Το «χαράτσι» που πλήρωναν οδήγησε στην ιδέα του πρώτου online φροντιστηρίου

Ξεκίνησε ως μια ιδέα, αφού δεν ήταν ικανοποιημένοι με τον τρόπο που γίνεται η διδασκαλία στα φροντιστήρια. Αποφάσισαν να την υλοποιήσουν, όταν αντιλήφθηκαν πόσα καλούνται να πληρώσουν για τα φροντιστήρια των παιδιών τους. Έτσι «γεννήθηκε» το πρώτο online φροντιστήριο στην Κύπρο.
 
Το online φροντιστήριο «iGet Smart», το οποίο έχει έδρα τη Λεμεσό, προσφέρει σε όλους τους μαθητές παγκύπρια πρόσβαση στη γνώση, με χαμηλό κόστος, ενώ βοηθά τους δασκάλους και τους καθηγητές, να παράγουν ουσιαστικό έργο στο σχολείο.
 
Οι δημιουργοί του φροντιστηρίου, Χρίστος Μαστορούδης και Ζωή Αυγουστή-Μαστορούδη, μίλησαν στον REPORTER και εξηγησαν πώς αποφάσισαν να δημιουργήσουν το πρώτο online φροντιστήριο και ποια είναι τα οφέλη αυτού για τους μαθητές.
 
Πώς δημιουργήθηκε η ιδέα για ένα online φροντιστήριο
Η προσωπική εμπειρία, ήταν ένας από τους βασικούς λόγους που αποφάσισαν να δημιουργήσουν το πρώτο online φροντιστήριο. Όπως ανέφερε η κ. Αυγουστή-Μαστορούδη, η οποία επί χρόνια δίδασκε σε φροντιστήρια, αντιλήφθηκε πως στα φροντιστήρια δεν γίνεται σωστή παράδοση του μαθήματος, αφού οι πλείστοι μαθητές πηγαίνουν απλώς για να λύσουν τις ασκήσεις που είχαν ως κατ’ οίκον εργασία.
 
«Δεν ζητούσαν ούτε επεξήγηση του κεφαλαίου. Ήθελαν να λυθούν οι ασκήσεις του σχολείου, επειδή την επόμενη ημέρα θα τις έλεγχε ο καθηγητής τους. Όταν έχεις πέντε άτομα στην τάξη, το λιγότερο, πώς γίνεται να λύσεις τις ασκήσεις του σχολείου σε κάθε μαθητή ξεχωριστά, οι οποίοι μπορεί να πήγαιναν σε διαφορετικά σχολεία ή σε διαφορετικά τμήματα; Εκτός αυτού, βιαζόμασταν να τελειώσουμε τις ασκήσεις μέσα σε μια ώρα, που δεν ήταν αρκετή και στην ουσία δεν κάναμε κανένα μάθημα εκτός από τις ασκήσεις του σχολείου».

Σημείωσε δε, πως αρκετές φορές ο χρόνος δεν ήταν αρκετός για να λυθούν όλες οι ασκήσεις, με αποτέλεσμα να κρατάει τους μαθητές περισσότερο, αλλά αυτό είχε ως αποτέλεσμα να χάνει χρόνο από τους άλλους μαθητές της.

«Έρχονταν στο φροντιστήριο χωρίς να κατανοήσουν το κεφάλαιο, έφευγαν χωρίς να κατανοήσουν το κεφάλαιο και έτρεχα να λύσω τις ασκήσεις. Δημιουργούνταν ελλείψεις, περνούσε ο καιρός, ερχόταν η εξεταστική και στο τέλος γίνονταν όλα μια μάζα και δεν μπορούσαν να τα λύσουν», τόνισε η κ. Αυγουστή-Μαστορούδη.

Ο δεύτερος λόγος που τους οδήγησε στη δημιουργία του διαδικτυακού φροντιστηρίου, είναι τα αυξημένα έξοδα που καλούνται να πληρώνουν οι γονείς. Όπως σημείωσε ο κ. Μαστορούδης, μια οικογένεια με τρία παιδιά καλείται να πληρώσει 500-600 ευρώ για φροντιστήρια το μήνα.
 
«Ο τρίτος λόγος που αποφασίσαμε να δημιουργήσουμε αυτό το φροντιστήριο, ήταν για να αποφευχθεί η ταλαιπωρία των γονιών, με τη μεταφορά των μαθητών στο φροντιστήριο. Είναι μεγάλη η ταλαιπωρία και ειδικά για τα άτομα που ζουν στα ορεινά», σημείωσε ο κ. Μαστορούδης, προσθέτοντας πως ο τέταρτος λόγος που τους οδήγησε σε αυτή την απόφαση ήταν τα δικά τους παιδιά.
 
«Σκεφτήκαμε πως οι κόρες μας έχουν μητέρα καθηγήτρια και χρειάζεται να πηγαίνουν φροντιστήρια. Είπαμε τότε, γιατί να μην τους εξηγεί η Ζωή το μάθημα, μέσα από τα βίντεο; Έτσι δημιουργήθηκε η ιδέα. Αυτοί ήταν οι τέσσερις λόγοι».
 
Η κ. Αυγουστή-Μαστορούδη τόνισε πως υπάρχουν μαθητές που πέτυχαν στο Πανεπιστήμιο, χωρίς φροντιστήρια και αυτό θέλουν να περάσουν στην κοινωνία.
 
«Για ποιο λόγο να σχολνάνε οι μαθητές και να πηγαίνουν φροντιστήρια; Είναι προτιμότερο να μένουν στο σπίτι, να διαβάζουν τα μαθήματά τους μπροστά από τον υπολογιστή τους, τα κινητά τους, το tablet τους και μετά να κάνουν τα χόμπι τους. Είναι ξεκούραστοι και έτσι συγκεντρώνονται περισσότερο και κατανοούν το μάθημα που παρακολουθούν. Επίσης, μπορεί να σταματήσει το βίντεο όποτε θέλει, να κάνει διάλειμμα και μετά να ξεκινήσει από εκεί που σταμάτησε, όποτε θέλει. Παράλληλα, μπορεί να παρακολουθήσει το βίντεο ξανά, σε περίπτωση που έχει απορία σε κάποιο σημείο του κεφαλαίου, ενώ με τις πολλές φορές που βλέπει το βίντεο, είναι πιο εύκολο να κατανοήσει τους ορισμούς και τους τύπους, καθώς τα βλέπουν γραμμένα».

 

Πότε ξεκίνησε η υλοποίηση της ιδέας
Η ιδέα για τη δημιουργία ενός διαδικτυακού φροντιστηρίου γεννήθηκε το 2018, ωστόσο, η υλοποίηση της ξεκίνησε την άνοιξη του 2019. Δημιουργήθηκε η εταιρεία τον Ιανουάριο, έλαβαν όλες τις άδειες και τότε ξεκίνησαν τις διαδικασίες. Χρειάστηκαν αρκετοί μήνες για να ολοκληρωθούν όλα τα βίντεο για το πρώτο μάθημα, τα Μαθηματικά. Είναι το πρώτο ολοκληρωμένο μάθημα του φροντιστηρίου, που καλύπτει όλες τις τάξεις, από την Α’ Δημοτικού, μέχρι και την Γ’ Λυκείου, κοινού κορμού και κατεύθυνσης. Στην πλατφόρμα βρίσκεται και η φυσική Γυμνασίου-Λυκείου.
 
«Χρειάζεται πάρα πολλή δουλειά για να ολοκληρωθεί ένα βίντεο και να αναρτηθεί στην πλατφόρμα μας. Πρέπει να βιντεοσκοπηθεί το μάθημα, μετά να μονταριστεί, να μπει στο βίντεο το brand του φροντιστηρίου μας και μετά να αναρτηθεί», εξήγησε ο Χρίστος Μαστορούδης.
 
Για κάθε κεφάλαιο των μαθηματικών του Δημοτικού, η Ζωή Αυγουστή-Μαστορούδη, χρειάστηκε 3-4 ώρες. Για 12 κεφάλαια, χρειάστηκε να κάνει μάθημα για 48 ώρες.
 
«Για την ύλη του Λυκείου χρειάστηκε να κάνω μάθημα 50 ώρες για κάθε τάξη, αφού είναι έξι οι τάξεις, τα μαθηματικά κατεύθυνσης και τα κοινού κορμού. Δουλεύαμε από τις 9 το πρωί μέχρι τις 5 το άλλο πρωί. Δεν κάναμε καθόλου διακοπές, δουλεύαμε ασταμάτητα, για να είναι έτοιμο το project μέχρι τον Σεπτέμβριο. Χρειάστηκαν τόσες ώρες επειδή στα βίντεο μας διδάσκεται ο ορισμός και γίνεται επεξήγηση, δίνουμε παραδείγματα δικά μας και μετά λύνονται οι ασκήσεις του βιβλίου», σημείωσε η καθηγήτρια.
Όταν ετοιμαστούν και μονταριστούν τα βίντεο, γίνεται ο διαχωρισμός των κεφαλαίων και αναρτώνται στην πλατφόρμα τους. Όπως τόνισε ο κ. Μαστορούδης, τα βίντεο πρέπει να αναρτηθούν όλα μαζί, ώστε να μην δημιουργηθούν απορίες στους μαθητές.
 
«Στην πλατφόρμα μας βρίσκονται, όλα τα κεφάλαια και όλες οι ασκήσεις τους, με τις λύσεις τους. Ακόμη και αυτά που δεν είναι στην ύλη που δίνει το Υπουργείο Παιδείας. Θέλουμε να καλύπτουμε όλους τους μαθητές. Δίνουμε πολλή αξία σε όλα τα κεφάλαια. Δεν θα σταματήσουμε να εργαζόμαστε. Θα γίνονται συνεχώς καινούργιες ασκήσεις και θα απαντώ συνέχεια σε μαθητές που έχουν απορίες. Εμείς έχουμε βάλει όλα τα κεφάλαια, είτε είναι εντός ύλης, είτε εκτός», σημείωσε η κ. Αυγουστή-Μαστορούδη.
 
Όπως υπέδειξε οι λύσεις των ασκήσεων είναι χειρόγραφες, επειδή είναι αδύνατον να δακτυλογραφηθούν και είναι πιο κοντά στον μαθητή με αυτό τον τρόπο.
 
«Χρειάζεται να δώσω εξηγήσεις για το κάθε κεφάλαιο, οπόταν είναι αδύνατον να τις δακτυλογραφήσω. Οι έξτρα ασκήσεις που δίνουμε είναι δακτυλογραφημένες».

Ποια μαθήματα βρίσκονται στην πλατφόρμα αυτή τη στιγμή
Στην πλατφόρμα, έχουν αναρτηθεί όλα τα βίντεο για τα μαθηματικά, ενώ ετοιμάζονται ήδη και τα βίντεο για τα μαθήματα της Φυσικής, της Χημείας και της Βιολογίας, για να είναι έτοιμα τον Ιανουάριο του 2020.
 
«Η φυσική είναι έτοιμη, αλλά πρέπει να γίνει το μοντάζ για να ανέβει στην πλατφόρμα. Από τον νέο χρόνο θα ξεκινήσουν και τα μαθήματα των Αγγλικών και των Ελληνικών. Έχουμε συνεργασία με τη δασκάλα Ράνια Κουκλή από την Ελλάδα, η οποία διδάσκει τα μαθηματικά Α και Β Δημοτικού και θα διδάσκει το μάθημα των Ελληνικών για όλες τις τάξεις. Έχουμε και συμφωνία με φροντιστήριο αγγλικών και είμαστε έτοιμοι να υπογράψουμε και ξεκινάμε αμέσως βίντεο-μαθήματα μέχρι τον Αύγουστο, το αργότερο».
 

Πώς μπορεί να επικοινωνήσει ο μαθητής με τους καθηγητές
Η επικοινωνία μαθητών-καθηγητών είναι εύκολη, αφού ο μαθητής μπορεί να στείλει μήνυμα μέσα από την ιστοσελίδα και να φτάσει στο κινητό της καθηγήτριας.

«Αν μια απορία είναι περίπλοκη, μπορεί να γίνει και επεξηγηματικό βίντεο. Τα μηνύματα στην ιστοσελίδα φιλτράρονται και μένουν στη σελίδα αν είναι σωστά. Αν για παράδειγμα υπάρχει μια επεξήγηση σε ένα ορισμό που μπορεί να είναι λάθος, τότε θα διαγραφεί», ανέφερε η εκπαιδευτικός.
 
Τα αποτελέσματα μέχρι τώρα
Όπως τόνισε ο Χρίστος Μαστορούδης τα αποτελέσματα του φροντιστηρίου μέχρι στιγμής είναι πολύ θετικά.
 
«Χτυπούν τα τηλέφωνα από γονείς, από διάφορες επαρχίες και μας λένε πως τα παιδιά τους, έχουν σταματήσει από τα φροντιστήριά τους επειδή είναι ικανοποιημένα με αυτά που προσφέρουμε εμείς».
 
Η κ. Αυγουστή-Μαστορούδη, αναφέρθηκε και σε ένα τηλεφώνημα που έμεινε στο μυαλό της.  
 
«Απάντησα εγώ σε ένα τηλεφώνημα θυμάμαι, δεν θα το ξεχάσω ποτέ και ήταν ένας κύριος από τη Λευκωσία και μου είπε για το παιδί του που είναι τρίτη γυμνασίου. «Τελικά σταματήσαμε το φροντιστήριο επειδή τα καταλαβαίνει καλύτερα στην πλατφόρμα από ότι στο φροντιστήριο». Εμείς το ξέραμε αυτό και αυτό που το άκουσα σημαίνει ότι ο στόχος μου επετεύχθη».

Τα πακέτα προσφορών
Τα πακέτα που προσφέρει το διαδικτυακό φροντιστήριο είναι τρία:

  1. Για ένα μάθημα, για όλη τη χρονιά: 19,95 ευρώ το μήνα
  2. Για δύο μαθήματα, για όλη τη χρονιά: 36,95 ευρώ το μήνα
  3. Για τρία μαθήματα, για όλη τη χρονιά: 54,95 ευρώ το μήνα
«Ο λόγος που το δίνουμε τόσο οικονομικό είναι επειδή θέλουμε να μπούμε σε όλα τα σπίτια της Κύπρου. Δεν σημαίνει πως το μάθημα αξίζει μόνο 20 ευρώ, αξίζει πολύ περισσότερα επειδή η δουλειά που γίνεται είναι γύρω στις 14-16 ημέρες δουλειάς. Τα βίντεο που έχουμε εμείς δεν γίνονται στα φροντιστήρια. Είναι αδύνατον να γίνει διδασκαλία στα φροντιστήρια», σημείωσε η Ζωή Αυγουστή-Μαστορούδη.
 
Ο κ. Μαστορούδης σημείωσε πως το διαδικτυακό φροντιστήριο είναι βοήθεια στα φροντιστήρια.

«Εμείς δεν κάνουμε πόλεμο στα φροντιστήρια, έχουμε και εμείς δικό μας φροντιστήριο, αυτό μπορεί να είναι σαν βοήθημα στα φροντιστήρια. Όταν δει ο μαθητής πως έχει πειθαρχία και μπορεί να παρακολουθεί το μάθημα, τότε δεν θα χρειάζεται τα φροντιστήρια. Το όραμά μας είναι όλοι οι μαθητές να έχουν πρόσβαση και να μπαίνουν με μόνο 20 ευρώ το μήνα και να έχουν πρόσβαση στη γνώση», κατέληξε.

Δειτε Επισης

H ανακοίνωση του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας για τις ψηλές συγκεντρώσεις σκόνης
Στους 30 βαθμούς η θερμοκρασία-Παραμένει η σκόνη στην ατμόσφαιρα
Αναμένουν να δουν στην πράξη την εργοδότηση αλλοδαπών οι επιχειρήσεις-«Μύθος» για φθηνή λύση
Ένα βήμα πριν το «record» στα σχολεία υψηλού κινδύνου-Σε επαγρύπνηση οι φρουροί για τις λαμπρατζιές
Εγκρίθηκε από τη Βουλή σχέδιο ψηφίσματος για δικαίωμα στο καθαρό περιβάλλον
Πράσινο Βουλής για νέες κατηγορίες δανείων από τον Κεντρικό Φορέα Ισότιμης Κατανομής Βαρών
Εγκρίθηκαν τροποποιητικοί νόμοι για ρυθμίσεις στην καταβολή διαφόρων επιδομάτων
Ψηφίστηκε πρόταση νόμου για δημοσίευση έκθεσης ελέγχων αγοράς από Υπ. Ενέργειας
Πέρασαν από την Ολομέλεια οι νέοι κανονισμοί των Δημοτικών-Ικανοποίηση ΥΠΑΝ, όσα αλλάζουν
Πράσινο Βουλής για χρονική παράταση χρηματοδότησης ελλειμμάτων ΟΚΥπΥ