Απογοητευμένοι οι Οργανωμένοι Γονείς από τα αποτελέσματα των Εξετάσεων-«Είναι τραγικά»

Απογοητευτικά έως τραγικά αποκάλεσε τα αποτελέσματα των Παγκυπρίων Εξετάσεων, η Παγκύπρια Συνομοσπονδία Γονέων Δημοσίων Σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης.
 
Σε ανακοίνωσή της, η Συνομοσπονδία Γονέων σημείωσε πως η ανάγκη για ριζική αλλαγή στο εκπαιδευτικό ίδρυμα είναι επιτακτική και ο στρουθοκαμηλισμός όλων πρέπει να σταματήσει.
 
«Πρέπει να παραδεχτούμε και να αποδεχτούμε ότι έχουμε σοβαρότατο πρόβλημα και ότι ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΧΘΕΣ. […] Το σοβαρότερο είναι ότι τα παιδιά μας δεν ξέρουν να διαβάζουν. Δεν τους μάθαμε τον τρόπο, δεν καλλιεργήσαμε την κριτική σκέψη», αναφέρεται, μεταξύ άλλων στην ανακοίνωση.
 
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ: Κάτω από τη βάση και πάλι ο μέσος όρος των Νέων Ελληνικών-Απογοητευμένοι οι γονείς

Αυτούσια η ανακοίνωση των Οργανωμένων Γονέων:
«Ψες το εκπαιδευτικό σύστημα της Κύπρου δέχθηκε ακόμα ένα χτύπημα. Για μια ακόμη χρονιά τα αποτελέσματα των Παγκυπρίων Εξετάσεων είναι απογοητευτικά έως τραγικά.
 
Οι Παγκύπριες Εξετάσεις είναι ένας θεσμός ο οποίος εκτιμάται και αποτιμάται ως ένα αδιάβλητο εργαλείο του οποίου τα αποτελέσματα δεν αμφισβητούνται. Και αυτό επιδεινώνει το αίσθημα απογοήτευσης. Οι Παγκύπριες είναι το τέλος μιας πορείας 12 χρόνων στο δημόσιο σχολείο και αποκαλύπτουν τη γύμνια μας. Την γύμνια όλων μας: εκπαιδευτικού συστήματος, γονιών, εκπαιδευτικών και μαθητών.
 
Επιτακτική η ανάγκη ριζικών αλλαγών στο εκπαιδευτικό σύστημα. Ο στρουθοκαμηλισμός όλων μας πρέπει επιτέλους να σταματήσει. Πρέπει να παραδεχτούμε και να αποδεχτούμε ότι έχουμε σοβαρότατο πρόβλημα και ότι ΠΡΕΠΕΙ ΤΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΝΑ ΑΛΛΑΞΟΥΝ ΧΘΕΣ. Κάποτε το απολυτήριο αυτού του κράτους είχε βαρύτητα τόσο για την εργοδότηση του απόφοιτου του Δημοσίου Σχολείου, όσο και στην εισδοχή του σε ξένα πανεπιστήμια. Σήμερα δυστυχώς είναι ένα μη αντιπροσωπευτικό χαρτί που αμφισβητείται από πολλούς.
 
Σίγουρα μέσα στους τελειόφοιτους υπάρχουν και παιδιά που δεν τους ενδιαφέρουν τα μαθήματα και οι Παγκύπριες εξετάσεις και αυτό επηρεάζει το αποτέλεσμα. Αυτό όμως είναι μία άλλη τραγική πτυχή: τι εναλλακτικές επιλογές δώσαμε σ’ αυτά τα παιδιά που δεν τους ενδιαφέρουν τα μαθήματα;
 
Το σοβαρότερο όμως είναι ότι τα παιδιά μας δεν ξέρουν να διαβάζουν. Δεν τους μάθαμε τον τρόπο, δεν καλλιεργήσαμε την κριτική σκέψη. Αυτό που τους προσφέρουμε είναι η προσωρινή γνώση και την ανικανότητα να σκεφτούν μόνοι τους και να βρουν λύσεις. Και η ειρωνεία: ξοδεύουμε εκατομμύρια στα φροντιστήρια και καμία αλλαγή στα αποτελέσματα. Γιατί και τα φροντιστήρια ακολουθούν ένα στείρο και μη παραγωγικό σύστημα.
 
Επιτακτική ανάγκη, η νέα σχολική χρονιά να μας βρει με ένα σωστό σχέδιο αξιολόγησης του μαθητή, το οποίο να μπορεί να εφαρμοστεί άμεσα και με το οποίο ο  βαθμός που θα λαμβάνει ο/η μαθητής/τρια να είναι ο βαθμός που ανταποκρίνεται στις πραγματικές ικανότητες του/της. Ένα σχέδιο που θα δίνει το δικαίωμα στο παιδί να αξιολογείται και με άλλες μορφές και όχι ο βαθμός του να εξαρτάται σχεδόν απόλυτα από τον βαθμό του διαγωνίσματος. Που θα ανταμείβει το παιδί που εργάζεται σκληρά στις εργασίες του, που συμμετέχει στην τάξη, που μπορεί να παγώνει στο διαγώνισμα, αλλά κάνει εξαιρετικές ερευνητικές εργασίες. Ένα σχέδιο που θα βοηθήσει τα παιδιά να αποκτήσουν κριτική σκέψη, ικανότητες και δεξιότητες που θα τα βοηθήσουν να μπορέσουν να ανταποκριθούν θετικά σε οποιαδήποτε πρόκληση. Παράλληλα, πρέπει άμεσα να προχωρήσει το σχέδιο Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού καθώς και οι επιμόρφωση τους στις άλλες μορφές αξιολόγησης και να γίνουν οι αναγκαίες νομοθετικές ρυθμίσεις για τις προαγωγές/τοποθετήσεις/μεταθέσεις των διευθυντών/τριών. Τα παιδιά μας δικαιούνται να εκπαιδεύονται από τους καλύτερους. Παράλληλα, χρειάζονται ριζικές αλλαγές στις δομές των σχολικών μονάδων ούτως ώστε να λειτουργούν καλύτερα.
 
Από την άλλη, εμείς οι γονείς πρέπει να καταλάβουμε και να αποδεχτούμε ότι τα παιδιά μας θα έχουν τον βαθμό που τους αξίζει και όχι αυτόν που εμείς θεωρούμε ότι πρέπει να έχουν. Μόνο αν εμείς καταλάβουμε αυτή τη βασική αλήθεια της ισότητας, θα προστατεύσουμε τα παιδιά μας από μελλοντικές αποτυχίες και θα τα ενδυναμώσουμε στον αγώνα της ζωής. Αγαπώ το παιδί μου, σημαίνει του διασφαλίζω την ικανότητα να πορευτεί στη όποιαν ζωή επιλέξει αυτό και όχι τη ζωή που επιλέγω εγώ γι’ αυτό. Διασφαλίζω ότι το παιδί μου στο σχολείο θα είναι ευτυχισμένο, θα έχει γερές βάσεις και θα κτίσει το μέλλον του σε γερά θεμέλια ενώ, παράλληλα, θα χαίρεται τα όμορφα χρόνια της παιδικής και εφηβικής ηλικίας.
 
Επιβάλλεται να γίνουν δραστικές αλλά ουσιαστικές αλλαγές από αυτό τον Σεπτέμβρη. Για να δώσουμε στα παιδιά ένα εκπαιδευτικό σύστημα το οποίο να τους δίνει τις γνώσεις που το καθένα από αυτά χρειάζεται, αλλά και που μπορεί να αφομοιώσει. Θα πρέπει όλοι οι φορείς της εκπαίδευσης να λάβουμε εκείνες τις αποφάσεις που θα ωθήσουν την Παιδεία μπροστά χωρίς άλλους πειραματισμούς. Ας γίνουμε επιτέλους εμείς το ιδανικό μοντέλο εκπαίδευσης στο οποίο θα αναφέρονται οι άλλες χώρες και όχι το αντίθετο. Ας κτίσουμε ένα απολυτήριο δικαιότερο και ισότιμο για όλα τα παιδιά. Ένα απολυτήριο ισχυρό και σεβαστό από όλους: πανεπιστήμια και εργοδότες».

Δειτε Επισης

Επανέρχεται με επιστολή προς Υφ. Πρόνοιας για το Πασχαλινό Επίδομα η ΕΚΥΣΥ
Βαφεάδης: Δεν έχει ληφθεί η εγγυητική για Λιμάνι και Μαρίνα Λάρνακας
Αισιοδοξία Κουμή για αντίστοιχες επιδόσεις στις τουριστικές αφίξεις με το 2023 παρά τις προκλήσεις
Ζητά από υποψήφιους δέσμευση για προώθηση των αιτημάτων της ΟΠΑΚ
Τροποποίηση κανονισμού ΕΕ για προστασία καταναλωτών, ζητά ο ΓΔ του Υπ. Ενέργειας
Μισοάδειο βλέπουν το ποτήρι μονογονιοί, πολύτεκνοι και συνταξιούχοι-Θέτουν σειρά αιτημάτων στο τραπέζι
Μιχαηλίδου: Έμφαση στην προστασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των παιδιών
Στο 11,7% η διαφορά ακριβότερου από φθηνότερο καλάθι προϊόντων-Αυξήσεις σε λαχανικά, αλλαντικά και όσπρια
Η εκπαίδευση Νοσηλευτών επίκεντρο επιστολής προς υπ. Υγείας από αρμόδιους Συνδέσμους
Η θέση ΥΠΑΝ για τις καταγγελίες για σχολεία-«Μεμονωμένα περιστατικά, κοινωνικό φαινόμενο η βία»