Τετάρτη 7 Δεκ, 2022 | Επικοινωνία
trans gif

Πυρ ομαδόν κατά Προδρόμου για σχολικούς συνοδούς-«Ανεπίτρεπτο να διακονούμε»

Φοινιώ Σάββα  05/10/2022 15:44
Πυρ ομαδόν κατά Προδρόμου για σχολικούς συνοδούς-«Ανεπίτρεπτο να διακονούμε»

Πυρ ομαδόν κατά Προδρόμου για σχολικούς συνοδούς-«Ανεπίτρεπτο να διακονούμε»

Φοινιώ Σάββα  05/10/2022 15:44

Με την πλάτη στον τοίχο βρέθηκε για ακόμη μία φορά το Υπουργείο Παιδείας και ο πολιτικός προϊστάμενός του, με τους εμπλεκόμενους φορείς στην ειδική εκπαίδευση να φωνάζουν για αποκλεισμό παιδιών, απουσία συνοδών και αρκετά προβλήματα στην εκπαιδευτική διαδικασία. Το συμπέρασμα, για ακόμη μία φορά, ότι όλοι συμφωνούν ότι υπάρχει πρόβλημα, καμία ουσιαστική λύση στο τραπέζι.

Τη συζήτηση στην Επιτροπή Παιδείας άνοιξε ο εισηγητής του θέματος και βουλευτής της Δημοκρατικής Παράταξης, Αλέκος Τρυφωνίδης, ενώ πριν πάρει το λόγο, ο αναπληρωτής πρόεδρος της Επιτροπής, Χρύσανθος Σαββίδης αναφέρθηκε σε μία καταγγελία ότι παιδί εδώ και δύο μέρες δεν πηγαίνει στο σχολείο του, αφού δεν έχει ατομικό συνοδό. Ο κ. Τρυφωνίδης, από πλευράς του σημείωσε πως το θέμα των συνοδών είχε εγγραφεί προς συζήτηση και κατά την περσινή κοινοβουλευτική περίοδο και βάσει των δεδομένων αυτή τη στιγμή, το πιο πιθανό να τεθεί προς συζήτηση και σε πέντε χρόνια.

Ο κ. Τρυφωνίδης τόνισε πως συζήτησαν κατ’ επανάληψη τις ανάγκες των παιδιών με αναπηρίες, οι οποίες είναι πολλές, ενώ συζητήθηκαν και οι λύσεις που πρέπει να δοθούν. Ο βουλευτής της ΔΗΠΑ παρουσιάστηκε έντονος για το γεγονός ότι από τη συνεδρία έλειπε ο υπουργός Παιδείας, που ειρίσθω εν παρόδω δεν είχε προσκληθεί και σημείωσε πως δεν είναι πρόθεσή του να κάνει συνεδρίες απλά για το θεαθήναι, αλλά θέλει να βρεθούν λύσεις. Αναφέρθηκε, δε, στο νομοσχέδιο για την ενιαία εκπαίδευση, εκφράζοντας την απορία πότε θα προωθηθεί στη Βουλή για συζήτηση.

Από πλευράς Υπουργείου Παιδείας, στη συνεδρία βρέθηκε ο Γιώργος Γιαλλουρίδης, από τη Δημοτική Εκπαίδευση, ο οποίος θέλησε να στρέψει τη συζήτηση προς τις αποφάσεις που έχουν παρθεί για βελτίωση των συνθηκών. Ανέφερε ότι έχει αυξηθεί ο αριθμός των σχολικών συνοδών, ενώ υπάρχει εισήγηση για ενίσχυση των διαγνώσεων από την Προδημοτική. Στο τραπέζι, όπως σημείωσε, υπάρχει και εισήγηση για ενίσχυση των ειδικών σχολείων με ψυχολόγους, ενώ ξεκαθάρισε πως όσο μπορεί, το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί να ενισχύσει την κάλυψη των αναγκών.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ψάχνουν λύση για το πρόβλημα με συνοδούς-«Η ειδική εκπαίδευση είναι κατάλοιπο»

Έστησαν στον τοίχο το Υπουργείο οι γονείς

Την πραγματική εικόνα που επικρατεί στα σχολεία μόνο οι άμεσα εμπλεκόμενοι θα μπορούσαν να τη δώσουν και αυτό προσπάθησε να κάνει η πρόεδρος του Συνδέσμου «Αγκαλιά Ελπίδας», Γιούλα Πιτσιάλη, η οποία τόνισε πως κάθε χρόνο γίνονται χειρότερα τα πράγματα. Απευθυνόμενη προς το Υπουργείο Παιδείας, η κα. Πιτσιάλη θέλησε να μάθει αν ακούνε τις φωνές των γονιών, που καθημερινά παραπονιούνται ή αν φτάνουν στο Υπουργείο οι καταγγελίες που γίνονται.

Αναφερόμενη στις εν λόγω καταγγελίες, μεταξύ άλλων τόνισε πως αφορούν σε μείωση συνοδών, σε γονείς που πάνε στα σχολεία, επειδή δεν υπάρχουν συνοδοί. Σημείωσε ότι οι Διευθύνσεις και οι σχολικές εφορίες αναφέρουν πως είναι οδηγίες από το Υπουργείο, ενώ όσον αφορά στην αξιολόγηση αν πρέπει να έχει ή όχι ένα παιδί συνοδό, υπέδειξε πως δεν έχουν λόγο οι γονείς και πηγαίνουν στα σχολεία και τους βρίσκουν έτοιμους.

Αναφέρθηκε και στη δέσμευση της Επιτροπής, πριν τη διακοπή για την καλοκαιρινή περίοδο, ότι δεν θα συνεδρίαζε ξανά, μέχρι να λυθεί το πρόβλημα των συνοδών και κάλεσε τους βουλευτές να πιέσουν για να βρεθούν λύσεις.

Από πλευράς της, η πρόεδρος του Συνδέσμου ΔΕΠΥ, Μαρίνα Γεωργίου, τόνισε πως μόνο και μόνο που ο υπουργός δεν παρευρέθηκε στην Επιτροπή, δείχνει τις προθέσεις και τη θέληση του Υπουργείου να λυθούν τα προβλήματα. Σημείωσε πως τα παιδιά τους δεν είναι κατώτερου Θεού, ενώ εξέφρασε την άποψη ότι το Υπουργείο Παιδείας δεν θέλει να λύσει κανένα πρόβλημα. Ξεκαθάρισε πως ως γονείς έχουν φτάσει στα όριά τους και δεν είναι μόνο το θέμα των συνοδών, υποδεικνύοντας ότι τα παιδιά τους αποκλείονται από την ενιαία εκπαίδευση, ότι δεν δίνονται διαφοροποιημένα γραπτά και ότι δεν εισακούονται τα παράπονά τους. Ενημέρωσε, καταλήγοντας, την Επιτροπή για τη διαμαρτυρία που πρόκειται να πραγματοποιήσουν τη Δευτέρα.  

Ο εκπρόσωπος της ΠΟΣΥΓΟΠΕΑ, Μιχάλης Παπαδόπουλος συμφώνησε με όσα ακούστηκαν και κάποια από τα πράγματα που ακούστηκαν είναι μακροπρόθεσμα προβλήματα. Ο ίδιος, ως πρόεδρος του συνδέσμου γονέων του ειδικού σχολείου Αποστόλου Λουκά στη Λεμεσό, αντιλήφθηκε ότι προέκυψε ένα θέμα με τους συνοδούς και τον μισθό τους, τονίζοντας πως πρέπει να αλλάξουν οι συμβάσεις τους και να περιλαμβάνουν και τα ολοήμερα. Όπως εξήγησε, δεν μπορεί ένα παιδί, όλη τη μέρα να έχει συνοδό, αλλά για τρεις ώρες το απόγευμα, στο ολοήμερο σχολείο, να ψάχνουν άτομο να καλύψει το κενό. Τόνισε, δε, ότι δεν πηγαίνει κανείς να δουλέψει, αφού πληρώνονται πέντε ευρώ την ώρα, ενώ υπάρχει και πρόβλημα με την εξειδίκευση. Εξήγησε πως υπάρχουν παιδιά που δεν μιλούν και οι γονείς θέλουν να αφήσουν τα παιδιά τους στα χέρια κάποιου, που θα ξέρουν ότι θα τα προσέχει.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ενώνουν δυνάμεις οι γονείς παιδιών με αναπηρίες-Φωνάζουν για διακρίσεις

