Α. Χαραλαμπίδης: Διατηρούμε την αναπτυξιακή δυναμική

Με οδηγό «το καλύτερο μας» ο Πρόεδρος του ΔΣ της Χαραλαμπίδης Κρίσης, Αλέξανδρος Χαραλαμπίδης επισημαίνει πως η εταιρεία καταφέρνει να διατηρεί την πρωτιά της μέσω επενδύσεων τόσο στην εγχώρια όσο και στην ξένη αγορά, διατηρώντας παράλληλα τις διαχρονικές αξίες της εταιρείες όπως αυτές αποτυπώνονται στην συνείδηση των καταναλωτών.

Η Χαραλαμπίδης Κρίστης ηγείται του τομέα της με εντυπωσιακό μερίδιο αγοράς. Ποιο είναι το συστατικό στοιχείο που σας κρατάει ψηλά;
Όραμα της Χαραλαμπίδης Κρίστης είναι η διατήρηση των διαχρονικών της αξιών, όπως αποτυπώνονται στη συνείδηση των καταναλωτών μας μέχρι σήμερα, διατηρώντας παράλληλα και εξελίσσοντας τα ανταγωνιστικά μας πλεονεκτήματα. Η εταιρική μας φιλοσοφία είναι "το καλύτερο μας", με προϋπόθεση την ποιοτική αριστεία σε όλα τα επίπεδα, σε συνδυασμό με τις ανάγκες των καταναλωτών μας και τη συνεχή αναζήτηση της καινοτομίας. Ενδυναμώνουμε τη θέση μας στη βιομηχανία τροφίμων δουλεύοντας σκληρά, ενισχύοντας παράλληλα τις επενδύσεις μας τόσο στην εγχώρια όσο και στην ξένη αγορά. Κοιτάζουμε μπροστά και ξεπερνάμε τους στόχους μας, έχοντας πάντα ως οδηγό το "καλύτερο μας".

Έχετε ήδη ισχυρές συνεργασίες σε αρκετές αγορές. Σκέφτεστε περαιτέρω επέκταση στο εξωτερικό;
Η επιτυχία μας, τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο, επιβεβαιώνει τον διεθνή αντίκτυπο των προϊόντων μας και την ηγετική μας θέση στον τομέα των εξαγωγών γαλακτοκομικών προϊόντων. Επιπλέον, παράγουμε ποιοτικά προϊόντα υψηλής διατροφικής αξίας και προδιαγραφών, σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Έχοντας δημιουργήσει πολύτιμες διεθνείς συνεργασίες, η στρατηγική επέκταση των εξαγωγών μας επέτρεψε να αντιπροσωπεύσουμε την αυθεντική γεύση της Κύπρου, κυρίως το χαλούμι, σε περισσότερες από 30 χώρες.

Ποιες προκλήσεις θα αντιμετωπίσει ο τομέας των FMCG την επόμενη δεκαετία;
Τα τελευταία χρόνια, έχουμε παρατηρήσει σημαντικές αλλαγές που έχουν προκληθεί κυρίως από την οικονομική κρίση του 2013 και από τις αναδυόμενες τάσεις των τροφίμων στη διεθνή σκηνή. Ήταν αδύνατο να μην επηρεαστεί η κυπριακή Αγορά από όλα αυτά. Ως εταιρεία, διαχρονικά καταρτίζουμε την στρατηγική μας εστιάζοντας στις ιδέες της αγοράς και των καταναλωτών, καθώς και στις απαιτήσεις της κοινωνίας, και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε. Ως εκ τούτου, η καινοτομία, η υψηλή ποιότητα, η αυθεντικότητα και η κορυφαία διατροφική αξία είναι οι παράγοντες που δημιουργούν πιστούς και ικανοποιημένους καταναλωτές και, ταυτόχρονα, μας δίνουν τη δύναμη να συνεχίσουμε, θέτοντας ακόμα υψηλότερους στόχους.

Με ποιους τρόπους μπορεί να αναπτυχθεί περαιτέρω ο τομέας FMCG στην Κύπρο;
Η έρευνα, η καινοτομία και η τεχνολογία, καθώς και ο σεβασμός στην παράδοση, την ποιότητα και την αυθεντικότητα των προϊόντων μας, θα είναι οι καθοριστικοί παράγοντες που θα επιτρέψουν στην εταιρεία μας να προχωρήσει. Πιστεύουμε ότι, μέσω σημαντικών επενδύσεων σε αυτούς τους τομείς, μπορούμε να δημιουργήσουμε ένα υγιέστερο και πιο ανταγωνιστικό περιβάλλον, προσφέροντας στους καταναλωτές μοναδικά και ποικίλα προϊόντα. Οι εταιρείες που είναι σε θέση να προβλέψουν βασικές αλλαγές στην αγορά και να τις αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά θα κυριαρχήσουν. Η Κύπρος έχει πολλά περιθώρια για πρόοδο και εκσυγχρονισμό, τόσο όσον αφορά τα μοντέλα παραγωγής όσο και την επέκταση των παραδοσιακών γεύσεων που μπορούν να αποτελέσουν το επίκεντρο του ενδιαφέροντος των καταναλωτών. Επιπλέον, η τεχνολογική ανάπτυξη έχει εξοικειώσει τους καταναλωτές με τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες, αφήνοντας σε ορισμένες περιπτώσεις χωρίς άλλη επιλογή, κάτι που θα συνεχίσει να εξελίσσεται, αλλάζοντας ριζικά τον τρόπο με τον οποίο λειτουργεί το λιανικό εμπόριο τα επόμενα χρόνια.

Ποια ήταν η πιο σημαντική στιγμή της καριέρας σας μέχρι στιγμής;
Η καθοριστική στιγμή στα 30 χρόνια της επαγγελματικής μου σταδιοδρομίας ήταν αναμφίβολα όταν ανέλαβα τα ηνία μιας εταιρείας με ιστορία και παράδοση δεκαετιών, η οποία έφερε μεγάλη ευθύνη και παρουσίασε την πρόκληση να χαράξουμε μια πορεία για βιώσιμη ανάπτυξη και να γίνουμε ηγέτης στην τοπική και παγκόσμια αγορά.

Who is Who
Ο Αλέξης Χαραλαμπίδης, μετά τις σπουδές του στα οικονομικά στο πανεπιστήμιο του Leicester στο Ηνωμένο Βασίλειο, εντάχθηκε, το 1990, στο δυναμικό της οικογενειακής ιστορικής επιχείρησης, Γαλακτομεία Χαραλαμπίδης, η οποία, από το 1945, παράγει φρέσκο κυπριακό γάλα.

Μέλος και ο ίδιος μιας δεμένης οικογένειας, νυμφευμένος και πατέρας τριών κοριτσιών, αντιμετωπίζει τους 700 και πλέον εργαζόμενους της εταιρείας ως μια μεγάλη οικογένεια με ισχυρούς δεσμούς.

Ένα ακόμα σπάνιο στις μέρες μας, αλλά απόλυτα συμβατό με την πορεία του χαρακτηριστικό, είναι ότι αποτελεί μια ήρεμη δύναμη. Ως προσωπικότητα χαρακτηρίζεται από χαμηλούς τόνους, τους οποίους ακολουθεί και στην επιχειρηματική του πορεία, αλλά πάντοτε με αποφάσεις στρατηγικά σχεδιασμένες στο σωστό timing.

Έτσι κατάφερε, από τα Γαλακτομεία Χαραλαμπίδης, να δημιουργήσει και να διοικεί τη Χαραλαμπίδης Κρίστης, τη μεγαλύτερη και μακροβιότερη κυπριακή γαλακτοβιομηχανία. Η εταιρεία κατέχει ηγετική θέση στον τομέα παραγωγής και διανομής τροφίμων, έχοντας παγκόσμια αναγνώριση και εξαγωγική δραστηριότητα σε περισσότερες από 30 χώρες.

Πάγια δέσμευσή του η προστασία της ποιότητας και της καινοτομίας των προϊόντων και η επιστροφή της εμπιστοσύνης του καταναλωτή, μέσω της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης. Αξιοσημείωτο είναι ότι μέσω του προγράμματος κοινωνικής αλληλεγγύης, Συμμετοχή, της Χαραλαμπίδης Κρίστης, πραγματοποιήθηκαν πάνω από 60 έργα και δράσεις, που αφορούν σε ανάγκες εκατοντάδων χιλιάδων συνανθρώπων μας.

Πολυσχιδής κι ευρηματικός, συμμετέχει τιμητικά, αλλά πάντοτε ενεργά, σε θέσεις - κλειδιά σε διοικητικά συμβούλια επιχειρηματικών κι αθλητικών οργανισμών. Με μότο ζωής - εργαζόμαστε για το καλύτερο όλων μας, δίνοντας όλοι τον καλύτερό μας εαυτό - ο Αλέξης Χαραλαμπίδης είναι ένας βασικός παίχτης της ανάπτυξης της κυπριακής οικονομίας, που λειτουργεί ως πρεσβευτής του καλού, αποδεικνύοντας πως ένας επιχειρηματίας μπορεί και οφείλει να εμπνέει, να ενώνει και να ανοίγει δρόμους για ένα καλύτερο μέλλον με σεβασμό στον άνθρωπο.

*Η συνέντευξη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό GOLD τεύχος Ιανουαρίου.