Κυριακή 19 Ιαν, 2020 | Επικοινωνία
trans gif

Ο τραγουδιστής που αποφάσισε να γίνει δικηγόρος στα σαράντα του

Νατάσα Χριστοφόρου  07/12/2019 15:19
Ο τραγουδιστής που αποφάσισε να γίνει δικηγόρος στα σαράντα του

Ο τραγουδιστής που αποφάσισε να γίνει δικηγόρος στα σαράντα του

Νατάσα Χριστοφόρου  07/12/2019 15:19
Κατάφερε να συνδυάσει, τα φαινομενικά ασυνδίαστα. Το πρωί είναι δικηγόρος και το βράδυ τραγουδιστής. Ο 53χρονος Σάββας Ρίβας, αποδεικνύει, όμως, πως τίποτα δεν είναι αδύνατο. Το μόνο που χρειάζεται, λέει μιλώντας στον REPORTER είναι να αγαπάς αυτό που κάνεις.
 
Ιδιαίτερα όσοι μένουν στη Λάρνακα, γνωρίζουν καλά τον Σάββα Ρίβα. Ο μουσικός, ήταν ο ιδιοκτήτης της θρυλικής μπουάτ που μεσουράνησε τη δεκαετία του 1990, Παρά Πέντε. «Σπούδασα μουσική στην Αγγλία. Ήρθα στην Κύπρο. Δεν ακολούθησα το επάγγελμα του καθηγητή. Δούλευα πάντα ως μουσικός νύκτα και ήμουν δίδασκα σε Ωδεία κιθάρα θεωρεία και άλλα μαθήματα. Τραγουδούσα σε διάφορα μέρη στη Λάρνακα και τη Λευκωσία μέχρι που άνοιξα το δικό μου. Το Παρά Πέντε. Το άνοιξα το 1990 και το κράτησα μέχρι το 2001. Το άνοιξα ξανά από το 2004-2006. Στην ουσία η μπουάτ λειτούργησε σχεδόν 16 χρόνια», ανέφερε ο Σάββας Ρίβας.
 
 
Τι ήταν εκείνο που σε ώθησε στα σαράντα σου, να σπουδάσεις νομική;
Είχα κάποιες άσχημες εμπειρίες με δικηγόρους αλλά νομίζω ότι το έκανα επειδή το είχα μέσα μου. Δούλευα ως αδιόριστος εκπαιδευτικός σε Δημοτικό σχολείο, τα απογεύματα σε Ωδεία και το βράδυ σε μαγαζιά. Μία μέρα το 2008 έτυχε να πάω στο πανεπιστήμιο Λευκωσίας. Έφυγα από το πανεπιστήμιο γραμμένος ως φοιτητής νομικής.
 
Πόσο δύσκολο ήταν να διαβάζεις και ταυτόχρονα να κάνεις τόσες δουλειές;
Δυσκολεύτηκα εις βάρος και της οικογένειάς μου, αλλά και της ξεκούρασης και του ύπνου. Υπήρξαν πολλές και συνεχόμενες νύκτες που δεν κοιμόμουν καθόλου. Ευτυχώς, τελείωσα στα τέσσερα χρόνια κανονικά. Δεν είχα μείνει ποτέ ούτε ένα μάθημα. Στα πλείστα μαθήματα, ήμουν, μάλιστα πολύ καλός. Από το 2013 ασκώ τη δικηγορία.
 
Πώς κατάφερες να συνδυάσεις τόσα πράγματα;
Ακούω πολλές φορές κάποιους να λένε ότι καλύτερα να κάνεις ένα πράγμα και να είσαι αφοσιωμένος σε αυτό για να φτάσεις κάπου. Εγώ θεωρώ ότι η αφοσίωση δεν αφορά ούτε ποσότητα ούτε χρόνο. Η αφοσίωση αφορά στην αγάπη. Εγώ θεωρώ ότι κάνω ένα πράγμα. Εκείνο που αγαπώ. Εκείνο που αγαπώ είναι η μουσική, η νομική και το ραδιόφωνο. Όλα αυτά τα θεωρώ ένα μέρος του εαυτού μου και τους είμαι αφοσιωμένος. Θεωρώ ότι όταν αγαπάς εκείνο που κάνεις, έχεις και πιο καλά αποτελέσματα απ’ ότι όταν  κάνεις ένα και δεν το αγαπάς. Δεν θα μπορούσα να σταματήσω να κάνω κανένα από τα τρία. Είναι η ζωή μου. Νιώθω εξαιρετικά τυχερός άνθρωπος επειδή κάνω εκείνο που αγαπώ.
 
Με τι υποθέσεις ασχολείσαι;
Αρχικά ασχολήθηκα με διάφορες υποθέσεις. Στην πορεία επικεντρώθηκα στο ποινικό δίκαιο. Μπορεί να είναι το πιο κουραστικό και το λιγότερο αποδοτικό οικονομικά, αλλά υπάρχουν άνθρωποι που χρειάζονται περισσότερη βοήθεια όταν απευθύνονται στο ποινικό δίκαιο. Πιο συγκεκριμένα με ενδιαφέρουν οι υποθέσεις ναρκωτικών και άλλων εξαρτήσεων. Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα στην Κύπρο. Δεν υπάρχει γι’ αυτά τα θέματα επαρκής νομοθεσία. Όταν ξεκίνησα, το 2013, δεν ήθελα να αναλάβω υποθέσεις ναρκωτικών. Στην πορεία, κατάλαβα ότι είχα τεράστιο λάθος.
 
 
Εντελώς στερεοτυπικά μιλώντας, εάν έπρεπε να βάλουμε ένα επίθετο σε ένα δικηγόρο θα λέγαμε «στυγνός» και σε ένα μουσικό «ευαίσθητος». Πώς κατάφερες συνδυάσεις δύο φαινομενικά αντίθετους ρόλους;
Εμένα η νομική με βοήθησε να βάλω τις σκέψεις μου σε τάξη. Είναι πιο ορθολογιστική επιστήμη, η μουσική είναι κάτι πιο αφηρημένο. Ωστόσο, με το να σκέφτεσαι πιο ορθολογιστικά δεν σημαίνει ότι χάνεις την ευαισθησία σου. Ο δικηγόρος, πρέπει να το πω, δεν είναι πάντα στυγνός. Χρειάζεται και ένας νομικός ευαισθησίες. Όντως υπάρχουν δικηγόροι που ανταποκρίνονται στην περιγραφή που τους αποδίδει συχνά ο κόσμος. Αυτοί είναι τα κακά παραδείγματα. Ένας σωστός δικηγόρος, δεν είναι καθόλου έτσι. Έχει τις ευαισθησίες του και βοηθά τον κόσμο και εις βάρος των χρημάτων του και εις βάρος του χρόνου του και της οικογένειάς του. Δεν θεωρώ ότι ένας μουσικός είναι πιο ευαίσθητος από ένα δικηγόρο.
 
Οι δικηγόροι έχουν συνήθως, πάλι στερεοτυπικά μιλώντας, συντηρητική εμφάνιση.  Η δική σου εμφάνισή, επηρέασε τη δουλειά σου ως δικηγόρους;
Σε κάποιες περιπτώσεις ναι. Οι δικηγόροι, είναι ένα κλειστό «κύκλωμα» με ίδια πρότυπα. Όταν είσαι λίγο διαφορετικός δεν είναι εύκολο να σε δεχθούν. Εγώ δεν βίωσα έντονα, όμως, αυτό το φαινόμενο.
 
Τώρα που εργάζεσαι;
Ως δικηγόρος εργάζομαι στο γραφείο Ταμπούρλας και Χατζηπαναγιώτου στη Λάρνακα. Κ άθε Παρασκευή και Σάββατο στον Πεζόδρομο στη Λευκωσία. Επίσης, κάθε Σάββατο και Κυριακή έχω ραδιοφωνική εκπομπή στον Αστρα 92.8.
 
Ποιο είναι το ρεπερτόριό σου;
Έντεχνο, που είναι και παρεξηγημένο. Πολλοί θεωρούν ότι δεν υπάρχει καν σαν είδος. Δεν θα σχολιάσω εάν έχουν δίκιο ή όχι. Όμως, οι πρώτοι που έγραψαν έντεχνο τραγούδι, ήταν ο Θεοδωράκης, ο Χατζηδάκις, ο Ξαρχάκος ο Μάνος Λοϊζου. Δεν μπορείς να πεις σε αυτά τα μεγαθήρια ότι το είδος του δεν υπάρχει.
 
 
Η μπουάτ Παρά Πέντε άφησε εποχή στη Λάρνακα. Σου λείπουν αυτές οι στιγμές;
Το Παρά Πέντε, λείπει σε πολύ κόσμο. Ήταν και η ιδέα του σημαντική. Το άνοιξα σε ηλικία 24 χρόνων, μόλις επέστρεψα από τις σπουδές μου και μάλιστα εκτός της πόλης της Λάρνακας. Ήμουν ένας μιτσής που τραγουδούσε Χατζιδάκι και Θεοδωράκη και όταν μιλούσε ο κόσμος κάτω, τους θύμωνα. Το Παρά Πέντε, είχε γίνει μόδα και δούλεψε πάρα πολύ. Κάποιες νύκτες έβγαινα στη σκηνή και αντί να παίξω, τους ρωτούσα εάν ήθελαν να κάνουμε Beach party. Αν έλεγαν ναι, ξέστηνα όλο το μαγαζί. Ο καθένας αναλάμβανε καθήκοντα «εγώ θα φέρω κρέας», «εγώ κάρβουνα», «εγώ πατάτες». Τραγουδούσαμε μέχρι το πρωί με φωτιές και κιθάρες.
 
Δεν σκέφτηκες ποτέ να κάνεις καριέρα μουσικού στην Ελλάδα;
Είχα τις ευκαιρίες μου. Έπαιξα μουσική και με αρκετά γνωστά ονόματα. Ήταν σε εισαγωγικά επιλογή μου να μην πάω στην Ελλάδα κι αυτό λόγω των οικογενειακών μου υποχρεώσεων. Συνεχίζω να έχω δεσμούς με κάποιους καλλιτέχνες από την Ελλάδα. Πριν λίγους μήνες έπαιξα με τον Ανδρέα Καρακότα και τον Χρηστο Μιτρέντζης στη Λάρνακα και τη Λευκωσία.
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας