Δευτέρα 27 Μαϊ, 2019 | Επικοινωνία
trans gif

Οι ηθοποιοί των ρεκόρ και οι αδικημένοι των Oscars! To show σε αριθμούς!

  26/02/2019 10:44
Οι ηθοποιοί των ρεκόρ και οι αδικημένοι των Oscars! To show σε αριθμούς!

Οι ηθοποιοί των ρεκόρ και οι αδικημένοι των Oscars! To show σε αριθμούς!

  26/02/2019 10:44

Ποιοι είναι οι 7.902 εκλογείς που μπορούν να ψηφίσουν για τα ‘Οσκαρ, τα πιο δημοφιλή κινηματογραφικά βραβεία; Από πού προέρχονται; Οι ηθοποιοί των ρεκόρ και οι αδικημένοι

Μάθε όλα τα νέα των celebrities με ένα κλικ στο Celebrity News  

Ποιος έχει δικαίωμα να ψηφίσει;

Όλοι όσοι ψηφίζουν για τα ‘Οσκαρ είναι μέλη της Αμερικανικής Ακαδημίας Κινηματογραφικών Τεχνών και Επιστημών που βρίσκεται στο Λος ‘Αντζελες. Πρέπει να είναι «καταξιωμένοι» επαγγελματίες του κινηματογράφου και να προέρχονται από έναν από τους 17 κλάδους της βιομηχανίας (ηθοποιοί, κομμωτές, ενδυματολόγοι, μοντέρ, παραγωγοί σκηνοθέτες, σεναριογράφοι κ.ά.).

Όλοι οι υποψήφιοι πρέπει να έχουν επιλεγεί από τουλάχιστον δύο μέλη της Ακαδημίας, εκτός από τους υποψήφιους και τους βραβευμένους στα ‘Οσκαρ, οι οποίοι μπορούν να υποβάλουν απευθείας αίτηση.

Μετά την εξέταση του φακέλου τους, η τελική απόφαση λαμβάνεται από το Συμβούλιο των Κυβερνητών της Ακαδημίας.

Τα μέλη της Ακαδημίας επωφελούνταν επί μακρόν του δικαιώματος της «ισόβιας» ψήφου αλλά από το 2016, το δικαίωμα αυτό περιορίστηκε σε δεκαετή ανανεώσιμη περίοδο, ώστε εκλογείς που εγκατέλειψαν την κινηματογραφική βιομηχανία πολύ καιρό πριν, να μην συνεχίζουν να ψηφίζουν.

Ποιοι είναι αυτοί;

Η Ακαδημία επί μακρόν δεν αποκάλυπτε τον κατάλογο των εκλογέων, παρότι τίποτε δεν εμποδίζει αυτούς τους προνομιούχους να το κάνουν γνωστό.

Το 2016, έπειτα από χρόνια καυστικών σχολίων για τη σύνθεση των μελών της ότι δεν αντιπροσώπευαν την ποικιλομορφία της κοινωνίας, η Ακαδημία ανακοίνωσε ότι τα 6.000 μέλη που είχε τότε ήταν κατά 93% λευκοί και κατά 76% άνδρες. Η διάμεση ηλικία τους ήταν τα 63 έτη.

Την ίδια χρονιά, η Ακαδημία ανακοίνωσε τον διπλασιασμό των γυναικών και των μελών που προέρχονται από μειονότητες έως το 2020 για να τρέξει νέο αίμα στο δυναμικό της.  Το 2018, το 49% των 928 νέων μελών που προσκλήθηκαν να ενταχθούν στην Ακαδημία ήταν γυναίκες και το 38% μη λευκοί. Ωστόσο, η Ακαδημία παραμένει ανδροκρατούμενη κατά 69% και λευκή κατά 84%.

Πώς επιλέγονται οι υποψηφιότητες;

Οι περισσότεροι από τους υποψηφίους επιλέγονται από τα μέλη του επαγγελματικού τους κλάδου: οι ηθοποιοί ψηφίζουν για τους ηθοποιούς, οι σκηνοθέτες για τους σκηνοθέτες. κ.λπ.
Σε ορισμένες κατηγορίες, όπως αυτές της καλύτερης ξενόγλωσσης ταινίας ή ταινιών κινουμένων σχεδίων, οι υποψηφιότητες εξετάζονται από ειδική επιτροπή.

Όλα τα μέλη από όλους τους κλάδους μπορούν να μετάσχουν στην ψηφοφορία για την καλύτερη ταινία της χρονιάς.

Πώς επιλέγονται οι νικητές;

Οι σχεδόν 7.900 εκλογείς μετέχουν όλοι στις ψηφοφορίες για να ορίσουν τους νικητές. Στις 23 από τις 24 κατηγορίες, κερδίζει αυτός που αποσπά τις περισσότερες ψήφους.

Η «καλύτερη ταινία», το μεγαλύτερο βραβείο των ‘Οσκαρ αποτελεί την εξαίρεση. Από το 2009, η κατηγορία αυτή διέπεται από ένα ιδιόρρυθμο και σύνθετο τρόπο «προτιμησιακής» ψηφοφορίας πολλών γύρων.

Κάθε εκλογέας πρέπει να κατατάξει κατά σειρά προτίμησης τις ταινίες που διεκδικούν το βραβείο (οκτώ φέτος) ωστόσο, εκτός αν αποσπάσει αμέσως την απόλυτη πλειοψηφία, δεν είναι το έργο που συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο αριθμό της πρώτης θέσης που κερδίζει αυτόματα.

Σε κάθε γύρο, η ταινία που κατατάσσεται λιγότερο συχνά στην πρώτη θέση, θα αποκλειστεί και οι ψήφοι που τής είχαν δοθεί θα δοθούν εκ νέου στις εναπομείνασες ταινίες, σύμφωνα με την υψηλότερη «προτίμηση» της κάθε λίστας. Η διαδικασία συνεχίζεται έως ότου μια ταινία ξεπεράσει το όριο του 50% των ψήφων.

Αποτέλεσμα του συστήματος αυτού: πολύ συχνά, η ταινία που αναδεικνύεται νικήτρια είναι αυτή που καταλαμβάνει τη δεύτερη ή την τρίτη θέση στον μεγαλύτερο αριθμό των ψηφοδελτίων, και όχι την πρώτη θέση.

«Η ιδέα για την ‘εναλλακτική’ αυτή ψηφοφορία είναι να απηχεί τις επιθυμίες του μεγαλύτερου αριθμού των ψηφοφόρων. Διαφορετικά, κινδυνεύουμε να καταλήξουμε σε μια ταινία που λατρεύει το 25%, την οποία όμως οι άλλοι δεν μπορούν να ανεχτούν», είχε εξηγήσει ο Ρικ Ρόμπερτσον, υπεύθυνος της Ακαδημίας των ‘Οσκαρ κατά τη διάρκεια της μεταρρύθμισης του 2009.

Πρόκειται για ένα άμεσο σύστημα της πολυεθνικής PricewaterhouseCoopers που έχει αναλάβει να κάνει αυτή τη σύνθετη καταμέτρηση.

Οσκαρ 2019! Η φετινή απογραφή και ο Λάνθιμος!

Αγγλίδες βασίλισσες, Αφρικανοί σουπερήρωες, ιδιόρρυθμοι καουμπόηδες, γκουβερνάντες μαγικές, άρωμα Μέξικο και μια «Ευνοούμενη». 

Στην κατηγορία του Πρώτου Γυναικείου Ρόλου, η Γκλεν Γκλόουζ, της ταινίας «Η Σύζυγος», η πρωταγωνίστρια του Λάνθιμου, Ολίβια Κόλμαν, που κάνει την ερμηνεία της ζωής της, η Μελίσα ΜακΚάρθι, για το «Θα μπορούσες ποτέ να με συγχωρέσεις;» είναι στην πρώτη σειρά!

Η μέση ηλικία της νικήτριας του Όσκαρ Α’ Γυναικείου ρόλου είναι 43 … και συνήθως οι νικητές είναι κατά μέσο όρο δύο χρόνια νεότεροι απο τους υπόλοιπους υποψήφιους. Παράλληλα, την τελευταία δεκαετία, ο γηραιότερος υποψήφιος σπάνια κερδίζει Όσκαρ, και ποτέ Α’ Ανδρικού ή Α’ Γυναικείου ρόλου.

