«Οι πωλήσεις αντισηπτικών είναι 99% περισσότερες-Παράγαμε 24 ώρες το 24ωρο»

Την ώρα που οι πλείστοι εργαζόμενοι έμειναν στα σπίτια τους για να περιορίσουν την εξάπλωση του κορωνοϊού στη χώρα μας, κάποιοι άλλοι εργάζονταν νυχθημερόν για να φτάσουν τα προϊόντα πρώτης ανάγκης στα χέρια των καταναλωτών.
 
Αντισηπτικά, χλωρίνες και απορρυπαντικά είναι μερικά από τα προϊόντα που εξαφανίζονται με ταχύτατους ρυθμούς από τα ράφια των υπεραγορών, την ώρα που οι εταιρείες που παράγουν τα συγκεκριμένα προϊόντα φούλαραν τις μηχανές τους, για να ανταποκριθούν στις ανάγκες των πολιτών.
 
Ο REPORTER, εντόπισε ένα από τα πιο μεγάλα εργοστάσια παραγωγής προϊόντων υγιεινής στην Κύπρο, τα οποία τους τελευταίους δύο μήνες εργάζονταν 24 ώρες το 24ωρο, για να αντεπεξέλθουν στις ανάγκες της αγοράς.
 
Ο ιδιοκτήτης της εταιρείας, ένας άνθρωπος χαμηλών τόνων, μας υποδέχθηκε στο γραφείο του και περιέγραψε πως βίωσαν αυτό το διάστημα, ως εταιρεία, που σχετιζόταν άμεσα με θέματα υγιεινής. Μίλησε για την απόφαση του να μην εξάγει προϊόντα στο εξωτερικό, σκεπτόμενος τους Κύπριους πολίτες, ενώ αναφέρθηκε και στην έκρηξη πωλήσεων των αντισηπτικών. 
 
Ο κ. Λευτέρης, ας τον ονομάσουμε έτσι, αφού προτίμησε να κρατήσει την ανωνυμία του, ίδρυσε την εταιρεία του πριν από 17 χρόνια, παράγοντας απορρυπαντικά, χαρτικά και σφουγγαροειδή, προμηθεύοντας υπεραγορές, ξενοδοχεία, καφετέριες και εστιατόρια.
 
«Για 45-50 μέρες παράγαμε 24 ώρες το 24ωρο, για να μην στερηθεί ο καταναλωτής προϊόντα που τη συγκεκριμένη περίοδο ήταν πρώτης ανάγκης. Για όλους μας ήταν ένα μεγάλο ρίσκο, γιατί αντιλαμβάνεστε όταν εργάζεσαι σε χώρους με πολλά άτομα, ελλοχεύει μεγαλύτερος κίνδυνος να μεταδοθεί ο ιός. Παρόλα αυτά, τηρήσαμε τα μέτρα υγιεινής και ευτυχώς, όλα κύλησαν ομαλά. Δεν μπορώ να παραλείψω να ευχαριστήσω το προσωπικό μας για την όλη προσπάθεια του, σε όλο αυτό το διάστημα».
Η μεγάλη έκρηξη στα αντισηπτικά
Σε αυτούς τους δύο δύσκολους μήνες, όπου η παραγωγή ήταν ασταμάτητη, αναδείχθηκε ένα προϊόν το οποίο μέχρι τον περασμένο Φεβρουάριο, δεν υπήρχε καν στη λίστα με τα πιο ευπώλητα προϊόντα της εταιρείας. Ο λόγος για το αντισηπτικό, το οποίο σήμερα βρίσκεται σε κάθε σπίτι και κάθε επιχείρηση.
 
«Η διαφορά στις πωλήσεις αντισηπτικού σε απόλυτα νούμερα, είναι 99 φορές περισσότερες σε σχέση με πέρυσι. Αν πέρυσι πωλήθηκαν πεντακοσίων ευρώ αντισηπτικά, φέτος οι πωλήσεις είναι εκατό χιλιάδες. Για το Μάρτιο ήταν το 80% των πωλήσεων μας. Είναι τόση μεγάλη η διαφορά και πιθανόν η χρήση του αντισηπτικού να έπαιξε ρόλο και στα χαμηλά κρούσματα, αλλά και στις χαμηλές αποτιμήσεις του αντίκτυπου του ιού στην Κύπρο».
 
Το αντισηπτικό που παράγουν, όπως εξήγησε, αποτελείται από 60 μέχρι 70% αιθανόλη, ενυδατικές ουσίες ούτως ώστε να μην επηρεάζει τα χέρια και φαγώσιμη πηκτίνη για να δίνει τη μορφή του gel.
 
Πέρα όμως από την έκρηξη πωλήσεων στα αντισηπτικά, μεγάλη αύξηση παρουσίασαν και οι πωλήσεις απολυμαντικών και χλωρίνης, τα οποία ο κόσμος χρησιμοποιούσε καθημερινά για να απολυμαίνει τους χώρους.
 
