Σάββατο 21 Σεπ, 2019 | Επικοινωνία
trans gif

Αλαλούμ και μωσαϊκό απόψεων για το θέμα της μαντήλας

  12/09/2019 06:35
Αλαλούμ και μωσαϊκό απόψεων για το θέμα της μαντήλας

Αλαλούμ και μωσαϊκό απόψεων για το θέμα της μαντήλας

  12/09/2019 06:35
Αλαλούμ επικράτησε χθες στη Βουλή, κατά την κοινή συνεδρία των κοινοβουλευτικών επιτροπών Παιδείας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων που είχε θέμα συζήτησης την αναστάτωση που δημιουργήθηκε στο Λύκειο Αποστόλου Βαρνάβα στη Λευκωσία λόγω της εκδίωξης μαθήτριας επειδή έφερε μαντήλα.
 
Τόσο ανάμεσα στους βουλευτές όσο και ανάμεσα στα οργανωμένα σύνολα των εκπαιδευτικών και των μαθητών υπήρξε μωσαϊκό απόψεων, με τους μεν να ευνοούν απομάκρυνση από τα σχολεία κάθε είδους θρησκευτικής ενδυμασίας και τους δε να υποστηρίζουν τον σεβασμό στη διαφορετικότητα. Λάδι στη φωτιά έριξε ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ, Κώστας Χατζησάββας, ο οποίος επικαλέστηκε πληροφορίες που έφεραν την ένσταση στο Λύκειο Αποστόλου Βαρνάβα να μην έχει εκτονωθεί, αντίθετα, όπως είπε, αναμένεται από βδομάδας να υπάρξει και συνέχεια.
 
Συγκεκριμένα ανέφερε ότι «έχουμε να κάνουμε με έναν συνάδελφο (σ.σ. τον διευθυντή) που όλοι γνωρίζουν ότι έχει τον δικό του τρόπο προσέγγισης σε κάποια ζητήματα», για να προσθέσει ότι το Υπουργείο Παιδείας πρέπει να λάβει προληπτικά μέτρα και ταυτόχρονα να επαγρυπνεί.
 
Για τις πληροφορίες τις οποίες επικαλέστηκε, ο κ. Χατζησάββας δεν θέλησε να επεκταθεί περισσότερο και να κάνει συγκεκριμένη αναφορά, στάση που προκάλεσε την οργίλη αντίδραση του προέδρου της επιτροπής, βουλευτή του ΔΗΣΥ Κυριάκου Χατζηγιάννη, ο οποίος τον κάλεσε να εξηγήσει τι ακριβώς εννοεί.
 
Ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ επέμεινε ότι δεν θα ήθελε να δώσει τις πληροφορίες ενώπιον όλων των παρευρισκομένων στη συνεδρία αλλά προσωπικά στον ίδιο, για να συνεχίσει ο κ. Χατζηγιάννης να τον καλεί να το πράξει ανοιχτά. Τελικά τις πληροφορίες αυτές αποκάλυψε εμμέσως πλην σαφώς ο εκπρόσωπος των οργανωμένων γονέων Χαράλαμπος Διονυσίου, ο οποίος ανέφερε ότι στο σχολείο συνεχίζει να υπάρχει αναστάτωση επειδή διαμορφώθηκαν δύο κινήματα, εκ των οποίων το ένα υποστηρίζει τη στάση του διευθυντή, ενώ το άλλο στέκεται θετικά απέναντι στη χρήση μαντήλας.
 
Μάλιστα ο κ. Διονυσίου έκανε λόγο και για πολιτικές παρεμβάσεις που δεν αφήνουν, όπως είπε, την κατάσταση να εκτονωθεί.
Πάντως ήταν καθολική η καταδίκη της συμπεριφοράς του διευθυντή, ενώ ο πρόεδρος της Παγκύπριας Συντονιστικής Επιτροπής Μαθητών (ΠΣΕΜ), Παναγιώτης Γεωργίου, υπέδειξε ότι η απόφαση του Υπ. Παιδείας να μεταθέσει απλά τον διευθυντή δεν ανταποκρίνεται στο μήνυμα που έπρεπε να σταλεί. Κατηγόρησε επίσης το υπουργείο ότι με τη στάση του και τις «συντηρητικές προσεγγίσεις» έλυσε τα χέρια πολλών γιατί την ίδια στιγμή που συνέβαινε το περιστατικό με τη μαντήλα, όπως είπε, εκδιώχνονταν από τα σχολεία τους και άλλοι μαθητές των οποίων η εμφάνιση δεν ήταν σύμφωνη με τους κανονισμούς.
 
Από πλευράς του ο πρόεδρος της ΟΛΤΕΚ, Παναγιώτης Λυσάνδρου, ανέφερε ότι εκείνο που πρέπει να γίνει είναι να καταστούν σαφείς οι κανονισμοί με την έκδοση εγκυκλίου για το τι επιτρέπεται και τι όχι για τη θρησκευτική ενδυμασία.
 
«Επικοινωνιακή φιέστα» είδε το ΑΚΕΛ
Στα αρχικά στάδια της συνεδρίας είχαν γίνει τοποθετήσεις από τα μέλη της επιτροπής, με τους βουλευτές του ΑΚΕΛ Σκεύη Κουκουμά και Ανδρέα Καυκαλιά να χαρακτηρίζουν ως «σκηνοθετημένη» και «επικοινωνιακή φιέστα» τη συνάντηση που είχε ο υπουργός Παιδείας στο γραφείο του το περασμένο Σάββατο με την ίδια τη μαθήτρια, τον πατέρα της και τον διευθυντή του σχολείου προς εκτόνωση της κρίσης.
 
Ανέφεραν επίσης ότι για το ΑΚΕΛ η στάση του διευθυντή ήταν ρατσιστική, ενώ η κ. Κουκουμά προέβη περαιτέρω στην πρόβλεψη ότι «ο διευθυντής θα δημιουργήσει προβλήματα και στα Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης όπου μετατέθηκε επειδή και εκεί υπάρχουν αρκετοί αλλοδαποί».
 
Οι βουλευτές Χρίστος Ορφανίδης του ΔΗΚΟ και Μιχάλης Γιωργάλλας του Κινήματος Αλληλεγγύη διερωτήθηκαν προς τι η βιασύνη να απασχολήσει τη Βουλή το ζήτημα χωρίς ακόμα να είναι υπόψη τους τα πραγματικά γεγονότα, με τον κ. Γιωργάλλα να σημειώνει ότι «θέλω το υπουργείο να μας εξηγήσει ακριβώς τι συμβαίνει και όχι να βγαίνει ο καθένας για να κάνει τη φιγούρα του».
 
Ο Κωστής Ευσταθίου της ΕΔΕΚ εξέφρασε την άποψη ότι η μαντήλα, η μπούργκα κλπ δεν πρέπει να θεωρούνται σύμβολο ελευθερίας αλλά χειραφέτησης και καταπίεσης της γυναίκας, για να προσθέσει ότι ο ίδιος θα ήθελε να δει τη μαθήτρια να βγάζει τη μαντήλα. Την ίδια περίπου άποψη διατύπωσε και ο βουλευτής του ΕΛΑΜ, Χρίστος Χρίστου, ο οποίος επιπρόσθετα διερωτήθηκε εάν δεν είναι παραβίαση ανθρωπίνων δικαιωμάτων και η απαίτηση όπως οι μαθητές εμφανίζονται στο σχολείο με κοντά μαλλιά, χωρίς σκουλαρίκια, με στολή κλπ.
 
Περαιτέρω ο βουλευτής του ΕΛΑΜ επικαλέστηκε ενημέρωση που είχε από τον πατέρα μαθήτριας σε δημοτικό σχολείο, ο οποίος του κατάγγειλε ότι η διευθύντρια υποχρέωσε την κόρη του να αφαιρέσει βραχιόλι με τον βαφτιστικό της σταυρό που έφερε στο χέρι της.
 
Ακόμα ο κ. Χρίστου ανέφερε ότι το ΕΛΑΜ θα πάρει πρωτοβουλία και θα καταθέσει πρόταση νόμου εντός των προσεχών ημερών, η οποία θα βασίζεται σε νομοθεσίες άλλων ευρωπαϊκών χωρών όπως της Γαλλίας, του Βελγίου και της Γερμανίας οι οποίες απαγόρευσαν τη χρήση της μουσουλμανικής ενδυμασίας σε δημόσιους χώρους και εκπαιδευτικά ιδρύματα.
 
Στον Υπουργό Παιδείας η έκθεση γεγονότων
Από πλευράς του ο εκπρόσωπος του υπουργείου Παιδείας, Νικόλας Γιασουμής, διευκρίνισε ότι η έρευνα που διατάχθηκε σε βάρος του διευθυντή δεν ήταν πειθαρχική αλλά διοικητική, δηλαδή, όπως εξήγησε, ο όρος εντολής προς τον ερευνώντα λειτουργό ήταν να προβεί σε καταγραφή των γεγονότων και να παραδώσει την έκθεσή του στον Υπουργό Παιδείας, καθώς και στον διευθυντή μέσης εκπαίδευσης.
 
Η έκθεση, όπως είπε, αναμενόταν να παραδοθεί χθες (σ.σ.πράγμα που τελικά δεν έγινε αφού ζητήθηκε περισσότερος χρόνος), ενώ περαιτέρω εξήγησε πως εάν το υπουργείο εντοπίσει τελικά παραπτώματα, τότε θα προχωρήσει με οδηγίες για διεξαγωγή πειθαρχικής έρευνας.
 
Σε σχέση με το συμβάν, ο κ. Γιασουμής ανέφερε ότι «υπάρχει πλήρης σεβασμός στην κουλτούρα, την πολυπολιτισμικότητα και τις θρησκευτικές πεποιθήσεις της μαθητικής κοινότητας», ενώ καταληκτικά σημείωσε πως εάν τελικά διαπιστωθεί ότι χρειάζεται κάποια εγκύκλιος που να διατυπώνει με σαφέστερη ευκρίνεια τον τρόπο που οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να χειρίζονται τέτοια ζητήματα, αυτή θα εκδοθεί.
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας