Απαντά στις επικρίσεις ο Προδρόμου-«Ό,τι αποφασίσει η επιτροπή, θα γίνει»

Τη δική του απάντηση, για τις αντιδράσεις και τις ανησυχίες που παρατηρούνται, μετά την ανακοίνωση για σύσταση ειδικής επιτροπής που θα κρίνει ποια παιδιά με αναπηρία θα επιστρέψουν στα σχολεία, έδωσε ο υπουργός Παιδείας, σημειώνοντας πως η απόφαση για το ποια παιδιά θα επιστρέψουν, θα παρθεί από τους ειδικούς.
 
Ο υπουργός Παιδείας επισκέφτηκε το Γυμνάσιο Ακροπόλεως και σε δηλώσεις του στα ΜΜΕ, κληθείς να σχολιάσει τις αντιδράσεις και τις επικρίσεις που δέχεται το Υπουργείο του, μετά την ανακοίνωση για τα παιδιά με αναπηρία, τόνισε πως υπάρχει ένα βασικό δεδομένο, που φαίνεται πως το ξεχνάμε αυτή τη στιγμή.
 
«Βασικός κανόνας μέσα στα σχολεία, είναι οι αποστάσεις δύο μέτρων. Τα περισσότερα παιδιά δεν είναι δυνατό να μπουν μέσα στο σχολείο και να τηρηθούν αυτοί οι κανόνες. Το γνωρίζουν αυτό οι περισσότεροι γονείς. Θα κινδύνευαν και τα ίδια τα παιδιά και οι συνοδοί, το προσωπικό του σχολείου και τα άλλα παιδιά. Είναι κάτι το οποίο κανένας δεν μας επέτρεπε να το κάνουμε αστόχαστα».
 
Ο κ. Προδρόμου, συνεχίζοντας, πρόσθεσε πως θα πρέπει να εξεταστούν οι περιπτώσεις των παιδιών με αναπηρίες, κάτι που δεν είναι δουλειά των στελεχών του υπουργείου Παιδείας. Όπως υπέδειξε υπάρχουν ειδικοί γιατροί, που μπορούν να συμβουλεύσουν τι πρέπει να γίνει με τα παιδιά.
 
«Έχουμε καθήκον να εξασφαλίσουμε την εκπαίδευση των παιδιών αυτών που φοιτούν στις ειδικές μονάδες, αλλά έχουμε εξίσου ιερή υποχρέωση την εξασφάλιση της υγείας τους. Ακούω να γίνεται συζήτηση αυτές τις ημέρες και κάποιοι ξαφνικά ξεχνούν το δικαίωμα στην υγεία και προσωπική ζωή. Θα πρέπει ψύχραιμα να δούμε την κάθε περίπτωση, επειδή το σχολείο δεν εξαντλείται στο μήνα Μάϊο και τις λίγες ημέρες του Ιουνίου. Ό,τι συμβαίνει σήμερα, θα πρέπει ενδεχομένως να το επαναλάβουμε την επόμενη χρονιά. Εκεί όπου χρειάζονται πρόσθετα μέτρα θα λαμβάνονται».
 
Ο Πρόδρομος Προδρόμου τόνισε πως θα πρέπει με ψυχραιμία, όλοι οι εμπλεκόμενοι να δουν όλες τις διαστάσεις και δεν είναι ώρα για διαμαρτυρίες.
 
«Πρέπει να δούμε το θέμα σφαιρικά. Το να τα βάλουμε στα σχολεία, θα θέταμε σε κίνδυνο αυτά τα παιδιά. Ό,τι αποφασίσει η επιτροπή, θα γίνει με αυτά τα παιδιά. Δεν είναι κάτι το οποίο είναι θέμα πολιτικής απόφασης. Θα πρέπει υπεύθυνα, μια επιτροπή που αποτελείται από γιατρούς να συμβουλεύσουν τι πρέπει να γίνει».
 
«Αν γινόταν η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στα σχολεία, θα γνωρίζαμε τις δυσκολίες»
Ο υπουργός Παιδείας, ερωτηθείς για τις αντιδράσεις και τα όσα ακούγονται για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, σημείωσε πως είναι θέμα νοοτροπίας.
 
«Εάν το εκπαιδευτικό προσωπικό βρισκόταν το Μάρτιο στα σχολεία και έκανε αυτό που γίνεται τώρα, θα βελτιώνονταν τα πράγματα. Δυστυχώς τότε επέμεναν οι εκπαιδευτικοί και το αποδεχτήκαμε ότι έπρεπε να πάμε άμεσα στο σπίτι. Αν η εξ αποστάσεως εκπαίδευση γινόταν με έδρα το σχολείο, θα είχαν διαπιστωθεί και οι ανάγκες και θα είχαν γίνει βελτιώσεις».
 
Όπως είπε, δεν πειράζει και τώρα ακόμα θα πρέπει να καταγραφεί η κατάσταση.
 
«Το να λέμε ότι σε κάποια σχολεία λείπουν οι Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές ή θέλει ενίσχυση το διαδίκτυο, αυτό έπρεπε να το πούμε και πέρσι και πρόπερσι και πριν τρία χρόνια. Το διαπιστώνουμε τώρα. Θα πρέπει ενόψει και των αναγκών που πιθανώς να υπάρξουν και την επόμενη χρονιά , αλλά και κυρίως ενόψει του γεγονότος ότι η ηλεκτρονική διάσταση, η ψηφιακή τεχνολογία, δεν θα έλεγα έχει μπει στη ζωή μας, εδώ και χρόνια έχει μπει στη ζωή μας , αλλά έχει γίνει συνείδηση ότι είναι απαραίτητη και στην εκπαίδευση και στο δημόσιο σχολείο και μπορεί το δημόσιο σχολείο, το απέδειξε, να κάνουμε όλες αυτές τις προετοιμασίες, να βάλουμε τα δυνατά μας, να δώσουμε τον εξοπλισμό που χρειάζεται», σημείωσε.
 
Όπως ανέφερε ο κ. Προδρόμου, δεν γίνονται αυτά τα πράγματα από την μια στιγμή στην άλλη, με μια μαγική κίνηση.
 
«Γίνονται με οργάνωση, με δουλειά και για αυτό είναι που λέμε ότι είναι ευκαιρία τώρα που οι εκπαιδευτικοί είναι μέσα στο σχολείο, από εκεί απ΄ όπου κατά κανόνα θα πρέπει να γίνεται και  η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, να προετοιμαστούμε κατάλληλα», πρόσθεσε.
 
Ερωτηθείς πότε αναχωρούν για Ελλάδα οι πρώτοι φοιτητές, ο κ. Προδρόμου είπε πως όπως το είχαν πει ήταν έτοιμες πράγματι οργανωμένες πτήσεις και ξεκινούν οι τρεις πρώτες πτήσεις στις 24 του μηνός.
 
«Υπάρχουν και στη συνέχεια ορισμένες πτήσεις. Έχουμε κάνει ότι μπορούσαμε και ευτυχώς η πρωτοβουλία του Προέδρου βρήκε θετική ανταπόκριση από τον Πρωθυπουργό, τον κ. Μητσοτάκη. Ευχαριστούμε την ελληνική Κυβέρνηση, τον Πρωθυπουργό. Προσωπικά ευχαρίστησα και την Υπουργό, την κα. Κεραμέως, και τον Υφυπουργό, τον κ. Διγαλάκη, με τον όποιο όλες αυτές τις μέρες ήμασταν σε επικοινωνία και μας βοήθησαν. Προσωπικά έχω μιλήσει και με τους Πρυτάνεις των περισσότερων Πανεπιστημίων γιατί είναι σίγουρα αυτοί οι φοιτητές και οι φοιτήτριες που έχουν εργαστηριακά μαθήματα και κλινικές , αλλά πιθανώς να είναι και άλλες περιπτώσεις, και παρακαλέσαμε να δείξουν μια κατανόηση στο γεγονός ότι οι Κύπριοι βρέθηκαν και έμειναν εδώ στην Κύπρο», συμπλήρωσε.
 
Ο κ. Προδρόμου είπε ότι το επόμενο διάστημα όμως, «νομίζω από τις 9 Ιουνίου, θα ξεκινήσουν και οι κανονικές, και θα μπορούν και οι υπόλοιποι φοιτητές να επιστρέψουν».
 
«Στο Υπουργείο είχαμε καταγράψει στην πλατφόρμα περισσότερους από 2.000, οι οποίοι ήθελαν να επιστρέψουν. Αντιλαμβάνομαι ότι κάποιοι θα φύγουν με ναυλωμένες πτήσεις γιατί είναι πιο επείγον. Το κόστος του ναύλου θα καλυφτεί από τον καθένα που θα ταξιδέψει σε συνεργασία με τις εταιρείες», πρόσθεσε.
 
Όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς, ο κ. Προδρόμου είπε ότι το μεγαλύτερο μέρος των εκπαιδευτικών έχει εργαστεί ευσυνείδητα και έχουν κάποιοι κατακτήσει δυνατότητες που δεν υπήρχαν προηγουμένως.
 
«Έχουμε τον πυρήνα, το πρόπλασμα ενός συστήματος εξ αποστάσεως εκπαίδευσης το οποίο θα αναπτύξουμε. Είναι τώρα η ευκαιρία βέβαια να γίνει και σύνοψη. Θα μάθουμε και από τους μαθητές και από τις τάξεις, που έχει γίνει, πόσο έχει γίνει εξ αποστάσεως εκπαίδευση, θα δούμε αδυναμίες, θα τις διορθώσουμε. Και το κυριότερο είναι να αναπτύξουμε πιο οργανωμένα το πρόγραμμα αυτό. Το επόμενο διάστημα θα ολοκληρωθεί και ένα θεσμικό πλαίσιο για να έχουμε πλήρη ανάπτυξη των ψηφιακών δυνατοτήτων και φυσικά, οι εκπαιδευτικοί ξέρουν πλέον και έχει γίνει συνείδηση ότι πρώτον μπορούν και πρέπει να επιμορφωθούν και δεύτερον ότι υπάρχει ανάγκη να κατακτήσουν και αυτά τα μέσα διδασκαλίας αλλά επιπρόσθετα να αναπτύξουμε και το αντίστοιχο παιδαγωγικό περιεχόμενο. Εξ αποστάσεως εκπαίδευση δε σημαίνει ότι αυτό που γίνεται κανονικά στην τάξη μεταδίδεται ηλεκτρονικά . Υπάρχουν πάρα πολλές επιπρόσθετες δυνατότητες, εποπτικά μέσα, τα οποία πρέπει να αναπτυχθούν», ανέφερε.
 
Ο κ. Προδρόμου είπε ότι οι εκπαιδευτικοί είναι αυτές τις μέρες μέσα στα σχολεία και καλούνται να υποστηρίξουν τα παιδιά για το υπόλοιπο χρονικό διάστημα, να σχεδιάσουν την επόμενη χρονιά.
 
«Θα συνεργαστούμε παρά τις κατά καιρούς και κατά τόπους απόψεις ή αιτήματα που ακούγονται. Η συνεργασία είναι σε γενικές γραμμές σε καλό επίπεδο», κατέληξε.

Δειτε Επισης

Το Κόμμα για τα Ζώα χαιρετίζει απόφαση Υπουργείου Γεωργίας για πυροτεχνήματα
Στο 83,3% η θνησιμότητα λαγών που απελευθερώθηκαν-Προβληματισμένη η Υπηρεσία Θήρας
Υψηλά επίπεδα άγχους και στρες για οικονομικά τους εμφανίζουν οι Κύπριοι
Η Υπουργός Γεωργίας ξεκίνησε συναντήσεις με παραγωγούς, αγρότες και ψαράδες
Αυτοί είναι όλοι οι υποψήφιοι δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι και πρόεδροι Επαρχιακών Οργανισμών
Στηρίζει Ελεγκτή με το γάντι το ΔΗΚΟ-Επιτίθεται στον Πρόεδρο για τη θεσμική σύγκρουση το ΑΚΕΛ
Συστηματικές αδυναμίες και παραλείψεις στη διαχείριση Natura εντοπίζει η Ελεγκτική Υπηρεσία
Καταζητούμενοι από την Interpol εντοπίστηκαν στα κατεχόμενα
Εγκαινιάστηκε ο αρχαιολογικός χώρος της Πύλης Πάφου στη Λευκωσία
Στην οικοδομική βιομηχανία τα περισσότερα εργατικά ατυχήματα