών ο ΥΠΕΣ
Διφορούμενες οι αντιδράσεις για τα μέτρα-Φόβοι για νέα φυγή στα κατεχόμενα για καύσιμα
Υπουργός Υγείας: Προσδοκία στήριξης από διεθνή κοινότητα για λύση στο Κυπριακό
Kατάργηση φορολόγησης εισοδήματος στο φιλοδώρημα υπαλλήλων με σύμβαση στη Δημόσια Υπηρεσία
Ενέκρινε τον προϋπολογισμό της Αρχής Ψηφιακής Ασφάλειας η Ολομέλεια
Ανησυχία Βουλευτών για μείωση του αποθεματικού του Ταμείου ΑΠΕ και ΕΞΕ
Αναμένει υλοποίηση έργων και προειδοποιεί η Συντ. Γονέων Σχολείων του Ύψωνα
Ξεδίπλωσε το πλάνο του για τα πρόστιμα ο Βαφεάδης-Στο τραπέζι η μείωση κατά 50% του εξώδικου υπό προϋποθέσεις