Η Κύπρος στη ψηφιακή εποχή-Μεγάλα βήματα σε χρονικό ορίζοντα λίγων μηνών

Σε χρονικό ορίζοντα μερικών μηνών προγραμματίζονται βήματα τα οποία θα έχουν ως αποτέλεσμα την προσφορά περισσότερων υπηρεσιών σε πολίτες και επιχειρήσεις ηλεκτρονικά, δηλώνει στο Κυπριακό Πρακτορέιο Ειδήσεων, ο Υφυπουργός Έρευνας, Καινοτομίας και Ψηφιακής Πολιτικής Κυριάκος Κόκκινος.  

Απαντώντας για τη ψηφιακή μεταρρύθμιση τον καιρό του κορωνοϊού ο κ. Κόκκινος αναφέρει ότι το νεοσύστατο Υφυπουργείο χρειάστηκε να διαφοροποιήσει το σχέδιο δράσης του και έχει ξεκινήσει μια καταγραφή των διαδικασιών που θα μπορούσαν να ψηφιοποιηθούν ώστε οι πολίτες και ο επιχειρηματικός κόσμος να εξυπηρετούνται ηλεκτρονικά στο μέτρο του δυνατού.

«Σίγουρα, το σχέδιο δράσης και η στρατηγική που είχαμε χαραγμένη όταν ξεκινήσαμε αρχές του Μάρτη διαφοροποιείται ενόψει της προσαρμογής στις ανάγκες τις επιτακτικές που μας επιβάλλει η διαχείριση της κρίσης και η μετά τον κορωνοϊό εποχή», λέει.

Αυτό το οποίο έχουμε ξεκινήσει να κάνουμε πλέον, προσθέτει, είναι «να δούμε με μικρά βήματα, αλλά οριζόντια, σε όλα τα Υπουργεία, σε όλα τα τμήματα, να αυτοματοποιήσουμε υπηρεσίες και να δώσουμε υπηρεσίες στους πολίτες και στον επιχειρηματικό κόσμο».

Πρόκειται εξηγεί για δράσεις, οι οποίες αποτελούσαν μέρος ενός μακροχρόνιου σχεδιασμού των δύο, των τριών ετών. «Αλλά οι προτεραιότητες τώρα αλλάζουν στο ότι πρέπει να δώσουμε άμεσα ένα μέρος αυτού του σχεδιασμού, να τον φέρουμε πιο μπροστά, ώστε να δώσουμε υπηρεσίες στους πολίτες», σημειώνει, προσθέτοντας ότι αναφέρεται πλέον σε διάστημα δύο με πέντε μήνες το πολύ για ολοκλήρωσή τους.

Δίνει το παράδειγμα των ΚΕΠ, λέγοντας ότι στόχος θα είναι αντί να επισκέπτονται το ΚΕΠ 1.000 άτομα την ημέρα, «αυτό να το κάνουμε ηλεκτρονικά και να πηγαίνουν 100 με 200 άτομα την ημέρα».

Αναφορά κάνει και σε επισκέψεις σε τμήματα της Κυβέρνησης τα οποία έχουν σχέση με την επιχειρηματικότητα, όπως το Γραφείο Εφόρου Εταιρειών, η Πολεοδομία και το Κτηματολόγιο. Το Υφυπουργείο θα μελετήσει «αν μπορούμε αυτά τα πράγματα να τα κάνουμε ηλεκτρονικά στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό», λέει, εκφράζοντας την πεποίθηση ότι είναι εφικτό αρκετές υπηρεσίες να ψηφιοποιηθούν, αν και υπάρχουν ορισμένες προϋποθέσεις.

«Έχουμε ξεκινήσει μια καταγραφή ποια πράγματα θα έπρεπε ή θα μπορούσαν να ψηφιοποιηθούν ώστε ο πολίτης και ο επιχειρηματικός κόσμος να εξυπηρετείται ηλεκτρονικά», αναφέρει.

Ο κ. Κόκκινος συνεχίζει λέγοντας ότι «μια απαραίτητη προϋπόθεση για να γίνει αυτό είναι και η ηλεκτρονική υπογραφή».

Προς αυτό διαβεβαιώνει ότι εργαζόμαστε για να δώσουμε και την ψηφιακή υπογραφή πολύ πιο σύντομα απ’ ότι ήταν οι αρχικοί σχεδιασμοί, οι οποίοι προέβλεπαν εφαρμογή της τον Ιανουάριο του 2021.

Την ίδια ώρα, αναφέρει ότι σε πολλές περιπτώσεις η ψηφιοποίηση συνεπάγεται και επανασχεδιασμό των διαδικασιών. Δηλαδή, διευκρινίζει, «αντί να χρειάζεται κάποιος να πάει σε πέντε διαφορετικά τμήματα για να διεκπεραιώσει κάποια εργασία, να δούμε εκεί που είναι εφικτό να γίνει απλοποίηση των διαδικασιών».

«Αυτή είναι η προτεραιότητα αυτή την στιγμή», είπε.
 
Σε ερώτηση αν τελικά θα γίνουν πράγματα που έλειπαν στην Κύπρο εδώ και καιρό λόγω του κορωνοϊού απαντάει ότι «η κρίση όσο τρομερή και να είναι μας υποχρέωσε να αναθεωρήσουμε και να κάνουμε πράγματα και βήματα, τα οποία θα έπρεπε ενδεχομένως να τα είχαμε ξεκινήσει ή και να είναι ολοκληρωμένα, αλλά εν πάση περιπτώσει, πλέον είναι επιτακτική ανάγκη».

Ο Υφυπουργός εκφράζει επίσης την ικανοποίησή του για τη συνεργασία που έχει με τα στελέχη του Υφυπουργείου και με τα υπόλοιπα Υπουργεία. «Βρίσκω πάρα πολύ καλή ανταπόκριση και από το προσωπικό της Κυβέρνησης, από τους συνεργάτες μου και από τα υπόλοιπα Υπουργεία, ότι αυτό το οποίο πάμε να κάνουμε είναι και εφικτό και επιθυμητό και έχουν και τη γνώση και την όρεξη να το κάνουν», λέει.

Σε ερώτηση για το κόστος, αναφέρει ότι «το κόστος δεν με απασχολεί καθόλου», προσθέτοντας ότι «το κόστος του να μην το έχεις - γιατί αυτό πρέπει να μετρήσεις - είναι πολύ πιο ψηλό».

Την ίδια ώρα διευκρινίζει ότι μεγάλα έργα, κόστους πολλών εκατομμυρίων, τα οποία «τρέχουν» εδώ και λίγο καιρό όπως η μηχανογράφηση των νοσοκομείων και των δικαστηρίων θα συνεχίσουν την πορεία τους σύμφωνα με τους σχεδιασμούς.

Αυτό που θα γίνει πιο άμεσα θα είναι η αυτοματοποίηση υπηρεσιών που εξυπηρετούν τον πολίτη κατά κύριο λόγο, το κόστος του οποίου θα είναι πολύ πιο μικρό, προσθέτει.

Δίνει το παράδειγμα της πρόσφατης διαδικασίας υποβολής αιτημάτων για τα επιδόματα στο Υπουργείο Εργασίας. «Μέσα σε δύο εβδομάδες στήσαμε σύστημα που δέχθηκε υποβολές αιτημάτων για επιδόματα ηλεκτρονικά, αξιολογήθηκαν ηλεκτρονικά και πληρώθηκαν», λέει.

Σύμφωνα με τον κ. Κόκκινο υπήρξε μια «άψογη συνεργασία με το Υπουργείο Εργασίας και υλοποιήσαμε αυτό το σύστημα σε χρόνο ρεκόρ». Προσθέτει ότι το σύστημα θα βελτιωθεί για να γίνει η επόμενη διαδικασία υποβολής αιτημάτων ακόμα πιο παραγωγική και σωστή.

«Υπάρχουν πολλά πράγματα τα οποία μπορούμε να κάνουμε. Το κόστος δεν ήταν ποτέ θέμα», αναφέρει.

Σε σχόλιο ότι μιλάει για διαδικασίες που θα υλοποιηθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα απαντάει «σταδιακά ναι, τα μεγάλα βήματα θα πρέπει να ολοκληρωθούν στους επόμενους τρεις με έξι μήνες».

Επισημαίνει παράλληλα ότι κατά τις συναντήσεις στο Προεδρικό την Τρίτη, «όλοι οι κοινωνικοί εταίροι ανεξαιρέτως έθεσαν ως υψηλή προτεραιότητα το θέμα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης».

«Είναι απαίτηση των πολιτών», λέει.

Σε ερώτηση αν το νεοσύστατο Υφυπουργείο είναι σε θέση να ανταποκριθεί απαντάει καταφατικά.

Υπενθυμίζει ότι το Υφυπουργείο αποτελείται από το Τμήμα Υπηρεσιών Πληροφορικής, το Τμήμα Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών, τα οποία είναι τμήματα της Κυβέρνησης που ανήκαν σε άλλα Υπουργεία. «Είναι γύρω στα 300 άτομα, έχουμε στενή συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα. Είναι θέμα να δουλέψουμε σωστά και πιστεύω ότι υπάρχουν πολύ ικανά στελέχη μέσα στο Υφυπουργείο και υπάρχει πολύ στενή συνεργασία και με τα υπόλοιπα Υπουργεία τα οποία ζητούν την μηχανοργάνωση και την μηχανογράφηση», σημειώνει.

Δειτε Επισης

«Η Άσσια βίωσε το μίσος των κατακτητών»-Σύντομα παραδίδεται το μνημείο Πεσόντων
Ενισχυτικά μαθήματα εκμάθησης Ελληνικών χρειάζονται 1100 παιδιά στην εκπαίδευση
Αρχές του 2025 η ψηφιοποίηση των αιτήσεων φοιτητικής μέριμνας-Το χρονοδιάγραμμα του ΥΠΟΙΚ
Επανέρχεται με επιστολή προς Υφ. Πρόνοιας για το Πασχαλινό Επίδομα η ΕΚΥΣΥ
Βαφεάδης: Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική για Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας
Αισιοδοξία Κουμή για αντίστοιχες επιδόσεις στις τουριστικές αφίξεις με το 2023 παρά τις προκλήσεις
Ζητά από υποψήφιους δέσμευση για προώθηση των αιτημάτων της ΟΠΑΚ
Τροποποίηση κανονισμού ΕΕ για προστασία καταναλωτών, ζητά ο ΓΔ του Υπ. Ενέργειας
Μισοάδειο βλέπουν το ποτήρι μονογονιοί, πολύτεκνοι και συνταξιούχοι-Θέτουν σειρά αιτημάτων στο τραπέζι
Μιχαηλίδου: Έμφαση στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών