Σάββατο 3 Δεκ, 2022 | Επικοινωνία
trans gif

Στον αναπνευστήρα η παιδεία λόγω του bullying και τα λανθασμένα παραδείγματα

Φοινιώ Σάββα  24/09/2022 06:09
Στον αναπνευστήρα η παιδεία λόγω του bullying και τα λανθασμένα παραδείγματα

Στον αναπνευστήρα η παιδεία λόγω του bullying και τα λανθασμένα παραδείγματα

Φοινιώ Σάββα  24/09/2022 06:09

Εκτός ελέγχου έχει βγει η κατάσταση, όσον αφορά στη βία και το bullying στα σχολεία, με την κοινωνία να παρακολουθεί συνοφρυωμένη τις εξελίξεις. Τα δύο νέα περιστατικά που βγήκαν στη δημοσιότητα, με την εμπλοκή ενός διευθυντή και μίας μάνας, οι οποίοι άσκησαν βία σε παιδιά, για οποιοδήποτε λόγο, προκαλεί έντονη ανησυχία, ενώ την ίδια ώρα και προβληματισμό για τα παραδείγματα που λαμβάνουν τα παιδιά. Πάντως, αυτό που προκαλεί ιδιαίτερη εντύπωση είναι το γεγονός ότι ακόμη και σήμερα, δεν έχει τεθεί σε ισχύ η νομοθεσία που έχει ψηφιστεί από τη Βουλή, το 2020 για την ενδοσχολική βία.

Την ώρα που η συζήτηση για την ποινικοποίηση του bullying εντός και εκτός σχολείου, αλλά και του εκφοβισμού γενικότερα έχει ανοίξει και έχει μπει ήδη στα βαθιά, τα περιστατικά βίας, που αφορούν κυρίως μαθητές πληθαίνουν και μαζί τους πληθαίνουν και τα ερωτήματα της κοινωνίας. Στα πρόσφατα περιστατικά που δημοσιοποιηθήκαν, η εμπλοκή δύο ενηλίκων αποτελεί ίσως το πιο ανησυχητικό δεδομένο.

Και αυτό επειδή, κατά τη συζήτηση στην Επιτροπή Νομικών της Βουλής, ακούστηκε ότι τα παιδιά παίρνουν παραδείγματα από μεγάλους. Κάτι που είναι στο στόμα όλων και είναι κάτι κοινώς αποδεκτό και αποδεδειγμένο. Ο υπουργός Παιδείας, δε, ουκ ολίγες φορές, ανέφερε τα τελευταία δύο χρόνια ότι τα σχολεία είναι μικρογραφία της κοινωνίας και ό,τι ισχύει εκτός ισχύει και εντός των σχολικών μονάδων. Τα τελευταία γεγονότα, δυστυχώς, αποδεικνύουν ότι αυτή η τοποθέτηση είναι σωστή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Η ανάγκη για ποινικοποίηση του bullying και οι παγίδες που πρέπει να αποφευχθούν

Η επίθεση της μητέρας σε άλλους μαθητές, παρά το γεγονός ότι έγινε για να προστατεύσει την κόρη της, αλλά και η επίθεση του καθηγητή σε μαθητή δείχνει ότι υπάρχει ένα μεγάλο χάσμα και ένα κενό στην παιδεία. Αυτά τα παραδείγματα είναι αυτά ουσιαστικά που επιθυμεί η Βουλή να ποινικοποιήσει, με στόχο να τα αποτρέψει. Οι μαθητές που ήταν παρόντες και στα δύο περιστατικά, στην ουσία, έχουν λάβει ένα ξεκάθαρο μήνυμα, όταν κάποιος σε ενοχλεί δεν το καταγγέλλεις σε κάποιο αρμόδιο, αλλά το λύνεις μόνος σου, με τη βία.

Εκτός αυτού, στο ένα περιστατικό το παράδειγμα που δόθηκε είναι ότι μπορείς να ασκείς επανειλημμένα εκφοβισμό σε κάποιο συμμαθητή σου, φέρνοντας τον στο σημείο να κλαίει καθημερινά, αφού οι καταγγελίες που έκανε δεν έπιασαν τόπο. Αυτό είναι το δεύτερο πιο σημαντικό πρόβλημα. Η αναλγησία και ολιγωρία των αρμοδίων (σ.σ. στη συγκεκριμένη περίπτωση η Διεύθυνση του σχολείου), αφήνει όλα τα περιθώρια ανοιχτά και δίνει ελευθερίες στους μαθητές, τις οποίες δεν έπρεπε να έχουν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Νέα καταγγελία για ξυλοδαρμό 14χρονου από ανήλικους-Τον έστειλαν νοσοκομείο

Τα κενά στην παιδεία και τα λανθασμένα παραδείγματα, τα οποία εκλαμβάνουν οι μαθητές, θα πρέπει να απασχολήσουν όλους τους αρμόδιους. Το γεγονός ότι για πρώτη χρονιά, μετά από δύο χρόνια, λόγω πανδημίας, τα σχολεία έχουν επιστρέψει στην κανονικότητά τους, ενδεχομένως να παίζει ρόλο, αφού μετά από τόσους μήνες εγκλεισμού, τα παιδιά έρχονται αντιμέτωπα με νέες προκλήσεις και καταστάσεις, χωρίς να έχουν τα εφόδια για να τα αντιμετωπίσουν. Σε αυτό το σημείο πρέπει να επενδύσει το Υπουργείο Παιδείας, λαμβάνοντας ουσιαστικά μέτρα για να πληρωθούν αυτά τα κενά, αλλά και να δοθεί βοήθεια στους μαθητές που το έχουν ανάγκη.

Τρία περιστατικά βίας εντός σχολείων, δύο εκτός

Μόνο τρεις εβδομάδες επαναλειτουργίας των σχολείων, για τη νέα χρονιά και ήδη μετράμε πέντε περιστατικά βίας, με εμπλοκή μαθητών. Τρία εντός σχολικών μονάδων, δύο εκτός. Στα πλείστα υπάρχει εμπλοκή ενήλικα. Συγκεκριμένα, το πρώτο περιστατικό σημειώθηκε την πρώτη κιόλας μέρα επαναλειτουργίας των σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, όταν ο Διευθυντής Λυκείου της πρωτεύουσας έπιασε από το λαιμό μαθητή, αφού θεωρούσε ότι είχε συμμετοχή στην προσκόμιση φωτοβολίδων, για εορτασμό της έναρξης των μαθημάτων. Μία άκρως ανησυχητική συμπεριφορά, αφού ακόμη και εμπλοκή να είχε ο μαθητής, δεν δικαιολογεί σε καμία περίπτωση την αντίδραση του Διευθυντή, που θα έπρεπε να τους αγκαλιάσει και να τους εξηγήσει το λάθος στη συμπεριφορά τους και στη χειρότερη, να προβεί σε καταγγελία για αποβολή.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: ΒΙΝΤΕΟ: Καταγγελία κατά διευθυντή λυκείου για άσκηση βίας σε μαθητή

Η δεύτερη περίπτωση είναι το βίντεο που έκανε το γύρο του διαδικτύου και έδειχνε ένα όχλο μαθητών να διασκεδάζει με την επίθεση ενός συμμαθητή τους στον 13χρονο, στο Γυμνάσιο στη Λεμεσό, που είχε ως αποτέλεσμα ο 13χρονος να τραπεί σε φυγή και να βρει καταφύγιο σε παρακείμενο φαρμακείο. Το πρόβλημα στη συγκεκριμένη περίπτωση ήταν η απάθεια, αλλά και η διασκέδαση των συμμαθητών, που έβλεπαν χαμογελώντας, κάτι που μαρτυρά το είδος της παιδείας που λαμβάνουν σήμερα οι νέοι (σ.σ. όχι της μάθησης, που είναι κοινή για όλους). Το μέγεθος του προβλήματος αποδεικνύει και το γεγονός ότι την επόμενη μέρα, οι μαθητές που ασκούσαν συστηματικό bullying στον 13χρονο, δεν πτοήθηκαν ούτε από το κολάρο που έφερε, ούτε από την παρουσία των γονιών του, που τον συνόδευσαν και συνέχισαν να τον απειλούν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Ξέσπασε η μητέρα του 13χρονου-«Συνεχίζεται το bullying και σήμερα στο σχολείο»

Το τρίτο περιστατικό είναι το ένα εκ των δύο που συνέβη εκτός σχολείου. Ομάδα μαθητών λυκειακής εκπαίδευσης έστησαν καρτέρι σε μαθητή Γυμνασίου, στους Τρούλλους και όταν αυτός κατέβηκε από το σχολικό λεωφορείο, τον ακολούθησαν και του επιτέθηκαν, με αποτέλεσμα να τον στείλουν στο νοσοκομείο. Μπορεί το εν λόγω περιστατικό να μην έλαβε χώρα εντός σχολικής μονάδας, όμως είναι ένα από τα πολλά που, επίσης, μαρτυρά ότι η νέα γενιά ή τουλάχιστον ένα μέρος της, έχει πάρει το λάθος δρόμο και πρέπει κάποιος να τους ξαναβάλει στο σωστό.

Το τέταρτο περιστατικό, που αφορά την επίθεση της μάνας σε συμμαθητές της κόρης της, που της ασκούσαν bullying σε καθημερινή βάση, αλλά και το πέμπτο, που ένας καθηγητής άρπαξε από το λαιμό μαθητή που έκανε φασαρία, την ώρα του μαθήματος, μαρτυρούν ότι το δίκαιο βρισκόταν κάπου στη μέση. Δυστυχώς, η απάντηση στη βία δεν είναι η βία, όμως με την αντίδρασή τους, αυτό το μήνυμα έστειλαν.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Εξοργιστικό βίντεο από Γυμνάσιο-Μαθητές χτυπούν 13χρονο και το διασκεδάζουν

Ανήσυχοι οι φορείς

Η αυξανόμενη τάση των περιστατικών βίας στα σχολεία ή με εμπλοκή μαθητών, έχει προκαλέσει ανησυχία στους αρμόδιους φορείς, οι οποίοι ζητούν άμεσα τη λήψη ουσιαστικών μέτρων, που θα τα αποτρέπει. Καθηγητές και γονείς είχαν συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, την περασμένη Παρασκευή, με το θέμα της παραβατικότητας να είναι ένα από τα πολλά που τέθηκαν στο τραπέζι, με τον κ. Προδρόμου να αναφέρει ότι τα σχολεία αναμένεται να ενισχυθούν από εκπαιδευτικούς ψυχολόγους.

«Εμείς έχουμε ήδη στείλει επιστολή με εισηγήσεις στο Υπουργείο Παιδείας. Το πρώτο που ζητούμε είναι να τεθεί σε εφαρμογή η νομοθεσία που έχει ψηφιστεί το 2020 και μέχρι σήμερα δεν εφαρμόζεται. Ελπίζουμε τα σχολεία να ενισχυθούν και από τους εκπαιδευτικούς ψυχολόγους, όσο το δυνατό συντομότερο. Έχουμε ζητήσει επίσης, την τοποθέτηση επιτηρητών ασφαλείας και στα Γυμνάσια, όπως γίνεται και στα Λύκεια. Βλέπουμε ότι δεν έχουμε τόσα περιστατικά παραβατικών συμπεριφορών», ανέφερε στον REPORTER, ο γενικός γραμματέας της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστας Χατζησάββας.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Νέο περιστατικό βίας σε σχολείο-Ξυλοφόρτωσαν δεκατριάχρονο και τον έστειλαν στο νοσοκομείο

Προβληματισμένοι με τα αυξανόμενα περιστατικά βίας παρουσιάζονται και οι γονείς, οι οποίοι τις επόμενες ημέρες αναμένεται να μελετήσουν το θέμα, ώστε να καταγράψουν εισηγήσεις, ενώ η ενημέρωση που έλαβαν από το Υπουργείο Παιδείας, για την ενίσχυση των σχολείων με τους εκπαιδευτικούς ψυχολόγους, τους ικανοποίησε, μεν, αλλά θεωρούν ότι πρέπει να ληφθούν επιπρόσθετα μέτρα.

«Εμείς πάντοτε φωνάζουμε για την παραβατικότητα και ζητάμε εδώ και πολλά χρόνια να γίνουν κανονισμοί για πρόληψη της παραβατικότητας. Εμείς, ακόμη και σήμερα, το ζητήσαμε και μας είπαν για τους ψυχολόγους και τους συμβούλους, για να μπορούν οι μαθητές να μιλούν κάπου και να έχουν βοήθεια. Αυτό είναι και πολλές φορές το πρόβλημα, οι μαθητές να μην έχουν κάποιο να μιλήσουν», υπέδειξε ο αντιπρόεδρος της Συνομοσπονδίας Συνδέσμων Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Κίκης Περικλέους.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Το bullying που μετατρέπεται σε μόδα, το καμπανάκι και η άρνηση Προδρόμου

Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας