Άκαμπτοι οι μαθητές, επιμένουν στην  πλήρη κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων

Η ΠΣΕΜ επανέρχεται εκ νέου και ζητά την ξεκάθαρη εντολή των μαθητών για τα επόμενα βήματα που θα ακολουθήσουν, ώστε να καταργηθούν οι εξετάσεις ανά τετράμηνο και να μπουν οι προϋποθέσεις για να εφαρμοστεί ένας τρόπος αξιολόγησης, που θα έχει στο επίκεντρο του τον μαθητή και την ολόπλευρη μόρφωση του.
 
Η ΠΣΕΜ θεωρεί πως είναι ξεκάθαρο ότι «το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί με κάθε τρόπο να μειώσει τη σημασία της κινητοποίησης και να μας παρουσιάσει τις εξετάσεις ανά τετράμηνο ως ένα πετυχημένο θεσμό παρά τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίσαμε ως μαθητές τους προηγούμενους μήνες», σημειώνοντας ότι προειδοποιούσε για τα προβλήματα και δυστυχώς δικαιώθηκε.
 
Όπως προσθέτει, «πρέπει όμως όλοι να καταλάβουν πως το κυριότερο πρόβλημα δεν είναι η κακή εφαρμογή του θεσμού, αλλά η ίδια η φιλοσοφία των εξετάσεων ανά τετράμηνο που προωθεί τον ανταγωνισμό και τη βαθμοθηρία», για να συμπληρώσει ότι «το Υπουργείο μας κατηγορεί ότι δεν σεβόμαστε τον διάλογο και τη δημοκρατία, ωστόσο, είναι οι ίδιοι που δεν σεβάστηκαν τις απόψεις των αρμόδιων φορέων και ειδικά εμάς των μαθητών».
 
Αυτούσια η ανακοίνωση της ΠΣΕΜ:
«Η μεγαλειώδης κινητοποίηση του μαθητικού κινήματος την περασμένη βδομάδα συντάραξε την κοινωνία και έστειλε ξεκάθαρο μήνυμα για το σχολείο που οραματιζόμαστε ως μαθητές. Το σχολείο που στο επίκεντρο του θα έχει τον μαθητή και την ολόπλευρη μόρφωση του και όχι τη βαθμοθηρία και τον ανταγωνισμό.
 
Είναι ξεκάθαρο ότι το Υπουργείο Παιδείας προσπαθεί με κάθε τρόπο να μειώσει τη σημασία της κινητοποίησης και να μας παρουσιάσει τις εξετάσεις ανά τετράμηνο ως ένα πετυχημένο θεσμό παρά τα τεράστια προβλήματα που αντιμετωπίσαμε ως μαθητές τους προηγούμενους μήνες. Τονίζουμε για ακόμα μια φορά πως ως ΠΣΕΜ προειδοποιούσαμε για τα προβλήματα και δυστυχώς δικαιωθήκαμε. Πρέπει όμως όλοι να καταλάβουν πως το κυριότερο πρόβλημα δεν είναι η κακή εφαρμογή του θεσμού, αλλά η ίδια η φιλοσοφία των εξετάσεων ανά τετράμηνο που προωθεί τον ανταγωνισμό και τη βαθμοθηρία.
 
Το Υπουργείο, μας κατηγορεί ότι δεν σεβόμαστε το διάλογο και τη δημοκρατία. Είναι οι ίδιοι όμως που δεν σεβάστηκαν τις απόψεις των αρμόδιων φορέων και ειδικά εμάς των μαθητών. Ως ΠΣΕΜ δεν μείναμε μόνο στη διαφωνία με τις εξετάσεις ανά τετράμηνο, αλλά καταθέσαμε και συμβιβαστική πρόταση. Συγκεκριμένα η πρόταση είχε ως βασικές θέσεις:
 
1) Κατάργηση των εξετάσεων τετράμηνων
 
2) Εξεταζόμενα μαθήματα: 90λεπτα διαγωνίσματα με βαρύτητα 20% και 45λεπτο με βαρύτητα 10%. Τα 90λεπτα διαγωνίσματα να γίνονται ενδοσχολικά για να μειωθεί ο ανταγωνισμός μεταξύ των μαθητών και η βαθμοθηρία, χωρίς η εξεταστέα ύλη να καθορίζεται από το Υπουργείο. Να γίνονται από τα τέλη Νοεμβρίου μέχρι το τέλος του τετράμηνου ούτως ώστε οι μαθητές να παρακάθονται σε ένα 90λεπτο την εβδομάδα.
 
-       Μείωση της ύλης για να ανταποκρίνεται στον πραγματικά διαθέσιμο διδακτικό χρόνο.
 
3) Μη εξεταζόμενα μαθήματα:
Για τη γραπτή αξιολόγηση να αποφασίζουν οι μαθητές μαζί με τον καθηγητή για το ποια μέθοδο γραπτής αξιολόγησης θα ακολουθήσουν (45λεπτο ή πρότζεκτ).
 
4) Να υπάρχει μεταβατική περίοδος δύο χρόνων για την εφαρμογή ώστε να προετοιμαστεί το έδαφος και να γίνει επιμόρφωση των καθηγητών για όλες τις μορφές αξιολόγησης.
 
Συμμετείχαμε δυστυχώς σε ένα διάλογο φιάσκο, καθώς το Υπουργείο ήταν προσανατολισμένο από την αρχή να περάσει τη δική του θέση αδιαφορώντας για τις απόψεις των υπόλοιπων φορέων και ειδικά των μαθητών. Στη συνάντηση με τον νέο Υπουργό Παιδείας στις 20 Δεκεμβρίου 2019, ο ίδιος μας διαβεβαίωσε πως δεν θα προχωρήσει σε ουσιαστικές αλλαγές και δεν συζητά καν την πρόταση μας. Οι αλλαγές που προωθεί το Υπουργείο είναι επιμέρους και ανούσιες (π.χ. μεταφορά εξετάσεων Ιανουάριο). Είναι γι’ αυτό που ως ΠΣΕΜ, μετά και τη μεγαλειώδη κινητοποίηση στις 16 Ιανουαρίου, αλλά και τη «συζήτηση» που έχει ανοίξει για τα προβλήματα των εξετάσεων ανά τετράμηνο, θα απευθυνθούμε στους μαθητές τις επόμενες μέρες για να μας δώσουν ξεκάθαρη εντολή για το πως προχωρούμε ώστε να καταργηθούν οι εξετάσεις ανά τετράμηνο και να μπουν οι προϋποθέσεις για να εφαρμοστεί τρόπος αξιολόγησης που θα έχει στο επίκεντρο του τον μαθητή και την ολόπλευρη μόρφωση του».
 

Δειτε Επισης

Πέραν των 18 χιλιάδων ατόμων εξυπηρετούν τα Επιμορφωτικά Κέντρα
Διακοπές ηλεκτροδότησης την Παρασκευή σε κοινότητες Λεμεσού και Λάρνακας
Ενέκρινε οδηγία για το δικαίωμα των καταναλωτών για επισκευή προϊόντων το Ευρωκοινοβούλιο
Άγγιξαν τα 155 εκατομμύρια οι διελεύσεις από το άνοιγμα των οδοφραγμάτων ισχυρίζονται στα κατεχόμενα
Τελευταία η Κύπρος στην ΕΕ σε διαδικτυακές αγορές έντυπων και ψηφιακών βιβλίων
Εντός του 2024 η νομοθετική ρύθμιση της πρακτικής εργασίας των φοιτητών
Ανακαλείται το Physiomer Baby Unidoses-Η ανακοίνωση του Υπουργείου Υγείας
Τα προβλήματα στον παραλιακό πεζόδρομο Λεμεσού συζητήθηκαν στην Επ. Εμπορίου
Το 55% της αγοράς οίνου καλύπτεται από κυπριακές ποικιλίες και 45% από ξένες
Υπ. Παιδείας: Να δώσουμε τα εφόδια για πολίτες που θα συμβάλουν στην επανένωση