Κραυγή αγωνίας από τελειόφοιτους μαθητές-«Έπρεπε να μας ανακοινωθεί η ύλη»

Αγανακτισμένοι και προβληματισμένοι είναι οι τελειόφοιτοι μαθητές, αφού ακόμη δεν έχει ξεκαθαρίσει η ύλη των Παγκύπριων Εξετάσεων, ενώ δεν έχουν καθοριστεί ούτε και οι τελικές ημερομηνίες της διεξαγωγής τους.
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ ΕΔΩ
 
Στον REPORTER μίλησαν τελειόφοιτοι μαθητές, οι οποίοι εξέφρασαν τις ανησυχίες τους για την κατάσταση, κάνοντας εκ νέου έκκληση προς τον υπουργό Παιδείας να ανακοινώσει την εξεταστέα ύλη, καθώς θα ήθελαν να προετοιμαστούν κατάλληλα.
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Με ωράριο η εξ αποστάσεως εκπαίδευση εν μέσω προβληματισμών των εκπαιδευτικών
 
Αννίτα, μαθήτρια Γ’ Λυκείου
Η απάντηση του Υπουργού Παιδείας στην επιστολή που του αποστείλαμε στον προσωπικό του λογαριασμό στο Twitter, εν μέρει μας καθησύχασε, αφού μας διαβεβαίωσε ότι προς το τέλος των διακοπών του Πάσχα θα γίνει σχετική ανακοίνωση και θα προσδιοριστεί επακριβώς η ύλη στην οποία θα εξεταστούμε στις Παγκύπριες Εξετάσεις. Ενώ οι διακοπές του Πάσχα έφτασαν στο τέλος τους και έχει επαναρχίσει η εξ αποστάσεως εκπαίδευση, δεν έχουμε ακόμη καμία ξεκάθαρη απάντηση σε ό,τι αφορά την ύλη, αντί αυτού γίνεται αναμάσηση όλων όσων έχουμε ξεκάθαρα παρακαλέσει στην επιστολή που του αποστείλαμε να μην ξαναειπωθούν.
 
Ο Υπουργός τονίζει ξανά και ξανά ότι τα παιδία και οι εκπαιδευτικοί ξέρουν τι είναι εκείνο που έχει διδαχτεί, αγνοώντας το γεγονός ότι κάθε εκπαιδευτικός σε κάθε μάθημα έχει φτάσει σε διαφορετικό σημείο της ύλης. Επομένως, δεν μπορούμε να προετοιμαστούμε κατάλληλα για τις εξετάσεις που καθορίζουν το μέλλον μας, αφού δεν γνωρίζουμε εάν αυτά που έχουμε διδαχτεί είναι όλα όσα θα συμπεριληφθούν στην ύλη των Παγκυπρίων ή εάν κάνουμε επανάληψη σε κεφάλαια που δεν θα συμπεριληφθούν και σπαταλάμε πολύτιμο χρόνο.
 
Επίσης, λόγω του ότι δεν έχουν καθοριστεί ακόμα οι ημερομηνίες που θα παρακαθίσουμε στις εξετάσεις, δεν μπορούμε να προγραμματίσουμε την προετοιμασία και την μελέτη που πρέπει να κάνουμε, η οποία όπως εύκολα μπορεί να αντιληφθεί κάποιος είναι τεράστια σε όγκο. Πρόσφατες δηλώσεις του Υπουργού, ότι οι εξετάσεις, δυνατό, να συμπιεστούν χρονολογικά, μεγαλώνει την ανησυχία μας και αυξάνει το αίσθημα αβεβαιότητας που μας διακατέχει.
 
Κατά τη γνώμη μου είναι ανεύθυνο εκ μέρους του Κύριου Υπουργού και της Κυβέρνησης να μην έχουν ανακοινώσει ακόμη την ύλη καθώς και τις ημερομηνίες των Παγκυπρίων, ενώ σε χώρες όπως η Αγγλία, η οποία βρίσκεται σε πολύ χειρότερη θέση όσον αφορά την πανδημία από την Κύπρο, να έχει ήδη παρθεί απόφαση για το πώς θα γίνει η εισδοχή των μαθητών στα Πανεπιστήμια. Νιώθουμε αδικημένοι ως τελειόφοιτοι μαθητές, επειδή ενώ έχουν ληφθεί από το κράτος αποφάσεις για ζητήματα ήσσονος σημασίας (επαναλειτουργία κουρείων, κομμωτηρίων, καταστημάτων, εργοταξίων κτλ), το Υπουργείο της Παιδείας, δεν έχει εγκύψει με την δέουσα προσοχή και σοβαρότητα και να πάρει αποφάσεις στο δικό μας θέμα που θεωρώ είναι μείζονος σημασίας.
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Οι δύο απόψεις και τα προβλήματα για την επιστροφή των μαθητών-Όλα ρευστά
 
Χριστίνα, μαθήτρια Γ' Λυκείου
Ως τελειόφοιτη μαθήτρια που είμαι, περίμενα αυτή την περίοδο της ζωής μου, να υπάρχει μια ισορροπία, ώστε να είμαι αφοσιωμένη στον στόχο μου. Να ολοκληρώσω δηλαδή τη φοίτηση μου στο Λύκειο, να παρακαθίσω στις Παγκύπριες και να πετύχω όλα όσα περίμενα τα τελευταία χρόνια.
 
Η πανδημία, όμως, έφερε σε μια πολύ δύσκολη θέση τόσο εμένα όσο και τους χιλιάδες άλλους τελειόφοιτους. Δεν ξέρουμε, πότε και με ποια ύλη θα δώσουμε εξετάσεις. Χάνουμε όλες τις στιγμές που θα ζούσαμε στην τελευταία χρονιά μας στα θρανία. Και την ίδια ώρα είμαστε φυλακισμένοι στο σπίτι.
 
Η καθημερινότητα μας άλλαξε ριζικά. Κάνουμε μαθήματα μέσω διαδικτύου, που πλέον είναι ο μόνος τρόπος για να επικοινωνήσουμε με τον έξω κόσμο.
  
Αλλά έτσι κι αλλιώς δεν έχουμε χρόνο για χάσιμο, αφού πρέπει να επικεντρωθούμε στο διάβασμα για τις εξετάσεις. Πλέον και η ψυχολογία μας είναι χάλια. Η στιγμή που περιμέναμε να κάνουμε το βήμα παραπάνω για να ανοίξουμε τα φτερά μας μετά από 12 χρόνια στο σχολείο έφυγε ανεπιστρεπτί.
 
Άντρια, μαθήτρια Γ' Λυκείου
Το πρώτο βήμα που έπρεπε να γίνει ήταν να ανακοινωθεί η ύλη. Δεν είναι εύκολο να γνωρίζουν τι έχει καλύψει το κάθε σχολείο, αλλά είχαν στη διάθεσή τους ένα μήνα. Θα μπορούσαν να ανακοινώσουν στους καθηγητές την ύλη, πριν μια ή δύο εβδομάδες. Ο υπουργός κάνει συνεχώς δηλώσεις και αναφέρει πως οι «μαθητές γνωρίζουν…». Οι μαθητές γνωρίζουν υποκειμενικά, δεν ξέρουμε τι έχει διδαχθεί στην υπόλοιπη Κύπρο. Λέει ένα κεφάλαιο πάνω-κάτω. Για κάποιο που έχει βάλει στόχο να περάσει σε κάποια σχολή με υψηλούς βαθμούς, είναι σημαντικό το ένα κεφάλαιο.
 
Το γεγονός ότι ο υπουργός δήλωσε πως οι εξετάσεις θα γίνουν μέσα στον Ιούνιο, μας καθησυχάζει και μας έδωσε μια ανάσα ότι δεν είναι το Μάιο. Αυτό που μας αγχώνει είναι η ύλη και το γεγονός ότι ο υπουργός κάνει συνέχεια δηλώσεις και δείχνει ότι όλα είναι υπό έλεγχο, ο κόσμος εφησυχάζεται και φαίνεται ότι όλα είναι σωστά, αλλά στην ουσία δεν είναι όλα καλά.
 
Ελευθερία, μαθήτρια Γ' Λυκείου 
Δυστυχώς τα πράγματα ήρθαν με τέτοιον τρόπο που όλο το άγχος για το μέλλον μας, το περνάμε μόνοι μας, χωρίς κάποια στήριξη από τους αρμόδιους φορείς. Θα πρέπει λοιπόν και ο κύριος Αναστασιάδης, αλλά και ο Υπουργός Παιδείας κ. Προδρόμου να δουν το θέμα  πιο σοβαρά και από την δικιά μας πλευρά. Είμαστε κλεισμένοι στο σπίτι λόγω του κορωνοϊού από τις 12 Μαρτίου. Πέρασαν 45 μέρες, χρόνος αρκετός για να βρουν οι αρμόδιοι μια λύση που θα μας βοηθήσει εμάς τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου. Έχουμε ερωτήματα, τα οποία παραμένουν αναπάντητα. Δυστυχώς, δεν ακουγόμαστε. Είμαστε κλεισμένοι στο σπίτι, μη γνωρίζοντας πότε θα τελειώσει όλη αυτή η κατάσταση, αλλά και μη γνωρίζοντας τι θα απογίνει το μέλλον μας, διότι ο κ. Προδρόμου, από ότι φαίνεται, δεν μας καταλαβαίνει τους μαθητές.

Ακούμε συνέχεια τόσες θεωρίες, φήμες, λόγια, δεν ξέρουμε τι να πιστέψουμε και το χειρότερο απ΄ όλα είναι ότι οι φήμες που κυκλοφορούν, επηρεάζουν το μέλλον μας. Σκεφτήκατε ποτέ τι μπορεί να περνάει αυτήν την περίοδο ένας μαθητής Γ Λυκείου κλεισμένος στο σπίτι, με το άγχος και την σκέψη τι θα απογίνει; Και όχι μόνο αυτό, υπάρχουν μαθητές οι οποίοι θέλουν να πάνε στρατιωτικές σχολές, μαθητές που θέλουν να σπουδάσουν στο εξωτερικό και έχουν έξτρα μαθήματα. Υπάρχουν και πολλοί μαθητές,  όπως εγώ, που θα δώσουμε και τις εξετάσεις των Ομογενών. Κοινώς, υπάρχουν μαθητές, που θα δώσουν αλλεπάλληλες εξετάσεις. Αρά, καταλαβαίνετε το διπλό βάρος του άγχους που κουβαλάμε, που δεν γνωρίζουμε πότε θα ξεκινήσουμε τις εξετάσεις. Ένα άλλο ερώτημα που μας απασχολεί όλους, είναι η εξεταστέα ύλη, που ακούσαμε ότι θα είναι ύλη που διδαχθήκαμε στα σχολεία. Κάτι τέτοιο δημιουργεί απορίες και ερωτήματα, διότι πολλά σχολεία είναι πίσω, άλλα είναι πιο μπροστά. Συνεπώς, οι μαθητές δεν έχουν διδαχθεί την ιδιά ύλη. Φοβόμαστε, λοιπόν ότι υπάρχει περίπτωση να μας βάλουν κεφάλαια που δεν έχουμε διδαχθεί όλοι. Αρά, σκεφτείτε μετά από όλα αυτά που περάσαμε, το στρες και την αγωνιά που βιώνουμε κάθε μέρα, να πάμε να γράψουμε εξετάσεις σε μια ύλη λίγη για εμάς, αλλά σε θέματα τόσο δύσκολα, που πολλά παιδιά μπορεί να ξεγράψουν τα όνειρα τους. Μας αξίζει μια τέτοια τύχη; Πρέπει να οριστεί μια ύλη και κατάλληλη για τις εξετάσεις και δίκαιη για εμάς.

Καθόμαστε στα θρανία 12 χρονιά για να ζήσουμε την τελευταία και πιο καθοριστική χρονιά, με τον πιο δύσκολο και άσχημο τρόπο. Δεν ισχυρίζομαι ότι ευθύνεστε εσείς για κάτι τέτοιο, αλλά ξέρω πως έχετε ευθύνη να κάνετε το καλύτερο που μπορείτε για εμάς. Μακάρι να ακουστώ και να αρχίσετέ να παίρνετε ποιο σοβαρά το θέμα μας, διότι κρίνεται το μέλλον μας. Δεν είναι άλλο ένα πολιτικό σκάνδαλο, όμως είναι ένα θέμα σοβαρό και πρέπει να το καταλάβετε όλοι! Απαιτούμε απαντήσεις και όχι μόνο σε αυτά τα ερωτήματα, υπάρχουν και άλλα τα οποία είναι το ίδιο σημαντικά. Όπως τι θα συμβεί, αν στο πρώτο μάθημα που γράψουμε, βρεθεί κρούσμα; Θα μπούμε όλοι σε καραντίνα; Θα αρχίσουμε πάλι από το 0;  Θα καταφέρουμε ποτέ να κάνουμε πραγματικότητα τα όνειρά μας και να ανταμειφθούμε με αυτά, από αυτήν την μάχη που δίνουμε κάθε μέρα; Μας είχαν πει πως τέλος Απρίλιου θα δημοσιευθεί η ύλη. Πιστεύω πως κάτι θα συμβεί πάλι  και θα το καθυστερήσουν κι άλλο. Θα μας προκαλέσουν ακόμα περισσότερο άγχος, ακόμα περισσότερη πίεση, επειδή απλά δεν νιώθουν την σοβαρότητα του θέματος. Μακάρι όλο αυτό να τελειώσει αισιόδοξα για εμάς τους τελειόφοιτους. Εύχομαι σε όλους τους συμμαθητές μου της Γ΄ Λυκείου κουράγιο και υπομονή, ξέρω τι περνάμε και ξέρω πως αυτός ο αγώνας που δίνουμε κάθε μέρα, κάποια στιγμή θα τελειώσει με επιτυχία!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Η επιστροφή στα σχολεία, η ύλη για τις Παγκύπριες και οι εξετάσεις τετραμήνων

Σε νέα τάξη πραγμάτων και οι τελειόφοιτοι φοιτητές
Εξάλλου, σε νέα τάξη πραγμάτων βρίσκονται και οι τελειόφοιτοι φοιτητές, αφού λόγω την αναστολής φοίτησης στα εκπαιδευτικά ιδρύματα, όλων των βαθμίδων, καλούνται να παρακολουθήσουν τα μαθήματά τους, μέσω διαδικτύου, καθώς επίσης και να εξεταστούν μέσω διαδικτύου. Οι εξετάσεις είναι μείζωνος σημασίας, αφού αυτές θα τους προσφέρουν ή θα τους στερήσουν το πτυχίο.
 
Ραφαέλα, φοιτήτρια τέταρτο έτος
Είναι κάτι πρωτόγνωρο και παίρνουμε ρίσκο. Εκεί που είχαμε 2,5 με 3 ώρες να κάνουμε το γραπτό, τώρα έχουμε, στα πλείστα μαθήματα, 1,5 με 2 ώρες. Το κυριότερο είναι ότι δεν αλλάζει ο βαθμός δυσκολίας. Μπορώ να πω ότι είναι και πιο δύσκολα. Νιώθουμε σαν πειραματόζωα. Όσο καλός φοιτητής και να είσαι, η ώρα του γραπτού είναι περιορισμένη. Θα πρέπει να πληκτρολογήσουμε, να κάνουμε scroll στη σελίδα, ώστε να δούμε όλες τις ερωτήσεις. Αυτό το πρακτικό κομμάτι, μας κάνει να χάσουμε χρόνο, που σε αυτή τη φάση ο χρόνος είναι πολύτιμος.
 
Επίσης, δεν αλλάζει ο τρόπος βαθμολόγησης. Οι εξετάσεις συνεχίζονται κανονικά, ενώ πρέπει να παραδώσουμε και τις εργασίες μας. Εξάλλου, συνεχίζουν να παίρνουν και παρουσίες στα διαδικτυακά μαθήματα. Αρκετοί καθηγητές, κάθε 15-30 λεπτά ελέγχουν ποιοι φοιτητές παρακολουθούν το μάθημα, ενώ άλλοι το κάνουν στην αρχή ή στο τέλος.
 
Ιφιγένεια, φοιτήτρια τέταρτο έτος
Ο κορωνοϊός έχει αλλάξει κατά πολύ τον τρόπο με τον οποίο διδασκόμαστε τα μαθήματα μας αλλά και τον τρόπο που γίνονται οι εξετάσεις μας. Πλέον τα μαθήματα και οι εξετάσεις γίνονται διαδικτυακά. Όσον αφορά τα διαδικτυακά μαθήματα, στην αρχή ήταν δύσκολο να προσαρμοστώ. Υπάρχουν μαθήματα τα οποία είναι δύσκολο να γίνουν διαδικτυακά, καθώς ο τρόπος που διδάσκεται το μάθημα είναι διαφορετικός από τον τρόπο που διδάσκεται στην αίθουσα. Στην συνέχεια όμως προσαρμόστηκα γιατί δεν υπάρχει άλλη επιλογή.
 
Οι εξετάσεις διαδικτυακά είναι κάτι που με έχει αγχώσει πολύ, αφού η μορφή της εξέτασης είναι αρκετά διαφορετική από αυτό που έχω συνηθίσει. Επίσης, υπάρχουν πολλά τεχνικά θέματα με τις διαδικτυακές εξετάσεις, που μπορεί να κοστίσουν μέχρι και την απώλεια της εξέτασης. Το γεγονός ότι βρίσκομαι στο τέταρτο και τελευταίο έτος της φοίτησης μου με αγχώνει περισσότερο, επειδή διακυβεύεται το τελικό αποτέλεσμα του πτυχίου μου, καθώς οι εξετάσεις έχουν καθοριστικό ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα.

Αγγελική, φοιτήτρια τέταρτο έτος
Η κατάσταση που ζούμε αναμφίβολα είναι πρωτόγνωρη για εμάς. Κανείς δεν φαντάζεται το τελευταίο εξάμηνο του πτυχίου του με τέτοιο τρόπο. Ο νέος τρόπος εξέτασης ενέχει πολλά προβλήματα, γεγονός που αγχώνει όλους τους φοιτητές και ιδιαίτερα εμάς τους τελειόφοιτους. Ωστόσο βλέπουμε μια μαζική προσπάθεια από όλους, για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και την διασφάλιση πως οι εξετάσεις και τα μαθήματα θα διεξαχθούν με τον ίδιο αποτελεσματικό τρόπο όπως θα γίνονταν αν βρισκόμασταν την τάξη.

Φρόσω, φοιτήτρια τέταρτο έτος
Θεωρώ πως το Πανεπιστήμιο έλαβε άμεσα μέτρα, σε σχέση με την πανδημία. Οι εξετάσεις γίνονται ηλεκτρονικά, με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και με αναλυτικές οδηγίες για τον τρόπο και χρόνο της εξέτασης. Η τεχνολογία έχει συμβάλει στη ζωή μας, εδώ και πάρα πολλά χρόνια, έτσι πιστεύω πως ο κάθε ένας από εμάς μπορεί να προσαρμοστεί στη νέα πραγματικότητα.
 
Σίγουρα υπάρχει άγχος για τις πρωτόγνωρες σε εμάς εξετάσεις, αλλά ίσως να είναι και η αρχή για ένα νέο τρόπο σκέψης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Οι τυχεροί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ
Δωρεάν μαθήματα σε ενήλικες προσφέρει η Σχολή Χαρακτικής Χαμπή
Πρόοδο στην προσπάθεια εμβάθυνσης της αγοράς κεφαλαιαγορών βλέπει ο Μισέλ
Υπ. Γεωργίας στην Σύνοδο Κοινοπολιτείας-«Συλλογική ευθύνη η προστασία ωκεανών»
Δήμος Λάρνακας: Σύντομα ο σχεδιασμός για Σχολή Θαλάσσιων Επιστημών ΤΕΠΑΚ
Δέσμευση Βουλής για προώθηση υγειονομικής περίθαλψης με επίκεντρο τον ασθενή
Δύσκολη συζήτηση των 27 στις Βρυξέλλες για ανταγωνιστικότητα λόγω κεφαλαιαγορών
Εκπέμπει SOS ο Διευθυντής του Νοσοκομείο Τροόδους-«Τριτοκοσμικές οι συνθήκες, αναγκαία η ανακαίνιση του»
Εξουσιοδότησαν ΣΕΚ-ΠΕΟ να προσπαθήσουν για σύμβαση οι απεργοί στις εταιρείες ηλεκτρολογικών
Πώς απαντά η Υπ. Ασθενοφόρων για το περιστατικό με τη λιπόθυμη μαθήτρια-«Δεν ήταν επείγον»