Τρίτη 12 Νοε, 2019 | Επικοινωνία
trans gif

Δεν κάνει πίσω ο υπ. Παιδείας-Τα τετράμηνα θα εφαρμοστούν από τον Σεπτέμβριο

  12/06/2019 14:23
Δεν κάνει πίσω ο υπ. Παιδείας-Τα τετράμηνα θα εφαρμοστούν από τον Σεπτέμβριο

Δεν κάνει πίσω ο υπ. Παιδείας-Τα τετράμηνα θα εφαρμοστούν από τον Σεπτέμβριο

  12/06/2019 14:23
Το Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού είναι πανέτοιμο να εφαρμόσει από την προσεχή σχολική χρονιά, στην Α΄ και Β΄ Λυκείου, στα πλαίσια της κείμενης νομοθεσίας, τα τετράμηνα και είναι ανοικτό σε εισηγήσεις στην πορεία για βελτιωτικές κινήσεις, υπογράμμισε ο πολιτικός προϊστάμενος του Υπουργείου, Κώστας Χαμπιαούρης, ενημερώνοντας σήμερα την Επιτροπή Παιδείας της Βουλής.
 
Την ίδια ώρα, το ΑΚΕΛ δηλώνει ότι καταθέτει την Παρασκευή στη Βουλή πρόταση νόμου για κατάργηση των εξετάσεων των τετραμήνων.
 
Ο Υπουργός Παιδείας και Πολιτισμού και οι συνεργάτες του ενημέρωσαν σήμερα την Επιτροπή Παιδείας της Βουλής για την πορεία εφαρμογής των εξετάσεων των τετραμήνων στα δημόσια σχολεία μέσης εκπαίδευσης.
 
Σε δηλώσεις του μετά το τέλος της συνεδρίας της Επιτροπής, ο κ. Χαμπιαούρης είπε ότι το Υπουργείο Παιδείας παρουσίασε ενώπιον της Επιτροπής Παιδείας της Βουλής μια σειρά δράσεων που έχει ήδη υλοποιήσει και μια σειρά άλλων δράσεων που θα ακολουθήσουν για να στηρίξουν την εφαρμογή του θεσμού των τετραμήνων.
 
«Έγινε ένας πολύ όμορφος, εποικοδομητικός διάλογος. Ακούστηκαν απόψεις, αλλά θεωρώ ότι μέσα από αυτά που έχουμε παρουσιάσει, που είναι αποτέλεσμα διαλόγου και συγκλίσεων με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς στα πλαίσια της κείμενης νομοθεσίας, μπορούμε να εφαρμόσουμε χωρίς προβλήματα τα τετράμηνα, με τη νέα σχολική χρονιά. Σίγουρα θα υπάρχει Επιτροπή παρακολούθησης και αξιολόγησης και ο θεσμός θα τυγχάνει συνεχούς αξιολόγησης, θα παίρνουμε τα μηνύματα και εκεί που χρειάζεται να γίνονται βελτιωτικές κινήσεις θα γίνονται», πρόσθεσε.
 
Απαντώντας σε ερώτηση, ο κ. Χαμπιαούρης είπε ότι υπάρχει μια νομοθεσία που πρέπει να την εφαρμόσουν.  
 
Ανέφερε, παράλληλα, ότι από την πρώτη μέρα που θα μπαίνει ο εκπαιδευτικός στην τάξη μαζί με τους μαθητές, θα ενημερώνει τα παιδιά για το τι θα διδαχθούν, ποιοι είναι οι στόχοι που πρέπει να καλυφθούν και ποια είναι τα αναμενόμενα μαθησιακά τους αποτελέσματα .
 
«Θα γνωρίζουν για το Α’ τετράμηνο τι θα διδαχθούν ανά πάσα στιγμή, πώς θα εξεταστούν, με ποιους τρόπους θα εξεταστούν, με ποιους τρόπους θα τυγχάνουν στήριξης και για να μπορέσουν να είναι όλοι ευτυχισμένοι και να αποδώσουν στο καλύτερο δυνατό βαθμό, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων του το κάθε παιδί», συμπλήρωσε.
 
Ο κ. Χαμπιαούρης είπε, παράλληλα, ότι «είμαστε η χώρα που έχει από τους πιο υψηλούς προϋπολογισμούς στην εκπαίδευση και δυστυχώς έχουμε τα χαμηλότερα μαθησιακά αποτελέσματα».
 
«Αυτό πρέπει να μας προβληματίσει. Δε μπορεί να συνεχιστεί αυτή η κατάσταση. Πρέπει να γίνει το επόμενο βήμα και θεωρούμε ότι τα τετράμηνα είναι μια από τις πτυχές που θα βοηθήσουν στην βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων», σημείωσε.
 
Σε ερώτηση αν έχει τη συναίνεση των γονιών, των μαθητών, των καθηγητών , ο κ. Χαμπιαούρης είπε ότι υπάρχουν διιστάμενες απόψεις, «αλλά, αντιλαμβάνεστε, υπάρχει μια νομοθεσία που πρέπει να εφαρμοστεί».
 
«Εμείς έχουμε ετοιμάσει την πρότασή μας στα πλαίσια της υφιστάμενης νομοθεσίας, με τις μεγαλύτερες δυνατές συγκλίσεις και οφείλουμε όλοι να το σεβαστούμε. Και ναι, και οι μαθητές την υποστηρίζουν, μπορεί να υπάρχει μια ομάδα μαθητών που λέει όχι, υπάρχουν άλλοι μαθητές που λένε ναι, και οι γονείς, υπάρχει η ομάδα των Διευθυντών που το υποστηρίζει και κάποιες από τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, επίσης το υποστηρίζουν», πρόσθεσε.
 
Δηλαδή, συνέχισε ο κ. Χαμπιαούρης, δεν μπορείς να προχωρήσεις με το 100%, αλλά εδώ υπάρχει δημοκρατία, υπάρχει νομοθεσία, πιάνεις τις συγκλίσεις, τις βάζεις κάτω, προχωράς, βλέπεις που μπορείς να βελτιωθείς και υλοποιείς.
 
Σε ερώτηση αν έχει ολοκληρώσει το διάλογο με τους ενδιαφερόμενους φορείς και αν υπάρχει περίπτωση κάποιος να ζητήσει εκ νέου αναβολή της εφαρμογής των τετραμήνων, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι «εμείς θεωρούμε ότι θα τα εφαρμόσουμε» και πρόσθεσε ότι έχουν γίνει συναντήσεις με τους μαθητές, ξεκινώντας από την Πόλη Χρυσοχούς και πηγαίνοντας μέχρι και τα Κοκκινοχώρια.
 
«Προσωπικά έχω επισκεφτεί αρκετές σχολικές μονάδες και έχω ενημερώσει και ναι, πολλές φορές αυτό το οποίο επικράτησε ήταν ότι οι μαθητές ήταν ανενημέρωτοι. Δεν είχαν ξεκάθαρη εικόνα και ότι τα τετράμηνα θα λειτουργήσουν προς όφελος των ιδίων των παιδιών. Έχουμε συναντηθεί αρκετές φορές με τους γονείς, έβαλαν κάτω κάποιες επιφυλάξεις τις οποίες έχουμε λάβει υπόψιν και τις οποίες έχουμε περιλάβει στην πρόταση που παρουσιάσαμε σήμερα στην Επιτροπή Παιδείας», σημείωσε.
 
Ερωτηθείς σε ποιες τάξεις θα εφαρμοστούν τα τετράμηνα, ο κ. Χαμπιαούρης είπε ότι θα εφαρμοστεί για την Α και Β΄ Λυκείου το 2019-2020, και για την Γ’  από το 2020-2021.
 
«Τα παιδιά δεν θα έχουν πλέον 35 με 40 διαγωνίσματα το Α΄ τετράμηνο όπως συμβαίνει σήμερα. Θα περιοριστούμε μόνο σε ένα προειδοποιημένο διαγώνισμα στα μη εξεταζόμενα μαθήματα και καθόλου διαγωνίσματα στα εξεταζόμενα μαθήματα. Θα είναι όλα προειδοποιημένα. Το 60% της αξιολόγησης του μαθητή, θα είναι ο λεγόμενος προφορικός βαθμός, η συντρέχουσα αξιολόγηση που θα βασίζεται σε εννέα διαφορετικούς τρόπους, σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες της κάθε σχολικής μονάδας, της κάθε τάξης, του κάθε παιδιού. Συγκεκριμένα, θα μετρούν και η κατ΄ οίκον εργασία και η συμμετοχή των μαθητών στην τάξη και η συμμετοχή στα εργαστήρια και η κοινωνική τους προσφορά και πολλοί άλλοι παράγοντες, συμπλήρωσε.
 
Άρα, συνέχισε ο κ. Χαμπιαούρης, θα υπάρχουν μειωμένα διαγωνίσματα, λιγότερο άγχος, περισσότερος χρόνος για τα ίδια τα παιδιά, για κοινωνικές δραστηριότητες και πολλά άλλα.
 
«Όσον αφορά τώρα το 40%, που είναι η γραπτή εξέταση, το μεγάλο διαγώνισμα είναι ένα διαγώνισμα 90 λεπτών, τίποτε άλλο, και θα αξιολογούνται οι μαθητές στην μισή ύλη από αυτή που έχουν διδαχθεί το τετράμηνο. Αντιλαμβάνεστε, ότι δεν είναι εξετασιοκεντρικό όπως θέλουν κάποιοι να το παρουσιάζουν, γιατί ο στόχος μας δεν είναι το τελικό αποτέλεσμα, ο στόχος μας είναι η συνεχής στήριξη του μαθητή στην τάξη σε όλες τις φάσεις της καθημερινότητας, ούτως ώστε να μπορέσει να γίνει καλύτερος μέσα από το πλαίσιο της συντρέχουσας διαμορφωτικής αξιολόγησης», πρόσθεσε.
 
Ερωτηθείς αν θα αναβαθμιστεί η παιδεία με την εφαρμογή των τετραμήνων, η οποία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί μεταρρύθμιση Χαμπιαούρη, ο Υπουργός Παιδείας είπε ότι καταρχάς δεν είναι μεταρρύθμιση Χαμπιαούρη και πρόσθεσε ότι ο νόμος για τα τετράμηνα είχε ψηφιστεί πριν αναλάβει το Υπουργείο.
 
«Άρα, ερχόμαστε τώρα να εφαρμόσουμε μια υφιστάμενη νομοθεσία. Τόσο εγώ όσο και οι συνεργάτες μου, έχουμε δουλέψει στο πλαίσιο της κείμενης νομοθεσίας, για να μπορέσουμε να εφαρμόσουμε με το καλύτερο δυνατό τρόπο τα τετράμηνα. Το ότι θα γίνουμε καλύτεροι είναι σίγουρο τούτο, γιατί όλα αυτά τα οποία έχουμε αναφέρει στην επιτροπή, στηρίζονται στην διεθνή βιβλιογραφία, δεν είναι τυχαία. Από την άλλη μια μεταρρύθμιση, δεν είναι μόνο τα τετράμηνα, είναι πολλοί άλλοι πυλώνες που πρέπει να δει κάποιος, να μελετήσει και να προχωρήσει», συμπλήρωσε.
 
Ο κ. Χαμπιαούρης είπε ότι η παρουσία του Υπουργού και των συνεργατών του, «έδωσε το στίγμα ότι είμαστε πανέτοιμοι να εφαρμόσουμε από την προσεχή σχολική χρονιά, στα πλαίσια της κείμενης νομοθεσίας τα τετράμηνα και είμαστε ανοικτοί σε εισηγήσεις στην πορεία για βελτιωτικές κινήσεις». 
 
Ο Πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Παιδείας Κυριάκος Χατζηγιάννης, στις δικές του δηλώσεις, είπε πως η ενημέρωση και τα στοιχεία που κατατέθηκαν στη Βουλή ικανοποιούν ως προς την ετοιμότητα του Υπουργείου να εφαρμόσει τις εξετάσεις τετραμήνων.
 
Αφού ανέφερε πως οι εξετάσεις τετραμήνων αποτελούν μέρος της ευρύτερης μεταρρύθμισης στην εκπαίδευση και αυτοί που θα προκαλέσουν αχρείαστη καθυστέρηση θα φέρουν ακεραία την ευθύνη για τη μη εφαρμογή ολοκληρωμένης μεταρρύθμισης, η οποία σκοπεί στην αναβάθμιση του κυπριακού απολυτηρίου, το οποίο χρειάζονται οι μαθητές για εισδοχή στο όποιο πανεπιστήμιο του κόσμου.
 
Ο Βουλευτής του ΑΚΕΛ Άντρος Καυκαλιάς, σε δηλώσεις του είπε ότι ως ΑΚΕΛ υπογραμμίζουν την ανάγκη διαμόρφωσης ολοκληρωμένου συστήματος αξιολόγησης του μαθητή, που θα κινείται εντός των σύγχρονων παιδαγωγικών μεθόδων.
 
«Διαφωνούμε με την εφαρμογή των εξετάσεων των τετραμήνων. Ενώ η διαδικασία διαμόρφωσης εγγράφου πολιτικής για την εφαρμογή ενός ολοκληρωμένου συστήματος αξιολόγησης του μαθητή δεν έχει ολοκληρωθεί, το Υπουργείο Παιδείας προχωρεί αποσπασματικά και χωρίς ολοκληρωμένο σχεδιασμό να επιβάλει τις εξετάσεις των τετραμήνων. Σήμερα στην Επιτροπή Παιδείας δεν είχαν καλεστεί, κατ’ επέκταση δεν έχουν ακουστεί οι απόψεις των άμεσα εμπλεκομένων μερών, των μαθητών, γονιών και εκπαιδευτικών. Ως ΑΚΕΛ θα καταθέσουμε στη Βουλή πρόταση νόμου για κατάργηση των εξετάσεων τετραμήνων», συμπλήρωσε.
 
Ο Βουλευτής του ΔΗΚΟ Πανίκος Λεωνίδου, σε δηλώσεις του, ανέφερε ότι εκ πρώτης όψεως οι σχεδιασμοί του Υπουργείου Παιδείας βρίσκονται στην σωστή κατεύθυνση, όμως, διευκρίνισε τελική άποψη θα σχηματιστεί στα θεσμικά όργανα του κόμματος στα οποία θα συζητηθούν οι λεπτομέρειες.
 
«Θα προσπαθήσουμε με τους γονείς, τις εκπαιδευτικές οργανώσεις, τα οργανωμένα σύνολα και το Υπουργείο Παιδείας ώστε να συμβάλουμε θετικά για να αποφευχθεί η κατάσταση που παρουσιάστηκε πέρσι και προκάλεσε τη χαώδη κατάσταση», κατέληξε.
 
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πίσω στην αρχή της σελίδας