Ολοκληρώθηκε το Πρόγραμμα Επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών Δημοτικής και Προδημοτικής

Πραγματοποιήθηκε το διήμερο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης όλων των εκπαιδευτικών Δημοτικής, Προδημοτικής και Ειδικής Εκπαίδευσης – μετά από σχετική απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου και της Βουλής των Αντιπροσώπων (Εφημερίδα της Δημοκρατίας, αρ. 4579, ημερ. 13/7/2012) – κατά τις πρώτες μέρες του Σεπτεμβρίου (πρώτη εβδομάδα λειτουργίας των σχολείων Δημοτικής και Προδημοτικής Εκπαίδευσης).

Σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση, σε κάθε επαρχία, το διήμερο διεξάγεται σε δύο διαφορετικές ημέρες, περιλαμβάνοντας τόσο κεντρική επιμόρφωση (κατά την πρώτη ημέρα) όσο και ενδοσχολική επιμόρφωση (κατά τη δεύτερη ημέρα).

Το διήμερο Πρόγραμμα Επιμόρφωσης πραγματοποιήθηκε από τις 3 έως 6 Σεπτεμβρίου 2019 σε όλες τις Επαρχίες, ενώ οι εκπαιδευτικοί Προδημοτικής Εκπαίδευσης (Διευθύντριες, Βοηθοί Διευθύντριες, Νηπιαγωγοί) συμμετείχαν στην κεντρική επιμόρφωση και τις δύο ημέρες του Διημέρου Εκπαιδευτικού, ώστε να καλυφθούν οι εμφάσεις και τα θέματα του Αναθεωρημένου Αναλυτικού Προγράμματος Προσχολικής Εκπαίδευσης 2019.

Εξάλλου, στην κεντρική επιμόρφωση συμμετείχαν συνολικά 4.904 εκπαιδευτικοί, εκ των οποίων: 3.474 εκπαιδευτικοί Δημοτικής Εκπαίδευσης, 609 εκπαιδευτικοί Ειδικής Εκπαίδευσης και 821 εκπαιδευτικοί Προσχολικής Εκπαίδευσης.

Η κεντρική επιμόρφωση περιλάμβανε σαράντα εννέα (49) θεματικές ενότητες για τα δημοτικά σχολεία, δώδεκα (12) θεματικές ενότητες για τα δημόσια και κοινοτικά νηπιαγωγεία και δώδεκα (12) θεματικές ενότητες για την Ειδική Εκπαίδευση. Κατά τις ημέρες διεξαγωγής της κεντρικής επιμόρφωσης λειτούργησαν συνολικά 162 επιμορφωτικά κέντρα σε όλες τις επαρχίες.

Για τη συμμετοχή στην κεντρική επιμόρφωση, οι εκπαιδευτικοί είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν – μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου – τη θεματική ενότητα που τους ενδιέφερε και στη συνέχεια να παρακολουθήσουν ένα ολοήμερο σεμινάριο (8:30 –13:00) σε διάφορα επιμορφωτικά κέντρα, σε κάθε επαρχία.

Ανάμεσα στα θέματα που προσφέρθηκαν, περιλαμβάνονταν θέματα σχετικά με τη διδακτική των διαφόρων μαθημάτων, καθώς επίσης και «οριζόντια» θέματα, όπως διαμορφωτική αξιολόγηση μαθητή, ανατροφοδότηση και διαφοροποίηση διδασκαλίας, ανατροφοδότηση μαθητή και γονιών για βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, διαχείριση συγκρούσεων στο σχολείο, διαχείριση τάξης και δεξιότητες επικοινωνίας, διαχείριση τάξης και περιστατικών παραβατικής συμπεριφοράς.
 
Κατά τη διάρκεια της ημέρας της ενδοσχολικής επιμόρφωσης υλοποιήθηκε συγκεκριμένο Πρόγραμμα, το οποίο οργανώθηκε από το κάθε σχολείο ξεχωριστά.
 
Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικοί επικεντρώθηκαν στη διάγνωση αναγκών και στη διαμόρφωση του Σχεδίου Δράσης για την Επαγγελματική Μάθηση, στο πλαίσιο της οργάνωσης του Ενιαίου Σχεδίου Βελτίωσης του Σχολείου τους. 
 
Πηγή: ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Συστηματικές αδυναμίες και παραλείψεις στη διαχείριση Natura εντοπίζει η Ελεγκτική Υπηρεσία
Εγκαινιάστηκε ο αρχαιολογικός χώρος της Πύλης Πάφου στη Λευκωσία
Στην οικοδομική βιομηχανία τα περισσότερα εργατικά ατυχήματα
Βήμα προς την ενίσχυση του κράτους δικαίου η σύσταση Φορέα Καταπολέμησης της Απάτης
Πέντε υποτροφίες σε Κύπριους για σπουδές ανακοίνωσε η Πρεσβεία Μαρόκου
Προς μείωση το φαινόμενο σκόνης τις επόμενες ημέρες
Σε βελτιστοποίηση δρομολογίων ασθενοφόρων με τεχνητή νοημοσύνη στοχεύει έργο του ΤΕΠΑΚ
Πάνω από μέσο όρο ΕΕ η απασχόληση στην Κύπρο-Τρίτη σε υπερειδίκευση εργαζομένων
Ζητά επαναφορά των κριτηρίων του 2012 για τους χαμηλοσυνταξιούχους η ΕΚΥΣΥ
Στο 8% το ποσοστό αδήλωτης εργασίας με κόστος δέκα εκ.-Αποφασίστηκε σειρά μέτρων από την Κυβέρνηση