Δευτέρα 30 Ιαν, 2023 | Επικοινωνία
trans gif

Συνεχίζεται η κόντρα ΑΚΕΛ και Προδρόμου για τις εξετάσεις τετραμήνων-Αντάλλαξαν πυρά

  30/11/2022 18:58
Συνεχίζεται η κόντρα ΑΚΕΛ και Προδρόμου για τις εξετάσεις τετραμήνων-Αντάλλαξαν πυρά

Συνεχίζεται η κόντρα ΑΚΕΛ και Προδρόμου για τις εξετάσεις τετραμήνων-Αντάλλαξαν πυρά

  30/11/2022 18:58

O Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου σε γραπτή δήλωση αναφορικά με ανακοίνωση του ΑΚΕΛ στην οποία το κόμμα, κάνει λόγο για «αποτυχημένο θεσμό» της αξιολόγησης μαθητών/τριών, αναφέρει ότι με «τις γνωστές αναχρονιστικές αντιλήψεις του και χαρακτηριστική προσέγγιση λαϊκισμού, το ΑΚΕΛ προσπαθεί, ενόψει των επικείμενων εκλογών, να βγει από την απομόνωση στην οποία το οδηγούν οι παρωχημένες και ακραίες τοποθετήσεις του».

Διερωτάται όμως κανείς σε τι ωφελεί αυτή η εμμονή τους, αφού είναι πολύ καλά γνωστό ότι το ΑΚΕΛ ήταν το μόνο πολιτικό κόμμα που από την πρώτη στιγμή τάχθηκε εναντίον της Εκπαιδευτικής Μεταρρύθμισης, η οποία όμως έτυχε της έγκρισης της Βουλής, προσθέτει ο Υπουργός Παιδείας.

Σύμφωνα με τον κ. Προδρόμου, αναφέρονται σε νομοθεσία που είχε εξ αρχής όχι μόνο την έγκριση της Βουλής, αλλά και στήριξη μέσα από τροπολογίες πολιτικών δυνάμεων που έγιναν δεκτές (χαρακτηριστικά αναφερόταν ως «νόμος Λεωνίδου») και τη θετική τοποθέτηση τόσο της ΟΕΛΜΕΚ όσο και σε γενικές γραμμές της Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Γονέων. Μιλούν για νομοθεσία που το ΑΚΕΛ επεδίωξε κατ’ επανάληψη ανεπιτυχώς να αναιρέσει, ενώ στην πράξη προσπάθησε με κάθε τρόπο να εμποδίσει την εφαρμογή της, παρατηρεί ο κ. Προδρόμου.

«Ποιο δίκαιο έχει και ποιο σκοπό εξυπηρετεί άραγε το ΑΚΕΛ που προσπαθεί να παρεμποδίσει να ολοκληρωθεί μια μεταρρύθμιση, η οποία έχει δημοκρατικά εγκριθεί; Αυτή είναι η αντίληψή τους για τη δημοκρατική διακυβέρνηση;», διερωτάται ο κ. Προδρόμου. 

Επίσης ο Υπουργός Παιδείας αναφέρει πως «εδώ και τρία χρόνια το ΑΚΕΛ προτάσσει μηδενισμό και αναχρονιστικά ιδεολογήματα και η μόνη συμβολή του είναι να αναστατώνει ανώφελα τα σχολεία».

Ακολούθως αφού αναφέρει ότι η νέα διαδικασία αξιολόγησης έχει εφαρμοστεί επιτυχώς, καθιερώνοντας ένα πεδίο αξιόπιστης αξιολόγησης, με όλα τα οφέλη και αίσθηση αξιοκρατίας και παρέχει πολύ χρήσιμες ενδείξεις τόσο για τους μαθητές/μαθήτριες, όσο και για τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία, προσθέτει ότι φέτος η εφαρμογή της διευρύνεται, καλύπτοντας και τον γυμνασιακό κύκλο. Σημειώνει πως η Πολιτεία και το Υπουργείο Παιδείας μπορούν στη βάση των αξιόπιστων στοιχείων και ενδείξεων που είναι πλέον διαθέσιμα να αξιολογούν συνεχώς τα αναλυτικά προγράμματα και τις παιδαγωγικές μεθόδους και διαδικασίες και να επιφέρουν με στοχευμένο τρόπο αναπροσαρμογές και βελτιώσεις.

"Δεν προσφέρει οτιδήποτε η νέα έξαρση του ΑΚΕΛ που δεν σχετίζεται πραγματικά με τη σχολική ζωή, αλλά αναμφίβολα συνδυάζεται με την προεκλογική περίοδο", συνεχίζει προσθέτοντας "ας αντιληφθούν ότι είναι στις κάλπες που θα κριθεί η εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας και ας αφήσουν ήσυχα τα σχολεία".

Νωρίτερα σε δήλωσή του ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, έκανε λόγο για αποτυχημένο θεσμό των εξετάσεων των τετραμήνων  που, «συνεχίζει να δημιουργεί τεράστια προβλήματα στα σχολεία, τους μαθητές, στους γονείς τους και στους εκπαιδευτικούς. Είναι ένας θεσμός, ο οποίος πανθομολογουμένως, με βάση τις απόψεις των γονιών, των μαθητών και των εκπαιδευτικών έχει αποτύχει πλήρως Ένας θεσμός ο οποίος συνεχίζει να ταλαιπωρεί το εκπαιδευτικό μας σύστημα, με ενοχή του Υπουργού  Παιδείας και του Υπουργείου του, αλλά λυπούμαι να παρατηρήσω και συνένοχων πολιτικών δυνάμεων, οι οποίες στήριξαν αυτό το θεσμό, ειδικά στις κρίσιμες ψηφοφορίες στην Ολομέλεια της Βουλής και δεν ανέλαβαν την ευθύνη τους την ώρα που έπρεπε. Και αναφέρομαι στο γεγονός ότι το ΑΚΕΛ είχε καταθέσει πρόταση νόμου για κατάργηση των εξετάσεων των τετραμήνων, την οποία καταψήφισαν στην Ολομέλεια της Βουλής και στο γεγονός ότι λίγο πριν το καλοκαίρι μπροστά σε αυτά τα αδιέξοδα είχαμε ετοιμάσει και πάλι πρόταση νόμου για κατάργηση των εξετάσεων των τετραμήνων την οποία, δυστυχώς, δεν στήριξαν άλλες πολιτικές δυνάμεις».

Σημείωσε δε πως «ακούμε τώρα την παραδοχή και από άλλους για τον αποτυχημένο θεσμό των εξετάσεων των τετραμήνων. Χαιρετίζουμε και καλωσορίζουμε όποιες άλλες δυνάμεις έχουν αντιληφθεί τα τραγικά αδιέξοδα και τα λάθη που έχουν γίνει σε σχέση με αυτό το θεσμό, που στο τέλος της ημέρας, αν το δούμε από παιδαγωγικής άποψης, αποτελεί παιδαγωγικό έγκλημα σε βάρος των παιδιών μας, σε βάρος του εκπαιδευτικού συστήματος».

Ανέφερε πως «δυστυχώς, τώρα είναι αργά, τουλάχιστον για την τρέχουσα χρονιά, για την ανάληψη οποιασδήποτε πρωτοβουλίας σε πρακτικό επίπεδο. Δυστυχώς, την ώρα που έπρεπε, την ώρα που τέθηκε ενώπιον όλων η πρόταση νόμου του ΑΚΕΛ επικράτησαν άλλες σκοπιμότητες και άλλες προσεγγίσεις.  Παρ’ όλα αυτά, θέλω να πιστεύω ότι έχοντας το κόστος που θα έχουμε για τη φετινή χρονιά, τη θυματοποίηση ακόμη μερικών χιλιάδων μαθητών, με το άνοιγμα της Βουλής, επιτέλους, θα γίνουν ώριμες, ωφέλιμες, σοβαρές σκέψεις, θα ακούσουμε τους ακαδημαϊκούς του Πανεπιστημίου Κύπρου που με ομόφωνη τοποθέτηση εξέφρασαν την άποψη τους για τον αποτυχημένο αυτό θεσμό. Θα ακούσουμε επιτέλους τους μαθητές μας,. Θα ακούσουμε επιτέλους τους γονείς των μαθητών μας, θα ακούσουμε επιτέλους τους εκπαιδευτικούς μας και θα διορθώσουμε αυτό το παιδαγωγικό έγκλημα τερματίζοντας το».

Κόντρα και για τους αορίστου 

Σημερινές τοποθετήσεις του ΑΚΕΛ για το εργασιακό καθεστώς εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου φανερώνουν υποκρισία, ανέφερε ο Υπουργός Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου.

Σε γραπτή δήλωσή του, ο κ. Προδρόμου αναφέρει ότι για το θέμα που αφορά άμεσα και τους πολλούς υποψήφιους εκπαιδευτικούς που εντάσσονται στους καταλόγους διορισμών («διοριστέοι» και «διορίσιμοι»), δεν προσφέρεται ως λύση η όποια κατοχύρωση δικαιωμάτων «απασχόλησης αορίστου χρόνου». Ασχέτως αν αυτό θα πρέπει να γίνεται σε συνέχεια τυχόν αποφάσεων δικαστηρίων, σημειώνει, χρειάζεται μια μόνιμη λύση με διάρκεια.

Προσθέτει ότι το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας (ΥΠΑΝ) εξετάζει διεξοδικά αυτό το θέμα -που έχει μεγάλες σε όγκο διαστάσεις- για να δώσει λύσεις που και θα εξυπηρετούν τα καλώς νοούμενα συμφέροντα της εκπαίδευσης και θα κατοχυρώνουν επαγγελματικά τους εκπαιδευτικούς. Οι προτεινόμενες λύσεις, αναφέρει, θα γνωστοποιηθούν σύντομα.

Διερωτάται παράλληλα κατά πόσο η στάση του ΑΚΕΛ είναι ειλικρινής ή μήπως πρόκειται για ευκαιριακά λαϊκιστική τοποθέτηση.

«Αν ήταν ειλικρινής η στάση του, τότε γιατί άραγε το ΑΚΕΛ ήταν το μόνο πολιτικό κόμμα που αντέδρασε έντονα όταν, σε μια περίπτωση πριν δυο μήνες, στην αρχή του σχολικού έτους, το ΥΠΑΝ αντικατέστησε συμβάσεις αγοράς υπηρεσιών με διορισμούς εκπαιδευτικών; Γιατί το ΑΚΕΛ αντέδρασε τότε, υπερασπιζόμενο την αγορά υπηρεσιών! Φάνηκε έτσι πόσο υποκριτική είναι η στάση τους», αναφέρει ο Υπουργός.

Υπενθυμίζει παράλληλα ότι ο μεγάλος αριθμός συμβάσεων αγοράς υπηρεσιών, που προέκυψε μαζί με την ανάγκη ταχείας και ευέλικτης ανάπτυξης νέων προγραμμάτων του Υπουργείου, έχει τις καταβολές του σε εκείνα τα «πέτρινα χρόνια», τότε που οι πολιτικές του ΑΚΕΛ εφαρμοσμένες στη διακυβέρνηση είχαν οδηγήσει τα ταμεία του κράτους να μην έχουν καν τα διαθέσιμα για να πληρωθούν οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων για περισσότερο από ένα-δυο μήνες.

«Εν πάση περιπτώσει, το ΥΠΑΝ αυτήν ακριβώς τη στιγμή επεξεργάζεται τρόπους για να αντικατασταθεί η πρόσκαιρη εξασφάλιση υπηρεσιών και η δημιουργία σχέσεων «αορίστου χρόνου», με τακτικές διαδικασίες προσλήψεων», αναφέρει.

Ο Υπουργός παραδέχεται ότι για λόγους ταχείας και ευέλικτης ανάπτυξης νέων προγραμμάτων τα τελευταία χρόνια υπάρχει σημαντικός αριθμός συμβάσεων αγοράς υπηρεσιών στο ΥΠΑΝ. Αναφέρει ωστόσο ότι το ΑΚΕΛ είναι το τελευταίο που μπορεί να μιλά για τέτοια θέματα. «Διότι για τα σχέδια αγοράς υπηρεσιών που αφορούν στο ΥΠΑΝ, είναι γνωστό ότι εξετάζεται το όλο θέμα και θα δοθούν σφαιρικές λύσεις», αναφέρει.

  Ο κ. Προδρόμου επικρίνει το ΑΚΕΛ ότι με τη σημερινή του τοποθέτηση,  παραπέμπει σε αντισυνταγματικές απόπειρες για να ληφθούν αποφάσεις εκτελεστικής εξουσίας από τη Βουλή, επιδίδεται σε προσπάθεια να «πουλήσει ελπίδα» στη βάση της «απασχόλησης αορίστου χρόνου» και σε όσους έχουν σχέση αγοράς υπηρεσιών με το Δημόσιο και καταφέρεται εναντίον του Προέδρου της Δημοκρατίας.

«Κακίζει τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας και την Κυβέρνηση για αναφορά νομοθεσίας στο Ανώτατο Δικαστήριο σχετικά με ανεπίτρεπτη παρέμβαση της Βουλής σε ζητήματα που αφορούν τους εργαζόμενους αορίστου χρόνου. Γιατί όμως δεν αναμένει να δει τις σχετικές αποφάσεις του Ανωτάτου Δικαστηρίου και στηρίζει ισχυρισμούς σε δικές του ετυμηγορίες;», αναφέρει.

Διερωτάται κατά πόσο το ΑΚΕΛ εννοεί ότι ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας θα πρέπει να αδιαφορεί σε περίπτωση που ψηφίζονται είτε αντισυνταγματικές πρόνοιες είτε ρυθμίσεις μέσα από τις οποίες καταργείται η διάκριση των εξουσιών και κατά πόσο είναι αυτή η διευθέτηση που έχουν κάνει με τον υποψήφιο Πρόεδρο που υποστηρίζουν στις επικείμενες εκλογές, δηλαδή να αδιαφορεί για αντισυνταγματικές νομοθετικές προτάσεις τις οποίες θα υποστηρίζει το ΑΚΕΛ ψηφοθηρικά.

Όπως ανέφερε σε δηλώσεις του ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, Χρίστος Χριστοφίδης, "δυστυχώς, ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επέλεξε για ακόμη μια φορά το δρόμο της σύγκρουσης. Όπως έχουμε ενημερωθεί αποφάσισε και ήδη έχει καταχωρήσει αναφορά στο Ανώτατο Δικαστήριο σε σχέση με την πρόταση νόμου που κατέθεσε το ΑΚΕΛ και ψήφισε η μεγάλη πλειοψηφία της Βουλής για την κατοχύρωση των δικαιωμάτων των εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου. Αυτό που προσπαθήσαμε να κάνουμε είναι να δώσουμε και στους εκπαιδευτικούς αορίστου χρόνου τα ωφελήματα τα οποία απολαμβάνουν οι δημόσιοι υπάλληλοι αορίστου χρόνου. Τίποτε περισσότερο, τίποτε λιγότερο".

Σημείωσε πως, "δυστυχώς, το κυβερνών κόμμα και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας επέλεξαν να θυματοποιήσουν πέραν των 500 εκπαιδευτικών για να εξυπηρετήσουν τις ιδεολογικές τους εμμονές και προσεγγίσεις στα εργασιακά ζητήματα, καθώς και άλλες σκοπιμότητες. Αυτή η κυβέρνηση θυματοποίησε 5.000 εκπαιδευτικούς, τους οποίους μετέτρεψε από τη μια στιγμή στην άλλη από εργοδοτούμενους σε αγορά υπηρεσιών. Υπάρχουν δυο δικαστικές αποφάσεις για το παράνομο της αγοράς υπηρεσιών και συνεχίζει να βασανίζει και να θυματοποιεί 5.000 ανθρώπους".

"Αυτή η κυβέρνησή θυματοποιεί πέραν των 500 εκπαιδευτικών αορίστου χρόνου σκόπιμα και ακόμα όταν είχε την επιλογή να συμβάλει στη διόρθωση της κατάστασης με την δική μας πρόταση νόμου τάχθηκε εναντίον. Αυτή η κυβέρνηση θέλει να ανοίξει παράθυρο ιδιωτικοποίησης της υποχρεωτικής δημόσιας εκπαίδευσης. Και αυτή η κυβέρνηση έχει επιτεθεί μετρικές φορές κατά του συνόλου των εκπαιδευτικών, απαξιώνοντας τους και μειώνοντας την προσφορά και την παρουσία τους", ανέφερε, ενώ στις δηλώσεις του κατέληξε πως, "όλα αυτά δεν είναι φυσικά φαινόμενα, είναι πολιτικές επιλογές. Όπως πολιτική επιλογή θα έχουν μπροστά τους και οι χιλιάδες εκπαιδευτικοί στις επερχόμενες προεδρικές εκλογές, επιτέλους να αλλάξουν τα πράγματα".

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας