Κίνδυνος-θάνατος με την ανεξέλεγκτη κυκλοφορία των scooters από τουρίστες

Δεν υπήρξε τουριστικό θέρετρο στην Κύπρο το καλοκαίρι, που να μην είχε κατακλειστεί από ηλεκτρικά scooters ή πατίνια, τα οποία θεωρούνται και για τους τουρίστες πιο συμφέρουσα λύση για σκοπούς διακίνησης, αλλά δεν απαιτείται ούτε και η κατοχή άδειας οδήγησης και επομένως, μπορεί ο καθένας να τα οδηγήσει ανεξαρτήτου ηλικίας.
 
Ωστόσο, η ανεξέλεγκτη ενοικίαση και χρήση τους, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες σε όλες τις τουριστικές περιοχές της Κύπρου, προκαλούν μεγάλο πονοκέφαλο στις τοπικές αρχές και όχι μόνο, και ενώ όλοι αναγνωρίζουν ότι επιβάλλεται η λήψη μέτρων για συλλογική ρύθμιση του ζητήματος, εντούτοις το νομοθετικό κενό βάζει φρένο σε όποια ανάλογη προσπάθεια.
 
Τι γίνεται στην Κύπρο
Στην Κύπρο μέχρι στιγμής δεν υπάρχει νομοθετική ρύθμιση του ζητήματος, παρά το γεγονός ότι οι τοπικές αρχές στις οποίες το πρόβλημα είναι πιο οξύ, είχαν θέσει το θέμα επιτακτικά, τόσο σε σχέση με το ποιος δικαιούται να οδηγεί τα ηλεκτροκίνητα, όσο και για τα εξώδικα πρόστιμα που δύναται να επιβάλλονται και το ποια αρχή θα επιφορτιστεί με αυτή την ευθύνη στο τέλος, ακόμη και για τους χώρους στάθμευσης.
 
Ιδιαίτερα, στα τουριστικά θέρετρα της Κύπρου, οι ποδηλατόδρομοι και τα πεζοδρόμια κατακλύζονται από τα ηλεκτροκίνητα οχήματα.

Ειδικότερα, το υπουργείο Μεταφορών ανέλαβε πρωτοβουλία να εξετάσει τη δυνατότητα νομοθετικής ρύθμισης της διακίνησης των σκούτερ κατόπιν γραπτών παραπόνων που τέθηκαν ενώπιόν του από τους δήμους των τουριστικών περιοχών Αγίας Νάπας, Παραλιμνίου, Λάρνακας και Λεμεσού, όπου το πρόβλημα είναι ιδιαίτερα οξύ με τη διακίνηση των σκούτερ σε ποδολατόδρομους, πεζοδρόμια και σε πεζόδρομους.
 
Σημειώνεται, ότι στο Παρίσι επιβάλλονται πρόστιμα €135 για κυκλοφορία επί πεζοδρομίου και €35 για ακατάλληλη στάθμευση. Τα ηλεκτρικά σκούτερ είναι ο εφιάλτης των πεζών, αλλά και των οδηγών, καθώς κυκλοφορούν ανεξέλεγκτα και στους δρόμους, χωρίς, μάλιστα, να φέρουν τον απαραίτητο εξοπλισμό και σήμανση. 
 
Το θέμα αποτέλεσε αντικείμενο συζήτησης με όλους τους εμπλεκόμενους. Παρά το γεγονός ότι οι θέσεις των άμεσα επηρεαζόμενων δήμων ήταν συγκρουόμενες και ότι ούτε οι δήμοι ούτε και η Αστυνομία αποδέχονταν την εποπτεία της όποιας νομοθετικής ρύθμισης υιοθετείτο, εντούτοις, το Υπουργείο Μεταφορών προχώρησε στη σύνταξη προσχεδίου νομοσχεδίου, το οποίο διαβίβασε στη Νομική Υπηρεσία για νομοτεχνικό έλεγχο.
 
Σύμφωνα με το προτεινόμενο νομοσχέδιο, θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των σκούτερ μόνο σε ποδηλατόδρομους και πεζοδρόμια πλάτους, τουλάχιστον, δυόμισι μέτρων. Για τη διακίνηση σκούτερ σε πεζόδρομους, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι οι περιορισμοί θα καθορίζονται από την οικία τοπική Αρχή σε συνεργασία με την Αστυνομία. Μέσα από τη μελέτη του νομοσχεδίου διαφάνηκε η ανάγκη όπως πριν τη ρύθμιση της διακίνησης των σκούτερ θα πρέπει να προηγηθεί η ρύθμιση της αγοράς. 
 
Παρά το γεγονός πως το Υπουργείο Μεταφορών έχει προωθήσει το νομοσχέδιο, υπήρξαν κάποιοι προβληματισμοί, με αποτέλεσμα να μην έχει ακόμη ρυθμιστεί το νομοθετικό πλαίσιο για να προχωρήσει το νομοσχέδιο, σύμφωνα με τον Ανώτερο Λειτουργό του Υπουργείου, Πέτρο Ξενοφώντος, o οποίος μίλησε στον REPORTER.
 
«Το ίδιο πρόβλημα υπάρχει και σε άλλες Ευρωπαϊκές χώρες, όχι μόνο στην Κύπρο και περιμένουμε από άλλους συναδέλφους που έχουν καταφέρει να εφαρμόσουν το νόμο, να μας ενημερώσουν για να μπορέσουμε και εμείς να ρυθμίσουμε το νομοθετικό πλαίσιο», υποστήριξε ο κ. Ξενοφώντος, προσθέτοντας πως όλες οι ενέργειες που γίνονται από το Υπουργείο, είναι σε συντονισμό με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς.  
 
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή (Κομισιόν) καταβάλλει προσπάθεια για συλλογή στοιχείων από όλα τα κράτη-μέλη για να αποφασιστούν τα αναγκαία μέτρα που θα ληφθούν, όπως για παράδειγμα έκδοση σύστασης ή ετοιμασία εναρμονιστικών μέτρων.
 
Το παράδειγμα της Γαλλίας
Το συγκεκριμένο ζήτημα δεν απασχολεί φυσικά μόνο το Κύπρο, αλλά ολόκληρη την Ευρώπη. Πριν από λίγο καιρό τονίσθηκε η ανάγκη να υπάρξει ρύθμιση του ζητήματος μέσω ευρωπαϊκής νομοθεσίας. Δηλαδή σε όλα τα κράτη-μέλη να ισχύουν οι ίδιοι κανονισμοί χρήσης των ηλεκτρικών πατινιών κτλ.
 
Ανεξαρτήτως πάντως των προθέσεων αυτών, η Γαλλία προχώρησε εσπευσμένα στη θέσπιση κανόνων για την ορθή χρήση τους, οι οποίοι προνοούν απαγόρευση των ηλεκτροκίνητων scooters στα πεζοδρόμια. Επίσης, απαιτείται οι οδηγοί τους να φορούν ρούχα που φωσφορίζουν τις νυχτερινές ώρες, ενώ το κράνος είναι  απαραίτητο για άτομα κάτω των 12 ετών.
 
Και το πιο σημαντικό είναι πως οι παρανομούντες βρίσκονται αντιμέτωποι με πρόστιμα, που ξεκινούν από τα 35 και φτάνουν μέχρι και τα 1500 ευρώ.

Δειτε Επισης

Μέσα από χίλια μύρια κύματα ψηφίστηκε ο νόμος που επιτρέπει την ταυτοποίηση χρηστών καρτοκινητών
Λήστεψαν έξι γυναίκες μέσα σε μια ημέρα στη Λεμεσό-Συνελήφθησαν δυο 21χρονοι
Ισότητα: Εκτεθειμένοι σε ψευδείς καταγγελίες οι Αστυνομικοί
Χειροπέδες σε 29χρονο για τη μεταφορά μεταναστών στην Κύπρο
Τρέχουν να σβήσουν τις... φωτιές μετά τις πυρκαγιές από βεγγαλικά-Ανάκληση αδειών για χρήση πυροτεχνημάτων
Ανακαλούνται όλες οι άδειες που έχουν εκδοθεί για χρήση πυροτεχνημάτων μετά τη φωτιά που ξέσπασε
Τίθεται σε διαθεσιμότητα ο διευθυντής της Υπηρεσίας Μεταλλείων για τη φωτιά στο Κρατικό Δάσος
Διατάχθηκαν επιχειρήσεις αυξημένων ελέγχων για τις λαμπρατζιές-Έκκληση σε γονείς για να λάβουν μέτρα
Κακοποιούσε σεξουαλικά τις ανήλικες και τους έλεγε είναι αναγκαίο-Η ετυμηγορία του Κακουργιοδικείου για τον προπονητή
Ετοιμότητα ΕΦ για παροχή βοήθειας στην ΕΕ με κάθε δυνατό τρόπο στην αντιμετώπιση κρίσεων στο μέλλον