Χ. Πέτρου: Χρήζει ίδιας ευαισθησίας όπως για τα Boeing, το βόρειο τμήμα του FIR Λευκωσίας

Ο Εκτελεστικός Διευθυντής Μεσογειακού Ιδρύματος Ασφάλειας Πτήσεων Χρίστος Πέτρου κάλεσε τους ευρωπαϊκούς θεσμούς να δείξουν την ίδια ευαισθησία για τους κινδύνους στην ασφάλεια πτήσεων στο βόρειο τμήμα του FIR Λευκωσίας όπως έκαναν με το θέμα της πτώσης των Boeing 737-8.
 
Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Ασφάλειας της Αεροπορίας (EASA) αποφάσισε να αναστείλει όλες τις πτήσεις των Boeing 737-8 και 737-9 στον ευρωπαϊκό εναέριο χώρο, αρχής γενομένης από χθες βράδυ στις 21.00 ώρα Kύπρου, στον απόηχο της αεροπορικής τραγωδίας της Κυριακής στην Αιθιοπία.

Σε δηλώσεις του στο ΚΥΠΕ, ο κ. Πέτρου είπε ότι το «πρώτο που θέλουμε να πούμε είναι να βάλουμε αυτό το δυστύχημα στο σωστό πλαίσιο και να τονίσουμε ότι την ημέρα που έγινε αυτό το δυστύχημα, πραγματοποιούνται παγκόσμια άλλες 120 χιλιάδες πτήσεις που μεταφέρουν αρκετά εκατομμύρια κόσμο με ασφάλεια. Να μην το ξεχνάμε αυτό», σημείωσε, προσθέτοντας ότι αυτό  καθιστά το αεροπλάνο το ασφαλέστερο μέσο μεταφοράς /διακίνησης και η πιθανότητα να γίνει ένα δυστύχημα είναι 1 στο 1,5 εκατομμύρια.
 
Για παράδειγμα, είπε, το 2017 που ήταν το πιο ασφαλές έτος στην ιστορία, είχαμε μόνο 16 δυστυχήματα που οδήγησαν σε 54 θύματα μόνο, δηλαδή έγιναν το 2017, συνολικά 42 εκατομμύρια πτήσεις που διακίνησαν 4,3 δισ. κόσμο και υπήρξαν  μόνο 54 θύματα. Αυτός είναι φανταστικός αριθμός.
 
 Το 2018 αυξήθηκαν λίγο αλλά δεν παύει το αεροπλάνο να είναι το πλέον ασφαλές μεταφορικό μέσω και αν θέλετε να το συγκρίνουμε με το αυτοκίνητο, το 2018 στην Ευρώπη μόνο, υπήρξαν 30 χιλιάδες θάνατοι μόνο από τροχαία δυστυχήματα ενώ με το αεροπλάνο υπήρξαν μόνο 500 νεκροί, ανέφερε ο κ. Πέτρου.
 
«Θέλουμε να το τονίσουμε αυτό. Μπορεί να συγκλονίζουν αυτά τα δυστυχήματα, μπορεί να ανησυχούν τον κόσμο, ιδιαίτερα κόσμο που έχει φοβία το αεροπλάνο, αλλά να έχει στο μυαλό του ότι γίνονται δισεκατομμύρια πτήσεις με δισεκατομμύρια επιβάτες και οι κίνδυνοι είναι πολύ μικροί, ελάχιστοι».
 
Αυτό, είπε, που θέλουμε να τονίσουμε είναι ότι μπορεί να γράφονται διάφορα σενάρια, αναφορικά με τα αίτια, «εμείς πιστεύουμε όμως, ως επαγγελματίες, ότι πρέπει να περιμένουμε το πόρισμα της Ερευνητικής Επιτροπής για να ξέρουμε τα ακριβή αίτια». Σύμφωνα με τον κ. Πέτρου, δεν μπορεί ένας μόνο παράγοντας να είναι το αίτιο. Από την πείρα μας, είπε, είναι διάφοροι παράγοντες που συσσωρεύτηκαν και οδήγησαν σε εκείνο το δυστύχημα. «Μπορεί να είναι έλλειψη εκπαίδευσης πιλότου, μπορεί να είναι όντως το λογισμικό της εταιρείας, μπορεί να είναι αναποτελεσματική η εποπτεία, μπορεί να είναι φτωχή συντήρηση, υπάρχουν διάφοροι παράγοντες τους οποίους θα μάθουμε όταν  βγει το τελικό πόρισμα».

Το τρίτο σημείο που ήθελε να θίξει, είπε ο κ. Πέτρου είναι η απόφαση του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Ασφάλειας Πτήσεων, να κλείσει για αυτού του τύπου αεροπλάνα τον εναέριο χώρο της Ευρώπης. Όλα δηλαδή τα FIR των κρατών μελών της ΕΕ για προληπτικούς λόγους. «Αλλά από την άλλη, εμείς ως Κύπριοι, θα πρέπει να σκεφτούμε ίσως ότι αφού οι μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες,  οι ευρωπαϊκοί θεσμοί, δείχνουν τόση μεγάλη ευαισθησία για θέματα ασφάλειας πτήσεων, για ένα θέμα για το οποίο καν δεν γνωρίζουν αν είναι όντως πρόβλημα του αεροπλάνου, ίσως θα μπορούσαν να δείξουν την ίδια ευαισθησία για τους κινδύνους στην ασφάλεια πτήσεων στο βόρειο τμήμα του FIR Λευκωσίας όπου εκεί έχουμε χειροπιαστά παραδείγματα των κινδύνων αυτών όπου οι ίδιοι οι θεσμοί, Eurocontrol, Διεθνής Οργανισμός Πολιτικής Αεροπορίας ICAO,  EASA , Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παραδέχονται και το περιλαμβάνουν στις εκθέσεις τους, ότι υπάρχουν σοβαροί κίνδυνοι στην ασφάλεια πτήσεων».

Όπως σημείωσε ο κ. Πέτρου, «θα μπορούσαν να επιδείξουν την ίδια ευαισθησία και να πείσουν την Τουρκία τουλάχιστον να κάνει το μίνιμουμ, που είναι η αποκατάσταση επικοινωνίας μεταξύ του Κέντρου Ελέγχου Αγκυρας – Λευκωσίας, που είναι και ο κύριος λόγος για τους κινδύνους αυτούς».

Όπως ανέφερε, έχουν πρακτικούς τρόπους να το κάνουν. «Το γεγονός όμως ότι δεν το κάνουν, θα πρέπει εμείς οι ίδιοι ως κράτος, να κινηθούμε, η χρονική στιγμή είναι τέτοια που τώρα πιστεύουμε, πρέπει να προσεγγίσουμε όλους αυτούς τους οργανισμούς και να θέσουμε υπόψη τους ότι όπως δείχνουν ευαισθησία στο θέμα του 737 8 ΜΑΧ, να δείξουν ευαισθησία στους κινδύνους ασφάλειας στο FIR Λευκωσίας στο οποίο διακινούνται, εν πάση περιπτώσει, πολλά δισεκατομμύρια Ευρωπαίοι πολίτες».

Και για να γίνει αυτό, συμπλήρωσε, «να μπορέσει το κράτος να το κάνει αποτελεσματικά, πρέπει να έχουμε μια συγκροτημένη στρατηγική, ολοκληρωμένη, που δυστυχώς ως τώρα δεν την έχουμε. Εμείς ως Μεσογειακό Ιδρυμα Ασφάλειας Πτήσεων είμαστε έτοιμοι να την κάνουμε, αμισθί, χωρίς να πληρώσει κανένας τίποτε. Εχουμε την τεχνογνωσία και την πείρα να την κάνουμε, φτάνει να ζητηθεί».
 
Πηγή:ΚΥΠΕ

Δειτε Επισης

Καρδιοχειρουργοί του Mediterranean Hospital παρακολούθησαν διάλεξη του διακεκριμένου καθηγητή Claus Preusse,
Καταχωρείται τελικά τη Δευτέρα η αίτηση για παύση Οδυσσέα-Θέλει να δικαστεί η ουσία η πλευρά του Ελεγκτή
Δύσκολη εξίσωση η απόδειξη ανάρμοστης συμπεριφοράς-«Δεν ορίζεται από το Σύνταγμα, πολύ ψηλός ο πήχης»
Ανακοίνωσε την αποχώρηση του από την ΕΔΕΚ, κατακεραυνώνει Σιζόπουλο ο Βαρνάβα-«Μετέτρεψαν το κόμμα σε μικρομάγαζό τους»
H ανακοίνωση του Τμήματος Επιθεώρησης Εργασίας για τις ψηλές συγκεντρώσεις σκόνης
Στους 30 βαθμούς η θερμοκρασία-Παραμένει η σκόνη στην ατμόσφαιρα
Αναμένουν να δουν στην πράξη την εργοδότηση αλλοδαπών οι επιχειρήσεις-«Μύθος» για φθηνή λύση
Τι προνοεί το Σύνταγμα για παύση κρατικού αξιωματούχου και η απόφαση Τρύφωνος που θα βρεθεί στο επίκεντρο
Μια προεκλογική εκστρατεία που δεν είναι σαν τις άλλες μπαίνει στην τελική ευθεία
Ένα βήμα πριν το «record» στα σχολεία υψηλού κινδύνου-Σε επαγρύπνηση οι φρουροί για τις λαμπρατζιές