ΒΙΝΤΕΟ: «Όλοι στο Νοσ. Αναφοράς αγκαλιάζουν τους ασθενείς ωσάν να είναι τα παιδιά τους»

Το Γενικό Νοσοκομείο Αμμοχώστου ήταν τους τελευταίους μήνες στο επίκεντρο της προσοχής όλης της Κύπρου ως το Νοσοκομείο Αναφοράς για τον κορωνοϊό. Το προσωπικό που το στελεχώνει βρέθηκε στην πρώτη γραμμή της μάχης ενάντια στην πανδημία, με κίνδυνο και κόστος προσωπικό και οικογενειακό. Το Νοσοκομείο Αναφοράς βρέθηκε να στεγάζει τον πανικό, την αγωνία, τη θλίψη, τη μοναξιά των ασθενών που μεταφέρθηκαν εκεί ως περιστατικά COVID-19. Αισθήματα που αντικαταστάθηκαν από άλλα, αυτά της ανακούφισης και της χαράς κατά την αποθεραπεία και της ευτυχίας κατά την αναχώρησή τους με μάρτυρες τους γιατρούς και νοσηλευτές.
 
Για το έργο και προσφορά του Νοσοκομείου Αναφοράς, για τους ασθενείς τους, το προσωπικό και τον αγώνα τους, μιλά σε συνέντευξή της στο ΚΥΠΕ η Επιστημονική Διευθύντρια του Νοσηλευτηρίου, Αμαλία Χατζηγιάννη.
 
Στις δηλώσεις της η κα. Χατζηγιάννη κλήθηκε να αναφέρει ποια ήταν τα συμπτώματα που παρουσίαζαν οι ασθενείς που μεταφέρονταν στο Νοσοκομείο Αναφοράς και ανέφερε πως «αρχικά παρουσιάζουν ήπια συμπτώματα, μεταξύ των οποίων βήχα, πυρετό και καταρροή. Δυστυχώς, όμως, ο συγκεκριμένος ιός είναι ύπουλος και μπορεί ανά πάσα στιγμή να επιδεινωθεί η κλινική κατάσταση των ασθενών και να εμφανίσουν αναπνευστικά προβλήματα».
 
Όσον αφορά τη διαδικασία που ακολουθείτο από το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό, με την άφιξη ενός ασθενή με κορωνοϊό στο Νοσοκομείο Αναφοράς, απάντησε πως «με την άφιξη του ειδικά διαμορφωμένου ασθενοφόρου λαμβάνονταν και εξακολουθούν να λαμβάνονται όλα τα αναγκαία και απαραίτητα μέτρα προστασίας. Στην συνέχεια γίνεται ιατρική εξέταση και λαμβάνεται εργαστηριακός έλεγχος, ενώ αναλόγως των ευρημάτων ο ασθενής λαμβάνει και τη δέουσα φαρμακευτική αγωγή».
 
Πρόσθεσε ακόμα ότι «μετά την πρώτη επαφή γίνεται γνωριμία και προσέγγιση του ασθενούς και όπου κριθεί αναγκαίο προσφέρεται και ψυχολογική υποστήριξη».
 
Σε ερώτηση ποια ήταν η ψυχολογική κατάσταση των ασθενών, απάντησε ότι «όλοι διακατέχονταν από φόβο και πανικό, ενώ τα ίδια συναισθήματα βίωσαν και οι άλλοι πολίτες της χώρας μας και όχι μόνο, κυρίως τις πρώτες μέρες της πανδημίας του κορωνοϊού. Οι ασθενείς ένοιωθαν ακόμα αγωνία για το αύριο εάν δηλαδή θα κατάφερναν να ξεπεράσουν τον ιό, ανασφάλεια, λύπη και θλίψη ενώ το πιο άσχημο συναίσθημα ήταν η μοναξιά που βίωναν κατά τη διάρκεια της νοσηλείας τους, αφού δεν μπορούσαν να έχουν κοντά τους και να αγκαλιάσουν την οικογένεια και τους δικούς ανθρώπους, αφού βρίσκονταν στην απομόνωση».
 
Η κα. Χατζηγιάννη αναφέρθηκε και στον τρόπο με τον οποίο οι γιατροί και οι νοσηλευτές αντιμετωπίζουν τους ασθενείς με κορωνοϊό, λέγοντας πως «όλοι στο Νοσοκομείο αγκαλιάζουν αυτούς τους ανθρώπους με αγάπη, υπομονή και ανθρωπιά ωσάν να είναι η οικογένεια, τα αδέλφια και τα παιδιά τους. Εκτός από τον ιατρικό και το νοσηλευτικό ρόλο είχαν και το ρόλο της συμπαράστασης προς τα άτομα αυτά ενώ άκουγαν τα προβλήματα τους και τα ενεθάρρυναν να παλέψουν με την ασθένεια και να βγουν νικητές».
 
Η Επιστημονική Διευθύντρια του Νοσοκομείου Αναφοράς ερωτήθηκε και για τον τρόπο με τον οποίο αντέδρασαν οι γιατροί και οι νοσηλευτές όταν ενημερώθηκαν πως θα προσέφεραν τις γνώσεις και υπηρεσίες τους σε άτομα τα οποία διαγνώστηκαν με κορωνοϊό.
 
Αφού ανέφερε πως «η αρχή της πανδημίας ήταν μια εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση για όλους», πρόσθεσε ότι «εμείς κληθήκαμε να φέρουμε εις πέρας μια δύσκολη αποστολή. Η αγωνία, ο φόβος και η αβεβαιότητα αν θα τα καταφέρναμε, ακόμη και η προκατάληψη, ήταν τα συναισθήματα που κυρίευσαν όλους όσοι κληθήκαμε να εργαστούμε στις δύσκολες αυτές συνθήκες. Ωστόσο το αίσθημα ευθύνης, υποχρέωσης και προσφοράς για τον συνάνθρωπο, μας βοήθησε στην ομαλή έκβαση αυτής της σκληρής μάχης».
 
Είπε ακόμα ότι «η εργατικότητα, η προσφορά αλλά και η πρωτοφανής αλληλεγγύη και ομαδικότητα του προσωπικού αυτές τις δύσκολες στιγμές, αμβλύνουν τη συναισθηματική φόρτιση, το φόβο και τη νοσταλγία της καθημερινότητας. Ωστόσο ο αρχικός φόβος που επικρατούσε εάν θα τα καταφέρουμε, είχε μετατραπεί σε χείμαρρο ενθουσιασμού και αγάπης και όλοι μαζί με ευαισθησία, συναδελφικότητα και ομαδικότητα καταφέραμε να βγούμε νικητές και από αυτή τη δοκιμασία».
 
Όσον αφορά την κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι γιατροί και το νοσηλευτικό προσωπικό, που εργάζεται πολλές ώρες της ημέρας με ασθενείς που διαγνώστηκαν με κορωνοϊό, η κα. Χατζηγιάννη σημείωσε ότι «πρόκειται για μια δύσκολη αποστολή, όλοι εργάζονται κάτω από δύσκολες συνθήκες, ωστόσο σιγά σιγά έχουν όλοι αποβάλει τον φόβο που επικρατούσε στην αρχή της πανδημίας. Αυτό που με  συγκινεί περισσότερο είναι η υπερβολική αγάπη και αφοσίωση προς το καθήκον που επιδεικνύει το ιατρικό, νοσηλευτικό και παραϊατρικό προσωπικό».
 
Όλοι μαζί, συνέχισε «δουλέψαμε νυχθημερόν για να φέρουμε εις πέρας το δύσκολο αυτό έργο. Το προσωπικό, που εργάστηκε στις κλινικές Covid – 19, δηλαδή 30 γιατροί, 125 νοσηλευτές, 25 παραϊατρικό προσωπικό και 40 ωρομίσθιοι υπάλληλοι, θυσίασε την προσωπική και οικογενειακή του ζωή σ’ αυτή τη μάχη και όλοι εργαστήκαμε με ζήλο και αυταπάρνηση. Σήμερα έχουμε μόνο τέσσερις ασθενείς με κορωνοϊό, με ένα άτομο να φιλοξενείται στη Μονάδα Αυξημένης Φροντίδας, ενώ συνολικά από τις 11 Μαρτίου όταν άρχισε τη λειτουργία του το Νοσοκομείο Αναφοράς έγιναν 148 εισαγωγές και δόθηκαν 127 εξιτήρια». 
 
Σε σχετική ερώτηση απάντησε πως «η νοσηλεία και η θεραπεία ασθενών με κορωνοϊό αποτελεί πρόκληση για τους γιατρούς και τους νοσηλευτές του Νοσοκομείου Αναφοράς και τίποτε δεν μπορεί να αντικατασταθεί από την χαρά και ανακούφιση, που νοιώθουμε όλοι, κάθε φορά που ο ασθενής λαμβάνει εξιτήριο. Μετά από κάθε εξιτήριο, όλο το προσωπικό εκτός από τα συναισθήματα χαράς και συγκίνησης από τα οποία κατακλύζεται, νοιώθει πιο δυνατό για να συνεχίσει με μεγαλύτερο ζήλο αυτή την μάχη κατά του κορωνοϊού».
 
Όσον αφορά τα συναισθήματα των ασθενών που έβγαιναν νικητές από αυτή τη μάχη και έπαιρναν εξιτήριο από το Νοσοκομείο, η κα. Χατζηγιάννη είπε πως «υπήρχε εναλλαγή των συναισθημάτων τους. Ένοιωθαν συγκίνηση, ευγνωμοσύνη για τους ανθρώπους που τους υποστήριξαν στις δύσκολες στιγμές που πέρασαν, ενώ δεν ήταν λίγοι εκείνοι που δάκρυζαν όταν έβγαιναν από τις πόρτες του Νοσοκομείου».
 
Σε άλλη ερώτηση η κα. Χατζηγιάννη απάντησε ότι «από την πρώτη στιγμή της πρωτόγνωρης για όλο τον κόσμο πανδημίας, είχαμε μια άψογη και υποδειγματική συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας. Ακριβώς χάρη σ’ αυτήν τη συνεργασία έγινε η στελέχωση του Νοσοκομείου Αμμοχώστου ως Νοσοκομείου Αναφοράς με ιατρικό προσωπικό από όλες τις ειδικότητες, τον αναγκαίο και απαιτούμενο εξοπλισμό και αναλώσιμα και έτσι 15 μέρες πριν την εκκένωση του Νοσοκομείου είχαμε τα πάντα στη διάθεση μας».
 

Πρόσθεσε πως «πριν την έναρξη της πανδημίας, έγινε έγκαιρα και εξαρχής σωστός προγραμματισμός, ούτως ώστε να καταφέρουμε να περιθάλψουμε τους ασθενείς με κορωνοϊό. Θερμός συμπαραστάτης μας καθόλη τη διάρκεια της πανδημίας ήταν η Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Υγείας Χριστίνα Γιαννάκη, την οποία ευχαριστούμε όλοι θερμά, αφού ήταν δίπλα μας 24 ώρες το 24ωρο και επεδείκνυε ιδιαίτερο ζήλο στην επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος παρουσιαζόταν, από ιατρικό προσωπικό μέχρι εξειδικευμένα μηχανήματα».
 
Η κα. Χατζηγιάννη χαρακτήρισε την Γενική Διευθύντρια του Υπουργείου Υγείας «τον φύλακα άγγελο, των γιατρών και του προσωπικού του Νοσοκομείου, του ίδιου του Νοσοκομείου Αναφοράς αλλά και των ασθενών που νοσηλεύονταν. Συμπαραστάτης μας στον δύσκολο αγώνα που δώσαμε και εξακολουθούμε να δίνουμε, είναι και ο Δρ. Χρήστος Κυπρής, ειδικός παθολόγος, Συντονιστής των γιατρών στο Νοσοκομείο Αναφοράς, στον οποίο επίσης εκφράζουμε θερμές ευχαριστίες».
 
Σημείωσε επίσης πως «όσοι από τους ασθενείς που νοσηλεύτηκαν στο Νοσοκομείο Αναφοράς και δεν είχαν κάπου να πάνε για την απομόνωση στην οποία έπρεπε να τύχουν, μεταφέρονταν στο Κέντρο Αποκατάστασης Eden Resort στην Τερσεφάνου. Στο Κέντρο Αποκατάστασης μεταφέρονταν επίσης για απομόνωση, και άτομα που επαναπατρίζονταν στην Κύπρο, τα οποία ήταν θετικά στο τεστ κορωνοϊού που γινόταν με την άφιξη τους στο αεροδρόμιο, προκειμένου να μην πάνε οπουδήποτε αλλού και να διασπείρουν τον ιό».
 
Μέχρι σήμερα παραπέμφθηκαν στο Κέντρο Αποκατάστασης 103 άτομα και δόθηκαν 70 εξιτήρια. 
 
Η Επιστημονική Διευθύντρια του Νοσοκομείου ερωτήθηκε κατά πόσον με την επανέναρξη της λειτουργίας του δημόσιου Νοσηλευτηρίου Αμμοχώστου, οι ασθενείς είχαν επιφυλάξεις να το επισκεφθούν γνωρίζοντας ότι είχαν νοσηλευτεί άτομα με κορωνοϊό.
 
Οι γιατροί του Νοσοκομείου αλλά και ο πληθυσμός της Επαρχίας, είπε «ανέμενε με ανυπομονησία την επαναλειτουργία του Νοσηλευτηρίου, οπότε δεν υπήρχε κανένα δίλημμα ή κώλυμα να επανέλθουν οι ασθενείς. Από την πρώτη μέρα της επανεκκίνησης καλέσαμε τους ασθενείς να προσέλθουν για τα ραντεβού και τις θεραπείες τους και δεν βλέπουμε να υπάρχει φόβος ή προκατάληψη εκ μέρους τους και προσέρχονται κανονικά στα ραντεβού τους».
 
Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Aύξηση κατά 5,5% των υπό κυπριακή σημαία πλοίων ανακοίνωσε η Υφ. Ναυτιλίας
Ζήτησαν άμεσες λύσεις στη νοσηλεία και φροντίδα ασθενών με μεταμόσχευση ήπατος στην Επ. Υγείας
Παρεμβαίνει το Υπουργείο Οικονομικών για να πληρωθούν οι υπάλληλοι του ΡΙΚ
Αυτά είναι τα πέντε μέτρα της Κυβέρνησης για την ακρίβεια-Οριζόντια επιδότηση για ρεύμα, εφάπαξ για καύσιμα
Απαντά στα περί ξηλώματος των δημοσίων νοσοκομείων το Υπ. Υγείας-«Προωθούμε την αναβάθμιση τους»
Με τη συμμετοχή 400 ποδηαλτών/τριών αρχίζει την Παρασκευή το Cyprus Gran Fondo
Έκκληση ΟΣΑΚ για ενεργοποίηση ιατρικού προφίλ στο λογισμικό ΓεΣΥ
Στους 27 βαθμούς η θερμοκρασία-Σκόνη στην ατμόσφαιρα κατά διαστήματα
Το Υπουργείο Γεωργίας καλεί το κοινό να προστατεύσει την κυπριακή τουλίπα
Πλάνο για κοινό «ευρωπαϊκό πτυχίο» προωθεί η Κομισιόν