Δευτέρα 23 Σεπ, 2019 | Επικοινωνία
trans gif

Η ιστορία της ξανθιάς Ολλανδέζας που κατέκτησε τον κόσμο

  21/08/2019 13:02
Η ιστορία της ξανθιάς Ολλανδέζας που κατέκτησε τον κόσμο

Η ιστορία της ξανθιάς Ολλανδέζας που κατέκτησε τον κόσμο

  21/08/2019 13:02
Η ανοιχτόχρωμη «ξανθιά» με την ισχυρή προσωπικότητα που την απολαμβάνουν σε 192 χώρες στον κόσμο, έχει μια πλούσια ιστορία καινοτομίας και αφοσίωσης. Ο λόγος φυσικά για την Heineken® τη σαγηνευτική κορυφαία lager του πλανήτη. Πώς όμως ήταν η αγαπημένη μπύρα όταν πρωτοεμφανίστηκε;

Όταν το 1873, ο Gerard Heineken ίδρυσε το μικρό, οικογενειακό ζυθοποιείο του στο Άμστερνταμ κανένας δεν μπορούσε να προβλέψει τη συνέχεια. Βάζοντας στόχο να τελειοποιήσει τη συνταγή και με εφόδια την αφοσίωση και το πάθος για ποιότητα, η μπύρα του έμελλε να γίνει σύντομα η πρώτη premium lager μπύρα της Ολλανδίας. Η φήμη της εξαπλώθηκε γρήγορα και το όνομα Heineken®, που τυπωνόταν σε κάθε φιάλη, έγινε το εθνικό σύμβολο ποιότητας.

Μέσα στα επόμενα χρόνια το ζυθοποιείο επεκτάθηκε, η μπύρα ταξίδεψε σε νέες αγορές, αλλά το όνομα στη φιάλη δεν άλλαξε ποτέ. Κρατώντας την ίδια γευστική τελειότητα, το κλασικό πράσινο μπουκάλι – ασυνήθιστο για την τότε εποχή αφού όλες οι υπόλοιπες ήταν σε καφέ – συνεχίζει να εξελίσσεται μέχρι σήμερα.

1889 ΝΕΑ 1
Το 1889, το Παρίσι ήταν το πιο δημοφιλές μέρος του κόσμου. Ως εκ τούτου, ο Gerard Heineken ήθελε να σαγηνεύσει τους Παριζιάνους με την εξαιρετικής ποιότητας μπύρα του.  Και τα κατάφερε, αφού η Heineken® τιμήθηκε με διεθνή βραβεία –ανάμεσά τους το Diplome de Grand Prix της Διεθνούς Έκθεσης στο Παρίσι.
 
Λόγω της εξαιρετικής ποιότητας, το 1904 η μπύρα επεκτείνεται στο Βέλγιο, την Γαλλία και την υπόλοιπη Ευρώπη ενώ το 1947 φτάνει την Ασία. Στα μέσα του 20ου αιώνα, η οικογένεια Heineken έβαλε πλώρη για νέους ανεξερεύνητους κόσμους, στηρίζοντας παράλληλα τη διαφορετικότητα των ανθρώπων και πολιτισμών – εξού και το tagline ‘’Open your World’’.
1904-1950
Το 1953, o Freddy Heineken οραματίστηκε να βελτιώσει το design της μάρκας του, κάνοντας το όνομα Heineken® στο λογότυπο, με τα χαμογελαστά ‘e’ και μετατρέποντας τo αστέρι από ένα απλό σήμα των ζυθοποιών του μεσαίωνα, σε ένα διαχρονικό σύμβολο. Οι γωνιές του κόκκινου αστεριού, εδώ και εκατοντάδες χρόνια συμβολίζουν τα τέσσερα συστατικά, τα οποία αποτελούν τη μοναδική της συνταγή: βύνη κριθαριού, λυκίσκο, νερό και την ασυναγώνιστη μαγιά A- Yeast® της Heineken®. Κατά τον Μεσαίωνα το πέμπτο άκρο προστέθηκε για να αντιπροσωπεύει την άγνωστη μαγεία της ζυθοποιίας.
 
Ένα χρόνο αργότερα, η Heineken® εισάγει μια ενιαία ετικέτα σε όλες τις παγκόσμιες αγορές με ένα σαφές μήνυμα: μια ετικέτα, μια μπύρα, ένα σήμα ποιότητας.
1954 ΝΕΑ

Σε αυτή την μακροχρόνια κληρονομιά, είναι ξεκάθαρο ότι η καινοτομία έπαιξε μεγάλο ρόλο. Απόδειξη αυτού η επαναστατική ιδέα δημιουργίας τετραγωνισμένων μπουκαλιών μπύρας το 1963. Το World Bottle (WOBO) όπως ονομάστηκε, θα μπορούσε να χρησιμεύσει και ως «τούβλο» για την οικοδομή σπιτιών σε κάποιες από τις φτωχότερες περιοχές του πλανήτη. Μάλιστα, κατασκευάστηκαν χιλιάδες μπουκάλια WOBO και με εντολή του κυρίου Heineken κατασκευάστηκε μια μικρή καλύβα από 100.000 μπουκάλια στο Noordwijk της Ολλανδίας.

1963 ΝΕΑ
Από τότε μέχρι σήμερα, η ετικέτα της μπύρας εξελίσσεται και προσαρμόζεται στα δεδομένα της εποχής. Οι αλλαγές μερικές φορές είναι τόσο μικρές, που οι καταναλωτές μπορεί να μην το προσέξουν καν. Η Heineken® όμως, όπως μας δείχνει και η ιστορία της, με την πάντοτε προσεγμένη προσέγγιση, δίνει μεγάλη σημασία και στις λεπτομέρειες. Γιατί ακόμη και η πιο μικρή λεπτομέρεια, κάνει την Heineken® αυτό που είναι σήμερα.
1970-2109
Φέτος, η Heineken® άλλαξε την ετικέτα των κουτιών και των κιβωτίων της, με μια φρέσκια σχεδιαστική προσέγγιση που αποτυπώνει και αναδεικνύει ολόκληρη την ιστορία του brand, δίνοντας έμφαση στις λεπτομέρειες που την καθιστούν τόσο αναγνωρίσιμη και την κάνουν να ξεχωρίζει. Το εμβληματικό κόκκινο αστέρι της Heineken® μπήκε στο επίκεντρο, καταλαμβάνοντας ένα μεγάλο μέρος της συσκευασίας.
 
Ενισχύοντας λοιπόν το εμβληματικό και πιο διαχρονικό στοιχείο του brand, το αστέρι μετατρέπεται σε ένα λαμπρό, τολμηρό και μοντέρνο σύμβολο, σήμα κατατεθέν σε παγκόσμιο επίπεδο. Επιπρόσθετα, το  λεκτικό σήμα «Heineken» χρησιμοποιείται  ως κείμενο περιτυλίγματος και  καταλαμβάνει ταυτόχρονα δύο πλευρές της συσκευασίας, κάνοντας την ετικέτα του brand ακόμη πιο «εικονική». Μια φρέσκια και παιχνιδιάρικη προσέγγιση, που επιτυγχάνεται χάρη στην αυτοπεποίθηση και μεγάλη αναγνωρισιμότητα του brand.
 
Με τη δημιουργικότητα και τη φρεσκάδα να είναι χαρακτηριστικά που δεν λείπουν ποτέ από το brand, η Heineken® παρουσιάζει μια πληθώρα αφηγημάτων που χαρακτηρίζουν την πλούσια ιστορία της και αναδεικνύουν τη διαχρονικότητά της με ανανεωμένο και καινοτόμο τρόπο. Από το 1873 που έκανε την εμφάνισή της, έχει εξελιχθεί από μια αποκλειστική μπύρα για τους κατοίκους της Ολλανδίας, σε μια premium lager που σερβίρεται καθημερινά σε εκατομμύρια ανθρώπους ανά τον κόσμο.
3 ΝΕΑ
6 ΝΕΑ
 
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας