Σύρθηκε στο Δικαστήριο γιατί θέλει αποτέφρωση και δεν πληρώνει τέλη κοιμητηριού

«Όλα αυτά περί μονίμου κατοίκου κλπ., για εμένα είναι εντελώς δευτερεύοντα.  Δηλώνω αγνωστικιστής (χαρακτηρίζεται επίσης όποιος δηλώνει άγνοια σχετικά με την ύπαρξη θεοτήτων), ο γάμος μου ήταν πολιτικός, τα τρία μου παιδιά δεν τα βάφτισα, δίνοντας τους το δημοκρατικό, ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΟ δικαίωμα της επιλογής. Αρνούμαι ταφής και είμαι  υπέρ της αποτέφρωσης. Εάν την ύστατη προδώσω τα πιστεύω μου, τότε θα ταφώ στην οικογενειακό μας τάφο στη Λευκωσία. Και απαιτώ, αυτό είναι απαίτηση από το Δικαστήριο, να σεβαστεί τη διαφορετικότητα».
 
Αυτά δήλωσε ενώπιον Δικαστηρίου συνταξιούχος ο οποίος βρέθηκε στο εδώλιο του κατηγορουμένου αντιμέτωπος με οκτώ αδικήματα που αφορούσαν απλήρωτες φορολογίες κοιμητηρίου για τα έτη 2013 έως 2016 στην Ορόκλινη,  ύψους  288 ευρώ, αφού το Κοινοτικό Συμβούλιο θεωρεί ότι είναι μόνιμος κάτοικος της κοινότητας από το 2009 όπου διαμένει σε ενοικιαζόμενο υποστατικό στο όνομα του γιου του.

Ο συνταξιούχος με επιστολή του περί τα μέσα Νοεμβρίου του 2014 στο Κοινοτικό Συμβούλιο, ενημέρωνε μεταξύ άλλων ότι δεν είναι Χριστιανός και ότι είναι ενάντιος στην ταφή και εκταφή, ενώ υποστήριξε ότι είναι ιδιοκτήτης τάφου στο νέο κοιμητήριο Λευκωσίας. 

Θέση του Κοινοτικού Συμβουλίου ήταν ότι ο κατηγορούμενος φορολογείται λόγω του ότι είναι μόνιμος κάτοικος της κοινότητας και ότι λόγω της πολύ πολιτισμικότητας που παρατηρήθηκε στην κοινότητα, αποφασίστηκε ότι το κοιμητήριο μπορεί να χρησιμοποιηθεί από όλους τους κατοίκους ανεξαρτήτως θρησκείας.  

Περαιτέρω, τον ενημέρωσαν εν' ολίγοις ότι «λόγω του ότι δεν προσκόμισε κάποιο αποδεικτικό και λόγω του αυτονόητου τω παλαιότερων χρόνων ότι οι Έλληνες είναι Χριστιανοί, για εμάς εντάσσεται στην κατηγορία των Χριστιανών. Φανταστείτε τι θα συνέβαινε αν το Κοινοτικό Συμβούλιο διέγραφε φορολογίες με μόνο ένα ισχυρισμό περί μη πίστης στην θρησκεία μας ή σε οποιαδήποτε άλλη θρησκεία. Όλοι οι κάτοικοι θα απαιτούσαν την διαγραφή τους, ενώ δε, θα χρησιμοποιούσαν εν τέλει το κοιμητήριο χωρίς ουδέποτε να καταβάλλουν τέλη για την δημιουργία και συντήρηση του».

Επιπρόσθετα το Κοινοτικό Συμβούλιο εξήγησε με επιστολή του στον κατηγορούμενο ότι ο λόγος που δεν φορολογήθηκε τις δύο πρώτες δόσεις, είναι γιατί δεν γνώριζαν αν ήταν μόνιμος κάτοικος.

Λόγω του ότι ο συνταξιούχος αρνείτο να πληρώσει τη φορολογία, το Κοινοτικό Συμβούλιο προχώρησε με ιδιωτική ποινική δίωξη του.

Επέμεινε στη θέση του
 
Το Δικαστήριο, με απόφαση που εξέδωσε στο στάδιο του εκ πρώτης όψεως, έκρινε κατάλληλο να καλέσει τον Κατηγορούμενο σε απολογία, ο οποίος επέλεξε να προβεί σε ανώμοτη δήλωση.

«Σαν ενεργός πολίτης από το 2004 που επαναπατρίστηκα ψηφίζω σε όλες τις εκλογές.  Ουδέποτε ψήφισα στις κοινοτικές εκλογές Ορόκλινης, καθότι όχι μόνο δεν ανήκω στην κοινότητα, αλλά αμφιβάλλω αν είμαι στους καταλόγους.  Για τις βουλευτικές εκλογές ψηφίζω για υποψηφίους της Λευκωσίας.  Όλη η αλληλογραφία και λογαριασμοί από το Κοινοτικό Συμβούλιο Ορόκλινης αποστέλλονται στη διεύθυνση …. Λάρνακας, αντί στην …. οικία με  διεύθυνση της επίδικης κατοικίας.  Εμμέσως πλην σαφώς αυτό υποδεικνύει μη μόνιμη κατοίκηση και αναγνώριση από το Κοινοτικό Συμβούλιο Ορόκλινης.

 Ο μοναδικός λόγος που μένω αρκετές μέρες στο επίδικο υποστατικό που ενοικιάζει ο γιος μου είναι η προστασία και συντήρηση της συλλογής έργων τέχνης των παιδιών μου, καθώς και άλλης κινητής περιουσίας. Ούτε ακίνητη αλλού ούτε και κινητή περιουσία διαθέτω στην Ορόκλινη.

Ενοικιαστής του επίδικου υποστατικού είναι ο γιος μου που το χρησιμοποιεί για τις διακοπές του και για φύλαξη των έργων του. Δεν υπέχω καμίας νομικής ευθύνης για το επίδικο υποστατικό.  Για λόγους καθαρά πρακτικούς, ότι για μένα ενοικιαστές του επίδικου υποστατικού ήταν αλλοδαποί, μεταφέρθηκαν οι λογαριασμοί στο όνομα μου διευκολύνοντας έτσι τον …, κατά την περίοδο παραμονής στην Κύπρο ως Πανεπιστημιακός καθηγητής ερευνητής δεν είχε χρόνο για τέτοιες λεπτομέρειες.

Κλείνοντας δηλώνω:
 
1.Είμαι αγνωστικιστής από την ηλικία των 16.
2.Ούτε ιδιοκτήτης ούτε κάτοχος περιουσίας είμαι στην Ορόκλινη, απλά προστατεύω και συντηρώ περιουσία των παιδιών μου.
3.Ο γάμος μου ήταν πολιτικός.
4. Τα παιδιά μου δεν τα βάφτισα δίνοντας του έτσι το δημοκρατικό δικαίωμα της επιλογής.
5. Είμαι εναντίον της ταφής νεκρών, όντας υπέρ της αποτέφρωσης, επιλογή που όπως παραδέχτηκε ο μάρτυρας δεν προσφέρει το Κοινοτικό Συμβούλιο Ορόκλινης.
6. Είναι δίκαιο να έχω πληρώσει το μερίδιο μου για την αγορά του διπλού τάφου στο Νέο Κοιμητήριο Λευκωσίας, να έχω προβεί σε προκαταρκτικές διευθετήσεις για αποτέφρωση μιας και η πατρίδα δεν μου προσφέρει αυτή την επιλογή και να πληρώσω τώρα για τάφο στην Ορόκλινη στην οποία ουδέποτε ανήκα ή θα ανήκω;
 
Εδώ και την υστάτη πριν κλείσω τα μάτια μου για τελευταία φορά προδώσω τα πιστεύω μιας ολόκληρης ζωής, τότε η ταφή μου θα γίνει στην γενέτειρα μου Λευκωσία και στον οικογενειακό μας τάφο μαζί με τους γονείς και αδελφό  μου».
 
Ήθελε επίσημα έγγραφα το Κοινοτικό Συμβούλιο
 
Σύμφωνα με την απόφαση του Δικαστηρίου, το Κοινοτικό Συμβούλιο θεώρησε ως δεδομένο, εφόσον ο κατηγορούμενος είναι Ελληνοκύπριος, το θρήσκευμά του θα είναι εκείνο του Χριστιανού Ορθόδοξου, γεγονός που προκάλεσε την έντονη αντίδραση του.   
 
Σε κάποιο στάδιο μάλιστα του έγραψαν ότι αυτό προκύπτει από τα «επίσημα έγγραφα», με τον κατηγορούμενο να καταγγέλλει το Συμβούλιο για παραβίαση των προσωπικών του δεδομένων, ενώ αμφισβήτησε την αλήθεια του ισχυρισμού του Συμβουλίου ότι υπάρχουν τέτοια επίσημα έγγραφα, τα οποία να τον παρουσιάζουν ως Χριστιανό Ορθόδοξο.

Ο κατηγορούμενος επεσήμανε ότι στα επίσημα έγγραφα που ο ίδιος έχει, όπως και όλοι οι πολίτες, ήτοι στο πιστοποιητικό γέννησης, στην ταυτότητα, στο φύλλο πορείας στρατού, στο διαβατήριο, στο πιστοποιητικό γάμου και στο εκλογικό Βιβλιάριο, δεν υπάρχει πουθενά σε αυτά αναφορά στη θρησκεία του.
Για τούτο, ο κατηγορούμενος ζήτησε με επιστολή, να του παρουσιάσει το Συμβούλιο ποια είναι τα επίσημα έγγραφα που κατέχουν, όπου αυτός παρουσιάζεται ως Χριστιανός Ορθόδοξος.

Ωστόσο, το Δικαστήριο ανέφερε στην απόφαση του ότι δεν προκύπτει από την αλληλογραφία που τέθηκε ως τεκμήριο ενώπιον του, να υπήρξαν εν τέλει οποιαδήποτε «επίσημα έγγραφα» στην κατοχή του Συμβουλίου που να τον παρουσιάζουν ως Χριστιανό Ορθόδοξο.

Απεναντίας, το Συμβούλιο εξήγαγε το συμπέρασμα ότι ο κατηγορούμενος είναι Χριστιανός Ορθόδοξος, εκ του γεγονότος και μόνο ότι «δεν είχαμε καμία δήλωση, κανένα επίσημο έγγραφο που μας λέει ότι ο κύριος ανήκει στην τάδε άλλη θρησκευτική κοινότητα ή είναι αθεϊστής ή είναι άθεος».

Δικαιώθηκε στο Δικαστήριο
 
«Στην ουσία, ο καθένας από μας, είναι ελεύθερος να επιλέξει ποιο θρήσκευμα επιθυμεί ν' ασπάζεται, αν υπάρχει τέτοιο θρήσκευμα που τον εκφράζει. Για τούτο το λόγο, τα θρησκευτικά πιστεύω είναι στο πεδίο γνώσης του καθενός για τον εαυτό του, παρά στο πεδίο γνώσης οποιουδήποτε άλλου προσώπου.
 
Επομένως, εκείνο που μετρά εν τέλει είναι η άμεση μαρτυρία του ιδίου του κατηγορούμενου που αυτός διαθέτει για να αποδείξει τον ισχυρισμό του, ότι δεν ανήκει στη θρησκευτική κοινότητα για τη χρήση της οποίας δημιουργήθηκε το κοιμητήριο, όπως και για το ότι δεν επιθυμεί να χρησιμοποιήσει το κοιμητήριο. Τούτος είναι και ο λόγος που κάλεσα τον κατηγορούμενο σε απολογία, δίδοντάς του την ευκαιρία να παρουσιάσει τη μαρτυρία που θα επιτρέψει στο Δικαστήριο να εξάγει συμπέρασμα. Κρίνω ότι η ανώμοτη δήλωση στην οποία προέβη ο Κατηγορούμενος έχει πράγματι πειστική χροιά».

Αυτά ανέφερε στην απόφαση του το Δικαστήριο το οποίο υπέδειξε ότι επιθυμία του κατηγορούμενου είναι η αποτέφρωση, υποδικνίοντας παράλληλα ότι με την μαρτυρία του κατάφερε να δημιουργήσει λογική αμφιβολία στο μυαλό του Δικαστηρίου για το αν αυτός ανήκει στη θρησκευτική κοινότητα των Χριστιανών Ορθόδοξων, καθώς επίσης «έπεισε το Σώμα  ότι αυτός δεν επιθυμεί να ταφεί στο κοιμητήριο που δημιουργήθηκε στην Κοινότητα της Ορόκλινης επειδή αντ' αυτού επιθυμεί να αποτεφρωθεί».

Όπως τόνισε το Δικαστήριο στην απόφαση του, η διαδικασία και ο τρόπος ταφής ενός ανθρώπου είναι κατά κανόνα συνυφασμένος με τις θρησκευτικές του πεποιθήσεις. Διαφορετικές θρησκείες και δόγματα προβλέπουν διαφορετικές διαδικασίες κήδευσης και ταφής ή καύσης των σορών των πιστών και των μελών των εκκλησιών τους.

«Την κατοχύρωση του δικαιώματος της θρησκευτικής ελευθερίας και της προστασίας από τις διακρίσεις στη βάση της θρησκείας ενός προσώπου αναγνωρίζουν και κατοχυρώνουν μια σειρά διεθνών συνθηκών, όπως η Ευρωπαϊκή Σύμβαση των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου και η Οικουμενική Διακήρυξη Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων των Ηνωμένων Εθνών. Μάλιστα, οι επιθυμίες της οικογένειας ενός αποθανόντα σε σχέση με την ταφή του, έχουν θεωρηθεί ότι εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του άρθρου 8 της ΕΣΔΑ που προστατεύει το δικαίωμα στην ιδιωτική και οικογενειακή ζωή».

Ως εκ τούτου, το Δικαστήριο αθώωσε και απάλλαξε τον κατηγορούμενο από όλες τις κατηγορίες που αντιμετώπιζε.
 

Δειτε Επισης

Δίωξη για κακούργημα στον Κωνσταντίνο Φλώρο για τον ξυλοδαρμό στη Βουλή
Επανασύλληψη 44χρονου για υποθέσεις εμπρησμών
ΒΙΝΤΕΟ: Πυρκαγιά σε ξηρά χόρτα και άγρια βλάστηση στα Κούκλια
Σε φωτοβολίδα αποδίδει τα αίτια φωτιάς στη Λεμεσό η Παναγιώτου-«Αναλαμβάνουμε την ευθύνη της Υπ. Μεταλλείων»
Κ. Ιωάννου: Το μεταναστευτικό είναι εδώ για να μείνει και έχει πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές προεκτάσεις
Απουσιάζει από την κατοικία του στην Πάφο 19χρονος (pics)
Σε επιφυλακή οι δυνάμεις πυρόσβεσης στη Λεμεσό-Ψάχνουν το τι πήγε λάθος με την καταστροφή φωτοβολίδων
Διέταξε έρευνα για την πυρκαγιά η Παναγιώτου-Πιθανή αιτία η καταστροφή φωτοβολίδων
Την Παρασκευή η διαδικασία αίτησης των μοναχών για ακύρωση δέσμευσης περιουσιακών στοιχείων
Άρον-άρον στην Ολομέλεια ο προϋπολογισμός του ΤΕΠΑΚ-«Παράνομα οι πληρωμές Μαρτίου»