Απάντησε στην ΚΥΣΟΑ για την ειδική εκπαίδευση ο Προδρόμου παραπέμποντας στην ημερίδα

Με μία επιστολή προς τον Χριστάκη Νικολαΐδη, απάντησε στην ΚΥΣΟΑ ο υπουργός Παιδείας, όσον αφορά στο θέμα της ειδικής εκπαίδευσης, αναφέροντας πως για την φετινή χρονιά έχουν αυξηθεί ο αριθμός των εκπαιδευτικών για την ειδική εκπαίδευση, καθώς επίσης και ο αριθμός των σχολικών συνοδών. Ο Πρόδρομος Προδρόμου απάντησε σε επιστολή που είχε λάβει από πλευράς ΚΥΣΟΑ, την περασμένη εβδομάδα, ενώ κάκισε τη στάση της οργάνωσης στην ημερίδα που πραγματοποιήθηκε το περασμένο καλοκαίρι.

Ο υπουργός Παιδείας, αρχικά αναφέρει στην επιστολή του ότι θα ήθελε να διευκρινίσει πως το Υπουργείο Παιδείας, Αθλητισμού και Νεολαίας ενεργεί πάντοτε με γνώμονα την παροχή εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά, μεταξύ των οποίων και τα παιδιά με αναπηρίες, στα οποία γινόταν αναφορά στην επιστολή του κ. Νικολαΐδη.

Ο κ. Προδρόμου πρόσθεσε πως όσον αφορά την Ειδική Εκπαίδευση, το Υπουργείο λαμβάνει όλα τα απαραίτητα μέτρα και η Πολιτεία τα τελευταία χρόνια στελεχώνει διαρκώς τα σχολεία με αρκετές εκατοντάδες εκπαιδευτικών Ειδικής Εκπαίδευσης, κατά τρόπο που αυτοί αποτελούν πλέον περίπου 20% του εκπαιδευτικού προσωπικού στα σχολεία. «Μόνο για την παρούσα σχολική χρονιά έχουν διοριστεί 52 επιπρόσθετοι Ειδικοί Εκπαιδευτικοί στη δημοτικής εκπαίδευση, σε σχέση με την προηγούμενη.Παράλληλα, απασχολούνται σήμερα περίπου 1200 σχολικοί βοηθοί/συνοδοί και ο αριθμός αυτός συγκρίνεται με περίπου το ήμισυ περί τα μέσα της προηγούμενης δεκαετίας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Στέρεψε η υπομονή, βγαίνουν στους δρόμους γονείς παιδιών με αναπηρίες

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στον αριθμό των ειδικών μονάδων που λειτουργούν στα σχολεία, τονίζοντας πως εκεί «εντάσσεται σημαντικό μέρος των μαθητών/ριών Ειδικής Εκπαίδευσης, ενώ υπάρχει ο ανάλογος παιδαγωγικός προγραμματισμός και παρέχονται διευκολύνσεις, προσαρμογές και ό,τι άλλο προβλέπεται για τα παιδιά που εντάσσονται στην Ειδική Εκπαίδευση. Το Υ.Π.Α.Ν. ενεργεί πάντοτε στη βάση των υφιστάμενων νομοθετικών ρυθμίσεων. Αναγνωρίζοντας ωστόσο την ανάγκη να υιοθετηθούν κάποιες βελτιωτικές αλλαγές, διοργάνωσε προ μερικών μηνών σχετική Ημερίδα για την Ειδική Εκπαίδευση, στην οποία συμμετείχαν οι αντιπροσωπευτικοί φορείς των εκπαιδευτικών και των γονέων, καθώς και άλλοι ενδιαφερόμενοι και ακούστηκαν απόψεις και εισηγήσεις».

Αναφερόμενος στην ημερίδα, ο Πρόδρομος Προδρόμου υπέδειξε πως η ΚΥΣΟΑ ήταν στη συγκεκριμένη ημερίδα, ωστόσο αποφάσισε να αποχωρήσει πριν αυτή αρχίσει, κάτι που επανέλαβε στην απάντησή του και σε κατοπινό στάδιο.

«Οι μαθητές/μαθήτριες με αναπηρία, στους/στις οποίους/ες αναφέρεστε, εντάσσονται στην εκπαίδευση, σύμφωνα με τις πρόνοιες της νομοθεσίας, λαμβάνονται μέτρα για την εξασφάλιση διευκολύνσεων και προσαρμογών και χορηγείται σχετικό υλικό και υιοθετούνται ανάλογα προγράμματα και ως εκ τούτου ο λόγος περί “ενιαίας εκπαίδευσης” δεν είναι σαφές σε τι παραπέμπει ούτε ανταποκρίνεται σε κάποια ρύθμιση, η οποία να μπορούσε να εφαρμοσθεί».

Ο κ. Προδρόμου τόνισε ότι προ διετίας, στο πλαίσιο του ευρύτερου προβληματισμού, «έγιναν σχετικές διαβουλεύσεις και σε σύσκεψη στο Υπουργείο Παιδείας οι αντιπροσωπευτικοί φορείς (οργανωμένοι γονείς, εκπαιδευτικοί κ.ά.) είχαν καταλήξει ότι αντί να επιδιώκεται κάποιο διαφορετικό νομοθετικό πλαίσιο θα έπρεπε να βελτιωθούν και να συμπληρωθούν οι υφιστάμενες πρόνοιες και ρυθμίσεις, και αυτή την πολιτική εφαρμόζει και το Υ.Π.Α.Ν. Σε αυτή την κατεύθυνση έχουν ληφθεί πρόσφατα και σχετικές αποφάσεις από το Υπουργικό Συμβούλιο». 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Πυρ ομαδόν κατά Προδρόμου για σχολικούς συνοδούς-«Ανεπίτρεπτο να διακονούμε»

Ο υπουργός θέλησε να απαντήσει και στον ισχυρισμό, όπως χαρακτήρισε την αναφορά του κ. Νικολαΐδη, ότι «το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου αποκλείει παιδιά από το γενικό σχολείο λόγω της αναπηρίας τους με ‘δικαιολογία’ την καλύτερη εξυπηρέτηση των αναγκών τους». Ξεκαθάρισε πως δεν αληθεύει, αφού όλα τα παιδιά εντάσσονται σε σχολεία στη βάση της νομοθεσίας και των ρυθμίσεων που προβλέπονται. 

Συνεχίζοντας ο υπουργός Παιδείας τόνισε πως «ορισμένες άλλες αναφορές σας, όπως εκείνες σχετικά με το σύστημα αξιολόγησης μαθητών/ριών φαίνεται να συγκρούονται και με τις πολιτικές του κράτους και με τα όσα κατ’ επανάληψη έχει αποφασίσει η Βουλή των Αντιπροσώπων, παραπέμποντας τελικά μόνο σε πολιτικές θέσεις συγκεκριμένου πολιτικού κόμματος».

Καταλήγοντας, ο κ. Προδρόμου αναφέρθηκε και πάλι στην ημερίδα του περασμένου Αυγούστου, υποδεικνύοντας πως «θα είχατε πληρέστερη ενημέρωση για πολλά από τα θέματα που θίγετε στην επιστολή σας, καθώς και κάποιες απαντήσεις σε ερωτήματα, εάν και η ΚΥ.Σ.Ο.Α. είχε συμμετάσχει στις εργασίες της πρόσφατης Ημερίδας και είχατε παρακολουθήσει την παρουσίαση  όλων των ρυθμίσεων, πρακτικών και των μέτρων που εφαρμόζονται στα σχολεία και διαλαμβάνουν πράγματα, που στην επιστολή σας παρουσιάζετε ωσάν να απουσιάζουν».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ψάχνουν λύση για το πρόβλημα με συνοδούς-«Η ειδική εκπαίδευση είναι κατάλοιπο»

Δειτε Επισης

Βροχή και καταιγίδα στο μενού του καιρού-Στους 26 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία
Το προεκλογικό προφίλ του ΔΗΣΥ-Η μεσαία τάξη, η ευρωπαϊκή ταυτότητα και η «υπεύθυνη αντιπολίτευση»
Όταν οι φιλίες και οι συγγένειες συναντούν τα high politics
Ένορκες δηλώσεις πολιτών για τις €807.000 στον μονάχο-Ολοκληρώθηκαν δύο από τις διερευνώμενες υποθέσεις
Ενισχυτικά μαθήματα εκμάθησης Ελληνικών χρειάζονται 1100 παιδιά στην εκπαίδευση
Αρχές του 2025 η ψηφιοποίηση των αιτήσεων φοιτητικής μέριμνας-Το χρονοδιάγραμμα του ΥΠΟΙΚ
Γυναίκα φυλακίστηκε επειδή τηλεφώνησε στην Άμεση Δράση περισσότερες από 2.000 φορές
Τέσσερις οι νεκροί από την πλημμύρα στα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα-Επιμένουν τα προβλήματα στο Ντουμπάι
BINTEO: Άνδρας αυτοπυρπολήθηκε έξω από το δικαστήριο του Τραμπ
Επανέρχεται με επιστολή προς Υφ. Πρόνοιας για το Πασχαλινό Επίδομα η ΕΚΥΣΥ