Παρασκευή 21 Φεβ, 2020 | Επικοινωνία
trans gif

Το όραμα του Πρόδρομου, η έρευνα για τα τετράμηνα και η βία στα σχολεία

  24/01/2020 12:18
Το όραμα του Πρόδρομου, η έρευνα για τα τετράμηνα και η βία στα σχολεία

Το όραμα του Πρόδρομου, η έρευνα για τα τετράμηνα και η βία στα σχολεία

  24/01/2020 12:18
Η επιστημονική έρευνα για τις εξετάσεις του Α΄ τετραμήνου αναμένεται να ολοκληρωθεί περί τα τέλη Ιανουαρίου, είπε ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας Πρόδρομος Προδρόμου, σε συνέντευξή του στο Κυπριακό Πρακτορείο Ειδήσεων.
 
Σε άλλο σημείο των δηλώσεων του, ο Υπουργός Παιδείας ανέφερε ότι για το σχέδιο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και εκπαιδευτικού έργου θα είναι έτοιμοι τους επόμενους μήνες να μπουν στις τελικές συζητήσεις.
 
Υπογράμμισε, παράλληλα, ότι «θέλουμε εκπαίδευση που να παράγει όσο το δυνατό περισσότερο παιδεία», σημειώνοντας ότι η παιδεία είναι η γενικότερη καλλιέργεια του ανθρώπου.
 
Αναφέρθηκε, επίσης, σε δράσεις και έργα για τον Πολιτισμό και τον Αθλητισμό.
 
Ερωτηθείς ποιο το όραμα και ποιες οι προτεραιότητες του ως νέος Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, ο κ. Προδρόμου είπε ότι είναι η διαμόρφωση εγγράμματων πολιτών, με δεξιότητες, υπευθυνότητα, δημοκρατικό ήθος, ιστορική ταυτότητα, αλλά και σεβασμό στη διαφορά.
 
«Θέλουμε πολίτες με ολοκληρωμένη προσωπικότητα, πολίτες ικανούς να συμβάλουν δημιουργικά στην ανάπτυξη της κοινωνίας. Η παιδεία, λοιπόν, ο πολιτισμός και ο αθλητισμός μπορούν να συμβάλουν τα μέγιστα», πρόσθεσε.
 
Στη βάση αυτού του οράματος, είπε ο κ. Προδρόμου, υπάρχουν και συγκεκριμένες στρατηγικές επιδιώξεις στο Υπουργείο Παιδείας, «τις οποίες παρακολουθούμε καθημερινά με δράσεις και με πολιτικές που εφαρμόζουμε», όπως η ενίσχυση των εκπαιδευτικών, ο εκσυγχρονισμός των διοικητικών δομών και του εκπαιδευτικού συστήματος, και του ίδιου Υπουργείου, βεβαίως, αλλά και των σχολικών μονάδων, η αναβάθμιση και η συνεχής προσαρμογή του περιεχομένου της εκπαίδευσης, γιατί η εκπαίδευση δεν είναι κάτι στατικό.
 
«Πρέπει να δούμε και το σχολείο. Να θυμόμαστε ότι πρέπει να είναι πάνω απ΄ όλα μια κοινότητα. Μια κοινότητα μάθησης και ένας χώρος μέσα στον οποίο οι εκπαιδευτικοί, τα παιδιά, η διεύθυνση που υπάρχει, θα μπορούν να λειτουργήσουν όσο γίνεται πιο ελεύθερα μέσα σε ένα φιλικό περιβάλλον, ούτως ώστε να αναδείξουμε την ανθρώπινη ποιότητα που υπάρχει και που για αυτό τον λόγο λειτουργούμε τα σχολεία, για να την αναδείξουμε, να την καλλιεργήσουμε και να πάρει τη μορφή που χρειάζεται στο σημερινό κόσμο», σημείωσε.
 
Και μια τέταρτη κατεύθυνση στρατηγικής, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, είναι να στηρίξουμε και να ενισχύσουμε κάθε μαθητή «και αυτό δημιουργεί μια πολύπλοκη υποχρέωση, στην οποία όμως έχουμε την φιλοδοξία να ανταποκριθούμε, γιατί το ζητά και από εμάς η κοινωνία».
 
Ένας πέμπτος άξονας, είπε, είναι η ενίσχυση και η αναβάθμιση της Τεχνικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.
 
«Το λέμε και το διαπιστώνουμε εδώ και δεκαετίες ίσως στην Κύπρο, πρέπει όμως να κάνουμε μια μεγαλύτερη προσπάθεια, να δημιουργηθούν οι συνθήκες που να φανεί και να καταδειχθεί η αξία και της επαγγελματικής εκπαίδευσης, γιατί κατά καιρούς δημιουργούνταν άλλα στερεότυπα. Έχω ήδη συζητήσει και με τους σχετικούς φορείς, τους εκπαιδευτικούς και άλλους φορείς. Χρειάζεται η κυπριακή κοινωνία να κάνει μια μεγαλύτερη προσπάθεια στην επαγγελματική και την τεχνική εκπαίδευση. Θα έχουμε πολύ μεγάλα οφέλη και ήδη καταγράφονται και ανάγκες που θα πρέπει να εξυπηρετήσουμε», συμπλήρωσε.
 
Αναφερόμενος σε ένα άλλο στόχο, σε αυτόν της ενίσχυσης και συνεχούς αναβάθμισης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι με ικανοποίηση παρατηρούμε ότι η φιλοδοξία να γίνει η Κύπρος ένα διεθνές περιφερειακό κέντρο παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών είναι ήδη πραγματικότητα.
 
«Έχει υπερτριπλασιαστεί ο αριθμός των ξένων που εμπιστεύονται την χώρα μας για πανεπιστημιακές σπουδές. Ήδη τα Πανεπιστήμια μας και τα κρατικά πανεπιστήμια αλλά και τα μη κρατικά περνούν σιγά -σιγά σε μια φάση ωριμότητας... Θέλουμε να στηρίξουμε την τριτοβάθμια εκπαίδευση με όλων των ειδών τις ρυθμίσεις και άλλες πρωτοβουλίες που μπορούμε να πάρουμε», σημείωσε.
 
Ένας ακόμα στόχος, είπε ο κ. Προδρόμου, είναι η ανάπτυξη, η προβολή της πολιτιστικής δημιουργίας, «αλλά και το να γίνει κτήμα των πολιτών μας η πολιτιστική μας κληρονομιά και βεβαίως, η προώθηση του αθλητισμού και η πλαισίωση, ενδυνάμωση της νεολαίας».
 
Ο Υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε επίσης στην ετοιμασία νόμου- πλαισίου και κανονισμών για τον εκσυγχρονισμό της νομοθεσίας και της πρακτικής στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση.
 
Είπε, παράλληλα, ότι ιδιαίτερη μέριμνα του Υπουργείου Παιδείας και ένα στοίχημα που έχουν να κερδίσουν είναι να υλοποιήσουν και να αναπροσαρμόσουν την εθνική στρατηγική για την πρόληψη και διαχείριση της βίας που εκδηλώνεται γύρω και μέσα στα σχολεία.
 
«Τα περισσότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει το σημερινό σχολείο, προβλήματα κοινωνικών συμπεριφορών ανεπιθύμητων είτε παραβατικότητας είτε βίας είτε άλλων πιέσεων, δεν είναι του σχολείου. Εκδηλώνονται παντού μέσα στην κοινωνία και οπωσδήποτε πολιορκούν και το σχολείο και βεβαίως, εδώ πρέπει να πάρουμε και παίρνουμε ήδη ειδικά μέτρα, αλλά κυρίως πρέπει να διατυπώσουμε και να διαμορφώσουμε μια συνολικότερη στρατηγική, όπως βεβαίως μεγάλη σημασία δίνουμε αυτή την στιγμή και στην εθνική στρατηγική για τον αθλητισμό», πρόσθεσε.
 
Όπως είπε, προετοιμάζεται και, σε συνεργασία με ειδικούς, θα τύχει επεξεργασίας ένα πλαίσιο νομοθεσίας για τον αθλητισμό.
 
Βία και Παραβατικότητα, Ασφάλεια και Υγεία
Σε ερώτηση αν διαπιστώνεται πρόοδος στην αντιμετώπιση της βίας και παραβατικότητας, αλλά και στα θέματα ασφάλειας και υγείας, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι έχουν γίνει πολύ σημαντικά και πολύ συγκεκριμένα βήματα και πρόσθεσε ότι έχουν ληφθεί ήδη μέτρα, όπως η τοποθέτηση περιφράξεων σε όλα τα σχολεία, η εγκατάσταση θυροτηλεφώνων στις εισόδους των σχολείων.
 
«Έχουμε τώρα διαδικασία όπου εκδίδονται πιστοποιητικά επιθεώρησης και καταλληλόλητας για τις ηλεκτρολογικές εγκαταστάσεις σε όλα τα δημόσια σχολεία για να αποτρέπονται ατυχήματα, σε συνεργασία βέβαια με το Υπουργείο Μεταφορών. Το Υπουργείο Παιδείας, με απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, έχει προχωρήσει και αγοράζουμε υπηρεσίες ασφάλειας για την περιφρούρηση των δημόσιων σχολείων, της προδημοτικής και της δημοτικής. Αγοράζουμε υπηρεσίες για την ολοήμερη επιτήρηση του σχολικού χώρου: 37 δημοσίων λυκείων, τα 6 εξατάξια, και τις 11 τεχνικές και επαγγελματικές σχολές», πρόσθεσε.
 
Όσον αφορά τη βία και την παραβατικότητα, ο κ. Προδρόμου είπε ότι το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να συνεργαστεί και συνεργάζεται με άλλους φορείς, όπως η Υπηρεσία εκπαιδευτικής ψυχολογίας, η Ομάδα Άμεσης Παρέμβασης, οι διευθυντικές ομάδες, οι Διευθυντές των σχολείων, το Υπουργείο Εργασίας και την Υπηρεσία Κοινωνικής Ευημερίας, την Αστυνομία.
 
«Θα πρέπει να οργανώσουμε καλύτερα και να συντονίσουμε όλους αυτούς τους παράγοντες που μπορούν να δώσουν και πληροφορίες και να προλάβουν πράγματα μέσα στα σχολεία, αλλά και να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα που υπάρχουν. Αυτή την περίοδο θα προχωρήσουμε σε κάποιες πρωτοβουλίες γιατί μέσα στο σχολείο έχουμε μαζί μας συμμάχους τους γονείς, τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς. Τα σχολεία είναι χώροι στους οποίους μπορούμε να αναπτύξουμε περισσότερο την ενημερότητα, την πρόληψη και ταυτόχρονα να οχυρώσουμε τα παιδιά, τους εκπαιδευτικούς όσο γίνεται από τις έξωθεν κακόβουλες επιρροές», συμπλήρωσε.
 
Πολιτισμός   
Απαντώντας σε ερώτηση για τους στόχους του Υπουργείου για ανάδειξη των τομέων του πολιτισμού και του αθλητισμού και αν μελετάται η δημιουργία Υφυπουργείου Πολιτισμού, ο κ. Προδρόμου είπε ότι «δεν θα μπορούσα να το αρνηθώ ότι πρέπει να κάνουμε περισσότερα για τον πολιτισμό».
 
Εξάλλου για αυτό «στο Πρόγραμμα του Προέδρου της Δημοκρατίας, και είναι μια από τις κεντρικές κατευθύνσεις σε αυτό τον τομέα, είναι η δημιουργία Υφυπουργείου Πολιτισμού. Υπάρχει μια εισηγητική έκθεση, η οποία συζητείται και με το Υπουργείο Οικονομικών, με το Τμήμα Προσωπικού, δηλαδή. Είμαστε σε διαβουλεύσεις. Μέσα στον χρόνο αυτό, ο στόχος είναι να έχουμε έτοιμο το σχετικό νομοσχέδιο, το οποίο βέβαια θα το προωθήσουμε», πρόσθεσε.
 
Είπε, επιπλέον, ότι δεν θα περιμένουν να δημιουργηθεί το Υφυπουργείο, σημειώνοντας ότι υπάρχουν και άλλες προτεραιότητες που υλοποιούνται.
 
Ο Υπουργός Παιδείας αναφέρθηκε, επίσης, στην ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης του Δημοτικού Θεάτρου Λευκωσίας, σημειώνοντας ότι έχει αποκατασταθεί το κτίριο για την Πινακοθήκη.
 
«Βεβαίως, τώρα ο στόχος για το Υπουργείο είναι η δημιουργία, η ίδρυση ενός Μουσείου Νεότερης και Σύγχρονης Τέχνης που θα αξιοποιήσει το χώρο της ΣΠΕΛ, αλλά και κάποιες άλλες υποδομές που έχουμε. Και μέσα στο 2020 θα προκηρυχθούν και οι προσφορές για τα κατασκευαστικά του πολιτιστικού χωριού στη Λέμπα», πρόσθεσε.
 
Ο κ. Προδρόμου είπε πως το πιο σημαντικό έργο το οποίο, επίσης, προωθείται είναι η Κρατική Βιβλιοθήκη.
 
«Νομίζω ότι θα μπορέσουμε να έχουμε στον αναπτυξιακό προϋπολογισμό, τον προγραμματισμό της Κυβέρνησης για το 2021 και την κατασκευή της Κρατικής Βιβλιοθήκης», συμπλήρωσε .
 
Αναφέρθηκε και σε άλλες δράσεις, όπως στην προώθηση του πολιτιστικού τουρισμού, την καλύτερη προσβασιμότητα, ενημερότητα για την πολιτιστική κληρονομιά, την προώθηση την Ημέρα της Μουσικής, μια Γιορτή της Μουσικής .
 
Αθλητισμός
Όσον αφορά τον αθλητισμό, ο κ. Προδρόμου επεσήμανε αρχικά ότι το 2020 είναι Ολυμπιακή Χρονιά.
 
«Ακούσαμε τον Πρόεδρο να ανακοινώνει μια έκτακτη περαιτέρω ενίσχυση των αθλητών μας για να συμμετέχουν στους Ολυμπιακούς αγώνες. Ήδη έχουμε αρκετές συμμετοχές εξασφαλισμένες. Υποθέτω ότι στις εβδομάδες, στους μήνες που έρχονται θα κερδίσουμε και άλλες συμμετοχές με τις επιδόσεις αθλητών μας. Ο Πρόεδρος ανακοίνωσε μια έκτακτη ενίσχυση €300. 000 που θα περάσουν μέσα από τις δομές, του ΚΟΑ», πρόσθεσε.
 
Και επειδή είναι ολυμπιακή χρονιά, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, βρίσκονται σε  στενή συνεργασία με τον ΚΟΑ, με την ΚΟΕ και όλες τις Ομοσπονδίες, για να τους ενισχύσουν εκεί που χρειάζεται, να τους συμπαρασταθούν στην προετοιμασία για την συμμετοχή στους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες του Τόκιο.
 
«Το Υπουργείο Παιδείας δίνει προτεραιότητα στην κοινωνική διάσταση του αθλητισμού. Έχουμε προγράμματα που είναι προσανατολισμένα στην υγεία, έχουμε το εθνικό πρόγραμμα αξιολόγησης φυσικής κατάστασης μαθητών και μαθητριών. Είμαστε δίπλα σε όσους φορείς αναλαμβάνουν αθλητικές δραστηριότητες», ανέφερε.
 
Σχέδιο Αξιολόγησης μαθητή/τριας
Ερωτηθείς σε ποιο στάδιο βρίσκεται η μελέτη του σχεδίου αξιολόγησης του μαθητή μετά το τέλος των εξετάσεων του Α΄ τετραμήνου και αν χρειάζονται διορθωτικές αλλαγές, ο κ. Προδρόμου είπε ότι από την πρώτη στιγμή που ολοκληρώθηκε η εξέταση του πρώτου τετραμήνου, άρχισε η επιστημονική έρευνα από το παιδαγωγικό ινστιτούτο.
 
«Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η έρευνα, νομίζω προς το τέλος αυτού του μήνα προβλέπεται, θα έχουμε και αυτή την πληροφόρηση. Ταυτόχρονα, βεβαίως το Υπουργείο από την πρώτη στιγμή παρακολουθώντας στενά τις διαδικασίες έχει συγκεντρώσει όλα τα δεδομένα. Παρατηρήσεις από τους εμπλεκόμενους φορείς, τις Διευθύνσεις των σχολείων, από τους εκπαιδευτικούς, από τους γονείς, από τα παιδιά και φυσικά, παρατηρήσεις που είχαμε και από τους οργανωμένους φορείς, τις εκπαιδευτικές οργανώσεις στην Μέση Τεχνική αλλά και στη Μέση Γενική Εκπαίδευση» σημείωσε.
 
Ανέφερε, επίσης, ότι η συμμετοχή στις εξετάσεις ήταν καθολική και πρόσθεσε ότι σε ένα σύνολο 7.336 μαθητών και μαθητριών της Α΄ Τάξης των Λυκείων, συμμετείχαν τελικά 7.233. «Αντιλαμβάνεστε ότι αρκετοί από αυτούς πιθανώς να είχαν κάποιο έκτακτο κώλυμα, κάποιο πρόβλημα υγείας», συμπλήρωσε.
 
Όπως είπε, τίθενται μια σειρά πρακτικά ερωτήματα, «τα οποία είναι θεμιτό να συζητήσουμε είτε μιλάμε για τη χρονική στιγμή που θα γίνουν οι εξετάσεις είτε να δούμε την αντιστοιχία της ύλης, τον διαμοιρασμό της ύλης στα τετράμηνα, με την αντιστοιχία της ύλης με το τι εξετάζεται, το τι συμβαίνει στα μαθήματα που δεν έχουμε εξετάσεις, αν έγιναν και πότε διαγωνίσματα».
 
Όλα αυτά, συνέχισε, είναι πράγματα, για τα οποία μπορούν να γίνουν οι κατάλληλες ρυθμίσεις. «Ήδη είμαστε σε επαφή με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις και διευθετούνται συναντήσεις. Θα έχουμε συναντήσεις την επόμενη εβδομάδα.  Αντιλαμβάνομαι και οι ίδιοι έχουν κάποιες συγκεκριμένες εισηγήσεις. Ενδεχομένως, αν χρειάζεται κάποια πράγματα πέρα των όσων είναι στην αρμοδιότητα άμεσα του Υπουργείου, αν χρειάζονται κάποια πράγματα στο ρυθμιστικό πλαίσιο, θα συζητήσουμε βεβαίως και με τις πολιτικές δυνάμεις και θα δούμε αν χρειάζεται κάτι στη Βουλή», ανέφερε.
 
Είπε, επιπλέον, ότι οι εξετάσεις καθόλου δεν είναι αυτοσκοπός «και πρέπει να φύγουμε από αυτή τη μεγάλη συζήτηση και την ιδιαίτερη προσοχή που είχε δοθεί και να θυμηθούμε γιατί θέλουμε να έχουμε μια διάγνωση».
 
«Ο λόγος που θέλουμε να έχουμε μια διάγνωση είναι για να ξέρουμε τι κάνουμε όλοι μαζί , τι γίνεται μέσα στα σχολεία. Χρειάζεται κάπου να βελτιώσουμε τα πράγματα, πού και πόσο και πώς; Χρειάζεται να ενισχύσουμε κάπου τη διαδικασία, τα παιδιά, να αναπροσαρμόσουμε πράγματα; Όχι στις ίδιες τις εξετάσεις. Και αυτό θα γίνει. Αλλά στην ουσία, στη μετάδοση των γνώσεων, στην παιδαγωγική διαδικασία, στο πώς τα παιδιά βιώνουν αυτή την γνωριμία τους με τα διδακτικά αντικείμενα και αν πετυχαίνουμε τους στόχους μας», πρόσθεσε.
 
Ο κ. Προδρόμου είπε ότι το σημερινό εκπαιδευτικό σύστημα κινείται στη λογική κάποιων αναλυτικών στόχων, επάρκειας και όχι στη λογική της μάζας της ύλης όπως παραδοσιακά γινόταν.
 
«Με το να έχουμε τις τμηματικές αυτές εξετάσεις, το ότι μοιράσαμε τις εξετάσεις στα δύο, δεν προσηλώνουμε καθόλου τη διαδικασία στις εξετάσεις, τουναντίον να την αποφορτίσουμε θέλουμε. Η εξέταση του Α΄ Τετραμήνου δεν έχει τη βαρύτητα που είχε κάποτε η τελική εξέταση και η εξέταση του Ιουνίου ούτε εκείνη θα έχει την ίδια βαρύτητα. Με το να έχουμε δύο ευκαιρίες να καταγράψουμε την πρόοδο και την επίδοση των παιδιών, πιστεύω ότι μειώνει τον ρόλο και το βάρος των εξετάσεων στη διαδικασία, φτάνει και εμείς οι ίδιοι όλοι να είμαστε έτοιμοι, και από ό,τι αντιλαμβάνομαι με τις επαφές που έχουμε με τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, ευτυχώς είναι και οι εκπαιδευτικοί έτοιμοι και με τις συζητήσεις που έχουμε με τους γονείς, -οι γονείς πάντα η έγνοια, η φροντίδα, και η αγωνία που έχουν είναι θετική- στο να δούμε το πραγματικό διακύβευμα , δηλαδή την ποιότητα στην εκπαίδευση», ανέφερε.
 
Ερωτηθείς για τις αντιδράσεις των μαθητών στον θεσμό των τετραμήνων, ο κ. Προδρόμου είπε ότι «συζητάμε και ακούμε και τα παιδιά».
 
«Αναπόφευκτα, θα πρέπει να υπάρχουν κάποιοι διαγνωστικοί έλεγχοι, υπάρχουν σε όλα τα σχολεία του κόσμου, υπάρχουν στα πανεπιστήμια πολύ πιο έντονα, στα οποία θα καταλήξουν, όχι όλα, αλλά τα περισσότερα από αυτά τα παιδιά και υπάρχουν και στη ζωή μας μέσα. Άρα, λοιπόν, πρέπει να ξεφύγουμε από το να επικεντρωνόμαστε στα διαδικαστικά και να δούμε όλοι μαζί την ουσία», σημείωσε.     
 
Αξιολόγηση εκπαιδευτικού και εκπαιδευτικού έργου
Ερωτηθείς πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί το σχέδιο αξιολόγησης του εκπαιδευτικού και εκπαιδευτικού έργου, ο κ. Προδρόμου είπε ότι «μέσα στους επόμενους μήνες θα είμαστε σε θέση να μπούμε στις τελικές συζητήσεις».
 
«Οπωσδήποτε ο εκσυγχρονισμός της αξιολόγησης και του εκπαιδευτικού έργου, συνολικά και του σχολείου, θα έλεγα, και των εκπαιδευτικών, είναι ένα απαραίτητο κομμάτι της συνολικής προσπάθειας που κάνουμε για εκσυγχρονισμό και για ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης και βεβαίως ο σκοπός είναι να έχουμε διαρκώς κάποιες βελτιωμένες διαδικασίες που θα συγκλίνουν όλες μαζί είτε μιλάμε για την αξιολόγηση των μαθητών είτε μιλάμε για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και του εκπαιδευτικού έργου στο να βελτιώσουμε τα μαθησιακά αποτελέσματα», συμπλήρωσε.
 
Το σχολείο, συνέχισε ο κ. Προδρόμου, δεν είναι μόνο στεγνά μαθησιακά αποτελέσματα, αλλά εκείνη είναι η βάση.
 
«Αν δεν επιτύχουμε εκείνο τότε θα έχουμε πρόβλημα όποιες και αν είναι οι επιδόσεις μας, στους υπόλοιπους τομείς , που βεβαίως είναι εξίσου σημαντικοί , διότι πράγματι θέλουμε σήμερα πλήρως καταρτισμένους νέους που να έχουν όλες τις ευκαιρίες στο σύγχρονο ανταγωνιστικό κόσμο, να έχουν και κριτική σκέψη», πρόσθεσε.
 
Brexit
Απαντώντας σε ερώτηση για το Brexit και πώς και πόσο θα επηρεάσει τους Κύπριους φοιτητές και πώς αντιμετωπίζει τυχόν επιπτώσεις το Υπουργείο, ο κ. Προδρόμου, αφού αναφέρθηκε στην πρόσφατη επίσκεψη του στο Λονδίνο για την Παγκόσμια Εκπαιδευτική Έκθεση, είπε ότι σε συνάντηση που είχε με τον Υπουργό αρμόδιο για τα Πανεπιστήμια, Chris Skidmore, επαναβεβαιώθηκε το γεγονός ότι για τους Κύπριους φοιτητές τα δίδακτρα παραμένουν ίδια μέχρι το 2020-2021, και τα δίδακτρα αυτά που καθορίζονται με αυτό τον τρόπο θα ισχύουν μέχρι την ολοκλήρωση των σπουδών αυτών των φοιτητών/τριων που θα ενταχθούν με αυτό το καθεστώς. Ταυτόχρονα θα διατηρεί η βρετανική Κυβέρνηση και την ίδια κατάσταση πραγμάτων για τα σχετικά δάνεια που προσφέρονται προς ευρωπαίους φοιτητές, από τα οποία επωφελούνταν οι Κύπριοι φοιτητές ως κοινοτικοί, προερχόμενοι από την ΕΕ.
 
«Θα είμαστε βεβαίως σε διαβουλεύσεις. Δεν μπορώ να προβλέψω ποιες θα είναι οι αποφάσεις στο μέλλον, αλλά οπωσδήποτε μέσα από διμερείς σχέσεις, οι οποίες είναι ιδιαίτερα στενές με το Ηνωμένο Βασίλειο, και επιδιώκουμε μάλιστα να τις αναπτύξουμε και στο επίπεδο της πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και της έρευνας, ακόμα περισσότερο, θα επιδιώξουμε το καλύτερο για τους Κύπριους φοιτητές. Θέλω να ελπίζω ότι και το ΗΒ επιδιώκοντας να παραμείνει ένας ελκυστικός προορισμός για ξένους φοιτητές, δεν θα αλλάξει πολιτικές με την αποχώρηση από την ΕΕ», πρόσθεσε.  
 
Εκπαιδευτική μεταρρύθμιση
Ερωτηθείς αν η εκπαιδευτική μεταρρύθμιση προχωρεί κανονικά, ο κ. Προδρόμου είπε ότι η μεταρρύθμιση, η αναπροσαρμογή, ο εκσυγχρονισμός στο χώρο της εκπαίδευσης, δεν είναι κάτι που τελειώνει.
 
«Εμείς θέλουμε να ολοκληρώσουμε έναν κύκλο και φαίνεται ότι σιγά – σιγά ολοκληρώνεται. Φέτος, την επόμενη χρονιά θα χρειαστούμε ακόμα κάποιο χρόνο ενδεχομένως για τον πολιτισμό, τη δημιουργία του Υφυπουργείου Πολιτισμού. Ολοκληρώνοντας την πρόταση μεταρρυθμιστικής πολιτικής στην εκπαίδευση του Προέδρου της Δημοκρατίας, βλέπουμε ότι κάποια από τα πρώτα ζητήματα, ήδη θα χρειαστεί να τα αναπροσαρμόσουμε και να τα εκσυγχρονίσουμε», συμπλήρωσε.
 
Στέλνοντας το δικό του μήνυμα προς μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς, εκπαιδευτικούς εταίρους, ο κ. Προδρόμου είπε ότι «θέλουμε εκπαίδευση που να παράγει όσο το δυνατό περισσότερο παιδεία».
 
«Διαχωρίζω τις έννοιες, εννοώντας ότι η παιδεία είναι η γενικότερη καλλιέργεια του ανθρώπου. Με τρόπο τεκμηριωμένο, με διάλογο, με αμοιβαίο σεβασμό. Εγώ είμαι έτοιμος ως Υπουργός να ακούσω όλες τις πλευρές, όχι μηχανικά για να τους ακούσω και να τους δώσω το δημοκρατικό δικαίωμα να εκφραστούν. Εποικοδομητικά, όποιες εισηγήσεις μας κάνουν καλύτερους ως Υπουργείο θα γίνουν δικές μας, όποιες εισηγήσεις έχουμε, οι οποίες ενισχύουν τους εκπαιδευτικούς, είναι και δικές τους», κατέληξε.
 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας