Ολονύχτιο θρίλερ στην Αττική Οδό-Πάνω από 20 ώρες εγκλωβισμένοι χιλιάδες οδηγοί

Σε ολονύχτιο θρίλερ εξελίχθηκε η τεράστια και δραματική προσπάθεια απεγκλωβισμού περίπου 5000 χιλιάδων οδηγών στην Αττική Οδό, οι οποίοι παρέμειναν εγκλωβισμένοι πάνω από 20 ώρες, με τις προσπάθειες να συνεχίζονται έως και τώρα το πρωί.

Η συντεταγεμένη και μεγάλη επιχείρηση που οργάνωσαν και ξεκίνησαν χθες το βράδυ από κοινού ο στρατός, η πυροσβεστική και η αστυνομία, έχει ως αποτέλεσμα να απεγκλωβιστούν πολλοί οδηγοί που παρέμειναν με τα αυτοκίνητά τους ακόμα και από νωρίς το μεσημέρι στην Αττική Οδό, λόγω της παντελούς έλλειψης ετοιμασίας της εταιρίας εκμετάλλευσης του οδικού άξονα να αντιμετωπίσει την χιονόπτωση, που πλήττει την πρωτεύουσα.

Η επιχείρηση είναι εξαιρετικά δύσκολη, καθώς η χιονόπτωση συνεχιζόταν για ώρες, ενώ επικρατεί πλέον και παγετός. Οδόστρωμα ουσιαστικά δεν υπάρχει, η κίνηση των δυνάμεων είναι εξαιρετικά δυσχερής και η μεταφορά των ανθρώπων και των οχημάτων, αποδεικνύεται πολύ δύσκολη.

Ο κρατικός μηχανισμός ανέλαβε το βράδυ μετά από ένα χάος, που κράτησε ώρες από πολύ νωρίς το μεσημέρι έως αργά το βράδυ και με δεδομένο ότι η εταιρία ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ δεν είχε την παραμικρή επιχειρησιακή ικανότητα να αντιμετωπίσει τη δραματική κατάσταση, που είχε προκληθεί.

Ο στρατός και ειδικές δυνάμεις, όπως τα ΕΚΑΜ έφτασαν σε όλα τα σημεία, που υπήρχε πρόβλημα, παρέχοντας τρόφιμα, νερά, κουβέρτες, ενώ οδηγούσαν τον κόσμο που απεγκλώβιζαν σε ασφαλή σημεία, για να μεταφερθούν σε ξενοδοχεία, στους τόπους διαμονής τους, ή ακόμα και σε νοσοκομεία για την παροχή ιατρικής βοήθειας, εάν είναι απαραίτητο.

Συρμοί του προαστιακού ανέλαβε να βοηθήσει στη μεταφορά, αν και η κίνηση των βαγονιών γίνεται επίσης σε συνθήκες που δεν ευνοούν.

 

  

  

    

 

 

Το χάος και οι τραγικές συνθήκες

Οι συνθήκες που επικράτησαν στην Αττική Οδό και οι εικόνες από την πολύωρη ταλαιπωρία, σε μία κατάσταση, που από ένα σημείο και μετά έγινε και άκρως επικίνδυνη για την υγεία τω ανθρώπων, ήταν εφιαλτικές.

Από νωρίς το μεσημέρι σχηματίστηκαν τεράστιες ουρές. Αυτοκίνητα, ακόμα και μεγάλα φορτηγά έμπαιναν από το πρωί και ενώ η χιονόπτωση γινόταν έντονη, στον οδικό άξονα. Η επιβάρυνση του δικτύου, χωρίς την παραμικρή οργάνωση στο μεταξύ, έφερε ένα δραματικό αδιέξοδο. Αυτοκίνητα έμεναν στο δρόμο, αφού δεν υπήρχε επαρκής καθαρισμός, την ώρα που νταλίκες «δίπλωσαν» σε κάποια σημεία, έξοδοι αποκλείστηκαν από αυτοκίνητα που αδυνατούσαν να κινηθούν και ουδείς είχε προνοήσει να υπάρχει μηχανισμός για την αντιμετώπιση τέτοιων προβλημάτων. Όσο περνούσε η ώρα επικράτησε αδιανόητη στασιμότητα, αφού η κίνηση ακόμα και εκχιονιστικών μηχανημάτων ήταν αδύνατη, την ώρα που η χιονόπτωση και η ακινησία των οχημάτων, έκανε εντελώς δύσβατο τον οδικό άξονα.

Οι οδηγοί δεν είχαν όχι μόνο ενημέρωση, αλλά ούτε τα βασικά για τις ανάγκες ενός τόσο πολύωρου εγκλωβισμού. Οδηγοί προσπαθούσαν να συντηρηθούν με ό,τι είχαν στη διάθεσή τους, χωρίς νερό και φαγητό. Σε ορισμένες περιπτώσεις και χωρίς καύσιμα ή θέρμανση μέσα στα οχήματα.

Κι έτσι άρχισαν τα απίστευτα. Ένας γονιός εγκατέλειψε το αυτοκίνητό του, πήρε στην αγκαλιά το παιδί του και περπάτησε δυόμισι χιλιόμετρα για να βρει διέξοδο. Την κίνηση αυτή, να αφήσουν τα οχήματά τους και να φύγουν, την έκαναν πολλοί, όντας απελπισμένοι από τον εγκλωβισμό και την εγκατάλειψη. Άλλοι έβγαιναν από τα αυτοκίνητα και πήγαιναν σε παρακείμενα σούπερ μάρκετ για τα αναγκαία.  

 

     

 

 

 

 

 

Εκ των υστέρων συγνώμη της Αττικής Οδού

Προκλητική ήταν καθ’ όλη τη διάρκεια του μεγάλου χάους η εταιρία ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟΣ και μόνο όταν υπήρξε η εισαγγελικά παρέμβαση και η πολιτική και κοινωνική κατακραυγή, εδέησε να ζητήσει συγνώμη από τους οδηγούς, με καθυστερημένη ανακοίνωσή της αργά το βράδυ. Σημείωνε μάλιστα στην ανακοίνωση ότι «μόλις ολοκληρωθεί η επιχείρηση απεγκλωβισμού η εταιρεία θα τοποθετηθεί αναλυτικά για τις αποφάσεις και τις συνθήκες που οδήγησαν στα πρωτοφανή αυτά γεγονότα, που η Αττική Οδός κλήθηκε να αντιμετωπίσει για πρώτη φορά στα 20 χρόνια λειτουργίας της».

Η ανάγκη απολογίας ίσως κρίθηκε επιβεβλημένη από την εταιρία, καθώς η κριτική που της ασκήθηκε ήτα ιδιαίτερα αυστηρή από πολλές πλευρές. Ο ευρωβουλευτής της ΝΔ Γιώργος Κύρτσος έγραψε στο twitter τα εξής καυστικά: «Όσα συμβαίνουν είναι αποτέλεσμα της κυριαρχίας μεγαλοεργολάβων. Οι παραχωρησιούχοι έπρεπε να κατασκευάσουν τις Οδούς με δικά τους κεφάλαια. Το έκαναν με ευρωπαϊκό &δημόσιο χρήμα. Έκαναν τις Οδούς ταμειακές μηχανές. Αποζημιώνονται για τα πάντα. Δεν αποζημιώνουν για τα χάλια τους».  

 

  

 

       

 

 

 

 

 

 

Δειτε Επισης

Ομόφωνα ένοχη η Ρούλα Πισπιρίγκου για το θάνατο της Τζωρτζίνας-Της επιβλήθηκε ισόβια κάθειρξη
Ένοχος ο Ηλίας Μίχος για το βιασμό της 12χρονης-Αθώα η μητέρα
ΒΙΝΤΕΟ: Επεισόδια κατά τη μεταγωγή του Μίχου και των άλλων κατηγορουμένων στην υπόθεση Κολώνου
ΒΙΝΤΕΟ: Άγριος ξυλοδαρμός μαθητριών στην Ελλάδα-Μπουνιές, κλωτσιές και μαλλιοτραβήγματα
Δύο σεισμοί 5,6 και 5,7 Ρίχτερ ανοιχτά της Ηλείας-Αισθητοί και στην Αττική
Τραγικό το τέλος της 85χρονης στην Καρδίτσα-Την κατασπάραξε ζώο
Σοκ στην Καρδίτσα-Εντοπίστηκε ακέφαλο πτώμα 85χρονης σε οικία
Εντός της ημέρας η απόφαση για το βιασμό της 12χρονης στον Κολωνό
Η ώρα της κρίσης για την Ρούλα Πισπιρίγκου-Αποφασίζει το Δικαστήριο για το θάνατο της Τζωρτζίνας
Καταψηφίστηκε η πρόταση δυσπιστίας για τα Τέμπη από 159 βουλευτές-Μητσοτάκης κατά πάντων