Κυριακή 19 Ιαν, 2020 | Επικοινωνία
trans gif

Λάθη της Πολεοδομίας κόστισαν 330.000 ευρώ για το... πλακόστρωτο στο Τρόοδος

  17/11/2019 06:55
Λάθη της Πολεοδομίας κόστισαν 330.000 ευρώ για το... πλακόστρωτο στο Τρόοδος

Λάθη της Πολεοδομίας κόστισαν 330.000 ευρώ για το... πλακόστρωτο στο Τρόοδος

  17/11/2019 06:55
Στο Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως ρίχνει την ευθύνη ο Υπουργός Εσωτερικών για το φιάσκο με το πλακόστρωτο στην πλατεία Τροόδους το οποίο κόστισε 330.000 ευρώ πλέον ΦΠΑ, αλλά τελικά τα χρήματα πήγαν περίπατο αφού αποδείχθηκε λάθος η επιμονή του τμήματος να τοποθετηθεί πέτρα στο οδικό δίκτυο αντί άσφαλτος.
 
Μάλιστα, όταν το Τμήμα Δημοσίων Έργων προειδοποιούσε ότι η πέτρα δεν ήταν το κατάλληλο υλικό για τις καιρικές συνθήκες που επικρατούν στην περιοχή και ότι λόγω μη ανθεκτικότητας στον χρόνο, θα υπήρχαν προβλήματα και με τα αυτοκίνητα και με τα εκχιονιστικά μηχανήματα, η Πολεοδομία συνέστησε την αγορά… άλλου εκχιονιστικού για τον καθαρισμό της πλατείας.
 
Τελικά η πέτρα αφαιρέθηκε και το οδικό δίκτυο ασφαλτοστρώθηκε αφού είχε προκαλέσει μέχρι και τραυματισμούς πολιτών, πράγμα που έγινε 13 χρόνια μετά και αφού όλο αυτό το διάστημα δεν ανταποκρίνονταν ούτε η Πολεοδομία ούτε τα Δημόσια Έργα στις επανειλημμένες εκκλήσεις του Κοινοτικού Συμβουλίου Τροόδους για ανάληψη των εργασιών συντήρησης της πλατείας.
 
Το χρονικό της ανάπλασης
Όπως εξηγεί ο Υπουργός Εσωτερικών απαντώντας σε κοινοβουλευτική ερώτηση της Άννας Θεολόγου, η προώθηση του έργου της ανάπλασης της πλατείας Τροόδους στηρίχθηκε σε μελέτη που εκπόνησε ο βρετανικός οίκος Horwarth & Horwarth Ltd και τον Οκτώβριο του 1996 το Υπουργικό Συμβούλιο υιοθέτησε το Ρυθμιστικό Σχέδιο που ετοιμάστηκε από το Τμήμα Πολεοδομίας και Οικήσεως.
 
Το έργο εκτελέστηκε σε δύο φάσεις με συνολικό προϋπολογισμό 3.183.881 ευρώ και στα σχέδια ανάπλασης προνοείτο, μεταξύ άλλων, η χρήση πέτρας όχι μόνο για τα δάπεδα, αλλά και για το οδικό δίκτυο.
 
Το Τμήμα Δημοσίων Έργων είχε εκφράσει εξαρχής σοβαρές επιφυλάξεις για τη χρήση πέτρας στο οδόστρωμα τόσο για λόγους ανθεκτικότητας στο χρόνο και στις καιρικές συνθήκες, όσο και λόγω προβλημάτων που θα δημιουργούνταν στα αυτοκίνητα και στα εκχιονιστικά μηχανήματα, ωστόσο αυτές απορρίφθηκαν από την Πολεοδομία η οποία πρόβαλλε το επιχείρημα ότι παρόμοια υλικά χρησιμοποιούνταν και σε έργα άλλων χωρών με παρόμοιες ή και χειρότερες καιρικές συνθήκες χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα, εφόσον χρησιμοποιούνταν τα κατάλληλα μηχανήματα.
 
«Μάλιστα», όπως υπογραμμίζει ο υπουργός, «η Πολεοδομία συνέστησε την προώθηση αγοράς κατάλληλου εκχιονιστικού για τον καθαρισμό της πλατείας».
 
Από τον πρώτο χρόνο άρχισαν τα προβλήματα
Η τοποθέτηση της πέτρας ολοκληρώθηκε τα έτη 2005-2006 και από τον πρώτο χρόνο άρχισαν να παρουσιάζονται προβλήματα φθοράς τα οποία αυξάνονταν χρόνο με τον χρόνο σε επικίνδυνο βαθμό. Η φθορά οφειλόταν στις καιρικές συνθήκες, στη μη ανθεκτικότητα του υλικού, αλλά και στα μηχανήματα του Τμήματος Δημοσίων Έργων που χρησιμοποιούνται για τον εκχιονισμό, περιλαμβανομένης της χρήσης του αλατιού που τοποθετείται για το λιώσιμο του χιονιού και του παγετού.
 
«Το Κοινοτικό Συμβούλιο Τροόδους με τους περιορισμένους οικονομικούς πόρους που διέθετε, δεν μπορούσε να επιδιορθώσει τη φθορά και γι’ αυτό απευθύνθηκε επανειλημμένα τόσο στα Δημόσια Έργα όσο και στην Πολεοδομία για ανάληψη των εργασιών χωρίς όμως αποτέλεσμα», αναφέρει ο Κωνσταντίνος Πετρίδης και συνεχίζει:
 
«Λόγω των σημαντικών πλέον φθορών άρχισαν να εμφανίζονται σοβαρότερα προβλήματα τα οποία αφορούσαν στην οδική ασφάλεια, την ασφάλεια του κοινού που διακινείτο στην πλατεία και στην ασφάλεια των επιχειρηματιών και της περιουσίας τους, ενώ αρκετές ήταν οι υποθέσεις που καταχωρήθηκαν στα αστυνομικά αρχεία και αφορούσαν τραυματισμούς τουριστών από θραύσματα των πετρών, καθώς και καταστροφή υαλοπινάκων εστιατορίων για τον ίδιο λόγο».
 
Τελικά τα Δημόσια Έργα ζήτησαν όπως για ριζική επίλυση του προβλήματος, η πέτρα στο οδικό δίκτυο αντικατασταθεί με άσφαλτο κύλισης (wearing course) και σε τέτοια περίπτωση θα αναλάμβανε το ίδιο το τμήμα τις πιστώσεις για τη συντήρηση του δρόμου. Η θέση των Δημοσίων Έργων έγινε αποδεκτή από το Κοινοτικό Συμβούλιο Τροόδους τον Μάρτιο του 2018 και έτσι η πέτρα αποτέλεσε παρελθόν μαζί με τις 330.000 ευρώ που δαπανήθηκαν.
 
Διευκρινίζεται ότι οι πέτρες αφαιρέθηκαν μόνο από το οδικό δίκτυο, ενώ τα πεζοδρόμια, τα πάρκινγκ και οι άλλοι χώροι της πλατείας εξακολουθούν να είναι πλακόστρωτοι.
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας