Σε επιφυλακή οι λειτουργοί του ΟΑΥ όλο το Σαββατοκύριακο

Επί ποδός θα βρίσκεται το προσωπικό του Οργανισμού Ασφάλισης Υγείας (ΟΑΥ) και οι τεχνικοί του λογισμικού του συστήματος το Σαββατοκύριακο, για αντιμετώπιση οποιωνδήποτε προβλημάτων προκύψουν από την εφαρμογή του ΓεΣΥ, είπε στο ΚΥΠΕ, ο Αναπληρωτής Γενικός Διευθυντής του Οργανισμού Άθως Τσινωντίδης, εκφράζοντας ετοιμότητα για την έναρξη της μεταρρύθμισης και αισιοδοξία ότι όλα θα κυλήσουν ομαλά.

Στο μεταξύ, ο ΟΑΥ έχει προχωρήσει στην δημιουργία εναλλακτικών λύσεων σε περίπτωση που δεν θα είναι διαθέσιμο το λογισμικό του σύστημα και σε μια τέτοια περίπτωση θα εφαρμοστεί επιχειρησιακό σχέδιο, για το οποίο ήδη είναι ενημερωμένοι οι πάροχοι.

«Το λογισμικό αναμένεται να μπει σε λειτουργία αύριο και θα είναι διαθέσιμο στους παρόχους για να το χρησιμοποιήσουν. Δεν αναμένουμε ιδιαίτερα προβλήματα. Θα μπορεί κάποιος να πει ότι το επίπεδο γνώσης για χρήση του συστήματος από τους παρόχους είναι διαφορετικό ανάλογα με το πόσο γνώστης της χρήσης των ηλεκτρονικών υπολογιστών είναι ένας πάροχος. Εμείς ενθαρρύνουμε τους χρήστες να μπουν στο περιβάλλον εκπαίδευσης και να χρησιμοποιήσουν το σύστημα ώστε να το κατανοήσουν, να εξοικειωθούν  και αναμένουμε ότι αυτή η εξοικείωση θα επιτευχθεί σε πολύ γρήγορο χρονικό διάστημα», ανέφερε ο κ. Τσινωντίδης.

Απλά, σημείωσε, πρέπει να υποδείξουμε υπομονή τόσο από την πλευρά των δικαιούχων όσο και από την πλευρά των παροχέων.

Οι τεχνικοί μας, η ομάδα υποστήριξης, το Τεχνικό Τμήμα τόσο του Οργανισμού αλλά ειδικότερα της ανάδοχου εταιρείας, πρόσθεσε, είναι έτοιμοι και θα είναι επί ποδός για να αντιμετωπίσουν εφόσον υπάρξουν οποιεσδήποτε δυσκολίες.

Ερωτηθείς για το αν δεν θα «αντέξει» το σύστημα, ο κ. Τσινωντίδης είπε ότι «σίγουρα έχουμε προβεί σε σχεδιασμούς, έχουμε ήδη ανακοινώσει ότι θα υπάρξει σε περίπτωση που όλο το σύστημα δεν θα είναι διαθέσιμο να εφαρμοστεί σχέδιο επιχειρησιακής συνέχειας. Έχουν σταλεί σε όλους τους παρόχους οδηγίες πώς θα το χρησιμοποιήσουν  αν κι εφόσον συμβεί αυτό. Παράλληλα έχουμε σχεδιάσει σε συνεργασία και με το Κέντρο Εξυπηρέτησης να παρέχουμε επιπλέον υποστήριξη στους χρήστες του συστήματος για να τους βοηθήσουμε ούτως ώστε οι πρώτες ημέρες να κυλήσουν ομαλά».

Ανέφερε ότι ο Οργανισμός βρίσκεται σε συνεχή επαφή με τους φαρμακοποιούς. Τα προβλήματα στο λογισμικό που αναφέρονται, εξήγησε, αφορούν τα λογισμικά των φαρμακείων, τα οποία δεν έχουν προχωρήσει έγκαιρα για να γίνουν εκείνες οι αλλαγές που χρειάζονται για να συνδεθούν με το σύστημα πληροφορικής του Οργανισμού.

Εντούτοις, διευκρίνισε, τούτο δεν εμποδίζει την εκτέλεση της συνταγής τόσο με το σύστημα πληροφορικής του Οργανισμού και στην συνέχεια του συστήματος αποθήκης του φαρμακείου, όπου στην προκειμένη περίπτωση ο φαρμακοποιός θα χρειαστεί να περάσει το φάρμακο δύο φορές, μια φορά στο σύστημα του Οργανισμού και δεύτερη φορά στο σύστημα αποθήκης που διαθέτει για να αφαιρεθεί από τα αποθέματα του.

Ερωτηθείς πόσο έτοιμος είναι ο ΟΑΥ να ανταποκριθεί στην έναρξη του ΓεΣΥ, ο κ. Τσινωντίδης απάντησε καταφατικά. «Είμαστε έτοιμοι να μπούμε σε αυτή την νέα εποχή παροχής ιατροφαρμακευτικής φροντίδας στην Κύπρο, στην εποχή του Γενικού Σχεδίου Υγείας (ΓεΣΥ) που εδώ και χρόνια αναμένει ο Κύπριος πολίτης και επιτέλους γίνεται πραγματικότητα. Θα ξεκινήσουμε και είμαστε έτοιμοι να εντοπίσουμε αν και εφόσον προκύψουν προβλήματα και με καλή θέληση και υπομονή να τα επιλύσουμε».
 
Κληθείς να σχολιάσει τα προβλήματα που αναμένονται να δημιουργηθούν είπε πως «δεν έχουμε συγκεκριμένα προβλήματα τα οποία αναμένουμε να προκύψουν αλλά σε μια τέτοια μεγάλη μεταρρύθμιση, θέματα θα προκύψουν διαδικαστικά όσον αφορά την πρόσβαση και την παροχή φροντίδας υγείας προς τους δικαιούχους είτε λόγω του ότι θα υπάρχει κάποιο επίπεδο μη σωστής ενημέρωσης κι έτσι αν και εφόσον εντοπιστούν και παρουσιαστούν θα προβούμε είτε σε ενημέρωση είτε σε διορθωτικές κινήσεις».

Το προσωπικό, σημείωσε, θα είναι επί ποδός το Σαββατοκύριακο. «Θα εργαστούμε και σε ομάδες και ως Οργανισμός θα είμαστε εδώ. Έχουμε δημιουργήσει συγκεκριμένες ομάδες, θα δεχόμαστε τηλεφωνήματα και ανάλογα με το είδος του προβλήματος θα το διαχειρίζεται η ομάδα που έχει την ευθύνη», πρόσθεσε.

Είμαστε πολύ αισιόδοξοι για την εισδοχή σε αυτή την νέα εποχή, συνέχισε ο κ. Τσινωντίδης, και είναι κάτι που περιμέναμε εδώ και πάρα πολλά χρόνια - εργαστήκαμε σκληρά για αυτό τον σκοπό. Θα ξεκινήσουμε κι εκεί όπου υπάρχουν προβλήματα θα τα μελετήσουμε για να δούμε εκείνες τις λύσεις ώστε να διευκολυνθεί και να εξυπηρετηθεί ο Κύπριος πολίτης και ασθενής.

«Δεν έχουμε λόγο να πιστεύουμε ότι τα πράγματα δεν θα κυλήσουν ομαλά. Σίγουρα κάποιες δυσκολίες μπορεί να προκύψουν όσον αφορά την πλευρά των χρηστών για την χρήση ενός νέου συστήματος», συμπλήρωσε.
 

Δειτε Επισης

Αυξήθηκαν κατά 2,5% οι λογαριασμοί της ΑΗΚ-Δύο περιπτώσεις παρανομίας με φωτοβολταϊκά
Εκστρατεία ελέγχου και ενημέρωσης για ασφάλιση φορτίου οχημάτων από Αρχή Λιμένων
Πνίγεται στη σκόνη η Κύπρος-Οι συστάσεις των αρμοδίων στο κοινό
Συννεφιασμένος ο καιρός, στους 28 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία
Το ΕΕΕ στα θύματα βίας δεν είναι βάρος για το κράτος, είναι αφαίρεση δύναμης από τους θύτες
Φωλιές ανθρωποπουλιών για καταπολέμηση τρωκτικών δίνει το Υπ. Γεωργίας
Ανάγκη βελτίωσης νομοθεσίας για Nέο Σύστημα Διορισίμων-Αναμένεται συνάντηση ΟΛΤΕΚ με ΥΠΑΝ
Απεργούν οι μηχανολόγοι και ηλεκτρολόγοι-Ζητούν αυξήσεις μισθών, ωφελήματα και Συλλογική Σύμβαση
Με περικοπές σε ενοίκια και φοιτητικά επιδόματα ο προϋπολογισμός ΤΕΠΑΚ-Αρχίζει έλεγχο το ΥΠΑΝ
Μιχαηλίδου: Χρέος να αγωνιστούμε για την απελευθέρωση και επανένωση της πατρίδας μας