Βλέπουν θετικά την πρόταση για ολοήμερα γονείς και καθηγητές-Το μεγάλο πρόβλημα

Νέο κεφάλαιο φαίνεται ότι έχει ανοίξει στον τομέα της παιδείας, η σύγκλιση απόψεων των τριών υποψηφίων για τη δημιουργία ολοήμερου σχολείου, στη Μέση Εκπαίδευση, με τους εμπλεκόμενους φορείς να βλέπουν με θετικό μάτι την προώθηση μίας τέτοιας άποψης. Παρ’ όλα αυτά θα πρέπει να μελετηθεί σωστά ο τρόπος εφαρμογής της, καθώς για να επιτύχει θα πρέπει να υπάρχουν και οι κατάλληλες δομές.

Η προώθηση της συγκεκριμένης πρότασης ενδέχεται να δημιουργήσει νέα δεδομένα, σε αρκετούς τομείς, αφού ενδέχεται να αλλάξει η καθημερινότητα των μαθητών, των γονιών τους και των εκπαιδευτικών. Και αυτό, επειδή θα παραμένουν στις σχολικές μονάδες, όπου θα καλούνται να περάσουν το απόγευμά τους, με δημιουργικό τρόπο. Αυτή η αλλαγή, ωστόσο, ενδεχομένως να κοστίσει σημαντικά σε ένα άλλο τομέα.

Τα ιδιωτικά φροντιστήρια, τα οποία δραστηριοποιούνται μετά τις ώρες λειτουργίας των σχολείων, αποτελεί τον πρώτο κλάδο που θα επηρεαστεί από τη λειτουργία των ολοήμερων σχολείων, καθώς είναι ορατό σενάριο να μειωθεί σημαντικά ο αριθμός των μαθητών που θα φοιτούν κοντά τους.

«Είμαστε ανοιχτοί να συζητήσουμε με όλα τα μέρη και θεωρούμε ότι υπάρχει δυνατότητα να βρεθούν συγκλίσεις. Το πρώτο πράγμα που πρέπει να συζητήσουμε και να σκεφτούν αυτοί που θα εφαρμόσουν το ολοήμερο, είναι τι θα περιλαμβάνουν τα σχολεία. Τι θα έχει η απογευματινή απασχόληση. Το δεύτερο που πρέπει να δουν είναι ποιοι θα εργάζονται. Θα είναι οι πολυδύναμοι δάσκαλοι ή θα προσληφθούν εξειδικευμένοι εκπαιδευτικοί; Αυτά είναι προβλήματα που πρέπει να απαντηθούν για να μπορέσουμε εμείς να τοποθετηθούμε, είτε θετικά είτε αρνητικά», υπέδειξε στον REPORTER ο γραμματέας της Ένωσης Ιδιωτικών Φροντιστηρίων Κύπρου, Απόστολος Ψαράς.

Η άποψη που επικρατεί, τη δεδομένη στιγμή, είναι ότι σε περίπτωση που λειτουργήσουν ολοήμερα σε όλες τις βαθμίδες, στα πρότυπα των σχολείων που υπάρχουν σήμερα, τότε δεν παύει να υπάρχει ο ρόλος των ιδιωτικών φροντιστηρίων και θα πρέπει να πηγαίνουν τα παιδιά μετά το τέλος του ολοήμερου.

Το μεγαλύτερο πρόβλημα η απουσία κλιματιστικών

Αν και η πρόταση που έχει κατατεθεί από τους τρεις υποψηφίους φαίνεται να βρίσκει θετικούς τους γονείς και τους καθηγητές, το μεγαλύτερο πρόβλημα που υπάρχει είναι η απουσία κλιματιστικών.

Από πλευράς του, ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κωνσταντίνος Κωνσταντινόπουλος υπέδειξε πως ως οργάνωση βλέπει θετικά τις προτάσεις που υπάρχουν, ωστόσο θα πρέπει να μελετηθούν με σοβαρότητα, καθώς τα κεφάλαια που πρέπει να εξεταστούν είναι πολλά. «Θα πρέπει να δούμε το ενδιαφέρον που θα υπάρχει, αν θα είναι υποχρεωτικό ή προαιρετικό, με ποιους όρους θα εφαρμοστεί, τους όρους και τις προϋποθέσεις. Σε γενικές γραμμές δεν είμαστε αρνητικοί στο να λειτουργήσει κάτι τέτοιο στη Μέση Εκπαίδευση και παρατηρήσαμε ότι υπάρχει στα προγράμματα υποψηφίων».

Πάντως, οι καθηγητές παρουσιάζονται προβληματισμένοι, όσον αφορά στις υποδομές των σχολείων, αφού στην παρούσα κατάσταση, είναι αδύνατο να επεκταθεί η παραμονή των μαθητών στα σχολεία, κατά τις απογευματινές ώρες.  

«Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι οι κτιριακές εγκαταστάσεις και η απουσία κλιματιστικών, επειδή η οποιαδήποτε επέκταση του χρόνου προς το απόγευμα, έχει ως βασική προϋπόθεση την εγκατάσταση συστημάτων κλιματισμού, για να είναι υποφερτές οι συνθήκες για όλους. Και για εκπαιδευτικούς και για μαθητές. Είναι κάτι που το είχαμε σημειώσει ως ανασταλτικό παράγοντα, όταν γινόταν η συζήτηση για την αλλαγή ωραρίου στα σχολεία».

Θα επιλύσει πολλά προβλήματα η εφαρμογή ολοήμερων

Στο μεταξύ, από την πλευρά τους οι γονείς θεωρούν ότι η εφαρμογή των ολοήμερων σχολείων και στη Μέση Εκπαίδευση αναμένεται να επιλύσει αρκετά προβλήματα, όπως είναι μείωση της παραπαιδείας και η δημιουργική απασχόληση των παιδιών εντός των σχολικών τους μονάδων.

«Θα στηρίξει οικονομικά και τη μεσαία τάξη και θα μειωθεί η παραπαιδεία. Τα παιδιά θα ασχολούνται, κάτω από υγιείς συνθήκες, με δραστηριότητες στη σχολική τους μονάδα, μέσα στο οικείο περιβάλλον της μαθητικής κοινότητας τους και θεωρούμε ότι θα ήταν το καλύτερο να λειτουργήσει, έστω και πιλοτικά ολοήμερο σχολείο στη Μέση Εκπαίδευση», τόνισε ο πρόεδρος της Συνομοσπονδίας των οργανωμένων γονέων, Χαράλαμπος Διονυσίου.

Η απουσία των κλιματιστικών αποτελεί και για τους γονείς το μεγαλύτερο πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία ολοήμερων σχολείων, καθώς θα είναι ανυπόφορη η παρουσία εντός των σχολικών μονάδων κατά τις απογευματινές ώρες.

«Αυτό που γνωρίζουμε και θέλουμε να το πούμε είναι ότι αυτή τη στιγμή υλικοτεχνικά, τα περισσότερα σχολεία στη Μέση Εκπαίδευση, δεν μπορούν να φιλοξενήσουν ολοήμερο σχολείο, υπάρχουν προβλήματα με τις αίθουσες για σίτιση των παιδιών και υπάρχουν προβλήματα και με τις αίθουσες για τις δραστηριότητες που θα κάνουν το απόγευμα. Θεωρούμε ότι η όποια πρόταση των υποψηφίων, θα πρέπει να μελετηθεί και οικονομικά και με την υλικοτεχνική υποδομή των σχολείων».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Η ανάγκη για δημιουργία ολοήμερων, οι λύσεις που θα δώσει και τα εμπόδια

Δειτε Επισης

Ψηφίστηκε πρόταση νόμου για δημοσίευση έκθεσης ελέγχων αγοράς από Υπ. Ενέργειας
Πέρασαν από την Ολομέλεια οι νέοι κανονισμοί των Δημοτικών-Ικανοποίηση ΥΠΑΝ, όσα αλλάζουν
Πράσινο Βουλής για χρονική παράταση χρηματοδότησης ελλειμμάτων ΟΚΥπΥ
Θλίψη Υφ. Πολιτισμού για τον θάνατο του Πέτρου Στυλιανού
Θετική η Επ. Υγείας για επέκταση κρατικής χορηγίας ΟΚΥπΥ
Υπεψηφίστηκε ομόφωνα ο προϋπολογισμός του ΤΕΠΑΚ-Δυσφορία Βουλής για καθυστέρηση
Δέσμευση Βουλής για εξεύρεση βιώσιμων πολιτικών για καλύτερες συνθήκες εργασίας
Κλειστά την 1η Μαΐου όλα τα Γενικά Καταστήματα-Οι οδηγίες του Υπουργείου Εργασίας
Διαμαρτυρία φοιτητών ΤΕΠΑΚ για μεταφορά μαθημάτων στην Πάφο
Παραβίαση ενωσιακού δικαίου για εργοδότηση ναυαγοσωστών καταγγέλλει η Ισότητα