Στο περίμενε η ειδική εκπαίδευση-Οι προβληματισμοί, η δυσφορία και τα ερωτήματα

Στο περίμενε βρίσκονται οι μαθητές με αναπηρία και οι οικογένειές τους, αφού μέχρι στιγμής δεν έχουν λάβει καμία επίσημη ενημέρωση σε σχέση με το εάν θα επιστρέψουν ή όχι στα σχολεία, ενώ στο σενάριο επιστροφής, παρουσιάζονται προβληματισμένοι.
 
«Υπάρχουν πολλά ερωτηματικά, που δεν έχουν απαντηθεί μέχρι στιγμής από τους αρμόδιους, όσον αφορά στην επιστροφή των παιδιών με αναπηρία στα σχολεία, καθώς και το πώς θα γίνεται το μάθημα», αναφέρει στον REPORTER η πρόεδρος της παγκύπριας οργάνωσης γονέων και φίλων παιδιών για παιδιά με εγκεφαλική παράλυση «Αγκαλιά Ελπίδας», Γιούλα Πιτσιάλη.  
 
Όπως εξηγεί, τα παιδιά με αναπηρίες, τα οποία δεν βρίσκονται στον κατάλογο των ευάλωτων ομάδων, πιθανόν να κληθούν να πάνε στο σχολείο, παρά το γεγονός ότι έχουν περισσότερη επικινδυνότητα όταν νοσήσουν, ενώ έφερε παράδειγμα τα παιδιά με εγκεφαλική παράλυση και τετραπληγία, τα οποία μπορεί να έχουν χαμηλό ανοσοποιητικό και μπορεί να υποσιτίζονται.
 
«Από αυτό εξυπακούεται πως είναι πιο ευάλωτοι από τους υπόλοιπους μαθητές και έχουμε κάνει αίτημα προς το Υπουργείο Υγείας, ώστε να συμπεριληφθούν τα παιδιά αυτά στις ευάλωτες ομάδες. Περιμένουμε τώρα απάντηση. Πάντως τα παιδιά μας είπαν ότι θέλουν να πάνε στο σχολείο και εμείς προβληματιζόμαστε».
 
Όπως ανέφερε η κ. Πιτσιάλη, σε περίπτωση που τα παιδιά πρέπει να παραμείνουν στο σπίτι, θα χρειάζονται συνοδό για να παρακολουθήσουν το μάθημα. Αυτό προκαλεί διάφορα ερωτήματα, όπως:  
 
-Θα πηγαίνει ο συνοδός στο σπίτι του μαθητή για να τον βοηθάει;
-Θα γίνεται το μάθημα εξ αποστάσεως;
-Θα γίνεται στον ίδιο χρόνο με την τάξη του;
-Θα γίνεται η ειδική εκπαίδευση;
-Σε περίπτωση που επιστρέψουν στα σχολεία, θα μπορεί να βρίσκεται ο συνοδός στην τάξη;
-Δεν μπορεί να κρατήσει απόσταση δύο μέτρων ο συνοδός. Ποια μέτρα προστασίας επιπρόσθετα θα πάρουν;
 
«Αυτό που περιμένουμε και ελπίζουμε είναι ότι θα παρθούν οδηγίες, που να προνοούν ότι στις τάξεις με παιδιά με αναπηρίες, θα είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας και γαντιών και θα γίνεται αυστηρά η θερμομέτρηση. Τέτοιου είδους μέτρα δεν ακούσαμε», αναφέρει η κ. Πιτσιάλη.
 
Καμία απάντηση στις επιστολές που έστειλαν στον υπουργό Παιδείας
Η κ. Πιτσιάλη, κληθείσα να σχολιάσει εάν είχαν, ως οργάνωση, επαφή με τον υπουργό Παιδείας, ώστε να τον ενημερώσουν για τα ζητήματα που τους απασχολούν και τα προβλήματα που έχουν αντιληφθεί, ανέφερε πως δεν είχαν καμία επαφή μαζί του μέχρι στιγμής.
 
«Έχουμε στείλει δύο επιστολές, από την ημέρα που ανέλαβε ο νέος υπουργός Παιδείας και ζητούμε συνάντηση μαζί του, ώστε να γνωριστούμε και να θέσουμε τα προβλήματά μας ενώπιον του, ωστόσο δεν μας απάντησε κανένας ακόμη».
 
Προβλήματα στην τηλεκπαίδευση
Παράλληλα, αρκετά προβλήματα έχουν εντοπιστεί και κατά τη διάρκεια της παραμονής των παιδιών στο σπίτι, ειδικά σ τη Δημοτική Εκπαίδευση, με την κ. Πιτσιάλη να εξηγεί πως στη μέση εκπαίδευση, τα παιδιά με αναπηρία είναι λιγότερα, ενώ είχαν αρχίσει άμεσα την τηλεκπαίδευση.
 
«Στη Δημοτική εκπαίδευση όμως υπήρχε μια αβεβαιότητα αν θα γίνουν τα μαθήματα ή όχι. Δεν υπήρχε καμία ξεκάθαρη πολιτική από το Υπουργείο Παιδείας, για να την ακολουθούν όλοι. Κάποιοι εκπαιδευτικοί από δική τους πρωτοβουλία έκαναν μαθήματα εξ αποστάσεων, ενώ άλλοι δεν έκαναν καθόλου».
 
Αναφερόμενη στους συνοδούς, τόνισε πως σίγουρα δεν πήγαιναν στα σπίτια των μαθητών, ωστόσο το ρόλο τους ανέλαβαν οι γονείς, που στάθηκαν δίπλα στα παιδιά τους, έτοιμοι να κάνουν ό,τι χρειαστεί για να τους βοηθήσει, ωστόσο και πάλι υπήρχαν προβλήματα, αφού δεν υπήρχαν τα κατάλληλα λογισμικά στην ευχέρεια των καθηγητών.
 
«Κάποιοι εκπαιδευτικοί, επίσης, είχαν πει πως οι κάμερες θα έπρεπε να είναι κλειστές, κάτι που δεν βοηθούσε τα παιδιά να παρακολουθήσουν το μάθημα, ενώ υπήρχαν και οι καθηγητές, που με ειδική πρωτοβουλία, έκαναν το μάθημα εξ αποστάσεως με τις κάμερες ανοικτές. Η απουσία σωστής πολιτικής από τους αρμόδιους είχε αυτές τις συνέπειες».
 
Προσβεβλημένοι οι γονείς και οι μαθητές με απώλεια ακοής
Η Γιούλα Πιτσιάλη, με έντονο ύφος, σχολίασε το γεγονός πως ο υπουργός Παιδείας προέβη σε δύο επίσημες εξαγγελίες και ανακοινώσεις για τα μέτρα που θα λάβουν για τα σχολεία, καθώς και την επιστροφή των μαθητών σε αυτά, αλλά δεν υπήρχε διερμηνέας για τη νοηματική γλώσσα.
 
«Τα παιδιά και οι γονείς με απώλεια ακοής ένιωσαν προσβεβλημένοι από αυτό. Ο ίδιος ο υπουργός Παιδείας αφήνει εκτός μια μερίδα μαθητών που δουλεύουν στα σχολεία του. Μας θλίβει ιδιαίτερα αυτό. Είναι υποχρέωση της Πολιτείας να συμπεριλαμβάνει και αυτό τον πληθυσμό της στην ενημέρωση, κάτι που δεν γίνεται επανειλημμένα».
 
Όσον αφορά στην χρήση μάσκας στα σχολεία, σημείωσε πως αν στα σχολεία που υπάρχουν παιδιά με αναπηρία, εφαρμόσουν το μηχανισμό της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας, τουλάχιστον από την τάξη τους, τότε θα πρέπει να προμηθευτούν με μάσκες με διαφάνεια.
 
«Εγώ προσωπικά, επειδή το παιδί μου έχει απώλεια ακοής, παράγγειλα από μόνη μου τέτοιες μάσκες, ώστε όταν θα πάει στο σχολείο, αν θα πάει, να προμηθεύσω εγώ τους εκπαιδευτικούς του».
 
Σκέψεις να μην επιτρέψει στο παιδί της να επιστρέψει στο σχολείο
Η ίδια, ως μητέρα παιδιού με αναπηρία, κάνει σκέψεις να μην επιτρέψει στο παιδί της να επιστρέψει στο σχολείο.
 
«Το δικό μου το παιδί έχει εγκεφαλική παράλυση και τετραπληγία και δεν συμπεριλαμβάνεται στην λίστα των ευάλωτων ομάδων. Όμως όταν νοσήσει με απλή γρίπη ή πνευμονία, για εμάς τα πράγματα είναι ευάλωτα, λόγω της καθήλωσής του στο τροχοκάθισμα, οι πνεύμονές του είναι αδύναμοι. Άρα, να το στείλω σε μία τάξη, στην οποία η χρήση μάσκας είναι προαιρετική, ενώ θεωρώ πως θα έπρεπε να είναι υποχρεωτική, είναι επικίνδυνο. Από τη μία, θέλει να πάει, όμως πώς να του εξηγήσω ότι είναι ευάλωτος και δεν μπορεί να πάει και πρέπει να μείνει στο σπίτι; Αλλά να μείνει στο σπίτι να κάνει τι; Αν θα είναι ταυτόχρονη η εκπαίδευση, μπορεί να θέλει να μείνει, αλλά αν δεν συμβαίνει αυτό και δεν έχει επαφή με τους συμμαθητές του, είναι δώρο άδωρο. Με αυτό τον τρόπο αποκλείεται ένα μέρος του πληθυσμού από τους υπόλοιπους συμμαθητές του. Εμείς διερωτόμαστε. Υπήρχε λόγος να γίνει όλο αυτό τώρα; Από τη στιγμή ειδικά που αρχίσαμε τις τηλεκπαιδεύσεις και έμειναν δεκατρείς ημέρες; Θεωρούμε πως είναι αχρείαστο να μπουν τα παιδιά σε όλη αυτή τη διαδικασία».
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δειτε Επισης

Οριζόντια αλλά και στοχευμένα μέτρα προανήγγειλε ο ΠτΔ πριν το Υπουργικό-Αιχμές στην αντιπολίτευση
Μη παραδοχή απάντησε σε όλες τις κατηγορίες ο 44χρονος που κατηγορείται για το τετραπλό θανατηφόρο
Εικόνες από την φωτιά στο οίκημα της Ομόνοιας-Δείχνει «άσπονδους φίλους» ο πρόεδρος του Σωματείου
Φωτιά στο σωματείο της Ομόνοιας στην Παπανικολή-Έρευνες από τις Αρχές
Στους 143 ο αριθμός των θυμάτων από την τρομοκρατική επίθεση στη Μόσχα
Ανασύρθηκαν τα πτώματα δύο εργατών από την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη
Στους 27 βαθμούς η θερμοκρασία-Σκόνη στην ατμόσφαιρα κατά διαστήματα
Εντοπίστηκε από την οικιακή βοηθό η γυναίκα στην Ερήμη-Μεταφέρθηκε στο νοσοκομείο
Συνέρχεται εκτάκτως το Υπουργικό-Εξετάζει μέτρα κατά της ακρίβειας, εκτός συζήτησης η μείωση φόρου στα καύσιμα
Κακός δαίμονας τα αδιάκοπα φλας των καμερών-Στα... κάγκελα οι οδηγοί, ψάχνουν τη φόρμουλα στη Βουλή