«Οι πωλήσεις ήταν στο απόγειο τους το Μάρτη, που υπήρχε και ο πανικός από τον κόσμο. Σιγά σιγά πιστεύω ότι όλοι έχουν στο σπίτι τους ένα απολυμαντικό και για την επόμενη περίοδο πιστεύω θα υπάρχουν αρκετές πωλήσεις στο retail. Αναμένω να υπάρξει αναζωπύρωση της ζήτησης από τους επαγγελματίες, αφού θα αρχίσουν να ανοίγουν εστιατόρια καφετέριες και λοιπά».
«Δεν εξάγαμε προϊόντα, το είδαμε πατριωτικά»
Μπορεί για τους πλείστους, αυτή η έκρηξη στις πωλήσεις τους να τους δημιουργούσε το αίσθημα να κερδίσουν πολύ περισσότερα, αποζητώντας μεγαλύτερα κέρδη και περισσότερη παραγωγή. Ο κ. Λευτέρης όμως, έβλεπε τα πράγματα από μια άλλη οπτική γωνία και σκέφτηκε πρώτα το καλό της χώρας…
 
«Είχαμε προσφορές για να κάνουμε εξαγωγές από το εξωτερικό, πολλοί μας έστελναν μηνύματα και ζητούσαν να τους εξάγουμε το προϊόν. Αρνηθήκαμε, γιατί το είδαμε λίγο πατριωτικά και δεν κάναμε καμία εξαγωγή. Σκεφτήκαμε ότι αν εξάγαμε το προϊόν, ίσως στέρευαν τα αποθέματα για την κυπριακή αγορά».
 
Το τελευταίο διάστημα και μετά την πανδημία, αναδεικνύεται το πόσο μεγάλη ανάγκη έχει η χώρα τις δικές της βιομηχανίες σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, οι οποίες θα στηρίξουν τις ανάγκες του πληθυσμού.
 
Το μήνυμα που εξάγεται μέσα από αυτή την κρίση, είναι ότι σε κάποιους τομείς η χώρα πρέπει να απεξαρτητοποιηθεί ή να στηριχτεί για μια περίοδο από ντόπιες βιομηχανίες.
 
«Δεδομένου ότι είμαστε νησί, δεν μπορούμε ούτε οδικώς να φέρουμε προϊόντα. Αν έκλειναν και τα λιμάνια όπως έκλεισαν τα αεροδρόμια, η χώρα θα έμενε «στεγνή». Για καλή μας τύχη εμείς είδαμε την ανάγκη νωρίς και είχαμε αρκετό στοκ σε πρώτες ύλες στα ευπαθή προϊόντα, όπως αντισηπτικά, απολυμαντικά, χλωρίνες και καταφέραμε μέσα από μεγάλη προσπάθεια να εξυπηρετήσουμε, με αποτέλεσμα να μην παρατηρηθούν ιδιαίτερες ελλείψεις στα δικά μας προϊόντα στην αγορά».
«Θα σβήναμε εν μια νυκτί»
Οι εταιρείες που ασχολούνται με τα προϊόντα υγιεινής, ήταν από τις λίγες που δεν έχασαν σε μια περίοδο κρίσης, αλλά αντίθετα, οι συγκυρίες τα έφεραν έτσι με αποτέλεσμα να βγουν κερδισμένες. Οι πωλήσεις τους παρουσίασαν αύξηση, η παραγωγή τους αυξήθηκε, αλλά σίγουρα δεν μπορούν να χαρούν αυτή την επιτυχία, ιδίως την ώρα που ο υπόλοιπος κόσμος δυσκολεύεται και άνθρωποι χάνουν τη ζωή τους.
 
«Λόγω του ότι η εταιρεία ασχολείται και με το HORECA και με το retail, μας βοήθησε στο κομμάτι του αντισηπτικού και των καθαριστικών, αλλά από την άλλη μας προκάλεσε πρόβλημα στο κομμάτι των εστιατορίων και των καφετεριών. Άρα ήρθε επί της ουσίας και εξισορροπήθηκε αυτό το πράγμα. Η αλήθεια να λέγεται ότι αν δεν ήταν αυτά τα προϊόντα μέσα στην γκάμα των προϊόντων μας, θα ήμασταν κι εμείς σε τραγική κατάσταση, όπως είναι πολλοί άλλοι επιχειρηματίες. Ο Μάρτιος ήταν από τους πιο ψηλούς μήνες μας σε πωλήσεις, αλλά ώσπου φθάνει το καλοκαίρι που θα άνοιγε η δουλειά των ξενοδοχείων, χάνεται αυτή η αύξηση που ήρθε από εκείνη την κατηγορία. Το μόνο που έχω να πω είναι πάλι καλά, γιατί πιθανότατα να σβήναμε εν μια νυκτί».
 
Ο κ. Λευτέρης έστειλε εξάλλου το μήνυμα, ότι το καλό είναι πως μέσα από αυτή την κατάσταση, ο κόσμος μπορεί να εκπαιδευτεί και να έχει ένα διαφορετικό τρόπο ζωής.
 
«Είναι πολύ σημαντικό να έχεις υγιεινή γενικά στην καθημερινότητα σου ανεξάρτητα αν υπάρχει ιός ή όχι, ασχέτως τι γινόταν πριν. Ο
κόσμος είναι πολύ συνειδητοποιημένος και αγοράζει προϊόντα ουσίας πλέον».
 
Ένας άνθρωπος που ασχολείται με τον τομέα της υγιεινής για αρκετά χρόνια, είναι εξάλλου και ο πιο κατάλληλος να απαντήσει στο ερώτημα αν στην Κύπρο μπορούμε να παράξουμε μάσκες και γάντια, τα οποία ιδιαίτερα αυτή την περίοδο θα εξυπηρετούσαν τις τεράστιες ανάγκες που υπάρχουν.
 
«Είναι πολύ δύσκολο να παράξουμε γάντια και μάσκες. Εμείς προηγουμένως κάναμε εισαγωγές μάσκες και πωλούσαμε σε πελάτες μας που τις χρησιμοποιούσαν για το προσωπικό τους. Αλλά για να καταλάβετε, παραγγέλναμε 800 κιβώτια το χρόνο. Η τιμή αγοράς μας ήταν κοντά στο 1,3 σεντ η μια. Η τελευταία εισαγωγή που κάναμε ήταν τον Οκτώβρη και το κόστος μας ήταν γύρω στα 70 σεντ οι 50 μάσκες. Άρα 1,4 σεντ η μια. Τώρα η μάσκα πωλείται 70 σεντ».
 
Δεν απέκλεισε πάντως το ενδεχόμενο, σε περίπτωση που η χρήση μάσκας αφομοιωθεί στη νοοτροπία μας ως λαός,  να ενδιαφερθούν στο μέλλον για παραγωγή της. Σε ότι αφορά τα γάντια, είναι επίσης πολύ δύσκολο να υπάρξει εγχώρια παραγωγή, αφού το συγκεκριμένο προϊόν δεν παράγεται ακόμα από καμιά χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
 
Σε 17 χρόνια υλοποίησε το όραμα του
Πάντως, ο κ. Λευτέρης, είναι αρκετά ικανοποιημένος με όσα παράγει σήμερα και δεν αποζητά περισσότερα. Το μυαλό του πηγαίνει 17 χρόνια πίσω, στην ημέρα που άνοιξε την εταιρεία του. Βλέποντας την εξέλιξη που είχε η εταιρεία, κρίνει ότι το όραμα του έχει υλοποιηθεί υπέρ του δέοντος.
 
Εξομολογείται, ότι όταν ιδρύθηκε η εταιρεία, το κομμάτι της υγιεινής στην Κύπρο, ήταν σε πολύ χαμηλά επίπεδα.
 

«Μετά την ένταξη μας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τα νομοσχέδια που ήρθαν βελτιώθηκε πάρα πολύ αυτό το κομμάτι. Στις αρχές για να καταλάβετε, πουλούσαμε 300 πακέτα γάντια σε έξι μήνες. Τώρα πουλούμε 350 χιλιάδες πακέτα τον χρόνο. Οπότε αντιλαμβάνεστε ότι η κουλτούρα άλλαξε και ξεπεράστηκαν οι προσδοκίες μας».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Βροχή και καταιγίδα στο μενού του καιρού-Στους 26 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία
Ενισχυτικά μαθήματα εκμάθησης Ελληνικών χρειάζονται 1100 παιδιά στην εκπαίδευση
Αρχές του 2025 η ψηφιοποίηση των αιτήσεων φοιτητικής μέριμνας-Το χρονοδιάγραμμα του ΥΠΟΙΚ
Επανέρχεται με επιστολή προς Υφ. Πρόνοιας για το Πασχαλινό Επίδομα η ΕΚΥΣΥ
Βαφεάδης: Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική για Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας
Αισιοδοξία Κουμή για αντίστοιχες επιδόσεις στις τουριστικές αφίξεις με το 2023 παρά τις προκλήσεις
Ζητά από υποψήφιους δέσμευση για προώθηση των αιτημάτων της ΟΠΑΚ
Απoρρίφθηκε η προσφυγή Αγοραστού στο Συμβούλιο Εφετών Λάρισας για το μπάζωμα στα Τέμπη
Τροποποίηση κανονισμού ΕΕ για προστασία καταναλωτών, ζητά ο ΓΔ του Υπ. Ενέργειας
Μισοάδειο βλέπουν το ποτήρι μονογονιοί, πολύτεκνοι και συνταξιούχοι-Θέτουν σειρά αιτημάτων στο τραπέζι