Παρασκευή 5 Ιουν, 2020 | Επικοινωνία
trans gif

Μέχρι 90% πτώση στις πωλήσεις καυσίμων-«Όποιος κλαίει τη μοίρα του είναι νεκρός»

Γιώργος Χατζηπαναγή  23/05/2020 06:48
Μέχρι 90% πτώση στις πωλήσεις καυσίμων-«Όποιος κλαίει τη μοίρα του είναι νεκρός»

Μέχρι 90% πτώση στις πωλήσεις καυσίμων-«Όποιος κλαίει τη μοίρα του είναι νεκρός»

Γιώργος Χατζηπαναγή  23/05/2020 06:48

Είναι από τις δουλειές που ποτέ άλλοτε δεν είχε μειωθεί τόσο ο κύκλος εργασιών τους. Υπό οποιεσδήποτε συνθήκες, σε κάθε εποχή ακόμα και την περίοδο της οικονομικής κρίσης, τα πρατήρια καυσίμων δούλευαν ασταμάτητα.
 
Το lockdown για τη μη εξάπλωση της πανδημίας όμως, έφερε τα πρατήρια καυσίμων να καταγράφουν για πρώτη φορά στα χρονικά κατακόρυφη πτώση στις πωλήσεις τους.
                 
Σε κάποιες περιπτώσεις πρατηρίων, όπως για παράδειγμα σε αυτό της κ. Σπυρούλας Πιερίδου στην Έγκωμη, οι πωλήσεις έπεσαν μέχρι και 90%.

«Πήγαμε μετά στο μείον 80% και τώρα φθάσαμε στο μείον 50-55%. Κάθε μέρα βελτιώνεται η κατάσταση. Το ζήτημα είναι ότι ο κόσμος δεν κινείται ακόμα να πάει κάποιο ταξίδι, ενώ δεν έχουμε και τους φοιτητές που είναι μια σημαντική μερίδα του κόσμου που αγοράζει καύσιμα».
 


Για κάποιους άλλους, όπως στο πρατήριο του κ. Μηνά Βότση στον Άγιο Δομέτιο, η μείωση στις πωλήσεις έφθασε μέχρι και το 80%, ωστόσο άρχισαν σιγά, σιγά να ανακάμπτουν.

«Τον Απρίλη ήμασταν 80% πίσω, από τις 3 Μαΐου ανέβηκε λίγο και σήμερα είμαστε 50% κάτω. Ελπίζουμε ότι από τον Ιούνη θα ανέβουμε ακόμα λίγο, αλλά δεν το βλέπω να πηγαίνουμε εκεί που ήμασταν πριν τον Μάρτη».
Όσο χαμηλότερη η τιμή της βενζίνης τόσο μεγαλύτερο το κέρδος
Την ίδια ώρα, λόγω της πτώσης των πωλήσεων σε όλο τον κόσμο, μειώθηκαν οι τιμές των καυσίμων. . Αυτή η πτώση στις τιμές, όμως, δεν επηρεάζει τους πρατηριούχους, αλλά αντίθετα τους αποφέρει μεγαλύτερο κέρδος.
Όπως υπέδειξαν οι πρατηριούχοι, όσο πιο φτηνή είναι η βενζίνη, τόσο μεγαλώνει το κέρδος τους επί κάθε λίτρου που βάζει στο αυτοκίνητό του ο καταναλωτής.
 
Η κ. Σπυρούλα εξήγησε πως αν για παράδειγμα κάποιος συνηθίζει να βάζει είκοσι ευρώ καύσιμα, με τη σημερινή τιμή θα βάλει περισσότερα λίτρα, άρα αυτό συμφέρει τον πρατηριούχο.

«Θέλεις και λιγότερο κεφάλαιο, άρα είναι καλύτερα για μας που είναι χαμηλή η τιμή της βενζίνης», ανέφερε ένας άλλος πρατηριούχος, ο κ. Κυριάκος Κοφτερός.
Έκλεισαν τα οδοφράγματα αλλά...
Ένα από τα προβλήματα που αντιμετώπιζαν οι πρατηριούχοι προ κορωνοϊού, ήταν ότι αρκετοί πολίτες μετέβαιναν στα κατεχόμενα για καύσιμα και ως εκ τούτου, οι πωλήσεις των πρατηριούχων στις ελεύθερες περιοχές είχαν μειωθεί.
 
Σήμερα, δύο μήνες μετά τα πρώτα κρούσματα κορωνοϊού που οδήγησαν σε κλείσιμο των οδοφραγμάτων, δεν άλλαξε κάτι στις δικές τους πωλήσεις.
 
«Εκείνη τη μερίδα του κόσμου τη χάσαμε από πριν. Τους ονομάζω φτηνιάρηδες της αγοράς. Δεν επέστρεψαν σε μας ούτε τώρα. Κυνηγούν τα πρατήρια με τις χαμηλότερες τιμές και πάνε σε αυτά. Από εκείνους δεν περιμένουμε να σωθούμε», ανέφερε η κ. Σπυρούλα.

Ο κ. Λοΐζος από την πλευρά του, το πρατήριο του οποίου εδρεύει κοντά στο οδόφραγμα Αγίου Δομετίου, σημείωσε ότι «μπορεί να πήραμε λίγη δουλειά, αλλά και πάλι είναι χαμηλά τα ποσοστά. Δεν πουλάμε ούτε λάδια, ούτε πλυσίματα αυτοκινήτων κάνουμε. Δεν μπορείς να ξέρεις ακριβώς αν επέστρεψε αυτή η μερίδα, γιατί υπάρχει έτσι κι αλλιώς πτώση στις πωλήσεις».
 
Αντίθετη άποψη είχε ο κ. Μηνάς, ο οποίος τόνισε πως μπορεί τα οδοφράγματα να έκλεισαν, αλλά δεν βελτιώθηκε η κατάσταση.
 
«Εγώ για παράδειγμα έχω πελάτες με κάρτα μηνιαία, οι οποίοι έχει δύο μήνες να έρθουν να βάλουν βενζίνη. Άμα απαγορευόταν να κινηθεί ο κόσμος, πώς να καταναλώσει».

Άλλοι ψύχραιμοι και άλλοι ανήσυχοι για την επόμενη μέρα
Οι πρατηριούχοι βιώνουν μια πρωτόγνωρη κατάσταση, όπως και όλοι οι εργαζόμενοι. Κάποιοι είναι ψύχραιμοι για το τι θα φέρει η επόμενη μέρα, ενώ άλλοι ανησυχούν και εκφράζουν φόβους ότι μπορεί να οδηγηθούν σε κλείσιμο.
 
Ο κ. Μηνάς Βότσης, υπέδειξε ότι δεν αγχώνεται. «Αν οδηγηθούμε να κλείσουμε, θα κλείσουμε. Θα κλείσουν πολλοί μικρομεσαίοι. Αυτός ήταν ο στόχος το 2013. Έγινε τότε η μισή δουλειά και σήμερα γίνεται η άλλη μισή. Ο μικρομεσαίος δεν θα αντέξει. Δουλεύουμε με ένα μίνιμουμ αριθμό προσωπικού, εάν δεν μπορείς να πας πιο κάτω, θα αναγκαστείς να κλείσεις».
 

«Ότι φέρει, τζι ότι έρτει. Όλοι ανησυχούν, αλλά να κάτσω να κλαίω τη μοίρα μου; Όποιος κλαίει τη μοίρα του είναι νεκρός», ανέφερε από την πλευρά του ο κ. Κυριάκος Κοφτερός .
 
Ο κ. Γρηγόρης Δωροθέου, βλέποντας τα πράγματα από τη δική του οπτική γωνία, εξέφρασε την έντονη ανησυχία του για την επόμενη μέρα, αφού υπάρχει πλέον και θέμα ρευστότητας.
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας