Έκθεση «Γυναίκα της Κύπρου» στο Ελληνικό Κέντρο Λονδίνου από τη συλλογή Nicolas

Εγκαινιάστηκε το περασμένο Σάββατο στο Ελληνικό Κέντρο Λονδίνου η έκθεση «Γυναίκα της Κύπρου», που διαπραγματεύεται τις διάφορες περιόδους της ιστορίας του νησιού μέσω των διασημότερων γυναικείων μορφών του.

Τα εκθέματα προέρχονται από την συλλογή Nicolas, με τα περισσότερα να μην είναι γνωστά στο κοινό. Πρόκειται για αυθεντικά καλλιτεχνικά έργα διαφόρων δημιουργών που χρονολογούνται από διάφορους αιώνες και προέρχονται από διάφορες χώρες. Περιλαμβάνουν ελαιογραφίες, ακουαρέλες, χαρακτικά, λιθογραφίες, παλιές φωτογραφίες, όπως επίσης συναφή βιβλία και έγγραφα.

«Οι ιστορικές αναφορές που συνοδεύουν τα εκθέματα διδάσκουν την ιστορία της Κύπρου και συμβάλλουν στη θεμελίωση και την αγάπη των νέων μας προς τον τόπο καταγωγής τους. Πιστεύουμε ότι η παρουσία όλων και κυρίως των σχολείων είναι αναγκαία αφού θα βοηθήσει στη γενικότερη ιστορική γνώση», δήλωσε ο Άντριου Νίκολας, ιδιοκτήτης της συλλογής.

Μεταξύ των εκθεμάτων περιλαμβάνεται το άγνωστο στο κοινό μεγάλου μεγέθους πορτρέτο της βασίλισσας Αικατερίνης Κορνάρο (Varotari. A. Leone, ελαιογραφία, c.1645). Το έργο παρουσιάζεται για πρώτη φορά.

Η Αικατερίνη Κορνάρο ήταν η τελευταία από τη βασιλική οικογένεια της Κύπρου. Καταγόταν από τη μεγάλη οικογένεια των Κορνάρων με ρίζες από την ελληνική Τραπεζούντα και τη νήσο της Νάξου. 

Η οικογένεια μετοίκησε στην Ιταλία όπου απέκτησε μεγάλη δύναμη και αξιώματα, ενώ ο πατέρας της Μάρκος Κορνάρος ανήλθε στο αξίωμα του Δόγη της Βενετίας. 

Σε ηλικία 14 ετών νυμφεύτηκε τον βασιλέα της Κύπρου Ιάκωβο ll. Σε σύντομο χρονικό διάστημα, όμως, ο Ιάκωβος πέθανε, ενώ ακολούθησε και ο θάνατος του γιου της, μόνου διαδόχου του θρόνου. 

Όταν τα σχέδια των Ενετών για κατάκτηση της νήσου και οι ανορθόδοξες πολιτικές μέθοδοι και ίντριγκες έγιναν πολύ πιεστικές, η βασίλισσα Αικατερίνη εξαναγκάστηκε να παραδώσει το στέμμα του κυπριακού θρόνου στην πολιτεία της Βενετίας. 

Εκεί της απονεμήθηκε ο τίτλος της Δούκισσας του Άζολο και εγκαταστάθηκε στο παλάτι της ομώνυμης πολιτείας. 

Η έκθεση θα διαρκέσει έως τις 18 Απριλίου.

Η Αικατερίνη πήρε μαζί της την κυπριακή γυναικεία συνοδεία της και σύντομα αναδείχτηκε προστάτιδα των τεχνών. 

Πίσω στην αγαπημένη της Κύπρο η νεαρή Αικατερίνη παρέμεινε στην ιστορία και αγαπήθηκε λόγω και της απαξίωσης που υπέφερε από τους συμπατριώτες της Ενετούς.
 
Πηγή:ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Ακούει εισηγήσεις και καθορίζει τα επόμενα βήματα για την κοινωνική ένταξη μεταναστών ο ΥΠΕΣ
Το μπαλάκι στο Εφετείο για αναστολή ποινής στον 82χρονο παππού-Τα νέα δεδομένα και τα σενάρια
Ορόσημο η 10η Μαΐου για ένα ασήκωτο Γολγοθά 19 χρόνων... Ο επίλογος της αρχής του τέλους
Οι κεραυνοί κατά της αντιπολίτευσης και η ολιστική προσέγγιση στην οικονομική πολιτική
Πυροβολισμοί στα ΚΤΕΛ Κηφισού-Ένας τραυματίας
Χριστοδουλίδης: Η Κυβέρνηση θα συνεχίσει να επενδύει στην ενίσχυση του πολιτισμού
Τραγωδία στη Νότια Αφρική-Λεωφορείο με 46 άτομα έπεσε από γέφυρα, επέζησε μόνο ένα παιδί
Πράσινο φως για μαλλί άφρο και ράστα στους χώρους εργασίας ανάβει η Γαλλία
Απειλητικό μήνυμα Ισλαμικού Κράτους προς Δύση-«Να πλήξουμε τους σταυροφόρους στις ΗΠΑ, την Ευρώπη και το Ισραήλ»
Προτεραιότητα η επανέναρξη συνομιλιών για λύση Κυπριακού, λένε οι ΥΠΑΜ Ελλάδας-Κύπρου