Πέμπτη 9 Ιουλ, 2020 | Επικοινωνία
trans gif

Καρφώνουν Υπ. Παιδείας για προσπάθεια απόκτησης υπερεξουσιών μαθητές και εκπαιδευτικοί

  04/06/2020 18:36
Καρφώνουν Υπ. Παιδείας για προσπάθεια απόκτησης υπερεξουσιών μαθητές και εκπαιδευτικοί

Καρφώνουν Υπ. Παιδείας για προσπάθεια απόκτησης υπερεξουσιών μαθητές και εκπαιδευτικοί

  04/06/2020 18:36
Αντίθετοι με την πρόθεση της Κυβέρνησης να τροποποιήσει τους κανονισμούς λειτουργίας των σχολείων, παρουσιάζονται μαθητές και εκπαιδευτικοί, που ζητούν από την Επιτροπή Παιδείας της Βουλής να αναβάλει την αυριανή της συνεδρία, ενώ χαρακτήρισαν τη συγκεκριμένη τροποποίηση αντιδημοκρατική.
 
Σε ανακοίνωσή τους, οι τρεις εκπαιδευτικές οργανώσεις αναφέρουν πως δεν έλαβαν καμία ενημέρωση για την ενέργεια της Κυβέρνησης να καταθέσει με τη μορφή του κατεπείγοντος τροποποιητικό νομοσχέδιο για τους κανονισμούς λειτουργίας των δημόσιων σχολείων και σημειώνουν πως τέτοιας φύσης σημαντικά και σοβαρά θέματα, πρέπει να συζητούνται και μεταξύ των άμεσα εμπλεκόμενων μερών, πράγμα που δεν έγινε στη συγκεκριμένη περίπτωση.
 
Ζήτησαν παράλληλα από τους βουλευτές να αναβάλουν την συζήτηση, ώστε να τύχουν ενημέρωση για τη συγκεκριμένη πρόταση.
 
Αυτούσια η ανακοίνωση των τριών οργανώσεων:
«Αναφορικά με την ενέργεια της κυβέρνησης και συγκεκριμένα του Υπουργού Παιδείας, να καταθέσει με τη μορφή του κατεπείγοντος τροποποιητικό νομοσχέδιο με ημερομηνία 3 Ιουνίου 2020, για τους Κανονισμούς Λειτουργίας των Δημόσιων Σχολείων, στην Ολομέλεια της Βουλής, χωρίς καμία ενημέρωση, συζήτηση και χωρίς την συναίνεση των εκπαιδευτικών οργανώσεων ΟΕΛΜΕΚ-ΠΟΕΔ-ΟΛΤΕΚ, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις επιθυμούν να σημειώσουν τα εξής:
 
-Τέτοιας φύσης σημαντικά και σοβαρά θέματα, τα οποία αφορούν και εργασιακά ζητήματα, συζητούνται και συμφωνούνται μεταξύ των άμεσα εμπλεκόμενων μερών, πράγμα που στην συγκεκριμένη περίπτωση δεν έγινε.
 
-Κακίζουμε την ενέργεια του ΥΠΠΑΝ να προχωρήσει μονομερώς σε μια τέτοια ενέργεια χωρίς καμία συζήτηση και ειδικά χωρίς καμία απολύτως ενημέρωση. Οι όποιες τροποποιήσεις σε τέτοια σοβαρά ζητήματα πρέπει να είναι προϊόν συζήτησης και συμφωνίας μεταξύ ΥΠΠΑΝ και εκπαιδευτικών οργανώσεων, οι οποίες να επιχειρούνται στη συνέχεια να νομιμοποιηθούν μέσα από κατεπείγουσες διαδικασίες στη βουλή.
 
-Το ΥΠΠΑΝ είχε όλο το χρονικό διάστημα στη διάθεσή του να συζητήσει και να συμφωνήσει αυτά τα σημαντικά θέματα με τις Εκπαιδευτικές Οργανώσεις, αλλά αντί αυτού επέλεξε να προχωρήσει σε ενέργειες της τελευταίας στιγμής, απαιτώντας την παραχώρηση υπερεξουσιών στον Υπουργό Παιδείας.
 
Ως εκ τούτου και βάσει των πιο πάνω, οι εκπαιδευτικές οργανώσεις καλούν την Ολομέλεια της Βουλής όπως αναβάλει για μια εβδομάδα την αυριανή συζήτηση, αναφορικά με την συγκεκριμένη τροποποίηση στους κανονισμούς λειτουργίας των δημόσιων σχολείων, ώστε να δοθεί χρόνος για ενημέρωση και συζήτηση για τη συγκεκριμένη πρόταση».
 
Στο ίδιο μήκος κύματος και η ανακοίνωση της ΠΣΕΜ
Εξάλλου και η ΠΣΕΜ, σε ανακοίνωσή της υποδεικνύει πως δεν τους δόθηκε ο απαιτούμενος χρόνος για μελέτη της τροποποίησης, αλλά δεν έγινε ούτε διαβούλευση με τους φορείς πριν πάει στη Βουλή.
 
Οι μαθητές σημειώνουν πως η τροποποίηση των κανονισμών της λειτουργίας των σχολείων είναι αντιδημοκρατική και δεν πρέπει να ψηφιστεί.
 
Αυτούσια η ανακοίνωση της ΠΣΕΜ:
«Ως ΠΣΕΜ πληροφορηθήκαμε σήμερα για την πρόθεση της κυβέρνησης να τροποποιήσει τους κανονισμούς λειτουργίας των σχολείων δίνοντας υπερεξουσίες στον Υπουργό Παιδείας.
 
Η σημερινή πρόσκληση για συζήτηση αύριο, 5 Ιουνίου, στην Επιτροπή Παιδείας της Βουλής για το θέμα αφήνει ερωτήματα. Γιατί δεν δίνεται ο απαιτούμενος χρόνος για να μελετηθεί η τροποποίηση αλλά και να γίνει διαβούλευση με τους φορείς πριν πάει στη Βουλή η τροποποίηση; Θεωρούμε ότι πρέπει να αναβληθεί η αυριανή συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας και να γίνει η απαραίτητη διαβούλευση πριν να πάει η τροποποίηση στη Βουλή.
 
Πέραν από αυτό, διαφωνούμε κάθετα με τη συγκεκριμένη τροποποίηση. Γιατί να πρέπει να γίνει τροποποίηση κανονισμών για να μπορεί να αποφασίζει ο Υπουργός Παιδείας πότε θα ανοίξουν, πότε θα κλείσουν τα σχολεία και πως θα αξιολογηθούν οι μαθητές; Σε περίπτωση πανδημίας ή παρόμοιας κατάστασης, ούτως ή άλλως, ο Υπουργός και η κυβέρνηση μπορούν να πάρουν μια κατεπείγουσα απόφαση που αφορά τα πιο πάνω με διάταγμα, όπως και έγινε τον Μάρτιο με την εξάπλωση της πανδημίας. Θεωρούμε ότι αυτή η τροποποίηση των κανονισμών είναι αντιδημοκρατική και δεν πρέπει να ψηφιστεί.
 
Ο διάλογος με τους εκπαιδευτικούς φορείς είναι ο μόνος τρόπος για να μπορούν να επιλυθούν προβλήματα που προκύπτουν ειδικότερα σε τέτοιες συνθήκες όπως τις σημερινές».
 
Σημειώνεται πως μαθητές και εκπαιδευτικοί καλέστηκαν στην αυριανή συνεδρία της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής, κατά την οποία αναμένεται να συζητηθεί το θέμα.
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας