Ο κορωνοϊός μέσα από τα μάτια των παιδιών-«Σε αυτό το κρυφτό δεν θα με βρεις…»

Άγχος για το μέλλον, στρες και πανικός… Τα τρία πιο κοινά συναισθήματα των ημερών. Το γιατρικό σε αυτά υπάρχει σύμφωνα με τους ειδικούς και κρύβεται σε δύο βασικά συστατικά. Μένουμε σπίτι και αναπτύσσουμε την ψυχολογία των παιδιών. 
Με αφορμή κάποιες πανέμορφες, πολύ αισιόδοξες ζωγραφιές που έστειλαν στον REPORTER μαθητές της τετάρτης τάξης του Δημοτικού Δροσιάς, Μιχαλάκης Παρίδης, καλέσαμε την παιδοψυχολόγο Αριστονίκη Θεοδοσίου, να δώσει συμβουλές στους γονείς για το πώς πρέπει να διαχειρίζονται τα παιδιά τους αυτές τις ημέρες και πώς πρέπει να τα ενημερώνουν. Η απάντηση, όπως ανέφερε, βρίσκεται στις ζωγραφιές των παιδιών.
Ζωγραφιές βγαλμένες από τα θετικά μάτια των παιδιών, γεμάτες μηνύματα που προφανώς πρέπει να ακουστούν από πολλούς μεγαλύτερους.
Τα παιδάκια καλούν όλους να μείνουν στο σπίτι, δείχνοντας το καλό παράδειγμα και προτείνοντας λύσεις για το πώς μπορούμε να περάσουμε την ώρα μας.
Κι όταν ο κορωνοϊός τους κτυπά την πόρτα απλώς, δεν ανοίγουμε…
«Τα παιδιά έχουν αισιόδοξη φύση και προσπαθούν να μας διασκεδάσουν μ’ ένα ευφάνταστο και όμορφο τρόπο. Μακάρι να μπορούσαμε κι εμείς να το κάνουμε λίγο αυτό και τότε θα ήταν καλύτερες οι συνθήκες. Τα παιδιά μας δείχνουν το δρόμο, μας δείχνουν το δρόμο της αισιοδοξίας. Αυτό που μπορούμε να κάνουμε είναι να θυμηθούμε τα δικά μας παιδικά χρόνια, να προσπαθήσουμε να πάρουμε από τα παιδιά αυτά το μήνυμα αισιοδοξίας, αυτή τη χαρά που είναι ατόφια και αληθινή. Είναι η βάση του ανθρώπου, βασικά. Το να είναι προσγειωμένος και να ζει το σήμερα. Είναι κάτι που κάνουν τα παιδιά, τα οποία δεν φοβούνται το αύριο επειδή εξελικτικά δεν δύνανται να σκέφτονται το αύριο», ανέφερε η κ. Θεοδοσίου.

Πώς ενημερώνουμε τα παιδιά μας για τον κορωνοϊό
Ένα μεγάλο άγχος για τους γονείς, είναι πως θα εξηγήσουν στα παιδιά τους τι συμβαίνει και για πιο λόγο αναγκάστηκαν να μείνουν στο σπίτι.

«Πρέπει να μιλάμε στα παιδιά μας γι’ αυτό που συμβαίνει, να μην προσπαθούμε να το κρύψουμε, να μιλάμε με απλά λόγια χωρίς να κινδυνολογούμε και να περνούμε το άγχος και τον πανικό που ενδεχομένως να έχουμε εμείς. Όσο πιο μεγάλο είναι το παιδί μπορούμε να λέμε περισσότερες λεπτομέρειες, αλλά να μην είναι σοκαριστικές για να το φοβίσουμε. Στα πιο μικρά παιδιά πρέπει να μιλάμε με πιο απλά λόγια και πιο λίγες λεπτομέρειες, επειδή έχουν πολύ αυξημένη φαντασία και μπορεί να φοβηθούν και να μην μπορούν να το διαχειριστούν. Επειδή τα συναισθήματα είναι μεταδοτικά πρέπει να είναι προσεκτικοί οι γονείς. Όταν είναι αγχωμένοι και σοκαρισμένοι μεταδίδουν το φόβο τους στα παιδιά. Είναι πολύ εύκολο να αντιληφθεί ένα παιδί ακόμη και μ' ένα κοίταγμα, ότι ο γονέας του είναι αγχωμένος. Το παιδάκι αντιλαμβάνεται και πράγματα που ενδεχομένως να μην τα είπαν οι γονείς αλλά τα βλέπει τα διαισθάνεται».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΕΤΩΠΟ ΤΟΥ ΚΟΡΩΝΟΪΟΥ

Η κ. Θεοδοσίου συμβουλεύει τους γονείς να δημιουργήσουν μια καινούρια καθημερινότητα για τα παιδιά τους, μέχρι να τελειώσει όλο αυτό και επιστρέψουν στα σχολεία.

«Είναι καλό να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε μια καινούρια ρουτίνα για όλους μας που μπορεί να περιλαμβάνει κάποιες δουλειές στο σπίτι το πρωινό, προετοιμασία του γεύματος μαζί με τα παιδιά, βοήθεια στις οικιακές εργασίες, εκπαιδευτικά παιχνίδια κλ.π».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Δειτε Επισης

Επανέρχεται με επιστολή προς Υφ. Πρόνοιας για το Πασχαλινό Επίδομα η ΕΚΥΣΥ
Βαφεάδης: Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική για Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας
Αισιοδοξία Κουμή για αντίστοιχες επιδόσεις στις τουριστικές αφίξεις με το 2023 παρά τις προκλήσεις
Ζητά από υποψήφιους δέσμευση για προώθηση των αιτημάτων της ΟΠΑΚ
Τροποποίηση κανονισμού ΕΕ για προστασία καταναλωτών, ζητά ο ΓΔ του Υπ. Ενέργειας
Μισοάδειο βλέπουν το ποτήρι μονογονιοί, πολύτεκνοι και συνταξιούχοι-Θέτουν σειρά αιτημάτων στο τραπέζι
Μιχαηλίδου: Έμφαση στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών
Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων-Αυξήσεις σε λαχανικά, αλλαντικά και όσπρια
Η εκπαίδευση Νοσηλευτών επίκεντρο επιστολής προς υπ. Υγείας από αρμόδιους Συνδέσμους
Η θέση ΥΠΑΝ για τις καταγγελίες για σχολεία-«Μεμονωμένα περιστατικά, κοινωνικό φαινόμενο η βία»