Βάλλουν συνεχώς κατά ΥΠΑΝ για την οκτάχρονη-«Παραπληροφορεί, άδειος ο φάκελος»

Μία κόντρα άνευ προηγουμένου έχει ξεσπάσει ανάμεσα σε ΚΥΣΟΑ και Υπουργείο Παιδείας, με αφορμή την απόφαση για παραπομπή της οκτάχρονης μαθήτριας σε ειδική μονάδα, με τους μεν να κάνουν λόγο για παραπληροφόρηση και αυταρχικές αποφάσεις και το δε να υπεραμύνεται των αποφάσεων του Υπουργείου του.

Το πρωί πραγματοποιήθηκε εκδήλωση διαμαρτυρίας έξω από το σχολείο της μαθήτριας, όπου η ίδια και οι γονείς της, μαζί με την ΚΥΣΟΑ, τους συμμαθητές της οκτάχρονης αλλά και άλλους γονείς παιδιών με αναπηρίες, διαμαρτυρήθηκαν για την απόφαση του Υπουργείου Παιδείας να την παραπέμψει σε ειδική μονάδα, για δύο μαθήματα. Μάλιστα, η μαθήτρια ήταν εκεί με την τσάντα της, έτοιμη να επιστρέψει στο θρανίο της.

Οι γονείς της μαθήτριας ήταν έντονοι, με τον πατέρα να φωνάζει «έλεος» για την εν λόγω απόφαση, ενώ άλλοι γονείς που βρέθηκαν στο πλάι τους, έκλαιγαν, αφού ένιωθαν το πόνο των γονιών της οκτάχρονης Άννας-Μαρίας.

Η ενέργεια του Υπουργείου Παιδείας, να βγει μπροστά και να υπεραμυνθεί των αποφάσεών του, κάνοντας λόγο για επανεξέταση της μαθήτριας από την Κεντρική Επιτροπή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, τον περασμένο Μάιο και για ομόφωνη απόφαση τοποθέτησης της μαθήτριας στην ειδική μονάδα, προκάλεσε έντονη αντίδραση από πλευράς διαμαρτυρόμενων, οι οποίοι ήταν κατηγορηματικοί.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Καταγγέλλει τον αποκλεισμό μαθήτριας η ΚΥΣΟΑ-«Θύμα πολιτικών διαχωρισμού»

«Αυτό είναι παραπληροφόρηση. Ο φάκελος του παιδιού είναι άδειος. Κανένας δεν την επαναξιολόγησε και η δασκάλα είπε στους γονείς ότι κανένας δεν τους ρώτησε για την πρόοδό της. Θα έπρεπε να δουν τις αξιολογήσεις, που όλοι οι εκπαιδευτικοί κάνουν λόγο για πρόοδο, για ένα παιδί που δεν προκαλεί εντάσεις, που τα πηγαίνει καλά με τους συμμαθητές του. Πρόκειται για ένα παιδί που έχει πλήρη επίγνωση, ήταν εκεί σήμερα και διεκδικούσε», υπέδειξε στον REPORTER το μέλος της ΚΥΣΟΑ και πρόεδρος του συνδέσμου «Αγκαλιά Ελπίδας», Γιούλα Πιτσιάλη.

Ένας άλλος παράγοντας, που προκάλεσε έντονη αντίδραση στους γονείς της οκτάχρονης, αλλά και σε όσους βρέθηκαν στο πλάι τους ήταν το γεγονός πως το Υπουργείο Παιδείας, στην ανακοίνωσή του, αναφέρει πως το παιδί παραπέμπεται σε ειδική μονάδα για δύο μόνο μαθήματα, τα Ελληνικά και τα Μαθηματικά.

«Γιατί δεν ενισχύουν το παιδί σε αυτά τα δύο μαθήματα και το στέλνουν στην μονάδα; Όλοι ξέρουν ότι η μονάδα δεν προσφέρει την ίδια ποιοτική εκπαίδευση, όπως η γενική τάξη. Για ποιο λόγο υπάρχει τόση εμμονή να στείλουν το παιδί εκεί; Θα γίνει αλλαγή πλαισίου εκπαίδευσης με αυτό τον τρόπο. Το παιδί έχει κακοποιηθεί ψυχολογικά».

Μετά την εκδήλωση διαμαρτυρίας, πλέον οι ελπίδες των εμπλεκομένων έχουν αποτεθεί σε όσους αξιωματούχους του κράτους μπορούν να ασκήσουν πιέσεις, ώστε να αλλάξει η κατάσταση. «Περιμένουμε από τους Επιτρόπους, από τους βουλευτές να ασκήσουν πιέσεις για να αλλάξει η κατάσταση. Δεν ξέρουμε ποιος μπορεί και πρέπει να παρέμβει, αλλά πρέπει να αλλάξει η κατάσταση. Μιλούμε για καθαρή διάκριση σε βάρος των παιδιών με αναπηρίες».

Εξάλλου, σε ανακοίνωσή της, η ΚΥΣΟΑ αναφέρει πως μετά από ενημέρωση για «Ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας σχετικά με την περίπτωση μαθήτριας για την οποία εσφαλμένα η ΚΥΣΟΑ κάνει λόγο για αποκλεισμό» ημερομηνίας 21 Νοεμβρίου 2022, στην οποία αναφέρεται παραπλανητικά και με αλαζονεία ότι η 8χρονη μαθήτρια με αναπηρία που αποκλείστηκε από τη γενική τάξη «θα συνεχίσει τη φοίτησή της στο σχολείο της κοινότητάς της, χωρίς να αποκλείεται από το περιβάλλον της τάξης» σύμφωνα με απόφαση της αρμόδιας επιτροπής, ευελπιστώντας να δημιουργήσει στον αναγνώστη την αίσθηση του «όλα βαίνουν καλώς», επιβεβαιώνεται σε αυτή ότι: με απόφασή της στις 21 Οκτωβρίου 2022 απέρριψε την ένσταση των γονέων και αποφάσισε ετσιθελικά τη φοίτηση του παιδιού «σε ειδική μονάδα» που στεγάζεται στο ίδιο σχολείο.

Στην ανακοίνωση της ΚΥΣΟΑ τονίζεται πως «δεν λέει ότι μπορεί να φοιτήσει στην "τάξη της" αλλά στο σχολείο της σε ένα δωμάτιο με πέντε άλλα παιδιά με αναπηρίες. Εν ολίγοις παραδέχεται το Υπουργείο ότι η μαθήτρια ξεριζώνεται από την τάξη της και θα επανέρχεται ως "επισκέπτρια" και υπό άλλο καθεστώς σε αυτήν "για τα υπόλοιπα μαθήματα" και για τα υπόλοιπα δέκα χρόνια της σχολικής περιόδου, ενώ τις πολυάριθμες ώρες των Ελληνικών και των Μαθηματικών θα εξαναγκαστεί να είναι σε Ειδική Μονάδα, μια δομή διαχωρισμού και αποκλεισμού για την οποία οι μαρτυρίες και οι επιστημονικές έρευνες είναι πάμπολλες ως προς την καταστροφική επιρροή που έχει σε όλα τα επίπεδα της ανάπτυξης ενός παιδιού. Πέραν, δηλαδή, του γεγονότος ότι αποτελεί τον ορισμό του αποκλεισμού και του διαχωρισμού».

Η ΚΥΣΟΑ σημειώνει πως στην ανακοίνωση του, το Υπουργείο δε λέει τι θα παρέχεται στο παιδί στην Ειδική Μονάδα και πώς και πόσα λεπτά θα της αναλογούν (μόνο ότι «θα διδάσκεται τα Ελληνικά και Μαθηματικά» - τα μαθήματα που καταλαμβάνουν ένα τεράστιο αριθμό ωρών μάθησης/ φοίτησης/ συμμετοχής στην τάξη), για τα οποία σε παρόμοιες περιπτώσεις παρέχεται ενισχυτική διδασκαλία και τα παιδιά φοιτούν μέσα στη γενική τάξη με τους συμμαθητές τους και όχι σε Ειδική Μονάδα, όπου άλλωστε δεν υπάρχουν Εκπαιδευτικοί που διδάσκουν Ελληνικά και Μαθηματικά.

Στην ανακοίνωση του Υπουργείου δεν αναφέρεται, εσκεμμένα, υποδεικνύει η Οργάνωση, «τι απολυτήριο θα λάβει αποφοιτώντας από Ειδική Μονάδα, (οπόταν και θα λάβει το μη απολυτήριο) ούτε ότι το μέλλον της μαθήτριας (κοινωνική και επαγγελματική ενσωμάτωση και συμμετοχή στην κοινότητα) θα καταδικασθεί μια για πάντα. Δε λέει ότι μετά τα 21 η μοναδική επιλογή της μαθήτριας θα είναι ένα κλειστό ίδρυμα ή στην καλύτερη περίπτωση ένα κέντρο ημερήσιας φροντίδας, με όλες τις συνέπειες που αυτό θα συνεπάγεται».

Η ΚΥΣΟΑ προσθέτει στην ανακοίνωση ότι «δεν λέει ότι καμία "επαναξιολόγηση" δεν υφίσταται στην πραγματικότητα με τις τελευταίες αξιολογήσεις να είναι αυτές απ' όταν το παιδί ήταν στην προσχολική ηλικία. Αντί αυτού ονομάζει "επαναξιολόγηση" μία συνεδρίαση στην οποία δόθηκαν οδηγίες από τους εκπροσώπους του ΥΠΑΝ με τη σύμφωνη άποψη της Διεύθυνσης του Σχολείου να φοιτήσει το παιδί στην Ειδική Μονάδα». 

Σημειώνεται, δε, ότι το άμεσο αποτέλεσμα είναι η μαθήτρια να βιώνει στο πετσί της, όπως πολλά άλλα παιδιά με αναπηρίες της ηλικίας της, τη με ρατσιστικές προσεγγίσεις στέρηση των δικαιωμάτων της και να κλαίει μέρα και νύκτα, διερωτώμενη ποιο είναι το κακό που έκανε και πρέπει να τιμωρηθεί επειδή απλώς και μόνο έχει μια αναπηρία.

«Απορρίπτουμε, τέλος, τις νουθεσίες του Υπουργείου προς την ΚΥΣΟΑ, το δια νόμου θεσμοθετημένο και επίσημο εκπρόσωπο των ατόμων με αναπηρίες και των οικογενειών τους σε εθνικό επίπεδο, που είναι ασφαλώς αποτέλεσμα της υπεροψίας του Υπουργείου και της αντίληψης ως οι «αυθεντικοί άρχοντες της αρτιμέλειας», που ως «ανώτερα όντα» θεωρούν ότι είναι οι μόνοι που γνωρίζουν τα συμφέροντα των παιδιών με αναπηρίες και των οικογενειών τους, που, όπως πολύ καλά γνωρίζουμε, ταυτίζονται με συμφέροντα επαγγελματικών ομάδων και πολιτικών, καταφεύγοντας μάλιστα σε ανακρίβειες και απαξίωση του κινήματος των ατόμων με αναπηρίες και των αξιωματούχων του που περιφρονούν σκόπιμα και καταπατούν τα δικαιώματα τους».

Πώς απαντά το Υπουργείο Παιδείας

Υπενθυμίζεται πως το Υπουργείο Παιδείας θέλησε να απαντήσει στα πυρά της ΚΥΣΟΑ, για την εν λόγω υπόθεση και σε μία ανακοίνωση, απαρίθμησε τους λόγους και τις ενέργειες πίσω από την απόφασή του.

Όπως είχε αναφέρει, η μαθήτρια φοιτά στη Β΄ τάξη του Δημοτικού Σχολείου Μακεδονίτισσα Β΄ και κατά τη σχολική χρονιά 2021-2022, έτυχε αξιολόγησης και λήφθηκε απόφαση από την Επαρχιακή Επιτροπή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης(Ε.Ε.Ε.Α.Ε.) για αλλαγή του πλαισίου φοίτησης σε Ειδική Μονάδα.

Το Υπουργείο σημείωσε πως οι γονείς προχώρησαν σε ένσταση και τον Ιανουάριο του 2022, η Κεντρική Επιτροπή Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης(Κ.Ε.Ε.Α.Ε.), αποφάσισε όπως η μαθήτρια συνεχίσει δοκιμαστικά τη φοίτησή της σε γενική τάξη και τύχει επαναξιολόγηση τον Μάιο του 2022. Τον Μάιο του 2022, έγινε επαναξιολόγηση και όλοι οι ειδικοί εισηγήθηκαν τη φοίτηση της μαθήτριας σε Ειδική Μονάδα. Ακολούθησε απόφαση της Ε.Ε.Ε.Α.Ε. για αλλαγή του πλαισίου φοίτησης.

Προστίθεται πως οι γονείς προχώρησαν σε ένσταση προς την Κ.Ε.Ε.Α.Ε.. Η Κ.Ε.Ε.Α.Ε., με απόφασή της στις 21 Οκτωβρίου 2022, απέρριψε την ένσταση και αποφάσισε τη φοίτηση του παιδιού σε Ειδική Μονάδα που στεγάζεται στο ίδιο σχολείο. Σύμφωνα με την απόφαση, η μαθήτρια θα  διδάσκεται τα Ελληνικά και Μαθηματικά στο πλαίσιο της Ειδικής Μονάδας και θα εντάσσεται στη γενική τάξη στα υπόλοιπα μαθήματα. Ως εκ τούτου, λανθασμένα γίνεται στην ανακοίνωση της ΚΥΣΟΑ αναφορά για αποκλεισμό, αφού η μαθήτρια θα συνεχίσει τη φοίτησή της στο σχολείο της κοινότητάς της, χωρίς να αποκλείεται από το περιβάλλον της τάξης.

«Έκτοτε οι γονείς, στερούν το δικαίωμα εκπαίδευσης του παιδιού τους, κρατώντας το στο σπίτι, αρνούμενοι να συμμορφωθούν με την απόφαση της Κ.Ε.Ε.Α.Ε. Το παιδί παρουσιάστηκε στο σχολείο μόνο τις ημέρες που υπήρχε κάποια άλλη δραστηριότητα(π.χ. εκπαιδευτική εκδρομή, θεατρική παράσταση)», κατέληξε το Υπουργείο Παιδείας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Βγαίνει μπροστά το Υπ. Παιδείας και απαντά για τον αποκλεισμό οκτάχρονης μαθήτριας

Δειτε Επισης

Ζητά μόνιμες λύσεις στα προβλήματά των συνταξιούχων η ΕΚΥΣΥ
Στελέχωση των σχολείων με επιμελητές συζήτησαν ΑΣΔΥΚ και Υπουργείο Παιδείας
Κρούει τον κώδωνα του κινδύνου η Πνευμονολογική Εταιρεία-«Κίνδυνος για ευάλωτες ομάδες η σκόνη»
Οι Υπηρεσίες Εφημερίας Προσωπικού Ιατρού κατά τα Σαββατοκύριακα
Ζητούν έρευνα και απόδοση ευθυνών οι συντεχνίες ΡΙΚ για την μη έγκαιρη καταβολή μισθών
Παρουσίασε το σχέδιο με τις 50 δράσεις για την κοινωνική ένταξη των μεταναστών ο ΥΠΕΣ
Διεξάγεται για 49η συνεχή χρονιά η πορεία Χριστοδούλας
Πρόστιμα 80,000 ευρώ σε παροχείς για καταχρήσεις στο ΓεΣΥ-Πέραν των 350 διερευνήσεων
Την Κυριακή η αλλαγή της ώρας-Πάνε τα ρολόγια μία ώρα μπροστά
Δίωρη στάση εργασίας από τους χαμηλόμισθους της ΙΣΟΤΗΤΑΣ-Φωνές για στασιμότητα στην ανέλιξη