Κυριακή 17 Νοε, 2019 | Επικοινωνία
trans gif

Ξεκίνησε την ενημέρωση των μαθητών και γονέων για τα τετράμηνα ο Χαμπιαούρης

  15/10/2019 20:42
Ξεκίνησε την ενημέρωση των μαθητών και γονέων για τα τετράμηνα ο Χαμπιαούρης

Ξεκίνησε την ενημέρωση των μαθητών και γονέων για τα τετράμηνα ο Χαμπιαούρης

  15/10/2019 20:42
Άρχισαν χθες από τη Λεμεσό και θα πραγματοποιηθούν σε όλες τις Επαρχίες, ενημερωτικές συναντήσεις για τους γονείς και μαθητές της Α΄ Λυκείου και Α’ τάξης Τεχνικών Σχολών, αλλά και για όσους άλλους γονείς και μαθητές ενδιαφέρονται, με θέμα την Αξιολόγηση των μαθητών, σύμφωνα με τις τροποποιήσεις της σχετικής νομοθεσίας
 
Τις συναντήσεις αυτές διοργανώνει το Υπουργείο Παιδείας Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, σε συνεργασία με τη Παγκύπρια Συνομοσπονδία Γονέων Μέσης Εκπαίδευσης.
 
Σήμερα, οι ενημερωτικές συναντήσεις μεταφέρθηκαν στην Πάφο και αύριο στην Επαρχία Λάρνακας, στην αίθουσα Θεάτρου Λυκείου Αγίου Γεωργίου.
 
Στις 17 Οκτωβρίου, θα γίνουν ενημερωτικές συναντήσεις στην Επαρχία Αμμοχώστου, στο Συνεδριακό Κέντρο Λυκείου Παραλιμνίου και στις 21 Οκτωβρίου, στην Επαρχία Λευκωσίας, στο Αμφιθέατρο του Λυκείου Αρχιεπισκόπου Μακαρίου Γ’ στη Δασούπολη
 
Όλες οι συναντήσεις ξεκινούν η ώρα 18:30.
 
Στην χθεσινή ενημερωτική συνάντηση της Λεμεσού, που πραγματοποιήθηκε στο Θέατρο του Λανιτείου Λυκείου, ο Πρόεδρος της Παγκύπριας Συνομοσπονδίας Ομοσπονδιών Συνδέσμων Γονέων Δημόσιων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, Κυριάκος Νικηφόρου, είπε ότι είναι με απογοήτευση που βλέπει την παρουσία του κόσμου, έχοντας υπόψιν ότι επηρεάζει αρκετές χιλιάδες μαθητές το θέμα των συναντήσεων και πρόσθεσε ότι «θα έπρεπε τουλάχιστον το Θέατρο να ήταν κατάμεστο».
 
Σημείωσε ότι σκοπός της συγκέντρωσης είναι να ενημερωθούν από το Υπουργείο Παιδείας για τη νέα αξιολόγηση του μαθητή και πώς αυτή θα πραγματοποιείται και να απαντηθούν οποιεσδήποτε απορίες των γονιών και φεύγοντας από την συγκέντρωση να γνωρίζουν οι γονείς πώς αξιολογούνται τα παιδιά από τις 6 Σεπτεμβρίου που έχουν ανοίξει τα σχολεία.
 
«Να εκφράσω τις απολογίες του Υπουργού Παιδείας, ο οποίος θα ήταν μαζί μας, αλλά δυστυχώς έφυγε εσπευσμένα για την Αθήνα, όπου έχει συνάντηση με την Υπουργό Παιδείας της Ελλάδας σχετικά με τα νέα πλαίσια πρόσβασης στα Πανεπιστήμια της Ελλάδας ενόψει της σχολικής χρονιάς που διανύουμε, το τι θα ισχύσει για το ελληνικό σύστημα», σημείωσε.
 
Ο Α΄ Λειτουργός Εκπαίδευσης, προϊστάμενος της Υπηρεσίας Εξετάσεων Τετραμήνων και εκπρόσωπος Τύπου του Υπουργείου Παιδείας Σπύρος Αντωνέλλος, παρουσιάζοντας τη δομή του Προγράμματος της Αξιολόγησης του/της Μαθητή/Μαθήτριας, είπε ότι βασικότερη ανάγκη για την αλλαγή που θα γίνει είναι οι χαμηλές επιδόσεις των μαθητών ήταν ιδιαίτερα χαμηλές.
 
«Γιατί ήταν χαμηλές οι επιδόσεις; Θεωρούμε ότι ένας βασικός λόγος ήταν το σύστημα που υπήρχε αυτό της αξιολόγησης των μαθητών. Δηλαδή, το να εξετάζονται οι μαθητές όλη την ύλη τον Ιούνιο, δίνουν τις προαγωγικές τους εξετάσεις για να πάνε στην άλλη τάξη ή να περάσουν στο Πανεπιστήμιο είτε για να απολυθούν ή να προαχθούν, ουσιαστικά δημιουργούσε την εντύπωση ότι ένα τέτοιο σύστημα με όλη την ύλη θα μπορούσε να είχε καλά αποτελέσματα. Δεν είχε όμως. Δηλαδή, οι βαθμολογίες που βλέπουμε στο τέλος της χρονιάς είναι πραγματικά απογοητευτικές», σημείωσε.
 
Ο κ. Αντωνέλλος είπε ότι σίγουρα το νέο σχέδιο Αξιολόγησης προνοεί τελείως διαφορετικά πράγματα από αυτά που υπήρχαν πριν.
 
Όπως ανέφερε, ο βαθμός κάθε τετραμήνου για τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι το άθροισμα της προφορικής επίδοσης και της γραπτής αξιολόγησης με αναλογία 60% για την προφορική επίδοση και 40% για τη γραπτή αξιολόγηση.
 
«Η προφορική επίδοση είναι η επίδοση του παιδιού που αφορά τις εναλλακτικές μορφές αξιολόγησης και πώς αξιολογείται. Πρώτα αξιολογείται από τη συμμετοχή του στην τάξη ή στο εργαστήριο, -αν αυτό είναι εργαστήριο-, στην κατ΄οίκον εργασία, στην 20λεπτη γραπτή βαθμολογητέα άσκηση που είναι προειδοποιημένη ή στην εργασία τύπου project, στην μελέτη, στο αναλυτικό εκείνο σχέδιο σπουδών που περιλαμβάνει όλα εκείνα τα στοιχεία που θέλουν το project να είναι μέσα στην τάξη. Στις δραστηριότητες διάκρισης εκτός της αίθουσας διδασκαλίας που σχετίζονται με το συγκεκριμένο μάθημα ή και εθελοντική εργασία», πρόσθεσε.    
 
Νοείται, συνέχισε ο κ. Αντωνέλλος, ότι ο συνολικός αριθμός των project στα εξεταζόμενα μαθήματα, 4 για την Α΄ Λυκείου, και στα μη εξεταζόμενα μαθήματα, δεν μπορούν κατά κανόνα να υπερβαίνουν τον αριθμό δύο.
 
«Η νομοθεσία λέει ότι η αξιολόγηση του παιδιού περιλαμβάνει ένα κεντρικό 90λεπτο προειδοποιημένο διαγώνισμα – αξιολόγηση γραπτή, με υποχρέωση της παροχής των απαιτούμενων διευκολύνσεων των παιδιών που χρειάζονται τέτοιου είδους διευκολύνσεις, - και μιλάμε για παιδιά με ειδικές ικανότητες, οι οποίες θα ληφθούν σοβαρά υπόψιν-, μια γραπτή προειδοποιημένη άσκηση διάρκειας μέχρι 45λεπτα και πάλι με υποχρέωση να δώσουμε διευκολύνσεις στα παιδιά», συμπλήρωσε.
 
Τα παιδιά θα εξεταστούν, συνέχισε, ότι διδαχθούν από τις 6 Σεπτεμβρίου μέχρι τις 28 Νοεμβρίου και επεσήμανε ότι από εκεί και πέρα, όλο το υπόλοιπο κομμάτι που θα ακολουθήσει είτε ύστερα από τις γιορτές ή μέσα και κατά τη διάρκεια των εξετάσεων, θεωρείται ότι λογίζεται ως Α΄ Τετράμηνο και είναι στη συντρέχουσα αξιολόγηση, δηλαδή την προφορική αξιολόγηση το 60%.
 
Ο κ. Αντωνέλλος είπε για τα μη εξεταζόμενα μαθήματα ότι ο βαθμός κάθε τετραμήνου είναι το άθροισμα της προφορικής επίδοσης και της γραπτής αξιολόγησης, με αναλογία 60% για την προφορική επίδοση και 40% για τη γραπτή αξιολόγηση.
 
Σημείωσε ότι δεν υπάρχει πια απρόοπτο στο σχολείο και όλα είναι προειδοποιημένα και οι μαθητές εξετάζονται κανονικά.
 
Ανέφερε, επίσης, ότι έχει αφαιρεθεί πολύ μεγάλο ποσοστό της ύλης από αυτή που είχαν τα προηγούμενα χρόνια.
 
Στο μεταξύ, το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε στις σχολικές μονάδες, τις τροποποιητικές αλλαγές της Εγκυκλίου για την Αξιολόγηση των μαθητών και των μαθητριών στο πλαίσιο των τετραμήνων για την Α΄ τάξη Λυκείων και Τεχνικών Σχολών. 
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Νέα εγκύκλιος Χαμπιαούρη για τα τετράμηνα
 
Η τροποποιητική εγκύκλιος για αλλαγές στην εγκύκλιο ημερομηνίας 2/9/2019, σύμφωνα με πληροφορίες του ΚΥΠΕ, περιλαμβάνει τα ακόλουθα:
 
Προφορική αξιολόγηση (60%):
 
1. Συμμετοχή του/της μαθητή/τριας στην τάξη ή/και στο εργαστήριο
2. Κατ’ οίκον εργασία.
3. Εικοσάλεπτη γραπτή βαθμολογητέα άσκηση (προειδοποιημένη) ή μια βαθμολογητέα ατομική ή ομαδική μελέτη-project (δημιουργική εργασία), η οποία θα έχει βαρύτητα 10%.
4. Δραστηριότητες διάκρισης, εκτός αίθουσας διδασκαλίας, που σχετίζονται με το συγκεκριμένο μάθημα, ή/και εθελοντική εργασία αξιολογούνται με 5%, το οποίο λειτουργεί ως μοριοδότηση επί της προφορικής επίδοσης.
 
Επεξήγηση: Το ποσοστό αυτό θα μπορεί να παρέχεται από τον/την εκπαιδευτικό, εάν αποδεδειγμένα διαπιστωθεί ότι ο/η μαθητής/τρια έχει να παρουσιάσει ανάλογη δράση και δεν καλύπτει το 60% της προφορικής επίδοσης στους τομείς 1, 2 και 3.
 
Τα σημεία 1 και 2  θα έχουν βαρύτητα 50%. Νοείται ότι ο/η εκπαιδευτικός λαμβάνει σοβαρά υπόψη την επίδοση των μαθητών/τριών και στα δύο σημεία.
 
Γραπτή αξιολόγηση (40%):
 
1. Για τα εξεταζόμενα μαθήματα η γραπτή αξιολόγηση, περιλαμβάνει ένα κεντρικό ενενηντάλεπτο (90΄) δοκίμιο αξιολόγησης, με υποχρέωση παροχής των απαιτούμενων διευκολύνσεων για τους/τις μαθητές/τριες που δικαιούνται, όπως ορίζονται από την ειδική επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, το οποίο θα έχει βαρύτητα 30%. Για το μάθημα των Νέων Ελληνικών και τα μαθήματα γλωσσών η διάρκεια του κεντρικού δοκιμίου αξιολόγησης θα είναι 135΄,  μια γραπτή προειδοποιημένη άσκηση διάρκειας μέχρι 45΄ λεπτά, με υποχρέωση παροχής των απαιτούμενων διευκολύνσεων για τους/τις μαθητές/τριες που δικαιούνται, όπως ορίζονται από την ειδική επιτροπή του Υπουργείου Παιδείας, η οποία θα έχει βαρύτητα 10%.
 
2. Για τα μη εξεταζόμενα μαθήματα η γραπτή αξιολόγηση, περιλαμβάνει ένα μόνο προειδοποιημένο σαρανταπεντάλεπτο (45΄) γραπτό διαγώνισμα ανά Τετράμηνο.
 
Στα μη εξεταζόμενα μαθήματα οι μαθητές/τριες έχουν το δικαίωμα να υποβάλουν αίτημα για βελτίωση βαθμού διαγωνίσματος Τετραμήνου, ενώ διευκρινίζεται ότι για τα μαθήματα της Φυσικής Αγωγής, της Τέχνης, της Μουσικής και των άλλων μαθημάτων ειδικού χαρακτήρα, έχουν γίνει ειδικές ρυθμίσεις από τους ΕΜΕ ειδικοτήτων.
 
Όσον αφορά την παράδοση βαθμολογιών, οι εκπαιδευτικοί θα παραδώσουν στις Γραμματείες τον προφορικό βαθμό (60%) και ξεχωριστά τους βαθμούς για τη γραπτή αξιολόγηση (10% και 30%), ενώ στο προσωπικό τους βαθμολόγιο θα πρέπει να τηρούν όλα εκείνα τα στοιχεία (προφορικής και γραπτής αξιολόγησης) που μπορούν να τεκμηριώσουν τον βαθμό που έχουν παραδώσει.
 
Αναφορικά με απουσίες μαθητών λόγω αγωνιστικών υποχρεώσεων, όσοι μαθητές/τριες απουσιάζουν σε διεθνείς αθλητικές διοργανώσεις/Ολυμπιάδες ή και άλλες εγκεκριμένες διεθνείς διοργανώσεις, κατά την περίοδο της γραπτής αξιολόγησης του Α΄ Τετραμήνου (9/12/2019 – 20/12/2019), θα έχουν τη δυνατότητα να παρακαθίσουν για γραπτή αξιολόγηση κατά τις ημερομηνίες 07/01/2020 – 10/1/2020, που διεξάγονται οι γραπτές εξετάσεις για βελτίωση του βαθμού των διαγωνισμάτων στα Μη Εξεταζόμενα μαθήματα.
 
Στην εγκύκλιο δίνονται και τα χρονοδιαγράμματα του Α΄ Τετραμήνου και επισημαίνεται ότι η λήξη μαθημάτων για τη σχολική χρονιά 2019-2020 θα είναι στις 15 Μαΐου 2020.
 
Με βάση τα χρονοδιαγράμματα, στις 29 Νοεμβρίου θα τελειώσει η διεξαγωγή των γραπτών 45λεπτων διαγωνισμάτων και θα ανακοινωθεί εκ νέου η εξεταστέα ύλη με τους αντίστοιχους Δείκτες Επιτυχίας /Προσδοκώμενα Αποτελέσματα στα Εξεταζόμενα Μαθήματα, στις 02/12/2019 έως 06/12/2019 κάθε σχολική μονάδα αναπτύσσει πρόγραμμα λειτουργίας του σχολείου, ως Εργαστηρίου Μάθησης (επαναλήψεις για κάλυψη αναγκών στα εξεταζόμενα μαθήματα), το οποίο θα αφορά μόνο στη διδασκαλία των Εξεταζόμενων Μαθημάτων, ενώ τα υπόλοιπα μαθήματα θα διεξάγονται κανονικά κατά τις ημέρες αυτές.
 
Από τις 09/12/2019 έως 20/12/2019 θα ξεκινήσει η Εξεταστική Περίοδος Α΄ Τετραμήνου για την Α΄ Τάξη Λυκείων και Τεχνικών Σχολών και οι Εξετάσεις Β΄ Σειράς για την Α΄ Τάξη Λυκείων και Τεχνικών Σχολών.
 
Κατά τις ημέρες των Εξετάσεων δεν διεξάγονται μαθήματα μόνο για τους μαθητές και τις μαθήτριες της Α΄ Τάξης Λυκείων και Τεχνικών Σχολών.
 
Από τις 18/12/2019 έως 20/12/2019 θα παρέχεται το δικαίωμα στους μαθητές και τις μαθήτριες να υποβάλλουν αίτημα για βελτίωση βαθμού στο γραπτό διαγώνισμα Α΄ Τετραμήνου στα Μη Εξεταζόμενα Μαθήματα.
 
Από τις 7/01/2020 έως 10/01/2020 θα διενεργούνται Πρόγραμμα ανατροφοδότησης και ενισχυτικής υποστηρικτικής διδασκαλίας για όλους τους μαθητές στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος, γραπτές Εξετάσεις για βελτίωση βαθμού του διαγωνίσματος στα Μη Εξεταζόμενα Μαθήματα από τους μαθητές και τις μαθήτριες που αιτήθηκαν βελτίωση βαθμολογίας.
 
Έως τις 15/01/2020 θα ανακοινωθεί στους μαθητές και στις μαθήτριες ο βαθμός της προφορικής επίδοσης (60%) στα Εξεταζόμενα και Μη Εξεταζόμενα Μαθήματα.
 
Η ανακοίνωση της προφορικής βαθμολογίας στα Εξεταζόμενα και Μη Εξεταζόμενα Μαθήματα θα γίνεται από τους/τις διδάσκοντες/ουσες κατά το τελευταίο μάθημα πριν από τη λήξη του Α΄ Τετραμήνου.
 
Στις 15/01/2020 είναι η τελευταία Ημερομηνία Παράδοσης στις Γραμματείες του συνολικού βαθμού για το Α΄ Τετράμηνο, που προκύπτει από:
 
Α. Εξεταζόμενα μαθήματα: Τον βαθμό των Κεντρικών Εξετάσεων Α΄ Τετραμήνου (30%), Τον βαθμό του διαγωνίσματος (10%), Τον βαθμό της προφορικής επίδοσης (60%).
 
Β. Μη Εξεταζόμενα μαθήματα: Τον βαθμό του διαγωνίσματος ή τον βαθμό εξέτασης για βελτίωση βαθμού του διαγωνίσματος, β΄ ευκαιρία, (40%),  Τον βαθμό της προφορικής επίδοσης (60%).
 
Επίσης, στις 15/01/2020, θα γίνει Λήξη Α΄ Τετραμήνου και η Έναρξη της διαδικασίας στη σχολική μονάδα για την επίδοση των ενδεικτικών Α΄ Τετραμήνου, πριν το τέλος του Ιανουαρίου 2020.
 
Η προφορική και συντρέχουσα αξιολόγηση συνεχίζεται κανονικά μέχρι το τέλος του Α΄ Τετραμήνου.
 
Πηγή: ΚΥΠΕ
 
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας