Ο απολογισμός του Κυριάκου Νικηφόρου και η πικρία του για τους εκπαιδευτικούς

Ο Πρόεδρος του απερχόμενου ΔΣ της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης, Κυριάκος Νικηφόρου, κατά τη διάρκεια της 44ης Ετήσιας Γενικής Συνέλευσης της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων και Κηδεμόνων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, παρουσίασε την έκθεση πεπραγμένων της σχολικής χρονιάς 2018-2019 και έκανε τον απολογισμό του.
 
Ο κ. Νικηφόρου είπε ότι η παρελθούσα σχολική χρονιά ήταν μία χρονιά που ενδυνάμωσε τη φωνή των γονιών και ανέδειξε το σημαντικό έργο που επιτελούν ως το μεγαλύτερο εθελοντικό σώμα του τόπου.
 
«Σήμερα είναι για μένα η τελευταία μέρα ως πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας. Από την πρώτη μέρα ανάληψης της προεδρίας της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας, τον Νοέμβριο 2017, έδωσα στον εαυτό μου την υπόσχεση ότι θα κάνω ό,τι είναι δυνατόν, και πέρα από αυτό, για το καλό των παιδιών μας. Ως πρόεδρος δεν έχω ποτέ παρεκκλίνει από τις οδηγίες του Διοικητικού Συμβουλίου, ούτε ενήργησα ποτέ με τρόπο αντίθετο με τις αποφάσεις του ΔΣ», υπογράμμισε.
 
Τα δύο αυτά χρόνια, συνέχισε ο κ. Νικηφόρου, ήταν δύσκολα, και εξέφρασε δημόσια την πικρία του «για τους απαξιωτικούς και υβριστικούς χαρακτηρισμούς μερίδας της ηγεσίας της ΟΕΛΜΕΚ, αλλά και εκπαιδευτικών, προς το άτομο μου», όπως είπε.
 
«Κάποιοι προσπάθησαν με κάθε τρόπο να με διαβάλουν, να με μειώσουν στα μάτια του κόσμου και να υποσκάψουν το έργο της Συνομοσπονδίας. Φαίνεται δυστυχώς ότι κάποιοι αντιλαμβάνονται διαφορετικά την έννοια συνεργασία. Γι’ αυτούς συνεργασία σημαίνει να μην έχεις δική σου άποψη και να συμφωνείς πάντα με τη δική τους. Το έργο που έχουν να επιτελέσουν οι Οργανωμένοι Γονείς είναι δύσκολο, πολύπλοκο και πολυσχιδές. Έχουμε όμως αποδείξει ότι παρόλο που είμαστε όλοι εθελοντές, δεν φοβόμαστε τις προκλήσεις, ούτε τη σκληρή δουλειά. Και αυτό γιατί είμαστε υπόλογοι μόνο στα παιδιά και στη συνείδηση μας», πρόσθεσε.
 
Ο Κυριάκος Νικηφόρου σημείωσε πως οι οργανωμένοι γονείς οραματίζονται ένα σχολείο που να προωθεί και να προβάλλει αξίες και ιδανικά, να προάγει την κριτική σκέψη και να καλλιεργεί δεξιότητες, ικανότητες και να αναπτύσσει ταλέντα.
 
«Να προσφέρει πολύπλευρη και ολοκληρωμένη μόρφωση ούτως ώστε οι νέοι μας να βαδίζουν με αυτοπεποίθηση και σιγουριά στο δρόμο της ενηλικίωσης, στον δρόμο των κοινωνικών, μορφωτικών και επαγγελματικών προκλήσεων», σημείωσε.
 
Ανέφερε, επιπρόσθετα ότι τα θέματα που απασχόλησαν τη Συνομοσπονδία κατά την παρελθούσα σχολική χρονιά ήταν πάρα πολλά και η δράση της Συνομοσπονδίας υπήρξε πολυεπίπεδη και έντονη.
 
Αναφερόμενος στην αξιολόγηση του Μαθητή, ο κ. Νικηφόρου είπε ότι η αξιολόγηση μέσα από τα τετράμηνα πέρασε χίλια μύρια κύματα μέχρι να ψηφιστεί και να εφαρμοστεί και αναφέρθηκε στο ιστορικό που οδήγησε στην ψήφιση του Νόμου και την εφαρμογή του στον Σεπτέμβρη του 2019.
 
Μεταξύ άλλων, εξέφρασε την ελπίδα ότι η ΟΕΛΜΕΚ θα στηρίξει τη μεταρρύθμιση «και με εποικοδομητικές εισηγήσεις θα μπορέσουμε, όλοι μαζί, να βελτιώσουμε την Αξιολόγηση του Μαθητή για να μπορέσει να έχει τα αποτελέσματα για τα οποία έχει σχεδιασθεί: Την αναβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης και κατά συνέπεια την αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου, την αντικειμενικότερη αξιολόγηση των παιδιών, την απόκτηση δεξιοτήτων και την ενίσχυση του απολυτηρίου».
 
Σημείωσε ότι η Συνομοσπονδία παρακολουθεί την εφαρμογή της αξιολόγησης του μαθητή από την 1η μέρα έναρξης της σχολικής χρονιάς και πρόσθεσε ότι μετά από απόφαση του Δ.Σ. της Συνομοσπονδίας κατέθεσαν αριθμό εισηγήσεων, οι οποίες θεωρούν ότι θα βελτιώσουν την Πρόταση και θα σταματήσουν το άγχος που διακατέχει τα παιδιά.
 
«Ζητούμε επέκταση του Α’ Τετραμήνου μέχρι τέλη Ιανουαρίου και μεταφορά των κεντρικών γραπτών δοκιμίων περί τα τέλη Ιανουαρίου-αρχές Φεβρουαρίου, με κλειστά τα σχολεία. Να προηγείται μία εβδομάδα επαναλήψεων και εμπέδωσης. Διαμοιρασμό της ύλης αναλόγως του πραγματικού διδακτικού χρόνου κάθε τετραμήνου. Κατάργηση όλων των 20λεπτων γραπτών ασκήσεων», ανέφερε.
 
Είπε, επίσης, ότι ζητούν να μην γίνεται καμία μορφή γραπτής αξιολόγησης στην προφορική/συντρέχουσα αξιολόγηση πλην του 45λεπτου διαγωνίσματος.
 
«Κατάργηση κάθε μορφής γραπτής αξιολόγησης για την Μουσική, την Τέχνη και τη Γυμναστική. Να γίνεται τουλάχιστον 1 Project κάθε τετράμηνο γιατί τα παιδιά μας χρειάζεται να γνωρίζουν πώς να κάνουν project και θεωρείται βασικό εργαλείο για την απόκτηση δεξιοτήτων. Με ικανοποίηση ακούσαμε από τον Δρ Χαμπιαούρη να αποδέχεται τις εισηγήσεις μας. Ευελπιστούμε ότι και ο νέος Υπουργός Παιδείας θα ακούσει τις ανησυχίες και τις εισηγήσεις μας και θα κάνει κάθε δυνατή προσπάθεια για βελτίωση και ενίσχυση του θεσμού», συμπλήρωσε.
 
Την ερχόμενη εβδομάδα, συνέχισε ο κ. Νικηφόρου, θα ολοκληρωθεί η περίοδος των κεντρικών γραπτών αξιολογήσεων για την Α’ τάξη Λυκείων και Τεχνικών Σχολών.
 
«Τώρα πρέπει να αρχίσουν δουλειά οι δύο Επιτροπές οι οποίες σύμφωνα με τον νόμο, θα αξιολογήσουν την εφαρμογή της Αξιολόγησης το Α’ Τετράμηνο και θα κάνουν εισηγήσεις στον Υπουργό. Μετά τις γιορτές των Χριστουγέννων ξεκινά το Β’ τετράμηνο. Θα ήταν καλύτερα να γινόταν μία σύσκεψη όλων των φορέων πριν την έναρξη του Β’ τετραμήνου ούτως ώστε άμεσα να λυθούν κάποια προβλήματα που παρουσιάστηκαν στο Α’ τετράμηνο», πρόσθεσε.
 
Ανέφερε, επίσης, ότι η Αξιολόγηση του Μαθητή αν εφαρμοστεί σωστά, θα ωφελήσει πάρα πολύ τα παιδιά και θα κάνει τη μαθητική τους ζωή ευκολότερη.
 
«Πρωτίστως δεν εξαρτάται η βαθμολογία τους μόνο από τα διαγωνίσματα. Η γραπτή κεντρική εξέταση λαμβάνει μόνο το 30% της συνολικής βαθμολογίας και είναι στην ύλη που διδάσκονται κάθε τετράμηνο. Το υπόλοιπο 70% είναι η προφορική βαθμολογία και ένα 45λεπτο διαγώνισμα», ανέφερε.
 
Όσον αφορά τους Κανονισμούς Λειτουργίας των Σχολείων, ο κ. Νικηφόρου είπε ότι άμεσα οι Κανονισμοί πρέπει να τύχουν βελτίωσης για να σταματήσουν τα όποια προβλήματα δημιουργούνται στις σχολικές μονάδες είτε από ασάφειες, είτε από παρερμηνείες.
 
«Αναμένουμε ότι ο κ. Υπουργός θα δώσει άμεσα οδηγίες για την αποστολή των αναγκαίων εγκυκλίων σύμφωνα με τις εισηγήσεις της Επιτροπής», πρόσθεσε.
 
Όπως είπε, αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού, Βία και Παραβατικότητα, Ασφάλεια και Υγεία στα Σχολεία, σχολικά λεωφορεία, παγκύπριες εξετάσεις, προβλήματα σχολικών μονάδων, παράπονα συνδέσμων γονέων, είναι μόνο μερικά από τα θέματα με τα οποία ασχολήθηκαν κατά την περσινή σχολική χρονιά.
 
«Τόσο εγώ προσωπικά, όσο και Συνομοσπονδία, εργαστήκαμε σκληρά, με ανιδιοτέλεια και υπευθυνότητα. Μακριά από κομματικά, πολιτικά ή προσωπικά συμφέροντα, δώσαμε ό,τι μπορούσαμε για το καλό όλων των παιδιών. Εμείς ανήκουμε στο κόμμα των παιδιών μας. Και είμαστε υπόλογοι μόνο σ’ αυτά και τη συνείδηση μας. Οι γονείς αποτελούν τους στενότερους συνεργάτες του σχολείου και των εκπαιδευτικών στο δύσκολο έργο που έχουν να επιτελέσουν», συμπλήρωσε.
 
Απευθυνόμενος προς τον νέο Υπουργό Παιδείας, ο κ. Νικηφόρου είπε: «Ευελπιστούμε ότι θα συνεχίσετε την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση της κυβέρνησης ούτως ώστε να αναβαθμιστεί η παιδεία του τόπου και το δημόσιο σχολείο».
 
 Πηγή: ΚΥΠΕ
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 

Δειτε Επισης

Χειροπέδες σε 31χρονο για τη βομβιστική επίθεση σε γνωστό μπαρ στον Πρωταρά
ΒΙΝΤΕΟ: Παγκόσμιος συναγερμός-Προχώρησε σε αντίποινα το Ισραήλ, πύραυλοι έπληξαν εγκατάσταση στο Ιράν
Έσπασαν το φράγμα των 7.000 τα παράπονα για τους δρόμους-Αποπερατώθηκε ένα στα τέσσερα προβλήματα
Σπέρνει στην Ευρώπη για να θερίσει στο Κυπριακό ο Χριστοδουλίδης
Εμπρηστές και αστυνόμοι: Πώς εξελίσσεται το παιχνίδι...
Παίρνει τις λιμουζίνες, δίνει μικρότερα ηλεκτρικά οχήματα στους αξιωματούχους η Κυβέρνηση-1.6 εκ. ευρώ το κόστος
Οι τυχεροί αριθμοί της κλήρωσης του Τζόκερ
Ισραηλινά ΜΜΕ: Μέσω Κύπρου μεταφέρθηκαν αμερικανικοί πύραυλοι από το Κατάρ στο Ισραήλ
Δωρεάν μαθήματα σε ενήλικες προσφέρει η Σχολή Χαρακτικής Χαμπή
Αυξημένη τροχαία κίνηση στον αυτοκινητόδρομο λόγω τροχαίου