Τα πρόσωπα που θα στελεχώσουν τα επιστημονικά πόστα της Kυβέρνησης Μπάιντεν

Μεγάλες ελπίδες έχει ήδη δημιουργήσει στην αμερικανική και γενικότερα στη διεθνή επιστημονική κοινότητα η ανάληψη της εξουσίας στις ΗΠΑ από το νέο πρόεδρο, Τζο Μπάιντεν, στη θέση του Ντόναλντ Τραμπ, ο οποίος είχε διακριθεί για τις κατ’ εξοχήν αντιεπιστημονικές θέσεις του, από τον κορωνοϊό μέχρι την κλιματική αλλαγή.

Ο νέος Πρόεδρος ήδη έχει δώσει θετικά δείγματα γραφής με τη στελέχωση των επιστημονικών πόστων της κυβέρνησής του με πρόσωπα που χαίρουν εκτίμησης στον επιστημονικό κόσμο, είτε επειδή είναι οι ίδιοι ερευνητές είτε επειδή έχουν πείρα σε αυτόν το χώρο και διάθεση να «ακούνε» τους επιστήμονες.

Μεταξύ άλλων, ο Μπάιντεν δημιούργησε κιόλας μία νέα θέση συμβούλου για την κλιματική αλλαγή στο Συμβούλιο Εθνικής Ασφαλείας του Λευκού Οίκου.

Αναλυτικά, σύμφωνα με το Nature, οι πιο χαρακτηριστικές επιλογές του Τζο Μπάιντεν είναι οι εξής:

– Ο έμπειρος γενετιστής Έρικ Λάντερ επιλέχθηκε ως επιστημονικός σύμβουλος του προέδρου και επικεφαλής του Γραφείου Επιστήμης και Πολιτικής για την Τεχνολογία, θέση που πρώτη φορά ανυψώνεται στην ιεραρχία, ώστε πλέον να συμμετέχει στο τραπέζι του υπουργικού συμβουλίου. Έχει διατελέσει συμπρόεδρος του προεδρικού Συμβουλίου Επιστήμης και Τεχνολογίας επί προέδρου Μπαράκ Ομπάμα και μέχρι πρόσφατα ήταν επικεφαλής του κοινού βιοϊατρικού ερευνητικού Ινστιτούτου Broad των πανεπιστημίων ΜΙΤ και Χάρβαρντ. Έπαιξε ρόλο-κλειδί στο Πρόγραμμα Ανθρωπίνου Γονιδιώματος και, με βάση τις δημοσιεύσεις του, είναι ένας από τους επιστήμονες με τη μεγαλύτερη επιρροή στον κόσμο. Διαδέχεται τον καθηγητή Μετεωρολογίας του Πανεπιστημίου της Οκλαχόμα Κέλβιν Ντρογκεμάγιερ.

– Ο παιδίατρος, νομικός και πρώην επικεφαλής της Υπηρεσίας Τροφίμων και Φαρμάκων-FDA (1990-97) Ντέιβιντ Κέσλερ αναλαμβάνει υπεύθυνος της Επιχείρησης Warp Speed για τη χρηματοδότηση, ανάπτυξη και διάθεση των εμβολίων και θεραπειών Covid-19 στις ΗΠΑ. Έχει διατελέσει κοσμήτορας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Γέηλ. Διαδέχεται τον ανοσολόγο Μονσέφ Σλάουι, πρώην στέλεχος των φαρμακευτικών εταιρειών GlaxoSmithKline και Moderna.

– Ο βετεράνος σε θέματα Περιβαλλοντικής Εποπτείας Μάικλ Ρέγκαν θα είναι ο νέος επικεφαλής της Υπηρεσίας Περιβαλλοντικής Προστασίας (ΕΡΑ). Διαδέχεται τον Άντριου Γουίλερ, που έκανε ό,τι μπορούσε για να περιορίσει την περιβαλλοντική νομοθεσία και την επιρροή των επιστημόνων σε περιβαλλοντικά θέματα.

– Η καθηγήτρια Ροσέλ Γουαλένσκι, ερευνήτρια του ιού HIV στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ και υπεύθυνη του Τμήματος Λοιμωδών Νόσων στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης, θα είναι η νέα επικεφαλής των Κέντρων Ελέγχου και Πρόληψης Νόσων (CDC). Ήδη έχει δώσει έμφαση στην ανάγκη οι αποφάσεις που αφορούν την πανδημία να καθοδηγούνται από την επιστήμη, έχοντας ταχθεί αναφανδόν κατά της ιδέας για γρήγορη «ανοσία της αγέλης» ως μέσου ελέγχου της μετάδοσης του κοροναϊού. Διαδέχεται τον επίσης ερευνητή του HIV και επιδημιολόγο Ρόμπερτ Ρέντφιλντ, ο οποίος δέχτηκε κριτικές ότι επέτρεψε στον Τραμπ να υποσκάψει το ρόλο του CDC στην αντιμετώπιση της πανδημίας.

– Ο προβεβλημένος επιστήμονας Φράνσις Κόλινς, πρώην επικεφαλής του Προγράμματος Ανθρωπίνου Γονιδιώματος, θα παραμείνει επικεφαλής του μεγαλύτερου βιοϊατρικού ερευνητικού φορέα της χώρας, των Εθνικών Ινστιτούτων Υγείας (ΝΙΗ). Είχε διοριστεί σε αυτήν τη θέση από τον Ομπάμα το 2009 και ο Τραμπ -περιέργως- τον κράτησε το 2017.

– Η Τζίνα ΜακΚάρθι, ειδική σε θέματα Περιβαλλοντικής Υγείας και Ποιότητας του Αέρα, θα είναι η πρώτη «τσαρίνα» των ΗΠΑ για το κλίμα, η οποία αναλαμβάνει να προωθήσει, με έδρα το Λευκό Οίκο, την κλιματική ατζέντα του Μπάιντεν. Διετέλεσε επικεφαλής της Υπηρεσίας Περιβαλλοντικής Προστασίας (ΕΡΑ) επί Ομπάμα, την περίοδο 2013-17, και μέχρι τώρα ήταν επικεφαλής της περιβαλλοντικής οργάνωσης Συμβούλιο Άμυνας Φυσικών Πόρων. Δεν έχει προκάτοχο.

– Ο πρώην υπουργός Εξωτερικών και γερουσιαστής Τζον Κέρι θα είναι το διεθνές «πρόσωπο» των ΗΠΑ και ο ειδικός μόνιμος απεσταλμένος στις διαπραγματεύσεις και δράσεις, παγκοσμίως, για την κλιματική αλλαγή. Θα εργάζεται στο πλαίσιο του Συμβουλίου Εθνικής Ασφαλείας του Λευκού Οίκου. Είχε συμμετάσχει στις διαπραγματεύσεις της διεθνούς Συμφωνίας του Παρισιού για το Κλίμα το 2015. Δεν έχει προκάτοχο σε αυτό το πόστο.

Ο διορισμός ορισμένων από τους υποψηφίους του νέου προέδρου πρέπει να επιβεβαιωθεί από τη Γερουσία και σε μερικές περιπτώσεις μπορεί να υπάρξει αντίδραση από τους Ρεπουμπλικανούς.

Πηγή: in.gr