Από τα 118 φιλμ που κέρδισαν τρεις οι περισσότερες υποψηφιότητες, το 41% έφυγαν από την τελετή χωρίς να κερδίσουν κανενα βραβείο για το οποίο προτάθηκαν. Κάποια από αυτά, όπως το The Favourite, κέρδισαν περισσότερες υποψηφιότητες στην ίδια κατηγορία, άρα λογικά δεν πήραν και τα τρία Όσκαρ. Αλλά, από 95 ταινίες που κέρδισαν υποψηφιότητες σε τρεις κατηγορίες, μόνο 2 έφυγαν από την τελετή με το απόλυτο!

Τι γίνεται όμως με τα ζευγάρια; Πόσα… double έχουν υπάρξει; 

Lady Gaga και Bradley Cooper ήθελαν να γίνουν το  πρώτο ζευγάρι σε 21 χρόνια που θα κερδίσει Όσκαρ Α’ Ανδρικού και Α’ Γυναικείου για την ίδια ταινία. Στα 90 χρόνια ιστορίας των Όσκαρ, 84 ζευγάρια κέρδισαν μαζί από μία υποψηφιότητα, αλλά μόνο 7 έφτασαν στο… double.

Εξάλλου, είναι η τέταρτη φορά που ταινία με τίτλο A Star Is Born κερδίζει υποψηφιότητα και η τρίτη που κερδίζει Α’ Ανδρικού και Α΄Γυναικείου…… αλλά κανένας από τους τέσσερις ηθοποιούς που κέρδισαν υποψηφιότητα δεν πήρε σπίτι του το Χρυσό Αγαλματίδιο.

Ομως, μόνο 4 νικητές του Όσκαρ καλύτερης φωτογραφίας στην ιστορία δεν είχαν υποψηφιότητα και για Όσκαρ σκηνοθεσίας (και μόνο 2 από το 1933 και μετά), ενώ 62 από τις 90 δεν απέσπασαν υποψηφιότητα Α’ Ανδρικού Ρόλου, χωρίς να υπολογίζονται οι ταινίες που προβλήθηκαν την τρέχουσα δεκαετία!

91st Annual Academy Awards - Show

Το ρεκόρ της Κάθριν Χέπμπορν

Η Κάθριν Χέμπορν κατέχει το ρεκόρ όλων των εποχών κι ας εμφανίστηκε σε μία μόνο τελετή το 1974  

Η βραβευμένη με τέσσερα Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου Κάθριν Χέπμπορν (γεννήθηκε 12 Μαΐου 1907 και πέθανε 29 Ιουνίου 2003) αποτελεί έναν από τους θρύλους του σινεμά, με την πολυτάραχη ζωή της, τη δυναμική στάση ζωής της, που αμφισβήτησε την πρωτοκαθεδρία των ανδρών και άφησε εποχή για τη σχέση της με τον Σπένσερ Τρέισι.

Η Χέπμπορν ήταν υποψήφια δώδεκα φορές για το Όσκαρ, οκτώ φορές για α’ ρόλο, ενώ το 1999 το Αμερικανικό Ινστιτούτο Κινηματογράφου την αξιολόγησε πρώτη στη λίστα με τις καλύτερες γυναίκες ηθοποιούς όλων των εποχών.

Τα Όσκαρ τα κέρδισε για τις ταινίες:

«Χρυσή Λίμνη», ένα τρυφερό δράμα, που γύρισε ο Μαρκ Ράιντελ το 1981, έχοντας δίπλα της τον αξεπέραστο Χένρι Φόντα, στην τελευταία του κινηματογραφική εμφάνιση (πέθανε τον επόμενο χρόνο) και την κόρη του Τζέιν Φόντα.

«Το Ξημέρωμα της Δόξας», μια δραματική ταινία του 1933, σε σκηνοθεσία Λόουελ Σέρμαν και σε σενάριο του Χάουαρντ Τζ. Γκριν. Συμπρωταγωνιστούν ο θρυλικός Ντάγκλας Φέρμπανκς τζούνιορ και ο Άντολφ Μεντζού. Η Χέπμπορν ερμηνεύει το ρόλο μιας ταλαντούχας και φιλόδοξης νεαρής ηθοποιού, η οποία έφυγε από την επαρχία και πήγε στη Νέα Υόρκη για να γίνει σταρ του Μπρόντγουεϊ κάτι που θα καταφέρει μετά από πολλές περιπέτειες. Εδώ κερδίζει το πρώτο της Όσκαρ.

«Μάντεψε Ποιος θα ‘ρθει το Βράδυ», μια αξέχαστη κοινωνική κομεντί, σε παραγωγή και σκηνοθεσία του Στάνλεϊ Κρέιμερ και σενάριο Ουίλιαμ Ρόουζ, έχοντας δίπλα της τον έρωτα της ζωής της, τον Σπένσερ Τρέισι, τον άνθρωπο που τη βοήθησε να κτίσει την προσωπικότητά της που θα την κάνει σύμβολο της ανεξάρτητης γυναίκας. Επίσης, πρωταγωνιστεί ο μοναδικός Σίντνεϊ Πουατιέ. Το θέμα της ταινίας καταπιάνεται με ένα καυτό κοινωνικό ζήτημα της εποχής, δηλαδή την είσοδο ενός μαύρου σε μία μεγαλοαστική οικογένεια, ως υποψήφιος γαμπρός.

«Το Λιοντάρι του Χειμώνα», ένα ιστορικό δράμα εποχής, σαιξπηρικού χαρακτήρα, που γύρισε ο Άντονι Χάρβεϊ το 1968. Δίπλα της πρωταγωνιστεί ο Πίτερ Ο’ Τουλ. 

Η τρέλα του Τζακ Νίκολσον

Ένας από τους καλύτερους ηθοποιούς όλων των εποχών, ο Τζακ Νίκολσον (22 Απριλίου 1937) ξεκίνησε να παίζει μικρούς αλλά εντυπωσιακούς ρόλους, όπως στον «Ξένοιαστο Καβαλάρη». Βεβαίως ακολούθησε ο πρωταγωνιστικός ρόλος του στο αριστουργηματικό «Τσάιναταουν» του Πολάνσκι, με το οποίο μπήκε σφήνα στους σταρ Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Γουόρεν Μπίτι και τ’ άλλα παιδιά. Η κοφτερή ματιά του, το τρελαμένο βλέμμα του, είναι αυτό που θα τον κάνει ξεχωριστό και θα τον φέρει υποψήφιο για το Όσκαρ 12 φορές.

Ο Τζακ Νίκολσον με το πρώτο Όσκαρ για την ταινία "Στη φωλιά του κούκου"  AP

Τα Όσκαρ τα πήρε για τις ταινίες:

«Στη Φωλιά του Κούκου», ένα αριστουργηματικό ψυχολογικό δράμα, σε σκηνοθεσία Μίλος Φόρμαν, που πήρε και το Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας για το 1975. Ο Φόρμαν κάνει μια συγκλονιστική ταινία για τα δεσμά της κοινωνίας, τη χειραγώγηση μέσω της οθόνης, αλλά μεγάλο μέρος στην επιτυχία της κλασικής ταινίας οφείλεται και στον Νίκολσον, που κάνει την ερμηνεία της ζωής του. Το στόρι, που διαδραματίζεται μέσα σε ένα τρελοκομείο, βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Κεν Κέισι.

«Σχέσεις Στοργής», μια δραματική κομεντί, που γύρισε ο Τζέιμς Μπρουκς το 1983 με ένα θαυμάσιο πρωταγωνιστικό τρίο, την Σίρλεϊ Μακλέιν, Ντέμπρα Γουίνγκερ και τον Νίκολσον, ο οποίος κέρδισε το βραβείο Όσκαρ β’ ανδρικού ρόλου.

«Καλύτερα Δεν Γίνεται», μια ρομαντική κομεντί του 1997, με τον Τζέιμς Μπρουκς πάλι στη σκηνοθεσία. Ο Νίκολσον υποδύεται έναν κυνικό και μανιακό με την καθαριότητα μισάνθρωπο που αναπτύσσει μία ιδιαίτερη σχέση με μία σερβιτόρα, την Έλεν Χαντ, η οποία θα ακολουθήσει στη βράβευση, για το Όσκαρ α’ γυναικείου ρόλου, τον Τζακ Νίκολσον.

Το φαινόμενο Μέριλ Στριπ

Θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και φαινόμενο για το αμερικανικό σινεμά, καθώς έχει τα πρωτεία στις υποψηφιότητες Όσκαρ, με 21 προτάσεις, ενώ έχει 32 υποψηφιότητες για τη Χρυσή Σφαίρα, κερδίζοντας οκτώ! Η 70χρονη Μέριλ Στριπ, χωρίς να είναι η πανέμορφη, η μοιραία ηθοποιός έχει κερδίσει την αναγνώριση των πάντων, με τις ερμηνείες της και τις αξιοπρόσεκτες επιλογές της.

Το... χρυσό των Όσκαρ ταιριάζει απόλυτα στην Μέριλ Στριπ 

Τα Όσκαρ τα κέρδισε για τις ταινίες:

«Κράμερ Εναντίον Κράμερ», κλασικό μελόδραμα του 1979, σε σκηνοθεσία του Ρόμπερτ Μπέντον. Η ταινία αφηγείται την ιστορία ενός παντρεμένου ζευγαριού και τον αντίκτυπο που έχει το διαζύγιό τους στο περιβάλλον τους και ιδιαίτερα στο μικρό τους γιο. Δίπλα της ο Ντάστιν Χόφμαν, ο οποίος επίσης βραβεύτηκε με Όσκαρ α’ ανδρικού ρόλου.

«Η Εκλογή της Σόφι», μια δραματική ταινία του 1982, σε σκηνοθεσία του Άλαν Πάκουλα, με την Στριπ να κάνει μία από τις καλύτερες ερμηνείες της στη μεγάλη οθόνη, όπως και στην «Εξαφάνιση της Κάρεν Σίλκγουντ».

«Η Σιδηρά Κυρία», βιογραφική ταινία του 2011, σε σκηνοθεσία της Φιλίντα Λόιντ, που αναφέρεται στην αμφιλεγόμενη πρώην πρωθυπουργό της Βρετανίας Μάργκαρετ Θάτσερ, την οποία ερμηνεύει η σταρ.

Ο πόθος για την Ίνγκριντ Μπέργκμαν

Μία από τις σημαντικότερες και «καυτές» ηθοποιούς, που κατέκτησε το Χόλυγουντ και έγινε αντικείμενο του κινηματογραφικού πόθου για πολλούς σκηνοθέτες (από Χίτσκοκ μέχρι Ρενουάρ) αν και ήρθε από την παγωμένη Σουηδία. Η Μπέργκμαν (29 Αυγούστου 1915 – 29 Αυγούστου 1982) παρόλα αυτά έκανε μία σημαντική επιλογή στη ζωή της, στρεφόμενη προς την ποιότητα, ταξίδεψε μέχρι τη Ρώμη για γνωρίσει τον Ρομπέρτο Ροσελίνι, τον οποίο τελικά ερωτεύτηκε και στη συνέχεια τον παντρεύτηκε. Πέρα από τα βραβεία Όσκαρ, η Μπέργκμαν θα μείνει στην ιστορία για την εμφάνισή της στην περίφημη «Καζαμπλάνκα» αλλά και στα θρίλερ του Χίτσκοκ «Νύχτα Αγωνίας» και «Υπόθεση Νοτόριους».

Η ανεπανάληπτη Ίνγκριντ Μπέργκμαν με το τρίτο Όσκαρ της καριέρας της  

Τα Όσκαρ τα κέρδισε για τις ταινίες:

«Έγκλημα στο Οριάν Εξπρές», ταινία μυστηρίου του 1974, από το ομώνυμο μυθιστόρημα της Αγκάθα Κρίστι, σε σκηνοθεσία του Σίντνεϊ Λούμετ κι έχοντας ένα πολυάριθμο καστ αστέρων, όπως τους Άλμπερτ Φίνεϊ, Λορίν Μπακόλ, Ζακλίν Μπισέ, Μάικλ Γιορκ, Ζαν-Πιέρ Κασέλ, Σον Κόνερι, Τζον Γκίλγκουντ, Άντονι Πέρκινς, Ρίτσαρντ Γουίντμαρκ και Βανέσα Ρεντγκρέιβ. Παρόλα αυτά η μόνη που βραβεύτηκε ήταν η Μπέργκμαν.

«Αναστασία», δράμα εποχής του 1956, σε σκηνοθεσία του Άνατολ Λίτβακ, βασισμένο σε θεατρικό έργο του Μαρσέλ Μορέτ, που περιστρέφεται γύρω από την ιστορία μιας γυναίκας που έχει χάσει τη μνήμη της και φέρει τεράστια ομοιότητά της με τη χαμένη Δούκισσα Αναστασία της Ρωσίας. Δίπλα της ο Γιουλ Μπρίνερ.

«Εφιάλτης», δραματικό θρίλερ του Τζορτζ Κιούκορ, φημισμένου σκηνοθέτη για την ανάδειξη των πρωταγωνιστριών του. Το πρώτο Όσκαρ της Μπέργκμαν (1944) που είχε μαζί της τους Σαρλ Μπουαγιέ και Τζόζεφ Κότεν.

Ο εξαιρετικός κύριος Ντάνιελ Ντέι Λιούις

Ο "θείος Όσκαρ" αγαπά τον ακριβοθώρητο Ντάνιελ Ντέι Λιούις  

Ο νεότερος της παρέας, ο 62χρονος Ιρλανδός Ντάνιελ Ντέι Λιούις, ο οποίος, ωστόσο, έχει ανακοινώσει εδώ και λίγο καιρό ότι αποχωρεί από το σινεμά. Ιδιαίτερα συγκροτημένος ηθοποιός με μεγάλη παιδεία και καλές επιλογές στον κινηματογράφο, για πολλούς ο καλύτερος εν ζωή ηθοποιός. Ωστόσο, την τεράστια φήμη του την απέκτησε από την ταινία «Ο Τελευταίος των Μοϊκανών».

Τα Όσκαρ τα πήρε για τις ταινίες:

«Το Αριστερό Μου Πόδι» Ιρλανδική δραματική ταινία του 1989, σε σκηνοθεσία του Τζιμ Σέρινταν, με πρωταγωνιστή τον Ντάνιελ Ντέι Λιούις, στο ρόλο ενός νεαρού με εγκεφαλική παράλυση που μπορούσε να κινήσει μόνο το αριστερό του πόδι. Ρόλος αβανταδόρικος για τα Όσκαρ, δεδομένου ότι η Ακαδημία δείχνει ιδιαίτερη προτίμηση στους ρόλους με άτομα με αναπηρία και σε ιστορικά πρόσωπα.

«Θα Χυθεί Αίμα», μια δραματική σκληρή περιπέτεια του 2007, σε σκηνοθεσία του Πολ Τόμας Άντερσον, για την άνοδο και πτώση μιας οικογένειας πετρελαιάδων, μέσω της οποίας αναδεικνύεται η απάνθρωπη σκληρότητα των καπιταλιστικών ιδεωδών της Αμερικής. Εξαιρετικός ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις που σκεπάζει με την ερμηνευτική του δεινότητα, όλους τους συμπρωταγωνιστές του, αλλά και τη συγκλονιστικό στόρι της ταινίας.

«Λίνκολν» βιογραφική ταινία, που γύρισε ο Στίβεν Σπίλμπεργκ. Από τις αποτυχημένες καλλιτεχνικά παραγωγές του Σπίλμπεργκ, απ’ αυτές που γίνονται για να πάρουν το Όσκαρ, κάτι που κατάφερε ο ίδιος, αλλά και ο Ιρλανδός πρωταγωνιστής, ο οποίος ήταν βέβαιο ότι θα κατακτήσει το αγαλματίδιο και μόνο που ανακοινώθηκε η έναρξη των γυρισμάτων και το στόρι του φιλμ.

Ο αντιστάρ Γουόλτερ Μπρέναν

Ιδιαίτερη περίπτωση σημαντικού καρατερίστα ηθοποιού, καθώς κατάφερε να πάρει τρία Όσκαρ β’ ανδρικού ρόλου. Απίστευτος ηθοποιός, που έπαιζε με όλο του το σώμα. Είναι χαρακτηριστικό ότι κάποιοι θεωρούσαν ότι ήταν κουτσός, μόνο και μόνο από την ερμηνεία του στο «Ρίο Μπράβο» του Χάουαρντ Χοκς.

Ο αξεπέραστος καρατερίστας Γουόλτερ Μπρέναν είναι από τους πιο πολυβραβευμένους ηθοποιούς του θεσμού 

Τα χρυσά του αγαλματάκια τα πήρε για τις ταινίες «Ο Λέων της Δύσης» (1940) σε σκηνοθεσία του Γουίλιαμ Γουάιλερ, ένα εξαιρετικό γουέστερν, με πρωταγωνιστή τον Γκάρι Κούπερ, «Μια Επικίνδυνη Γυναίκα» (1935), ένα κοινωνικό δράμα του Άλφρεντ Γκριν με την Μπέτι Ντέιβις και τη δραματική «Ζέζεμπελ», που γύρισε ο Γουίλιαμ Γουάιλερ και πάλι, με πρωταγωνιστές τον Χένρι Φόντα, Τζορτζ Μπρεντ, Ντόναλντ Κρισπ.

Οι αδικημένοι και οι συγκυρίες

Βεβαίως και πολλοί θα θυμηθούν τεράστιους ηθοποιούς που έμειναν μακριά από τα Όσκαρ, όπως είναι οι Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Τζον Μάλκοβιτς, Μισέλ Φάιφερ, Γκάρι Όλντμαν, Μπιλ Μάρεϊ, Εντ Χάρις, Ραλφ Φάινς, Τζον Γκούντμαν, για να υποστηρίξουν ότι τα Όσκαρ δεν χαρακτηρίζονται από αντικειμενικότητα και πως οι επιλογές των μελών της Αμερικανικής Ακαδημίας πολλές φορές μένουν μακριά από τα κριτήρια των ερμηνειών και το καλλιτεχνικό μέγεθος των ηθοποιών.

Ο μοναδικός Πολ Νιούμαν, την μοναδική φορά που κέρδισε δεν πήγε στην τελετή. Εδώ με το τιμητικό βραβείο που είχε κερδίσει, δίπλα στον επίσης αβράβευτο Τομ Κρουζ 

Ωστόσο, τα Όσκαρ δεν είναι τίποτα άλλο από ένας ετήσιος διαγωνισμός, ένα τηλεοπτικό υπερθέαμα, που μπορεί να φέρει ανατροπές.

Ένα από τα χαρακτηριστικότερα παραδείγματα αποτελεί η βράβευση του Βρετανού ηθοποιού Μπεν Κίνγκσλεϊ, που βραβεύτηκε το 1983, με το Όσκαρ α’ ανδρικού ρόλου, για την επική ταινία «Γκάντι». Ο Κίνγκσλεϊ είχε πει για τη βράβευσή του: «Συνυποψήφιοί μου ήταν ο Πίτερ Ο' Τουλ, ο Τζακ Λέμον, ο Πολ Νιούμαν και ο Ντάστιν Χόφμαν, οπότε είχα πειστεί πως η υποψηφιότητα ήταν το πιο ψηλά που θα έφτανα ποτέ. Ήταν τα είδωλά μου και ήμουν το νέο παιδί στη γειτονιά! Όταν ο Τζον Τραβόλτα ανέβηκε στη σκηνή, γύρισα στη γυναίκα μου και της είπα ετοιμάσου να χειροκροτήσεις τον Πολ Νιούμαν». Να θυμίσουμε ότι ο Νιούμαν ήταν τότε υποψήφιος με την ταινία «Η Ετυμηγορία», στην οποία κάνει μία από τις καλύτερες και ώριμες ερμηνείες του, απ’ αυτές που βλέπουμε σπάνια τα τελευταία χρόνια. Ήταν συγκλονιστικός. Απ’ την άλλη ο πολύ καλός Κίνγκσλεϊ ήταν μακράν ο καλύτερος κινηματογραφικός Γκάντι. Δυστυχώς, το βραβείο δεν μοιράζεται….

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας