Απαντά στα πυρά του ΑΚΕΛ για την παροχή βοήθειας στους άπορους μαθητές ο Προδρόμου

Απάντηση στις επικρίσεις που δέχθηκε το Υπουργείο Παιδείας από το ΑΚΕΛ, ότι παραμέρισε τους φτωχούς και στηρίχτηκε μόνο σε δωρεές, έδωσε ο Υπουργός Παιδείας Πρόδρομος Προδρόμου.
 
Σε γραπτή του δήλωση, ο κ. Προδρόμου αναφέρει ότι το ΑΚΕΛ δείχνει να αγνοεί την πραγματικότητα και τα γεγονότα.
 
«Το Υπουργείο όχι μόνο δεν αγνόησε, αλλά φρόντισε να καλύψει αμέσως ανάγκες και ελλείψεις. Εξάλλου, μέσα από εξοικονομήσεις και χωρίς να επιβαρύνει πρόσθετα τον προϋπολογισμό του κράτους χρηματοδότησε περίπου το ήμισυ των αναγκών που καλύφθηκαν, παρά το γεγονός ότι η αντιμετώπιση κοινωνικών ανισοτήτων και υλικών ελλείψεων δεν είναι πρωτίστως δική του αρμοδιότητα». 
 
Όπως σημειώνει ο κ. Προδρόμου, «το ΑΚΕΛ όχι μόνο δυσκολεύεται να παραδεχτεί τη θετική όψη των πραγμάτων, αλλά δείχνει να παραγνωρίζει και τα πραγματικά γεγονότα».
 
Ως εκ τούτου επισημαίνει ότι, «μέσα σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα το Υπουργείο, αφού κατέγραψε παγκυπρίως τις ελλείψεις και τις ανάγκες σε οικογένειες μαθητών και μαθητριών, μέσω των εκπαιδευτικών, έχει προμηθεύσει 1.800 νοικοκυριά με δωρεάν σύνδεση στο Διαδίκτυο και άλλους 6.000 μαθητές και μαθήτριες με δωρεάν συσκευή τύπου ταμπλέτας, προκειμένου να συμμετέχουν στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Ποτέ προηγουμένως το κράτος ή κάποια κυβέρνηση δεν είχε εξοπλίσει μέσα σε διάστημα μερικών εβδομάδων μαθητές και μαθήτριες σε αυτή την έκταση».
 
Εξηγεί επίσης πως, «αν αυτοί οι άνθρωποι χαρακτηρίζονται στο λεξιλόγιο του ΑΚΕΛ «φτωχοί», σημασία έχει ότι εντοπίστηκαν οι ανάγκες τους και το Υπουργείο το οποίο και φρόντισε να τις καλύψει προς όφελος των παιδιών και της εκπαίδευσής τους. Για την εξασφάλιση των συνδέσεων στο Διαδίκτυο αξιοποιήθηκε η δωρεά των παρόχων  τηλεπικοινωνιών που κάλυψαν τις μισές ανάγκες, ενώ οι υπόλοιπες χρηματοδοτήθηκαν από το Υπουργείο».
 
Όσον αφορά στις 6.000 συσκευές που χρειάστηκαν, σύμφωνα με τον κ. Προδρόμου, «οι μισές και πάλι εξασφαλίστηκαν είτε από πόρους του Υπουργείου (600), είτε από τις εξοικονομήσεις κατόπιν συμφωνίας του Υπουργείου με τις Σχολικές Εφορείες, οι οποίες ευαισθητοποιήθηκαν να συμβάλουν (2.300). Tο υπόλοιπο πράγματι καλύφθηκε από ευγενικές προσφορές από φιλανθρωπικούς οργανισμούς, ιδιωτικές εταιρείες και συνδικαλιστικές οργανώσεις».
 
Αναφέρει επίσης ότι, «αυτή τη στιγμή καταβάλλονται προσπάθειες προκειμένου, παρά τις δυσκολίες που επικρατούν διεθνώς, να καταφθάσει στην Κύπρο φορτίο με πέραν των χιλίων πρόσθετων συσκευών που εξασφαλίσθηκαν στη διάρκεια των αργιών του Πάσχα και πρόκειται να διατεθούν για να καλύψουν και άλλες ανάγκες μαθητών και μαθητριών».
 
«Το ΑΚΕΛ όχι απλώς κάνει λάθος, αλλά προσπαθεί να δημιουργήσει την ακριβώς αντίθετη εντύπωση από την πραγματικότητα», υποδεικνύει ο Υπουργός Παιδείας και συνεχίζει λέγοντας ότι «το Υπουργείο Παιδείας όχι μόνο δεν “παραμέρισε” εκείνους που το είχαν ανάγκη, αλλά μερίμνησε έμπρακτα και όχι με λόγια ή αφορισμούς».
 
Καταλήγοντας σημειώνει ακόμα ότι, «όταν το ΑΚΕΛ εξακολουθεί να κάνει πολιτική ποντάροντας στην ανάγκη και την ένδεια των ανθρώπων, κάποιες άλλες πολιτικές μπορεί να τις αντιμετωπίζουν με απτά αποτελέσματα. Ευχαριστώντας και πάλι όσους  ευαισθητοποιήθηκαν και έχουν συμβάλει, υπογραμμίζουμε εκείνο που ίσως δεν θέλει να αντιληφθεί το ΑΚΕΛ: Εάν το Υπουργείο δεν είχε ευαισθητοποιηθεί να εντοπίσει και να καταγράψει τις ανάγκες, αλλά και να κινητοποιηθεί για να εξασφαλίσει πόρους, δεν θα υπήρχε καν το έδαφος για να εκδηλωθεί το ευγενές ενδιαφέρον και όσων έκαναν προσφορές στα παιδιά.»
 
Η ανακοίνωση του ΑΚΕΛ
Υπενθυμίζεται ότι, το ΑΚΕΛ δια στόματος του επικεφαλής του Γραφείου Παιδείας Χρίστου Χριστοφίδη, είχε αναφέρει μεταξύ άλλων ότι, «ενάμιση μήνα μετά τα περιοριστικά μέτρα και την εξ αποστάσεως διδασκαλία, μαθητές των Γυμνασίων και των Δημοτικών δεν έχουν ακόμη πρόσβαση με τάμπλετς ή ηλεκτρονικούς υπολογιστές στην εξ αποστάσεως διδασκαλία. Το ΥΠΠΑΝ δεν λέει την αλήθεια δίνοντας μια παραποιημένη εικόνα ότι όλα βαίνουν καλώς. Δυστυχώς όσοι/όσες μαθητές/μαθήτριες λόγω οικονομικών ή άλλων προβλημάτων δεν διαθέτουν τέτοιες συσκευές είναι στο περιθώριο. Για παράδειγμα 1500 παιδία φοιτούν στην πέμπτη και έκτη δημοτικού».
 
Σημείωνε επίσης πως «το πολυδιαφημιζόμενο πρόγραμμα χορήγησης τάμπλετς δεν έχει υλοποιηθεί παρά τις περί του αντιθέτου δημόσιες διαβεβαιώσεις του Υπουργού Παιδείας. Έχουμε διερευνήσει με σχολεία σε όλη την Κύπρο ενώ και τα παράπονα από γονείς και εκπαιδευτικούς φτάνουν κοντά μας βροχή. Αυτό αποδεικνύεται και από τη χθεσινή εγκύκλιο του ίδιου του ΥΠΠΑΝ που προτείνει μάξιμουμ ώρες διδασκαλίας ανά μέρα για να μπορούν μαθητές τις ίδιας οικογένειας να χρησιμοποιούν εκ περιτροπής τάμπλετς».
 
«Ουσιαστικά αυτό που συμβαίνει εδώ και ενάμιση μήνα, είναι το γεγονός ότι ένα ποσοστό μαθητών μας, οι πιο φτωχοί, έχουν πεταχτεί εκτός εκπαιδευτικού συστήματος. Το κράτος περιμένει από δωρεές να καλύψει τις όποιες ανάγκες, ενώ χιλιάδες παιδιά στερούνται το βασικό ανθρώπινο δικαίωμα της πρόσβαση στην εκπαίδευση», ανέφερε ο κ. Χριστοφίδης.
 
Χαρακτήρισε μάλιστα το θέμα ως πάρα πολύ σοβαρό και κάλεσε το ΥΠΠΑΝ, «να δράσει άμεσα για να φτάσουν τάμπλετς σε όλους τους μαθητές που δεν έχουν».
 
 ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Παραβίαση ενωσιακού δικαίου για εργοδότηση ναυαγοσωστών καταγγέλλει η Ισότητα
Aπαγόρευση χρήσης βεγγαλικών και ρίψης πυροτεχνημάτων ζητά το Terra Cypria
Δημόσια διαβούλευση για νομοσχέδιο που ρυθμίζει τις πρωτοβουλίες πολιτών
Παράπονα στην Eπ. Προστασίας για τη νομιμότητα λειτουργείας κλειστών κυκλωμάτων σε ιδιωτικά νηπιαγωγεία
Διαβεβαιώσεις Αρχής Ηλεκτρονικής Υγεία-«Εντατική εργασία για Α’ φάση Εθνικού Σημείου Επαφής»
Σκαρφαλώνει στους 37 βαθμούς η θερμοκρασία-Δεν υποχωρεί η σκόνη
Πώς τοποθετούνται οι συνταξιούχοι για το πασχαλινό επίδομα-«Ούτε οι μισοί δεν θα το πάρουν»
Δίνει μάχη με το χρόνο το ΥΠΑΝ για αντιμετώπιση της παραβατικότητας στα σχολεία-Οι δύο δράσεις στα σκαριά
Ο Μητροπολίτης Πάφου δώρισε λάδι και πουργούρι για πολύτεκνες οικογένειες για το Πάσχα
Η ΕΚΥΣΥ ζητεί τα κριτήρια που ίσχυαν πριν την τραπεζική κρίση για πασχαλινό επίδομα