Απορρίπτει τις τοποθετήσεις για τα προγράμματα Αλφαβητισμού το Υπ. Παιδείας

H πολιτική για τα προγράμματα στήριξης μαθητών/ριών με ιδιαίτερες ανάγκες, όπως και όλα τα προγράμματα του, στηρίζεται σε τεκμήρια και ερευνητικά δεδομένα, τα οποία επιτρέπουν τόσο την ορθή παρακολούθηση της υλοποίησης των προγραμμάτων, όσο, κυρίως την αναβάθμιση της ποιότητάς τους, αναφέρει, σε ανακοίνωση του, το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας.
 
Το Υπουργείο Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, αναφερόμενο σε δημοσιεύματα και ανακοινώσεις για τα θέματα της έναρξης της σχολικής χρονιάς στη Δημοτική Εκπαίδευση και ειδικότερα για δήθεν περικοπές στα προγράμματα Αλφαβητισμού και στήριξης των μαθητών/ριών με μεταναστευτική βιογραφία, απορρίπτει τις τοποθετήσεις αυτές και παραπέμπει σε εκτενή ανακοίνωσή του με ημερομηνία 10 Σεπτεμβρίου 2019.
 
Επιπρόσθετα, τονίζει, εκ νέου, ότι «η πολιτική για τα προγράμματα στήριξης μαθητών/ριών με ιδιαίτερες ανάγκες, όπως και όλα τα προγράμματα του, στηρίζεται σε τεκμήρια και ερευνητικά δεδομένα, τα οποία επιτρέπουν τόσο την ορθή παρακολούθηση της υλοποίησης των προγραμμάτων, όσο, κυρίως την αναβάθμιση της ποιότητάς τους».
 
Όπως αναφέρει, το Πρόγραμμα Αλφαβητισμού (αφορά μαθητές/μαθήτριες που σύμφωνα με ειδικά δοκίμια αξιολόγησης κατατάσσονται σε ομάδα ρίσκου για αναλφαβητισμό), αξιολογήθηκε επιστημονικά μετά την τρίχρονη πιλοτική εφαρμογή του.
 
Το Υπουργείο Παιδείας αναφέρει ότι στη βάση της αξιολόγησής του, η οποία δεν ανέδειξε ουσιαστική βελτίωση στην επίδοση των μαθητών/ριών, λήφθηκαν για τη φετινή σχολική χρονιά αποφάσεις και έγιναν ενέργειες και παρεμβάσεις για στήριξη των μαθητών/ριών που αντιμετωπίζουν ρίσκο αναλφαβητισμού με διάφορους τρόπος: Επιλέγηκε, στη βάση των ερευνητικών στοιχείων και της διεθνούς βιβλιογραφίας, αριθμός σχολείων τα οποία αντιμετωπίζουν διαχρονικά μεγάλες προκλήσεις στο θέμα αυτό (έχουν δηλ. ψηλά ποσοστά μαθητών/ριών με ρίσκο αναλφαβητισμού).
 
«Στα σχολεία αυτά έχει δοθεί στήριξη έγκαιρα, από την αρχή της φοίτησής τους στο σχολείο, μέσω εκπαιδευτικού ενίσχυσης στην Α΄ τάξη και παράλληλων δράσεων στήριξης στις υπόλοιπες τάξεις. Η ενίσχυση των παιδιών της Α ́ τάξης, όπου γίνεται η κατάκτηση του βασικού αλφαβητισμού, θα αποτελέσει ενισχυτικό παράγοντα στη μαθησιακή διαδικασία και θα βοηθήσει στον έγκαιρο εντοπισμό παιδιών με δυσκολίες και στη στήριξή τους. Η ενίσχυση αυτή θα λειτουργήσει ως προληπτικό μέτρο, για μείωση του αριθμού των παιδιών που παρουσιάζουν αυξημένες πιθανότητες για λειτουργικό αναλφαβητισμό», προσθέτει.
 
Αναφέρει, επίσης, ότι σε μεγάλη ομάδα σχολείων και σε αυξημένους αριθμούς μαθητών/ριών κατά τη φετινή χρονιά (πέραν των 2000 μαθητών/ριών) παρέχεται στοχευμένη στήριξη μέσω του θεσμού των ΔΡΑΣΕ (Δράσεις Σχολικής και Κοινωνικής Ένταξης).
 
«Στα σχολεία ΔΡΑΣΕ, κύριος στόχος είναι η πρόληψη του αναλφαβητισμού, μέσω πολυεπίπεδων παρεμβάσεων και κυρίως μέσω βοηθού εκπαιδευτικού στην τάξη. Παραχωρείται επιπλέον στους εκπαιδευτικούς υποστηρικτικό υλικό και προσφέρονται επιμορφωτικές δράσεις στα σχολεία, ώστε να ενδυναμωθούν στο έργο τους και να στηρίξουν όλα τα παιδιά, στη βάση των μαθησιακών τους αναγκών», σημειώνει.
 
Όπως αναφέρει το Υπουργείο Παιδείας, οι πιο πάνω δράσεις εντάσσονται σε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο στήριξης των μαθητών/ριών που αντιμετωπίζουν ρίσκο αναλφαβητισμού, το οποίο αξιολογείται και παρακολουθείται, σε μια δυναμική προσπάθεια ποιοτικής αναβάθμισης και βελτίωσης των μαθησιακών αποτελεσμάτων.
 
Σχετικά με το πρόγραμμα στήριξης των παιδιών με μεταναστευτική βιογραφία, το ΥΠΠΑΝ αναφέρει ότι δεν υπήρξε καμία αφαίρεση χρόνου.
 
«Σε σχέση με την περσινή σχολική χρονιά, 2018-2019, ο χρόνος μειώθηκε, γιατί τη φετινή σχολική χρονιά, 2019-2020, μειώθηκε και ο συνολικός αριθμός παιδιών που έχουν ανάγκη στήριξης, στη βάση τεκμηριωμένης διάγνωσης, μέσω δοκιμίων ελληνομάθειας. Οι δράσεις του ΥΠΠΑΝ εντάσσονται στον σχεδιασμό που γίνεται με βάση εισηγήσεις των εμπειρογνωμόνων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής που είχαν την ευκαιρία να αξιολογήσουν τα προγράμματά μας. Για τη φετινή σχολική χρονιά και αξιοποιώντας πλήρως τη διεθνή βιβλιογραφία και την έρευνα, το ΥΠΠΑΝ παραχωρεί χρόνο για διδασκαλία στα παιδιά με μεταναστευτική βιογραφία που αποδεδειγμένα, μέσω διαγνωστικού δοκιμίου, έχουν ανάγκη ωρών στήριξης», προσθέτει.
 
Αναφέρει, επιπρόσθετα, ότι η στήριξη και διδασκαλία μαθητών/ριών με μεταναστευτική βιογραφία έχει ενταχθεί και σε απογευματινό χρόνο, μέσω των Επιμορφωτικών Κέντρων του ΥΠΠΑΝ, ώστε να διασφαλίζεται όσο το δυνατόν περισσότερος χρόνος στήριξης στα παιδιά.
 
Το ΥΠΠΑΝ σημειώνει ότι στηρίζει τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, με την ετοιμασία  δοκιμίων για αρχική και ενδιάμεση αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών/ριών, καθώς και αξιολόγηση άλλων γνώσεών τους εκτός της γλώσσας, πριν τα παιδιά ενταχθούν πλήρως στο πρόγραμμα της τάξης.
 
Αναφέρει, επίσης, ότι έχει ήδη αναρτήσει (ιστοσελίδα Παιδαγωγικού Ινστιτούτου) πλούσιο εκπαιδευτικό υλικό, ώστε να ενδυναμώσει τους εκπαιδευτικούς.
 
«Οι δράσεις αυτές είναι υπό συνεχή παρακολούθηση και αξιολόγηση, ώστε να διευκολύνεται η στοχευμένη  παρέμβαση και η ομαλή ένταξη των μαθητών/ριών με μεταναστευτική βιογραφία», προσθέτει.
 
Το ΥΠΠΑΝ καλεί, τέλος, όλους τους εμπλεκόμενους φορείς να στηρίξουν την προσπάθεια αναβάθμισης των υποστηρικτικών του προγραμμάτων, τα οποία αξιοποιούν τη διεθνή βιβλιογραφία και την έρευνα, ώστε να έχουμε όσο το δυνατόν καλύτερα αποτελέσματα για όλα τα παιδιά.
 
Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Ομόφωνα ένοχη η Ρούλα Πισπιρίγκου για το θάνατο της Τζωρτζίνας
Διεξάγεται για 49η συνεχή χρονιά η πορεία Χριστοδούλας
Πρόστιμα 80,000 ευρώ σε παροχείς για καταχρήσεις στο ΓεΣΥ-Πέραν των 350 διερευνήσεων
Ένοχος ο Ηλίας Μίχος για το βιασμό της 12χρονης-Αθώα η μητέρα
ΒΙΝΤΕΟ: Επεισόδια κατά τη μεταγωγή του Μίχου και των άλλων κατηγορουμένων στην υπόθεση Κολώνου
Για πρόσκληση Γκουτέρες σε Τατάρ για συνάντηση κάνουν λόγο τα κατεχόμενα
Την Κυριακή η αλλαγή της ώρας-Πάνε τα ρολόγια μία ώρα μπροστά
Τραγικό το τέλος της 85χρονης στην Καρδίτσα-Την κατασπάραξε ζώο
Σοκ στην Καρδίτσα-Εντοπίστηκε ακέφαλο πτώμα 85χρονης σε οικία
Δίωρη στάση εργασίας από τους χαμηλόμισθους της ΙΣΟΤΗΤΑΣ-Φωνές για στασιμότητα στην ανέλιξη