Τρίτη 7 Φεβ, 2023 | Επικοινωνία
trans gif

Συνεχίζεται η κόντρα Προδρόμου-ΑΚΕΛ για τα τετράμηνα-Νέα ανταλλαγή πυρών

  21/11/2022 19:01
Συνεχίζεται η κόντρα Προδρόμου-ΑΚΕΛ για τα τετράμηνα-Νέα ανταλλαγή πυρών

Συνεχίζεται η κόντρα Προδρόμου-ΑΚΕΛ για τα τετράμηνα-Νέα ανταλλαγή πυρών

  21/11/2022 19:01

Απάντηση στις δηλώσεις του βουλευτή του ΑΚΕΛ, Χρίστου Χριστοφίδη, για τις εξετάσεις τετραμήνων έδωσε μέσω γραπτής ανακοίνωσής του ο υπουργός Παιδείας, Πρόδρομος Προδρόμου, κάνοντας λόγο για κινδυνολογία εκ μέρους του ΑΚΕΛ.

Συγκεκριμένα ο υπουργός Παιδείας, αναφέρει πως «για μια ακόμα φορά, επανερχόμενο μονότονα στις δογματικές και αναχρονιστικές τοποθετήσεις του, το ΑΚΕΛ προσπαθεί να αρνηθεί τη μεταρρύθμιση του συστήματος αξιολόγησης μαθητών/-τριών που συντελείται τα τελευταία χρόνια με επιτυχία και ολοκληρώνεται φέτος στα γυμνάσια».

«Σε ανακοίνωση του το ΑΚΕΛ», σύμφωνα με τον κ. Προδρόμου, «κινδυνολογεί κάνοντας λόγο για εξαιρετικά επικίνδυνη πορεία. Αν όμως κάτι επικίνδυνο υπάρχει, είναι η αναχρονιστική αντίληψη του ΑΚΕΛ και η άρνηση διαδικασιών αξιολόγησης και αξιοκρατίας. Αν κάτι επικίνδυνο υπάρχει είναι οι πολιτικές ισοπέδωσης που πρεσβεύει το ΑΚΕΛ. Πράγματι, εκεί όπου στο παρελθόν εφαρμόστηκαν οι ισοπεδωτικές αντιλήψεις τους, είτε σε θέματα εκπαίδευσης είτε σε άλλες σφαίρες της κοινωνικής ζωής, έχουμε δει τα ολέθρια αποτελέσματα».

Σημειώνει επίσης πως, «σε μια σύγχρονη κοινωνία και για ένα συγκροτημένο εκπαιδευτικό σύστημα που προάγει τη γνώση και την αξιοκρατία, χρειάζονται και οι ανάλογες διαδικασίες αξιολόγησης. Παντού στο σύγχρονο κόσμο και στα συγκροτημένα εκπαιδευτικά συστήματα υπάρχουν και αξιόπιστες διαδικασίες αξιολόγησης. Με μεγάλες προσπάθειες, αντιμετωπίζοντας τα επιμέρους προβλήματα και υιοθετώντας σημαντικές προσαρμογές και βελτιωτικές αλλαγές, που θα πρέπει να πιστωθούν και στους εκπαιδευτικούς, τα τελευταία χρόνια ολοκληρώνεται στην πράξη και εφαρμόζεται με επιτυχία στη χώρα μας το νέο σύστημα αξιολόγησης μαθητών/-τριών. Ενώ είναι πλέον έτοιμη και η πρόταση για ένα σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και των εκπαιδευτικών».

«Ως γνωστόν, από την πρώτη στιγμή το ΑΚΕΛ αντιστρατεύεται αυτή τη μεταρρύθμιση, μένοντας προσκολλημένο στη γνωστή λογική του, εκείνη της ισοπέδωσης. Αν όμως θα κάναμε λόγο για αποτυχία, όπως γίνεται στην ανακοίνωση του ΑΚΕΛ, εκείνο που απέτυχε ήταν οι συστηματικές προσπάθειες τους να επιβάλουν τις αναχρονιστικές αντιλήψεις τους και να σταθούν εμπόδιο σε προοδευτικές αλλαγές», αναφέρει καταλυτικά στην ανακοίνωσή του ο υπουργός Παιδείας.

Υπενθυμίζεται πως νωρίτερα, ο βουλευτής του ΑΚΕΛ, σε δήλωσή του ανέφερε πως «όπως είχαμε δυστυχώς προβλέψει, εδώ και βέβαια πολλούς μήνες, η υπόθεση εξετάσεις στα τετράμηνα, οδηγεί τα σχολεία μας, από φέτος και τα γυμνάσια μας, σε μια εξαιρετικά επικίνδυνη πορεία. Έχουν προκύψει τεράστια ζητήματα τα οποία δημιουργούν μια χαοτική κατάσταση. Μια κατάσταση η οποία έχει να κάνει με την τοποθέτηση διαφόρων μαθημάτων την ίδια μέρα, την επικάλυψη, την μη γνώση από τις ίδιες τις Διευθύνσεις των σχολείων και από τους εκπαιδευτικούς, του τι πραγματικά θα γίνει με τις εξετάσεις στα τετράμηνα».

Τέλος ανέφερε πως «για ακόμη μία φορά γινόμαστε δέκτες έντονων αντιδράσεων, από γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικούς. Ταυτόχρονα βέβαια, εκτός από αυτή την χαοτική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί λόγω λανθασμένων χειρισμών, συνεχίζουν να υφίστανται τα τεράστια ζητήματα σε σχέση με τον αποτυχημένο αυτό θεσμό, που σχετίζονται με την ενίσχυση της παραπαιδείας, τον πολλαπλασιασμό του άγχους και της πίεσης σε μαθητές και εκπαιδευτικούς και κυρίως στο ότι χάνεται η ουσία της μάθησης, της παιδαγωγικής διαδικασίας, πίσω από αυτή την βιομηχανία συνεχών εξετάσεων, που το μόνο που επιτυγχάνει είναι να ενισχύει την παπαγαλία, την απομνημόνευση γνώσεων και τις τεχνικές για τις εξετάσεις. Πράγματα τα οποία ούτε σύγχρονα είναι ούτε και θα χρησιμεύσουν σε οτιδήποτε στους μαθητές και στις μαθήτριες μας στο μέλλον.».

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας