Τρίτη 15 Οκτ, 2019 | Επικοινωνία
trans gif

Μέσα σε δύο μήνες ξεπέρασε το '18 και συνεχίζει να θερίζει ο Μολώχ της ασφάλτου

Γιώργος Χατζηπαναγή  17/09/2019 06:42
Μέσα σε δύο μήνες ξεπέρασε το 18 και συνεχίζει να θερίζει ο Μολώχ της ασφάλτου

Μέσα σε δύο μήνες ξεπέρασε το '18 και συνεχίζει να θερίζει ο Μολώχ της ασφάλτου

Γιώργος Χατζηπαναγή  17/09/2019 06:42
Οι τραγωδίες στην άσφαλτο διαδέχονται και φέτος η μία την άλλη, με παιδιά, νέους, πατεράδες, μητέρες και ηλικιωμένους να αφήνουν την τελευταία τους πνοή στην άσφαλτο.
 
Για ακόμα μια χρονιά, η μάστιγα των θανατηφόρων τροχαίων συγκρούσεων, ντύνει στα μαύρα οικογένειες, οι οποίες χάνουν δικούς τους ανθρώπους ξαφνικά και μέσα σε μια στιγμή... Ωστόσο, όχι μόνο δεν βάζουμε μυαλό, αλλά τουναντίον, κάθε μέρα γινόμαστε και πιο ασυνείδητοι οδηγοί, μη λαμβάνοντας υπόψη το αιματοκύλισμα στην άσφαλτο.
 
Όλα αυτά βέβαια κρίνονται εκ του αποτελέσματος. Συνολικά 33 θανατηφόρα δυστυχήματα καταγράφηκαν από την αρχή του έτους μέχρι σήμερα, δύο περισσότερα από το 2018. Από τα 33 θανατηφόρα δυστυχήματα, τα 19 σημειώθηκαν μέχρι τις 30 Ιουνίου, ενώ σε μόλις δυόμιση μήνες, από την 1η Ιουλίου μέχρι σήμερα, άλλοι 14 συνάνθρωποι μας έσβησαν στην άσφαλτο.
 
Μαύρη πρωτιά για Λεμεσό και Πάφο
Σύμφωνα με τα στοιχεία που κατέχει η Αστυνομία, για το πρώτο εξάμηνο του έτους, από τα 19 θανατηφόρα δυστυχήματα που σημειώθηκαν, Λεμεσός και Πάφος κατέγραψαν από τέσσερα.
 
Σε ότι αφορά Λευκωσία, Λάρνακα και Αμμόχωστο, κατέτεγραψαν από τρία θανατηφόρα δυστυχήματα, ενώ στην τελευταία θέση, με δύο θανατηφόρα τροχαία, βρίσκεται το διαμέρισμα Μόρφου.
 
Σε σύγκριση με πέρσι την ίδια περίοδο, τα θανατηφόρα δυστυχήματα μειώθηκαν κατά το ήμισυ στη Λεμεσό και στη Λάρνακα, όπου είχαν καταγραφεί οκτώ και έξι δυστυχήματα αντίστοιχα.
 
Σε αντίθεση με τις υπόλοιπες επαρχίες, αύξηση στα θανατηφόρα τροχαία, καταγράφουν η Αμμόχωστος, όπου από ένα τροχαίο πέρυσι φέτος έφθασε τα τρία, ενώ στο διαμέρισμα Μόρφου, πέρσι καταγράφηκε ένα τροχαίο, ενώ φέτος δύο.
 
Μείωση στους οδηγούς οχημάτων, αύξηση στους μοτοσικλετιστές
Από τους συνολικά δεκαεννέα νεκρούς του πρώτου εξαμήνου του 2019, οι περισσότεροι ήταν μοτοσικλετιστές, εννέα στο σύνολο, οι οποίοι είναι κατά ένας περισσότεροι από το 2018, για την ίδια περίοδο.
 
Από την άλλη, μεγάλη μείωση υπήρξε στους θανάτους οδηγών και επιβατών οχημάτων για το 2019, όπου έχασαν τη ζωή τους συνολικά πέντε πρόσωπα, σε αντίθεση με το 2018, όπου σκοτώθηκαν δώδεκα συνάνθρωποι μας.
 
Επίσης, στην άσφαλτο άφησαν φέτος την τελευταία τους πνοή, τρεις πεζοί, ένας ποδηλάτης και ένας επιβάτης μοτοσικλέτας. Πέρυσι, το πρώτο εξάμηνο, είχαν σκοτωθεί τρεις πεζοί, δύο επιβάτες μοτοσικλέτας και ένας ποδηλάτης.
 
Πρόσθετα μέτρα από την Αστυνομία
Μιλώντας στον REPORTER, ο βοηθός Αστυνομικός Διευθυντής της Τροχαίας Αρχηγείου, Χάρης Ευριπίδου, αφού εξέφρασε τον προβληματισμό της Αστυνομίας για την αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων συγκρούσεων, επισήμανε ότι η Αστυνομία λαμβάνει πρόσθετα μέτρα για μείωση των θανατηφόρων οδικών συγκρούσεων.
 
«Πέραν των σχεδιασμών που έχουμε και των προγραμματισμένων εκστρατειών, ή των ελέγχων που γίνονται για αδικήματα που προκαλούν οδικές συγκρούσεις, λήφθηκαν αποφάσεις για το οδικό δίκτυο εκεί και όπου υπάρχουν προβληματικά σημεία να ενημερώνονται άμεσα οι αρμόδιες αρχές και να επιδιορθώνονται άμεσα».
 
Επίσης, σύμφωνα με τον κ. Ευριπίδου, «στα θέματα ευαισθητοποίησης για την οδική ασφάλεια στόχος είναι να γίνουν πιο στοχευμένες εκστρατείες και να ασχοληθούμε με τις ευάλωτες ομάδες, παρόλο που γίνεται να είναι πιο έντονο σε αυτές τις ομάδες, όπως οι μοτοσικλετιστές και οι πεζοί».
 
Εξήγησε επίσης ότι, «το σύστημα ANPR που είναι ηλεκτρονικό και βοηθά στον εντοπισμό των παραβατών που έχουν να κάνουν με τα έγγραφα των οχημάτων και των οδηγών θα χρησιμοποιηθεί περισσότερο, ενώ θα συνδράμουμε περισσότερο και στο θέμα της φωτοεπισήμανσης που αναμένουμε να προχωρήσει, αλλά και το θέμα αύξησης των ποινών».
 
Για παράδειγμα, είπε ο κ. Ευριπίδου, οι αρμόδιες επιτροπές θα φροντίζουν να προχωρούν τα πράγματα χωρίς καθυστερήσεις, από πλευράς της Αστυνομίας φυσικά, ενώ θα ελέγχονται οποιαδήποτε προβλήματα επιδιορθώνονται, για να επιβεβαιώνεται ότι δεν θα υπάρχει χρονοτριβή.
 
Έστειλε επίσης ξεκάθαρα το μήνυμα ότι τα θανατηφόρα τροχαία είναι δυστυχώς καθαρά θέμα ανθρωπίνου παράγοντα.
 
«Πρέπει όλοι να πιέσουμε να περισσότερο. Αν δεν το συνειδητοποιήσουμε ότι μπορεί να συμβεί και σε μας, θα συνεχίσουν να συμβαίνουν. Τουλάχιστον αν δεν μπορούμε να το καταλάβουμε τουλάχιστον να το εφαρμόσουμε, ο καθένας με τον δικό του τρόπο».
 
 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας