Καρούσος στον REPORTER: Υπολογίζουμε να αφιχθούν 400 χιλιάδες επιβάτες

Ως το κορυφαίο εγχείρημα της χαλάρωσης των μέτρων και το πιο μεγάλο στοίχημα, αποτελεί το άνοιγμα των αεροδρομίων που συνεπάγεται με σταδιακή επανεκκίνηση του τουρισμού.
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ Τουρισμός: Κάλεσμα τριών υπουργών σε εταίρους για επιλογή της Κύπρου
 
Στο εγχείρημα αυτό, εμπλέκονται πολλά Υπουργεία και Υπηρεσίες που βρίσκονται επί ποδός προκειμένου να ετοιμάσουν έγκαιρα, οδηγίες και πρωτόκολλα.
 
Το μεγαλύτερο βάρος στο άνοιγμα των αεροδρομίων, είναι στις πλάτες του Υπουργείου Μεταφορών, ο πολιτικός προϊστάμενος του οποίου, μιλώντας στον REPORTER ανέφερε πως η εκτίμηση που υπάρχει είναι μέχρι το τέλος Αυγούστου, αρχές Σεπτεμβρίου να αφιχθούν μέσω των δύο αεροδρομίων, 400 χιλιάδες επιβάτες.
 
«Εμείς υπολογίζουμε να φτάσουμε αυτόν τον αριθμό, με βάση τα δεδομένα που έχουμε τώρα. Τις επόμενες ημέρες, έχουμε τηλεδιασκέψεις με αεροπορικές εταιρείες και θα έχουμε νεότερα το τέλος της εβδομάδας ή αρχές τις επόμενης για τις πτήσεις».

Επικεντρώνονται στη λίστα των 60 χωρών
Τα δύο αεροδρόμια της Κύπρου, όπως είναι γνωστό θα ανοίξουν σε δύο φάσεις. Η πρώτη είναι από τις 9 έως τις 19 Ιουνίου και η δεύτερη από τις 20 Ιουνίου και μετά. Ήδη ανακοινώθηκαν οι πρώτες 19 χώρες, που χωρίστηκαν σε δυο κατηγορίες με βάση τους επιδημιολογικούς τους δείκτες και με τις οποίες θα επιδιωχθεί συνδεσιμότητα. Ωστόσο, ο κατάλογος που βρίσκεται ενώπιον της επιδημιολογικής ομάδας για αξιολόγηση αριθμεί εξήντα χώρες.

«Ο στόχος είναι να αξιολογηθούν όλες οι χώρες. Ωστόσο προτεραιότητα έχουν οι εξήντα χώρες που βρίσκονται στη λίστα. Είναι οι ευρωπαϊκές και χώρες της Μέσης Ανατολής, με τις οποίες έχουμε συνδεσιμότητα. Το μοντέλο μας είναι δυναμικό. Κάθε μέρα θα προστίθενται χώρες και κάποιες θα αλλάζουν κατηγορία. Θα είναι αναλόγως με το τι ισχύει σε κάθε χώρα».

Όπως ανακοινώθηκε στην πρώτη φάση λειτουργίας των αεροδρομίων, θα ζητείται τεστ κορωνοϊού από τους επιβάτες, εκτός κι αν είναι Κύπριοι υπήκοοι και από τις δύο κατηγορίες. Μετά τις είκοσι Ιουνίου, ωστόσο, αυτό θα απαιτείται μόνο από πτήσεις που προέρχονται από χώρες που εντάσσονται στη δεύτερη κατηγορία. Ο Υπουργός Μεταφορών, εξηγεί τη διαδικασία που θα ακολουθηθεί σε περίπτωση που μία χώρα αλλάξει κατηγορία.

«Εάν μια χώρα αλλάξει κατηγορία και από την πρώτη πέσει στη δεύτερη, θα χρειάζεται τεστ. Θα ισχύσει αυτό που ανακοινώθηκε. Οι ειδικοί μας ανέφεραν όμως, ότι είναι πολύ απομακρυσμένο αυτό το ενδεχόμενο και ότι το πιθανότερο είναι οι χώρες από τη Β κατηγορία, να μετακινηθούν στην Α κατηγορία. Τα δεδομένα, πάνε καλύτερα έτσι κι αλλιώς στις περισσότερες χώρες».

Στόχος χώρες που δεν είχε συνδεσιμότητα η Κύπρος
Το γεγονός ότι, σε αυτό το στάδιο τουλάχιστον, η Κύπρος δεν μπορεί να αντλήσει επιβάτες από τις χώρες που την πριμοδοτούσαν με τους περισσότερους τουρίστες, οδήγησε στο σχεδιασμό ενός πακέτου κινήτρων προς τις αεροπορικές εταιρείες. Από τη μία για να επανέλθει η συνδεσιμότητα και από την άλλη για προσέλκυση πτήσεων από νέους προορισμούς. Το σχέδιο κινήτρων, είναι στο στάδιο της επεξεργασίας και θα ανακοινωθεί πριν τις εννέα Ιουνίου.

«Ετοιμάζεται σχέδιο κινήτρων, που στόχο θα έχει πρώτα την άμεση επαναφορά της συνδεσιμότητας και έπειτα την αξιοποίηση των ευκαιριών που δίδονται εν μέσω κρίσης, για να προγραμματιστούν πτήσεις από προορισμούς και χώρες με τις οποίες δεν είχαμε επαρκή συνδεσιμότητα μέχρι σήμερα. Είναι μια ευκαιρία που πρέπει να αξιοποιήσουμε».
 
Το σχέδιο οικονομικών κινήτρων προς τις αεροπορικές εταιρείες, συνδέεται με την πληρότητα των πτήσεων και θα δοθεί για λίγους μήνες.
 
«Τα κίνητρα θα δοθούν σε προσωρινή βάση, για τους πρώτους μήνες που θα επαναφέρουμε τη συνδεσιμότητα. Θα είναι με βάση τον στόχο πληρότητας για όλες τις αεροπορικές εταιρείες. Κάποιες χώρες επιλέγουν να επιδοτούν τις άδειες θέσεις. Εμείς επιλέγουμε να επιδοτούμε συγκεκριμένη πληρότητα. Όσο αυξάνεται η πληρότητα, η επιδότηση αυτή θα μειώνεται και μπορεί και να χάνεται στο τέλος. Αυτό θα βοηθήσει άμεσα τις αεροπορικές και θα βοηθήσει στο θέμα των τιμών των εισιτηρίων, αφού οι εταιρείες θα προσπαθούν να έχουν συγκεκριμένη πληρότητα για να έχουν κάποιο όφελος. Η αρχική σκέψη είναι για το 40% της πληρότητας.

Πριν να κάνουμε οτιδήποτε, συζητήσαμε με αρκετούς για να καταλήξουμε ποιο είναι το καλύτερο σχέδιο, το οποίο θα είναι αποτελεσματικό. Το σχέδιο κινήτρων θα πρέπει να περάσει από τον Έφορο Κρατικών Ενισχύσεων».

Σ’ ότι αφορά στις δύο Κυπριακές εταιρείες την TUS και την Cyprus Airways, ο  Γιάννης Καρούσος ανέφερε πως θα επωφεληθούν και αυτές από το σχέδιο κινήτρων.

«Βοηθήθηκαν από τα προγράμματα που υπήρχαν. Στη Cyprus Airways δόθηκε και μια αποζημίωση, για το γεγονός ότι δεν μπορούσε να πετά πάνω από την Τουρκία και θα έχουν και άλλα οφέλη, αφού ότι σχέδια κινήτρων θα αποφασιστούν θα ισχύουν και γι’ αυτούς».
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ:
 

Δειτε Επισης

Ασφυκτική πίεση στο Ισραήλ να μην χτυπήσει το Ιράν-Η σύγκριση των δύο στρατών, τα drone και τα πυρηνικά
Πρόθεση να καταγγελθούν στην Αστυνομία όσοι δήλωσαν ψευδώς αλλαγή διεύθυνσης ενόψει εκλογών
Χειροπέδες σε δεσμοφύλακα για τα ναρκωτικά που βρέθηκαν στο Φρουραρχείο των Κεντρικών Φυλακών
Στο κελί ο 60χρονος που παρέσυρε με το όχημα του αστυνομικό
Στις φλόγες συνεργείο στη Λευκωσία-Κάηκαν ολοσχερώς δώδεκα αυτοκίνητα (pics)
Κλάπηκε όχημα αξίας 30 χιλιάδων στη Λεμεσό-Συνελήφθη 21χρονος
Τρομοκρατική ενέργεια η επίθεση σε εκκλησία στο Σίδνεϊ-Δεκαπεντάχρονος ο δράστης
Στους 31 βαθμούς η θερμοκρασία-Επιστρέφει η σκόνη την Τετάρτη
Πάνω από 100 οι μετανάστες που έφθασαν τη Δευτέρα στην Κύπρο-Δύο συλλήψεις
Νετανιάχου: Η ανταπόδοση της επίθεσης του Ιράν πρέπει να είναι έξυπνη, θα προειδοποιήσουμε τις ΗΠΑ