Τρίτη 18 Ιουν, 2019 | Επικοινωνία
trans gif

Άβατα για τις υπηρεσίες άμεσης επέμβασης τα στενοσόκακα των παλιών πόλεων

Έμιλυ Αντωνίου   14/04/2019 07:56
Άβατα για τις υπηρεσίες άμεσης επέμβασης τα στενοσόκακα των παλιών πόλεων

Άβατα για τις υπηρεσίες άμεσης επέμβασης τα στενοσόκακα των παλιών πόλεων

Έμιλυ Αντωνίου   14/04/2019 07:56
Δεν φτάνει που οι δρόμοι των παλιών πόλεων στην Κύπρο είναι πολύ στενοί, αφού φτιάχτηκαν με τα δεδομένα του... τότε που δεν υπήρχαν αυτοκίνητα, οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης είναι αντιμέτωπες και με την απαράδεκτη συνήθεια του κόσμου να σταθμεύει παράνομα.
 
Σε σημείο που σε κάποιες περιπτώσεις με δυσκολία χωράει ένα κανονικό όχημα να περάσει, πόσο μάλλον όταν πρόκειται για όχημα έκτακτης ανάγκης, το μέγεθος των οποίων είναι ως γνωστό μεγαλύτερο.
 
Και δια του λόγου το αληθές, το πρόσφατα περιστατικό με την πυρκαγιά στον τέταρτο όροφο πολυκατοικίας στην οδό Στασίνου στο κέντρο της Λάρνακας, ανέδειξε το πρόβλημα που υπάρχει και μας κάνει όλους να απευχόμαστε να δούμε ένα δυσάρεστο συμβάν μεγαλύτερης έκτασης, όπως για παράδειγμα μια μεγαλύτερη πυρκαγιά.
 
Σε εκείνη την περίπτωση, ένα πυροσβεστικό προσπαθούσε να διέλθει του δρόμου και να προσεγγίσει το σημείο, ωστόσο από την μια οι στενοί δρόμοι και απ’ την άλλη τα σταθμευμένα οχήματα μπλόκαραν τη διέλευσή του.
 
Πυροσβεστική: Η καθυστέρηση
μπορεί να αποβεί μοιραία
Όχι μόνο δεν έκρυψε την ανησυχία του, αλλά ανέδειξε στον REPORTER και τον μεγαλύτερο φόβο τους που είναι η καθυστέρηση η οποία μπορεί να υπάρξει σε περίπτωση που πρέπει να προσεγγίσει ένα πυροσβεστικό όχημα ένα επεισόδιο πυρκαγιάς.
 
Ο εκπρόσωπος τύπου της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Ανδρέας Κεττής ανέφερε για παράδειγμα ότι μπορεί ένα πυροσβεστικό, όχι μόνο να μπλοκαριστεί από τα σταθμευμένα οχήματα, αλλά και λόγω της μονοδρόμησης, να μην μπορεί να κινηθεί ούτε προς τα πίσω και να παγιδευτεί στο σημείο, χωρίς να μπορεί να μετακινηθεί, χάνοντας πολύτιμο χρόνο.
 
Ερωτηθείς σχετικά, ο κ. Κεττής ανέφερε πως υπάρχει αλληλογραφία, μέσω της οποίας ενημερώνουν τις δημοτικές αρχές και για τα σημεία στα οποία υπάρχει πρόβλημα λόγω της άναρχης στάθμευσης, καθώς και για άλλα προβληματικά σημεία, στα οποία κρίνουν ότι ενδεχομένως να υπάρξει πρόβλημα προσβασιμότητας, υποδεικνύοντας ωστόσο ότι το θέμα της επιθεώρησης, δεν αφορά την Πυροσβεστική.
 
«Παρόλα αυτά, όπου εντοπίζονται προβλήματα, ή ενημερωνόμαστε ότι υπάρχει πρόβλημα εμείς διαβιβάζουμε τις ανησυχίες αυτές στον δήμο που έχει την ευθύνη της προσβασιμότητας και της στάθμευσης».
 
Εμείς, είπε, ως Πυροσβεστική λάβαμε κάποια μέτρα, όπως η αγορά μικρότερων οχημάτων πυρόσβεσης, τα οποία μπορούν να διέλθουν μέσα στους στενούς δρόμους της παλιάς πόλης.
 
Στην περίπτωση της Λευκωσίας, ανέφερε ο εκπρόσωπος Τύπου της Πυροσβεστικής, ήδη υπάρχουν στον σταθμό της Πύλης Πάφου, που είναι πλησίον του κέντρου, δυο μικρότερα πυροσβεστικά, τα οποία έχουν ευκολότερη και γρηγορότερη πρόσβαση. «Στα σχέδια μας είναι να ανανεωθεί ο στόλος μικρών πυροσβεστικών οχημάτων».
 
Τόνισε ακόμη ότι σε περιπτώσεις που δεν υπάρχει προσβασιμότητα, προσπαθούν να βρουν κάποιες λύσεις οι οποίες, όπως προειδοποίησε, δεν σημαίνει ότι θα είναι καθοριστικές και οριστικές σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης,  είτε να εξευρεθεί άλλος δρόμος που μπορεί να προσεγγίσει το σημείο, είτε να ενώσουν σωλήνες που θα φτάσουν μέχρι το σημείο της πυρκαγιάς.
 
«Αυτό φυσικά δεν είναι λύση γιατί εξυπακούεται με τεράστιο χρόνο καθυστέρησης στην ανταπόκριση και κάτι τέτοιο, σε περίπτωση πυρκαγιάς μπορεί να αποβεί μοιραίο, τόσο για τη διάσωση μιας ζωής, όσο και για την κατάσβεση μιας πυρκαγιάς στο αρχικό στάδιο, το οποίο είναι πολύ καθοριστικό», τόνισε με έμφαση.
 
Ανησυχούμε, παίρνουμε μέτρα… αλλά
Μιλώντας στον REPORTER, ο Λειτουργός Πληροφόρησης Τύπου του Δήμου Λευκωσίας Μάκης Νικολαΐδης, απαρίθμησε τα μέτρα που λαμβάνονται στον Δήμο για να είναι σε θέση να ανταποκριθούν οι αρμόδιες αρχές σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης.
 
Είπε ότι πέραν της αστυνόμευσης, σε διάφορα σημεία οι υπάλληλοι του Δήμου τοποθέτησαν εύκαμπτους πασσάλους, ώστε να αντιμετωπισθεί η παράνομη στάθμευση και ιδιαίτερα σε σημεία και στροφές που το πρόβλημα με τη στενότητα των δρόμων είναι οξύτερο.
 
Επίσης, ανέφερε, υπάρχει στενή συνεργασία και επικοινωνία με τις αρμόδιες υπηρεσίες. «Για παράδειγμα στους πεζόδρομους, αν προκύψει κάτι έκτακτο βρίσκονται σε επικοινωνία, ώστε να έχουν πρόσβαση άμεσα».
 
Ωστόσο, στάθηκε ιδιαίτερα στο θέμα της άναρχης στάθμευσης, υποδεικνύοντας ότι οι πολίτες πρέπει να γίνουν πιο ευαισθητοποιημένοι και πιο συνειδητοποιημένοι σε αυτά τα ζητήματα.
 
«Δεν υπάρχει δυνατότητα να έχουμε έναν τροχονόμο για κάθε πολίτη», σημείωσε ο κ. Νικολαΐδης.
 
Παρ’ όλα αυτά ο κ. Νικολαΐδης, επισήμανε πως ανησυχούν και γι' αυτό επαγρυπνούν, λαμβάνοντας συνεχώς βελτιωτικά μέτρα, ώστε να αποφευχθεί κάτι δυσάρεστο.
 
«Εστιάστε τις προσπάθειες στην πρόληψη»
Ο Καθηγητής Εκτίμησης Κινδύνου, Centre for Risk and Decision Sciences (CERIDES), του Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου Γιώργος Μπούστρας, ανέφερε πως η ρυμοτομία και η διαχείριση της κίνησης στην παλιά πόλη της Λευκωσίας δημιουργούν ιδιαίτερες δυσκολίες για τη διακίνηση των οχημάτων των σωμάτων διάσωσης και καταστολής. 
 
«Λαμβάνοντας υπόψιν τις πραγματικότητες, όπως έχουν διαμορφωθεί, η προσπάθεια πρέπει να επικεντρωθεί στην πρόληψη με συγκεκριμένες δράσεις», υπέδειξε με έμφαση. 
 
Η άναρχη στάθμευση, μπορεί να κοστίσει
«Αυτό που πρέπει να αντιληφθούμε ότι μια εκτεταμένη πυρκαγιά ή ένα συμβάν με τραυματίες μπορεί να συμβεί σε ανύποπτο χρόνο και σίγουρα εκείνη τη στιγμή δεν θα έχουμε τον χρόνο να μετακινήσουμε αυτοκίνητα, τραπεζάκια και πολλά άλλα που φράζουν τους δρόμους», προειδοποίησε στον REPORTER ο πρόεδρος του REACTION, Μάριος Σταύρου.
 
Επισήμανε ότι η πρόληψη πρέπει να αποτελέσει την ναυαρχίδα αντιμετώπισης οποιουδήποτε περιστατικού στα κέντρα των πόλεων, υποδεικνύοντας την ανάγκη για καθαρούς και προσβάσιμους δρόμους και εισόδους.
 
Ανέδειξε και τη σημασία που έχει η συνεργασία των Υπηρεσιών Έκτακτης Ανάγκης, των Δήμων, των Ακαδημαϊκών Ιδρυμάτων και Οργανισμών, το οποίο όπως είπε, αποτελεί το εναρκτήριο λάκτισμα στο καταρτισμό μιας μακροχρόνιας στρατηγικής και σχεδιασμού για την επίλυση του προβλήματος σε όλες τις πόλεις και ιδιαίτερα στην παλιά Λευκωσία.

Παράλληλα, είπε ο Μάριος Σταύρου, η αυστηρότατη τιμωρία στην παράνομη στάθμευση και άμεση μετακίνηση του οχήματος, όταν εμποδίζει είσοδο οχημάτων έκτακτης ανάγκης, είναι κάτι το οποίο πρέπει να τροχοδρομηθεί άμεσα και υπενθύμισε το παράδειγμα άλλων χωρών, στις οποίες οι αρχές δεν περιορίζονται σε ένα απλό πρόστιμο, αλλά τα οχήματα μετακινούνται άμεσα από γερανούς.
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας