Παγκόσμια θλίψη και συγκίνηση για τον θανάτου του κορυφαίου Βαγγέλη Παπαθανασίου

 

 

Βαγγέλης Παπαθανασίου: Ο Έλληνας που ταξίδεψε τον ελληνισμό μέχρι τον Άρη, ταξίδεψε στην αιωνιότητα

 

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ: Όλα τα νέα των celebrities με ένα κλικ στο Celebrity News Cyprus

 

Θλίψη σκόρπισε στο παγκόσμιο καλλιτεχνικό στερέωμα η είδηση θανάτου του Βαγγέλη Παπαθανασίου.  

Ο βραβευμένος με ‘Οσκαρ Βαγγέλης Παπαθανασίου νοσηλευόταν με κορωνοϊό σε νοσοκομείο, στο Παρίσι από όπου πήρε εξιτήριο και στη συνέχεια νοσηλεύτηκε σε κέντρο αποκατάστασης όπου άφησε και την τελευταία του πνοή. «Με μεγάλη μας θλίψη ανακοινώνουμε ότι ο μεγάλος Έλληνας Βαγγέλης Παπαθανασίου έφυγε από τη ζωή αργά το βράδυ της Τρίτης 17 Μαΐου», αναφέρει η ανακοίνωση του δικηγορικού γραφείου που τον εκπροσωπούσε.

 

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: Τεράστια θλίψη - Πέθανε ο μεγάλος συνθέτης Βαγγέλης Παπαθανασίου

 

Μουσική για το διάστημα

  • Η εξερεύνηση του διαστήματος τον ενθουσίαζε από τα πρώτα του παιδικά χρόνια όπως έχει δηλώσει και ο ίδιος. Ένα μεγάλο μέρος από τα έργα του είναι αφιερωμένο σε αυτό, ενώ διαχρονικά οι κορυφαίοι διαστημικοί οργανισμοί τον εμπιστεύτηκαν για να μελοποιήσει τις επιτυχίες τους.
  • Το 1980 ξεκίνησε να προβάλλεται η αμερικανική τηλεοπτική σειρά Cosmos: A Personal Voyage του Καρλ Σαγκάν, που είχε ως κύριο θέμα τη θέση του ανθρώπου στο σύμπαν και την ύπαρξη εξωγήινης ζωής. Η μουσική επένδυση των επεισοδίων δημιουργήθηκε από τον Παπαθανασίου, ενώ η σειρά απέσπασε βραβείο Έμμυ και προβλήθηκε σε 69 χώρες και σε 500 εκατομμύρια τηλεθεατές.
  • Το καλοκαίρι του 2001 ο Παπαθανασίου παρουσίασε το έργο Μυθωδία στους στύλους του ολυμπίου Διός. Η μουσική του έργου δημιουργήθηκε ώστε να συνοδεύσει τη διαστημική αποστολή της ΝΑΣΑ 2001: Οδύσσεια στον Άρη. Ήταν μία φαντασμαγορική μουσική παράσταση, κατά τη διάρκεια της οποίας προβάλλονταν με ειδικά οπτικά εφέ απεικονίσεις κυρίως από θεούς της αρχαίας Ελλάδας και διαστημικές εικόνες της ΝΑΣΑ.
  • Τα σολιστικά μέρη του έργου ερμήνευσαν οι σοπράνο Τζέσι Νόρμαν και Κάθλιν Μπατλ. Επίσης συμμετείχε η Μητροπολιτική Ορχήστρα του Λονδίνου, 120μελής χορωδία της Εθνικής Λυρικής Σκηνής ενώ ο ίδιος ο συνθέτης χειριζόταν τα πλήκτρα. Το έργο προβλήθηκε τηλεοπτικά σε όλο τον πλανήτη ενώ υπήρχαν γιγαντοοθόνες και στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Μετά το τέλος της μουσικής παράστασης η γαλλική κυβέρνηση, την οποία εκπροσώπησε ο υπουργός παιδείας Ζακ Λανγκ, απένειμε στον Παπαθανασίου τον τίτλο του Τάγματος της Λεγεώνας της Τιμής σε μία τελετή που έλαβε χώρα στο περιστύλιο του Ζαππείου.
  • Δύο χρόνια αργότερα η ΝΑΣΑ του απένειμε το μετάλλιο δημόσιας συνεισφοράς σε αναγνώριση εξαιρετικής συνεισφοράς στο όραμα της. Το βραβείο αποτελεί την υψηλότερη τιμή από τον Αμερικανικό οργανισμό για μη κυβερνητικά πρόσωπα.
  • Το 2013, η ΝΑΣΑ υιοθέτησε για δεύτερη φορά τη μουσική του Παπαθανασίου με ένα πρωτότυπο μουσικό έργο που δημιουργήθηκε για να πλαισιώσει το βίντεο από την αποστολή Ήρα (Τζούνο), που απεικονίζει συγχρόνως την κίνηση της Γης και της σελήνης μαζί για πρώτη φορά. Το βίντεο απαθανατίστηκε κατά τη διάρκεια της αποστολής καθ’ οδόν για το σύστημα του πλανήτη Δία.
  • Τον Νοέμβριο του 2014 ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (ESA) πρότεινε στον Παπαθανασίου να συνθέσει την μουσική για την πρώτη ιστορική προσεδάφιση σε κομήτη. Έτσι, συνέθεσε μια μουσική τριλογία (Άφιξη, Το ταξίδι του Philae και Το βαλς του Ροζέτα) η οποία παρουσιάστηκε από τον ESA μετά την επιτυχημένη προσεδάφιση του σκάφους Ροζέτα στον κομήτη 67P.
  • Το 1995, ως φόρο τιμής στην μουσική του προσφορά αλλά και στην αγάπη του για το διάστημα, το Minor Planet Center της Διεθνούς Αστρονομικής Ένωσης έδωσε το όνομα του συνθέτη στον Αστεροειδή της Κύριας Ζώνης 6354, που πλέον ονομάζεται 6354 Vangelis.

 

 

 

 

Βραβεία και διακρίσεις

  • Όσκαρ Καλύτερου Πρωτότυπου Τραγουδιού 1982 Για την μουσική στη ταινία Δρόμοι της φωτιάς.
  • Χρυσός Λέοντας στο Cannes Lions International Advertising Festival, για την μουσική Ask the Mountains σε τηλεοπτική διαφήμιση.
  • Βραβείο Max Steiner Award το 1989, για σύνθεση και παρουσίαση διακεκριμένης κινηματογραφικής μουσικής.
  • Βραβείο Echo (Γερμανία) για το διεθνή καλλιτέχνη της χρονιάς 1992.
  • Βραβείο του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Φλάνδρας (Βέλγιο) για καλύτερη μουσική επένδυση κινηματογραφικής ταινίας.
  • Βραβείο του Διεθνούς Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βαλένθια για καλύτερη μουσική επένδυση κινηματογραφικής ταινίας.
  • Βραβείο Κοινού για καλύτερη μουσική επένδυση κινηματογραφικής ταινίας από την Παγκόσμια Ακαδημία Μουσικής Επένδυσης στη Φλάνδρα, Βέλγιο.
  • Βραβείο Απόλλων το 1993 για τη συνεισφορά του στη μουσική από την Εταιρεία των Φίλων της Εθνικής Λυρικής Σκηνής.
  • Ο τίτλος του Ιππότη του Τάγματος των Τεχνών και των Γραμμάτων της Γαλλικής Δημοκρατίας το 1992. Η απονομή έγινε από τον Γάλλο υπουργό παιδείας.
  • Δύο φορές το Παγκόσμιο Μουσικό Βραβείο του Μόντε Κάρλο, για τον Έλληνα καλλιτέχνη με τις μεγαλύτερες πωλήσεις.
  • Ο τίτλος του Ιππότη της Λεγεώνας της Τιμής της Γαλλικής Δημοκρατίας το 2001.
  • Βραβείο RIAJ (Δισκογραφική Βιομηχανία της Ιαπωνίας) για διεθνές τραγούδι της χρονιάς 2002.
  • Μετάλλιο Δημόσιας Συνεισφοράς της ΝΑΣΑ σε αναγνώριση εξαιρετικής συνεισφοράς στο όραμα της ΝΑΣΑ το 2003.
  • Το 2013 τα Ελληνικά Ταχυδρομεία εξέδωσαν γραμματόσημα τα οποία τον απεικόνιζαν.
  • Τιμητικό διδακτορικό δίπλωμα από το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών το 2008, παραχωρώντας του το διακεκριμένο τίτλο του ομότιμου καθηγητή. Το διδακτορικό του δόθηκε για την εξαιρετική συμβολή του στη μουσική παιδεία του ελληνικού λαού, καθώς και για τη διάδοση του μηνύματος του Ελληνισμού σε όλο τον κόσμο.

 

 

 

Σόλο καριέρα

  • Το 1975 αποχώρησε τους Aphrodite’s Child για να εγκατασταθεί στο Λονδίνο. Εκεί ίδρυσε υπερσύγχρονες εγκαταστάσεις μουσικών ηχογραφήσεων, τα Nemo studios.
  • Κυκλοφόρησε πρώτη του συλλογή με τίτλο Heaven and Hell (1975) ενώ ακολούθησαν και άλλα επιτυχημένα άλμπουμ, όπως το Albedo 0.3 (1976), το Spiral (1977) για το οποίο βραβεύτηκε με το διεθνές βραβείο MIDEM Instrumental, το Beaubourg (1978) και το China (1979). Εκείνη την περίοδο ο Παπαθανασίου άρχισε να γίνεται παγκοσμίως γνωστός.
  • Το 1978 συνεργάστηκε με την Ελληνίδα ηθοποιό Ειρήνη Παππά στο άλμπουμ με τίτλο Ωδές, που περιέχει παραδοσιακά ελληνικά τραγούδια, ενώ το 1986 συνεργάστηκαν ξανά στο άλμπουμ Ραψωδίες.
  • Ο Παπαθανασίου έκανε παράλληλα άλλη μία μεγάλη συνεργασία με τον Γιον Άντερσον σε τέσσερα άλμπουμ, το Short Stories (1978), το The Friends of Mr Cairo (1981), το Private Collection (1983) και το Page of Life (1991).

 

 

 

Συμμετοχή σε συγκροτήματα

  • Στις αρχές της δεκαετίας του 1960 κάνει τα πρώτα του βήματα στη μουσική με τη συμμετοχή του στο συγκρότημα Forminx. Το όχημα για την επιτυχία του συγκροτήματος ήταν το τραγούδι Jeronimo Yanka που σημείωσε τεράστια επιτυχία καθώς το 45άρι άλμπουμ έγινε χρυσό την πρώτη εβδομάδα κυκλοφορίας του.
  • Το 1968 μετακόμισε στο Παρίσι και μαζί με τον Έλληνα καλλιτέχνη Ντέμη Ρούσο δημιούργησε τους Aphrodite’s Child. Το επιτυχημένο διπλό άλμπουμ με τον τίτλο 666 θεωρείται ότι του έδωσε ώθηση για την αρχή μιας διεθνούς καριέρας.
  • Ενώ αποτελούσε ακόμα μέλος των Aphrodite’s Child, άρχισε δειλά να ασχολείται και με διαφορετικά πράγματα. Η αρχή έγινε το 1970 όταν έγραψε την μουσική για μία ταινία του Χένρι Χάπιερ.
  • Ακολούθησε ένα ακουστικό ντοκιμαντέρ επηρεασμένο από της φοιτητικές εξεγέρσεις στο Παρίσι του 1968. Το 1973 ξεκίνησε μία επιτυχημένη συνεργασία με τον σκηνοθέτη Φρέντερικ Ροσίφ για μία σειρά ντοκιμαντέρ για την άγρια φύση, ενώ λίγο προτού μεταβεί στο Λονδίνο κυκλοφόρησε το σόλο άλμπουμ Earth.

 

 

 

Συνθέσεις για κινηματογραφικές ταινίες

  • Άλμπουμ Chariots of fire
  • Ένα μεγάλο μέρος των συνθέσεων του Παπαθανασίου δημιουργήθηκαν για να πλαισιώσουν κινηματογραφικές παραγωγές ως σάουντρακ. Κορυφαίο σάουντρακ θεωρείται το Οι δρόμοι της φωτιάς (Chariots of Fire) για την ομώνυμη ταινία του 1981 η οποία απέσπασε το Όσκαρ Καλύτερης Πρωτότυπης Μουσικής το 1982.
  • Η ταινία εξιστορεί την προσπάθεια τριών Βρετανών δρομέων στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 1924 στο Παρίσι. Ο Παπαθανασίου έχει γράψει μουσική σε αρκετές ταινίες μυθοπλασίας, ντοκιμαντέρ και τηλεοπτικές παραγωγές, ανάμεσα στις οποίες ξεχωρίζουν οι:
  • Vortex – Το πρόσωπο της μέδουσας (1967) του Νίκου Κούνδουρου,
  • Ο αγνοούμενος (Missing, 1982) του Έλληνα σκηνοθέτη Κώστα Γαβρά,
  • Blade Runner (Μπλέιντ Ράνερς: Ομάδες Εξόντωσης, 1982) ταινία επιστημονικής φαντασίας του Ρίντλεϊ Σκοτ,
  • Η ανταρσία του Μπάουντυ (1984) του Ρότζερ Ντόναλτσον,
  • Francesco (1989) της Liliana Cavani,
  • 1492: Χριστόφορος Κολόμβος (1492 – Conquest of Paradise, 1992) για το οποίο απέσπασε το βραβείο Echo Awards αλλά και το βραβείο του Χρυσού Λέοντα,
  • Τα μαύρα φεγγάρια του έρωτα (Bitter Moon, 1992) του Ρόμαν Πολάνσκι,
  • Καβάφης (1996) του Γιάννη Σμαραγδή,
  • Αλέξανδρος (Alexander, 2004) του Όλιβερ Στόουν,
  • Ελ Γκρέκο (2007) του Γιάννη Σμαραγδή.

 

 

Διάφορες μουσικές δημιουργίες

  • 1982: Δημιουργεί το ηχητικό σήμα των ειδήσεων της ΕΡΤ, το οποίο συνέχιζε να ακούγεται στα τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων μέχρι σήμερα, με εξαίρεση την περίοδο 2013-2015.
  • 1991: Αναλαμβάνει τη μουσική για τα ντοκιμαντέρ του παγκοσμίου φήμης ωκεανογράφου Ζακ-Υβ Κουστώ.
  • 1998: Γράφει το άλμπουμ Φόρος τιμής στον Γκρέκο, τα έσοδα του οποίου διατέθηκαν για την ενίσχυση της εκστρατείας της εθνικής πινακοθήκης για την απόκτηση του πίνακα του Ελ Γκρέκο Άγιος Πέτρος.
  • 1999: Συνθέτει τη μουσική που συνόδευσε την παρουσίαση του επίσημου εμβλήματος των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, ενώ δημιουργεί και τη μουσική για την τελετή παράδοσης την ολυμπιακής φλόγας τόσο στο Σίδνεϊ όσο και από το Σύδνεϊ στην Αθήνα.
  • 2002: Δημιουργεί την μουσική για το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου 2002 που πραγματοποιήθηκε στις Ιαπωνία και Κορέα.

 

 

 

 

Θέατρο

  • Αξιοσημείωτη είναι η προσφορά του Βαγγέλη Παπαθανασίου και στο θέατρο. Το 1983 δημιούργησε τη μουσική για τη παράσταση του Μιχάλη Κακογιάννη, Ηλέκτρα στο Αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου, με πρωταγωνίστρια την Ειρήνη Παππά.
  • Επίσης έχει συνεργαστεί με τα Βασιλικά μπαλέτα, καθώς δημιούργησε την μουσική για τρία έργα, Το R B Sque (1980) που παρουσιάστηκε στο Βασιλικό Θέατρο Drury Lane, Το Φρανκενστάιν (1985) και το Η πεντάμορφη και το τέρας (1986).

 

Άλλα έργα

  • Το ενδιαφέρον του για τις τέχνες δεν περιοριζόταν μόνο στη σύνθεση μουσικής. Το 1997 έκανε την πρώτη του σκηνοθετική απόπειρα, καθώς σχεδίασε και διηύθυνε εξ ολοκλήρου την τελετή έναρξης του 6ου Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ανοιχτού Στίβου της IAAF που πραγματοποιήθηκε στο Παναθηναϊκό της Αθήνας.
  • Το 2003 αποκάλυψε την ικανότητα του στη ζωγραφική παρουσιάζοντας 70 δικά του έργα ζωγραφικής στα πλαίσια της Βαλένσια Μπιενάλ στην Ισπανία. Μετά την επιτυχία της έκθεσης Vangelis Pintura, τα έργα του εκτίθενται σε σημαντικές γκαλερί σε όλο τον κόσμο.
  • Την ίδια χρονιά, ο Παπαθανασίου παρουσίασε επίσης ένα βιβλίο που περιέχει μερικά από τα ωραιότερα έργα του, με τίτλο Vangelis.

 

 

 

Παγκόσμια θλίψη και συγκίνηση έχει προκαλέσει η είδηση του θανάτου του κορυφαίου μουσικοσυνθέτη Βαγγέλη Παπαθανασίου!

Όλα τα ξένα Μέσα αναφέρονται στον θάνατό του με πολλή συγκίνηση, αναφέροντας φυσικά το σπουδαίο έργο του στα χρόνια της τεράστιας καριέρας του.

 

 

 

 

Οι ηλεκτρονικές σελίδες κορυφαίων πρακτορείων ειδήσεων του εξωτερικού αλλά και εφημερίδων ανά τον κόσμο έχουν αφιερώσει εκτενή δημοσιεύματα για τον αξέχαστο μουσικοσυνθέτη που έγινε παγκοσμίως γνωστός για το έργο του με το όνομα Vangelis.

​​

​​

​            

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Συγκινεί το μήνυμα της ανιψιάς του Βαγγέλη Παπαθανασίου που θέλησε να αποχαιρετήσει με τον δικό της τρόπο τον αξέχαστο μουσικοσυνθέτη. 

Η Ελένη Παπαθανασίου, μία από τους πιο στενούς συγγενείς του μουσικοσυνθέτη που νοσηλευόταν εδώ και τρεις μήνες στην εντατική νοσοκομείου της Γαλλίας με επιπλοκές του κορονοϊού και άφησε την τελευταία του πνοή την Τρίτη, θέλησε να αποχαιρετήσει με τον δικό της τρόπο τον θείο της με το εξής μήνυμα:

«Στη γειτονιά των αγγέλων φτερούγισε ο παγκόσμιος, ο δικός μας Βαγγέλης Παπαθανασίου. Ανάμεσα στα αστέρια του σύμπαντος που λάτρεψε και ύμνησε όσο κανείς. Ο Θείος μου Βαγγέλης Παπαθανασίου πέρασε στο Πάνθεον των Αθανάτων. Τα γνώρισε όλα στη ζωή του, τιμήθηκε όσο κανείς για το έργο του. Κι όμως παρέμενε σεμνός και ταπεινός, μέχρι παρεξηγήσεως.

Απέφευγε τη δημοσιότητα, γιατί απλά δεν την είχε καμιά ανάγκη. Τα έργα του μιλούσαν στις ψυχές των ανθρώπων. Η μουσική του συντρόφευε και θα συντροφεύει γενιές και γενιές σ' όλον τον πλανήτη. Το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας τον Μάιο του 2018 τον είχε ανακηρύξει επίτιμο διδάκτορα και ο τότε πρύτανης κ. Πετράκος, είχε ταξιδέψει στο Παρίσι για να τον τιμήσει με τον χρυσό σταυρό.

Η πόλη του, ο Βόλος δεν τον τίμησε όπως και όταν έπρεπε (το είχε καταφέρει ο τότε Δήμος Αγριάς, μ' ένα στεφάνι από ελιά γιατί αυτό είχε ζητήσει). Μάλιστα στο τελευταίο του ταξίδι στον Βόλο με επιστήμονες της NASA δεν του είχε επιτραπεί να πάει βόλτα με την ΑΡΓΩ στον Παγασητικό. Ο Βαγγέλης Παπαθανασίου θα μείνει για πάντα στο νου και στη ψυχή μας. Καλό ταξίδι αγαπημένε Βαγγέλη, καλό ταξίδι μέγιστε...»

 

 

 

 

Ο διεθνούς φήμης σκηνοθέτης Κώστας Γαβράς μίλησε στο κεντρικό δελτίο του ΑΝΤ1 για τον χαμό του κορυφαίου μουσικοσυνθέτη Βαγγέλη Παπαθανασίου. 

Οι δύο άντρες είχαν συνεργαστεί στο παρελθόν καλλιτεχνικά και ο Κώστας Γαβράς είχε να πει τα καλύτερα για τον αξέχαστο Vangelis για τον οποίο είπε ότι έβγαζε τη μουσική μέσα από την καρδιά του.

Ο Κώστας Γαβράς αναφέρθηκε στην ταινία του "Ο αγνοούμενος" (Missing, 1982) στην οποία ο διάσημος μουσικοσυνθέτης, είχε γράψει τη μουσική.

"Ήταν από τους ανθρώπους που η μουσική έβγαινε από την καρδιά και το μυαλό τους" είπε ενώ συνέχισε μιλώντας για τους καλλιτέχνες φίλους του Βαγγέλη.

Φυσικά δεν παρέλειψε να αναφερθεί στα πρότυπα του Παπαθανασίου, που ήταν ο Μάνος Χατζηδάκις και ο Μίκης Θεοδωράκης, οι οποίοι, όπως είπε τον βοήθησαν πολύ στην τεράστια καριέρα που διέγραψε και εκείνος.

 

 

 

Μία παλιά, καθόλου ξεθωριασμένη ούτε στη μνήμη, ούτε στο χαρτί φωτογραφία ανέσυρε από τα συρτάρια της η Μιμή Ντενίση θέλοντας να αποχαιρετήσει με τον δικό της μοναδικό τρόπο τον Βαγγέλη Παπαθανασίου. 

Η Μιμή Ντενίση έγραψε συγκεκριμένα στο μήνυμά της για τον μουσικοσυνθέτη:

Τότε που ήμασταν ανέμελοι, χαρούμενοι, ευτυχισμένοι!! Στο Λονδίνο παρέα με τον Νίκο Μουρατίδη που μας τον γνώρισε τότε την Ρίκα Βαγιάννη, τον Martin Sherman, τον Γιάννη Φέρτη!! Και αργότερα στο Παρίσι με ατέλειωτες βόλτες στην πόλη και ολονύκτιες συζητήσεις με τον Νίκο Αποστολόπουλο, τον Βασίλη Βασιλικό, τον Μίκη, τον Πολάνσκι, τον Χαβελ.. Πολλά χρόνια φιλίας, αγάπης, σεβασμού. Ο Βαγγέλης ήταν genius γι' αυτό και απλός, ανεπιτήδευτος αλλά και απρόσμενος και πιστός και πεισματάρης και δημιουργικός κ αντισυμβατικός!! Δεν τον ενδιέφερε καθόλου η προβολή, δεν ήθελε πολύ κόσμο, απολάμβανε την μοναχικότητα. Τον θυμάμαι να γράφει αναρίθμητα κομμάτια μουσικής την νύχτα ενώ οι άλλοι μιλούσαμε στην μέση ενός φαγητού, στην διάρκεια μιας κουβέντας. Είχα την τύχη να ακούσω δεκάδες υπέροχα κομμάτια που δεν ακούστηκαν ποτέ δημόσια!! Κι όταν του έλεγα γιατί, απαντούσε.

Μα αυτά τα έγραψα για μένα, για εσένα, για τους φίλους μου!! Είχε απίστευτο χιούμορ, γούστο, του άρεσε να ζωγραφίζει αλλά και να μαγειρεύει.. Πάνω απ' όλα όμως ήταν Μέγας μουσικός. Αυτό ήταν η ζωή του!! Η μουσική. Και η Ελλάδα. Βαθύτατα Έλληνας. Παρ' όλο που τον πίκρανε πολλές φορές η Ελλάδα. Μόλις όμως έφευγε έξω, τον έπιανε η νοσταλγία και μιλούσε συνέχεια για την Ελλάδα. Έφυγε πολύ νωρίς. Μεγάλη απώλεια για την παγκόσμια κοινότητα της μουσικής, για την Ελλάδα, για όλους τους φίλους του που γνώρισαν την σοφία του αλλά και την παιδική ψυχή του !! Καλό ταξίδι…» σ' εσένα που δεν σου άρεσαν τα ταξίδια. Η μουσική σου θα μας συντροφεύει παντοτινά!! Μα θα μας λείπεις!!Σ αγαπώ μοναδικέ μου Βαγγέλη!!!

 

 

Ο Αντώνης Κανάκης αποχαιρέτησε τον Βαγγέλη Παπαθανασίου μέσω Facebook δημοσιεύοντας ένα ξεχωριστό μήνυμα! 

Ο Αντώνης Κανάκης είχε την τύχη να τον γνωρίσει από κοντά και έγραψε στο facebook του αποχαιρετώντας τον:

«Μια βραδιά Πρωτοχρονιάς, κάπου στην δεκαετία του ’90, βρέθηκα στην δεξίωση της Γαλλικής Πρεσβείας στην Αθήνα.

(Μη με ρωτάτε πώς… μεγάλη και αστεία ιστορία… ούτε εγώ κατάλαβα πώς βρέθηκα εκεί).

Αυτό που θυμάμαι χαρακτηριστικά, είναι ότι ένιωθα τελείως ξένος στην όλη ατμόσφαιρα που επικρατούσε. Έψαχνα ανάμεσα στους καλεσμένους να βρω κάποια «συγγένεια» με κάποιον, μήπως και πω καμιά κουβέντα για κάτι που να με ενδιαφέρει.

Ξαφνικά, ο άνθρωπος που από τα τέλη της δεκαετίας του ’70 με είχε μαγέψει και με είχε παρασύρει στον κόσμο της ηλεκτρονικής μουσικής, όχι μόνο εμφανίστηκε μπροστά μου, αλλά ήταν αυτός που πρώτος μου άνοιξε συζήτηση.

Για την επόμενη τουλάχιστον μία ώρα, μιλούσαμε ασταμάτητα και αποκλειστικά οι δυο μας για μουσική.

Ίσως τελικά, μέσα σε αυτή τη δεξίωση και παρά το τεράστιο εκτόπισμά του σε πολλά και διαφορετικά επίπεδα, ακόμα και αυτός, ο Βαγγέλης Παπαθανασίου, είχε την ίδια ανάγκη με μένα… να βρει κάποιον, οποιονδήποτε, και απλά να ανταλλάξει δυο λόγια για μουσική…

Αυτός σίγουρα ξέχασε την κουβέντα μας πολύ γρήγορα, εγώ πάλι ποτέ…»

 

 

 

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

 

Δειτε Επισης

Σημάδια αισιοδοξίας στην προσπάθεια αφύπνισης του Δημήτρη Κόκοτα: «Ανταποκρίνεται ο οργανισμός του»
Παύλος Χαϊκάλης για Μάνο Ιωάννου: «Υπερασπίζεται τον φίλο του και το θεωρώ πάρα πολύ έντιμο»
Φουρέιρα Vs. Αργυρός: Κόντρα του N.1 και Ν.2 της ελληνικής δισκογραφίας για το πρώτο Diamond άλμπουμ!
Κόλαφος o Γιώργος Λιάγκας κατά Κυριάκου Βελόπουλου: «Ξεπέρασες τα εσκαμμένα. Χυδαίες οι αναφορές σου»
Η πρώτη δημόσια εμφάνιση της Άντζελας μετά την αποχώρηση από το #J2US: «Ακόμα πενθώ, δεν πάω πουθενά»
Η ανάρτησή της Κατερίνας Βρανά για τα γενέθλια της: «Η μέρα που σχεδόν πέθανα. 7 χρόνια επιβίωσης»
Απίστευτο! Ο Elon Musk αποθεώνει την Ελένη Τσολάκη: «Πολύ όμορφος τρόπος να ξυπνάς στην Ελλάδα»
H Μαρίνα Σάττι εντυπωσιάζει ξανά την #Eurovision με live διασκευή, παραδοσιακού τραγουδιού της Νάουσας
Σταματίνα Τσιμτσιλή σε Δημήτρη Παπανώτα: «Υπήρξες προσβλητικός απέναντι στη Μπέττυ Μαγγίρα»
Γιώργος Καπουτζίδης: «Δεν θα σπαταλήσω ούτε δευτερόλεπτο να συγχιστώ για κάποιον που δεν με χωνεύει»