Ο πρόεδρος της ΚΥΣΟΑ, Χριστάκης Νικολαΐδης, στη δική του τοποθέτηση σημείωσε πως υπάρχει καταγγελία πως ένα παιδί, σε Γυμνάσιο, δεν μπορεί να πάει σε κάποια μαθήματα, λόγω των υποδομών της σχολικής μονάδας, αλλά και της απουσίας συνοδού. Τόνισε ότι πρέπει να δημιουργηθεί μία νομοθεσία για την ενιαία εκπαίδευση, ωστόσο, όπως ανέφερε «είναι ξεκάθαρο τι πρέπει να κάνει η Κύπρος, μας κοροϊδεύουν από τον υπουργό μέχρι τον τελευταίο υπάλληλο του Υπουργείου».

Ο κ. Νικολαΐδης έκανε λόγο για προσπάθεια δημιουργίας γκέτο στην Κύπρο, με προσπάθεια ενίσχυσης των ειδικών σχολείων, αντί αντικατάστασής τους με ενιαία εκπαίδευση, υποδεικνύοντας πως δεν υπάρχει βούληση. Πρόσθεσε πως τα συμφέροντα των συνοδών, αυτή τη στιγμή δεν ταυτίζονται με αυτά των παιδιών, ενώ απέδωσε στο Υπουργείο Παιδείας επιθετική πολιτική κατά των γονιών και των παιδιών που διεκδικούν. Αναφέρθηκε σε αποφάσεις για προσωπικούς συνοδούς, που έχουν οδηγίες όπως αντί στην αίθουσα διδασκαλίας, να βρίσκονται σε άλλη αίθουσα ή στον καθηγητικό σύλλογο και να πηγαίνουν μόνο αν τους ζητήσουν τα παιδιά, χαρακτηρίζοντας την απόφαση αυτή ως αντίποινα προς τους γονείς. Όσον αφορά στο νομοσχέδιο για την ενιαία εκπαίδευση, ο κ. Νικολαΐδης υπέδειξε πως οι προσπάθειες ξεκίνησαν από τον κ. Καδή, ωστόσο οι επόμενοι υπουργοί άφησαν τις προσπάθειες.

Λάβρος η Επίτροπος Προστασίας Δικαιωμάτων του Παιδιού

Έντονη είναι και η τοποθέτηση της Επιτρόπου Προστασίας Δικαιωμάτων του Παιδιού, την οποία μετέφερε εκπρόσωπος του γραφείου της, ο οποίος υπέδειξε πως δεν τους εκπλήσσουν τα προβλήματα που παρατηρούνται, σημειώνοντας δε, ότι η Επίτροπος είχε θέσει τις θέσεις της σε εγκύκλιο προς το Υπουργείο Παιδείας. Πρόσθεσε πως το πρόβλημα ξεκινά από το γεγονός ότι δεν υπάρχει ρύθμιση για ανάθεση των σχολικών συνοδών, ενώ σημείωσε ότι αυτό το πρόβλημα δεν πρέπει να το διαχειρίζονται οι αρμόδιοι κατακερματισμένα, ώστε να έχουν πρόσβαση στην εκπαίδευση όλα τα παιδιά.

Αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι οι γονείς δεν έχουν λόγο για το συνοδό που θα έχει το παιδί τους, εξηγώντας πως αποτελούν μία από τις επτά ψήφους, που χρειάζονται για την λήψη απόφασης και πρόσθεσε πως τα άλλα έξι άτομα δεν είναι εξειδικευμένα, για να λάβουν αυτή την απόφαση. Συνεχίζοντας, υπέδειξε πως αυτή τη στιγμή, απουσιάζει εντελώς η ρύθμιση για εξειδικευμένα προσόντα που πρέπει να έχουν οι συνοδοί. Αναφέρθηκε και στο γεγονός ότι συνοδοί πρέπει να έχουν την ευθύνη αρκετών παιδιών, εκφράζοντας της απορία κατά πόσο έχει γίνει μελέτη, που να δείχνει ότι αυτά τα παιδιά που έχουν τις ίδιες ανάγκες και μπορεί να τους εξυπηρετήσει ο ίδιος συνοδός.

Ο εκπρόσωπος του γραφείου της Επιτρόπου τόνισε πως είχε λαμβάνουν παράπονα ότι παιδιά νηπιαγωγείου έχουν συνοδό ένα άτομο που εργάζεται στο Δημοτικό, ενώ άλλο παράπονο κάνει λόγο για παιδί με κινητική αναπηρία που δεν έχει συνοδό, αφού η προηγούμενη έχει αφυπηρετήσει και μέχρι την πρόσληψη καινούργιου, το παιδί έπρεπε να ανεβαίνει σκάλες μόνο του. Και αυτό, συνέχισε, επειδή δεν έγιναν οι κατάλληλες ρυθμίσεις ώστε το παιδί να είναι σε ισόγειο και με την παρέμβαση του γραφείου της Επιτρόπου, λύθηκε το πρόβλημα.

Οι τοποθετήσεις των καθηγητών

Στη συνεδρία κλήθηκαν και οι εκπαιδευτικές οργανώσεις. Από πλευρά ΟΛΤΕΚ, ο εκπρόσωπός της ανέφερε πως είναι με λύπη που κλήθηκαν για να συζητήσουν το συγκεκριμένο θέμα, ενώ παρατήρησε πως η συζήτηση προχωρά χωρίς να υπάρχει καμία ουσιαστική λύση. «Είναι αδιανόητο να απαξιώνει αυτή τη μερίδα παιδιών η Πολιτεία. Πρέπει το κράτος να σταθεί δίπλα τους και να τα βοηθά. Όσον αφορά στη μισθοδοσία, έχουμε πολλά παράπονα, αλλά και οι συνοδοί πρέπει να έχουν προσόντα. Δεν μπορούν να προσλαμβάνονται τυχόντες για να προσέχουν αυτά τα παιδιά».

Ο γενικός γραμματέας της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστας Χατζησάββας, από πλευράς του σημείωσε ότι οι συνοδοί επιτελούν σημαντικό έργο και δεν είναι το πιο εύκολο, από αυτά που οι ίδιοι διαπιστώνουν καθημερινά. Συνεχίζοντας, έθεσε κάποια ερωτήματα προς το Υπουργείο.  

-Αναγνωρίζει ότι υπάρχουν προβλήματα, με το θέμα των συνοδών;

-Ποια προβλήματα έχει καταγράψει;

-Τι κάνει για να τα επιλύσει;

«Αν το ίδιο το Υπουργείο Παιδείας, δεν αναγνωρίζει ότι υπάρχουν προβλήματα, θα είμαστε εδώ κάθε λίγους μήνες. Θέλουμε να δούμε αν αναγνωρίζει τα προβλήματα και τι κάνει».

Εκπροσωπώντας την ΠΟΕΔ, ο αντιπρόεδρός της, Απόστολος Σκουρουπάτης, υπέδειξε ότι επί της ουσίας, η συζήτηση αφορά στους πιο σημαντικούς παίχτες στη λειτουργία των σχολείων, που βοηθούν τους εκπαιδευτικούς να εντάσσουν τα παιδιά στην ενιαία εκπαίδευση. Πρόσθεσε πως οι συνοδοί είναι οι πιο χαμηλά αμειβόμενοι στα σχολεία, ενώ όσον αφορά στους αριθμούς, υπέδειξε πως δεν παρουσιάζεται αύξηση στους σχολικούς συνοδούς. Ο κ. Σκουρουπάτης σημείωσε πως πρέπει να καταγραφούν οι ανάγκες και τα προβλήματα.

Σημείωσε πως δέχθηκαν τηλεφώνημα, ως ΠΟΕΔ και τους ζήτησαν όπως δασκάλα αναλάβει καθήκοντα συνοδού, μέχρι να διοριστεί άτομο. «Είναι ανεπίτρεπτο να διακονούμε για συνοδούς. Παιδιά μετατίθενται επειδή στο σχολείο τους δεν υπάρχει συνοδός, δεν υπάρχει μονάδα, δεν υπάρχει ατομικός συνοδός».

«Έχασα το μέτρημα πόσες φορές ήρθαμε εδώ»

Στην τοποθέτησή του, ο πρόεδρος του Παγκύπριου Συνδέσμου Σχολικών Συνοδών, Σάββας Γεωργίου σημείωσε πως ήθελε να μιλήσει διαφορετικά από άλλες φορές. Τόνισε ότι έχασε το μέτρημα πόσες φορές καλέστηκαν στην Βουλή. Αυτό που προκαλεί απορία, είναι ότι όλοι συμφωνούν ότι υπάρχουν προβλήματα, όμως για το Υπουργείο είναι όλα εντάξει. Σχολιάζοντας την αναφορά για αύξηση του αριθμού των συνοδών, καθημερινά λαμβάνει τηλεφωνήματα ότι απολύονται συνάδελφοί του και υπάρχουν παιδιά που δεν εξυπηρετούνται.

Ξεκαθάρισε πως τα προβλήματα είναι πολλά και καθημερινά και ο ίδιος ήταν έντονος αφού δεν ήξερε τι θα πει στο Σύνδεσμό του, φεύγοντας από τη Βουλή, αφού δεν ακούστηκαν λύσεις για τα προβλήματα. Υπέδειξε ότι δεν έχουν λάβει διευκρινίσεις για το Κέντρο Αξιολόγησης και κατά πόσο αυτό θα αποτελείται από κοινωνικούς λειτουργούς ή από άτομα που ήδη αξιολογούν τα παιδιά. «Όλοι εσείς εδώ και εμείς και οι γονείς έχουμε πάρει πόσες προτάσεις και εισηγήσεις προς το Υπουργείο. Λύσεις δεν βλέπουμε. Βλέπουμε ότι συμφωνούμε, αλλά ακούμε θα θα θα. Το μόνο που έχω να πω είναι αόριστα. Δεν υπάρχει εκπαίδευση των συνοδών. Ζητήσαμε να πάμε στα σχολεία να καταγράψουμε τις ανάγκες, να δούμε ποιοι συνοδοί έχουν τις γνώσεις να είναι εκεί».

Οι δηλώσεις των βουλευτών

Κάποια στιγμή πρέπει να λυθεί το θέμα των σχολικών συνοδών, είπε ο Πρόεδρος της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, Παύλος Μυλωνάς, σε δηλώσεις μετά το πέρας της συνεδρίας της Επιτροπής.Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Μυλωνάς είπε ότι υπάρχουν πάρα πολύ συνοδοί και πάρα πολλά και οικογένειες στηρίζονται μέσα από τη διαδικασία που έχουμε σήμερα.

«Το πρόβλημα προκύπτει από το γεγονός ότι αυξάνονται συνεχώς ο αριθμοί των παιδιών που αιτούνται και των γονέων που αιτούνται για στήριξη από την πολιτεία, διότι πράγματι έχουν σοβαρά προβλήματα υγείας», ανέφερε.

Εκεί προκύπτει και το πρόβλημα, συμπλήρωσε.

«Η άποψη η δική μου γιατί δεν γίνεται να μην το σημειώσω. Είναι καθαρά θέμα προτεραιοτήτων , οικονομικής ανάγκης για να εργοδοτηθούν αυτοί οι άνθρωποι. Μάλιστα να εργοδοτηθούν με σωστό τρόπο, όχι με τον τρόπο που εργοδοτούνται σήμερα, οι συνοδοί εννοώ. Πολύ χαμηλός μισθός, τρεις μήνες το καλοκαίρι άνεργοι , κοινωνικές ασφαλίσεις δε τους καταβάλει κανένας», πρόσθεσε.

Αλλά, σημείωσε, για να καταλήξουν σε ένα αποτέλεσμα πρέπει να αποφασίσει η πολιτεία στο σύνολο της να διαθέσει χρήματα για να μπορέσει να ανταποκριθεί στις ανάγκες όλων των παιδιών που έχουν ανάγκη.

Το πρώτο μέρος, είπε, μετά από κόπο και θυσίες δύο χρόνων είναι το Κέντρο Αξιολόγησης, δηλαδή οι ειδικοί, οι γιατροί, όπως τα ιατροσυμβούλια, θα αποφασίζουν εάν ένα παιδί χρειάζεται συνοδό και ποιο συνοδό χρειάζεται.

«Υπάρχουν αναπηρίες διαφόρων ειδών και κατηγοριών. Το φάσμα μόνο του αυτισμού είναι τόσο πολύπλοκο που το δίνω ως παράδειγμα. Αν πάμε σε άλλες νευρολογικές παθήσεις επιπλέον, εξειδικευμένο ιατρικό προσωπικό που θα αποφασίσει. Οπόταν και το προσωπικό που θα στηρίζει ο συνοδός, δηλαδή θα πρέπει να είναι εξειδικευμένο. Και μπαίνουμε σε ένα κυκεώνα θεμάτων, τα οποία πρέπει να επιλυθούν, αλλά μέχρι να φτάσουμε εκεί πρέπει η πολιτεία να αποφασίσει να διαθέσει ένα κονδύλι», συμπλήρωσε.

Ο κ. Μυλωνάς ανέφερε, επίσης, ότι η «μπάλα» δεν είναι μόνο στην εκτελεστική εξουσία, προσθέτοντας ότι κατά την άποψη του είναι και στην νομοθετική εξουσία, στους προϋπολογισμούς που έρχονται.

Ο Βουλευτής του ΔΗΣΥ, Γιώργος Κάρουλλας, σε δηλώσεις του είπε ότι όλοι αναγνωρίζουν την ανάγκη για συνεχή βελτίωση του θεσμού των σχολικών συνοδών, μιας απόλυτα χρήσιμης και αναγκαίας συνιστώσας για τα παιδιά με αναπηρίες, για τα παιδιά που πραγματικά το έχουν ανάγκη.

«Όλοι και το τονίζουμε πρέπει να έχουν ίσες ευκαιρίες πρόσβασης τόσο προς τη σχολική μονάδα όσο και προς τις διαδικασίες της μάθησης. Τα ζητήματα είναι πολλά», ανέφερε.

Τόσο όλα τα κόμματα όσο και το Υπουργείο Παιδείας, όπως τονίστηκε στην Επιτροπή από τον εκπρόσωπο του Υπουργείου Παιδείας, σημείωσε, «έχουμε τη βούληση για την λήψη έμπρακτων μέτρων για ολοκληρωμένη διαχείριση των ζητημάτων του θεσμού των συνοδών είτε αυτά αφορούν τα σχέδια υπηρεσίας είτε επιμόρφωση είτε μισθοδοσία, γενικά την κατοχύρωση και αποτύπωση του επαγγέλματος του συνοδού». 

Το Υπουργείο Παιδείας, συνέχισε ο κ. Κάρουλλας, εξήγγειλε τη δημιουργία του Κέντρου Αξιολόγησης των παιδιών με αναπηρία, που εντός της τρέχουσας σχολικής χρονιάς θα έχουν ενώπιον τους σχετικό νομοσχέδιο για την βέλτιστη και ολοκληρωμένη επιστημονική αξιολόγηση των παιδιών και των αναγκών για συνοδό.

«Πρέπει όλοι να συμβάλουμε δημιουργικά προς την κατεύθυνση της επίλυσης των όποιων ζητημάτων και όχι με αφορισμούς προς το Υπουργείο Παιδείας για την τάχιστη ολοκλήρωση και διαχείριση του ζητήματος», συμπλήρωσε.

Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ, Αντρέας Καυκαλιάς, σε δηλώσεις του είπε ότι «έλλειψη βούλησης, αθέτηση υποσχέσεων, να αναφερθώ απλά στο γεγονός ότι από το 2014 εκκρεμεί η υλοποίηση της δέσμευσης του Υπουργείου για κατάθεση νομοθεσίας για την ενιαία εκπαίδευση, πολιτικές των οροφών, κοινωνική αναλγησία, ανικανότητα, ανεπάρκεια, προβληματικές διαδικασίες».

Όλα τα πιο πάνω, είπε, χαρακτηρίζουν τις πολιτικές της Κυβέρνησης σε ότι αφορά στο κεφάλαιο εκπαίδευση για παιδιά με αναπηρίες .

«Η Κυβέρνηση, ο ίδιος ο Υπουργός Παιδείας, ζουν στο κόσμο τους», ανέφερε. Ένα κόσμο, πρόσθεσε, «που καμία σχέση έχει με τις πραγματικότητες που βιώνουν τα παιδιά με αναπηρίες, αλλά και τις ανάγκες των παιδιών με αναπηρίες».

Σύμφωνα με τον κ. Καυκαλιά, «είναι ξεκάθαρο λοιπόν ότι αυτή η Κυβέρνηση ούτε θέλει, ίσως ούτε και να μπορεί, ίσως και τα δύο μαζί: ούτε και να θέλει ούτε και να μπορεί να δώσει λύσεις σε αυτά τα ζητήματα. Δυστυχώς, για την κοινωνία μετρώντας τα 10 χρόνια διακυβέρνησης από αυτή την Κυβέρνηση μετρούμε δέκα χρόνια χαμένα και σε αυτό τον τομέα». 

Σε ότι αφορά στο κεφάλαιο Συνοδοί των παιδιών με αναπηρίες στα σχολεία, ο κ. Καυκαλιάς είπε ότι επιβάλλεται να γίνει επιτέλους αξιολόγηση του θεσμού. «Επιβάλλεται να ληφθούν αποφάσεις σε σχέση με την επιμόρφωση των συνοδών. Να αγγίξουμε και να επαναξιολογήσουμε τις διαδικασίες πρόσληψης αυτών των ανθρώπων και να δούμε και το σύστημα των αμοιβών τω συνοδών», ανέφερε, προσθέτοντας ότι «όλα αυτά έχουν τεθεί σήμερα στη συζήτηση».

«Αναμένουμε ότι ο Υπουργός Παιδείας θα μας κάνει επιτέλους την τιμή να παρευρεθεί στην Επιτροπή Παιδείας. Έχει προαποφασιστεί ότι θα καλεστεί να είναι παρών σε 15 μέρες και να έχουμε τις απαντήσεις του Υπουργείου για αυτά τα ζητήματα», συμπλήρωσε.                          

Ο Βουλευτής της ΔΗΠΑ-Συνεργασία, Αλέκος Τρυφωνίδης, σε δηλώσεις του είπε ότι «αποτελεί ντροπή για την Πολιτεία μας η συνέχιση αυτής της κατάστασης».

«Μισοδουλειές και στα θέματα που αφορούν τα παιδιά και στους συνοδούς και γενικά στην Ειδική Εκπαίδευση», είπε. «Αναμένουμε από το Υπουργείο Παιδείας την κατάθεση του Νομοσχέδιου για την Ενιαία Εκπαίδευση, την υλοποίηση της εξαγγελίας από το Υπουργικό Συμβούλιο του Ειδικού Κέντρου Αξιολόγησης όπου σε αυτό θα αξιολογείται κάθε παιδί από ειδικούς, θα ορίζονται οι ανάγκες του και την ίδια ώρα θα του παραχωρείται ο κατάλληλος συνοδός με τα ανάλογα προσόντα και ειδίκευση», πρόσθεσε.

Ανέφερε, επίσης, ότι το θέμα της επαγγελματικής κατοχύρωσης των σχολικών συνοδών αποτελεί ακόμα μια ύψιστη προτεραιότητα για τη Δημοκρατική Παράταξη – Συνεργασία.

Οι συνοδοί, συνέχισε ο κ. Τρυφωνίδης, θα πρέπει μετά την αξιολόγηση τους να εισέρχονται σε ειδικές κλίμακες που θα καλύπτουν τόσο τους απόφοιτους Πανεπιστημίου όσο και τους απόφοιτους Λυκείου. 

Ο κ. Τρυφωνίδης κατήγγειλε όλα τα αρμόδια Υπουργεία «γιατί ενώ βρισκόμαστε στον Οκτώβριο οι πλείστοι σχολικοί συνοδοί δεν έχουν λάβει το ανεργειακό τους επίδομα από τον Ιούνιο που έκλεισαν τα σχολεία» και κάλεσε τον αρμόδιο Υπουργό Εργασίας Κυριάκο Κούσιο όπως «άμεσα να δώσει οδηγίες για πληρωμή του ανεργειακού επιδόματος των σχολικών συνοδών».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας