Και απάντηση στην παραπαιδεία οι εξετάσεις τετραμήνων

Εμπεδωτικό σύστημα, το οποίο θα μειώσει την παραπαιδεία και θα δημιουργήσει μαθητές με κρητική σκέψη, είναι ο βασικός στόχος και σκοπός της εισαγωγής των εξετάσεων τετραμήνων στα σχολεία από το Υπουργείο Παιδείας.
 
Με τον θεσμό των τετράμηνων εξετάσεων, το Υπουργείο Παιδείας προσδοκά σε μείωση της οικονομικής αφαίμαξης των κατώτερων κοινωνικών στρωμάτων, ως απόρροια της υφιστάμενης ανάγκης των μαθητών για φροντιστήρια.
 
Όπως εξηγούν πηγές στον REPORTER, oι προωθούμενες αλλαγές στοχεύουν να οργανώσουν ορθά τον διδακτικό χρόνο και να μειώσουν το στρες και την πίεση των μαθητών λόγω του φόρτου της διδακτέας ύλης και των γραπτών εξετάσεων, οι οποίες θα μειωθούν. 

Και αυτό, αφού με το υπάρχον σύστημα, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με την τεράστια ύλη που θα πρέπει να διδαχθεί, αλλά και τα σαράντα και πλέον διαγωνίσματα, που κατά μέσο όρο πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της χρονιάς και με την ύλη να συσσωρεύεται στην τελική εξέταση.

Οι εξετάσεις τετραμήνων στοχεύουν ακριβώς να μειώσουν τον όγκο της ύλης, η οποία θα χωρίζεται στα δύο τετράμηνα, ενώ θα εξετάζεται στο ήμισυ(σ.σ. δηλαδή στο τετράμηνο), ώστε να μπορεί ο μαθητής να έχει τον χρόνο να εμπεδώσει και να κατανοήσει το μάθημα.

Επιπρόσθετα, οι εξετάσεις τετράμηνων θα βοηθήσουν τον εκπαιδευτικό να έχει αντικειμενική άποψη για τις γνώσεις και τις δεξιότητες του μαθητή, μέσω και της προφορικής αξιολόγησης του, και όχι μέσω ενός και μόνο διαγωνίσματος, όπως δηλαδή γίνεται μέχρι σήμερα.

Κυρίως όμως ο σχεδιασμός, μέσα από τη συνεχιζόμενη επαφή του μαθητή με το μάθημα, είτε μέσω εργασίας είτε μέσω άλλων προφορικών μορφών αξιολόγησης, στοχεύει στην καθολική μείωση της παραπαιδείας, με τρόπο που οι μαθητές να μην εξαρτώνται από επιπλέον μαθήματα και να φεύγουν από το σχολείο χωρίς απορίες, τις οποίες ο γονέας σήμερα καλείται να πληρώσει σε φροντιστήρια.

Ολόκληρο το σχέδιο στρατηγικής του
Υπουργείου Παιδείας για τα τετράμηνα
Από την επόμενη χρονιά οι εξετάσεις θα εφαρμοστούν στην Α΄και Β΄τάξη του Λυκείου (σ.σ. 2019-2020), ενώ την αμέσως επόμενη χρονιά (σ.σ.2020-2021) θα εφαρμοστεί και στη Γ΄Λυκείου.

Σύμφωνα με το σχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, οι εξετάσεις θα χωρίζονται σε δύο τετράμηνα και αυτές θα αφορούν μόνο τα τέσσερα κύρια μαθήματα, ενώ ο τελικός βαθμός θα συνυπολογίζεται από το 40% του βαθμού εξέτασης και από το 60% στην προφορική αξιολόγηση του μαθητή από τον καθηγητή.

Οι γραπτές εξετάσεις στα κύρια μαθήματα θα αποτελούν το 50% της διδακτέας ύλης του τετράμηνου και θα έχουν διάρκεια 90 λεπτών.

Η προφορική αξιολόγηση του μαθητή, θα εφαρμόζεται μέσω των εννέα μορφών οι οποίες έχουν εισαχθεί από την έκθεση του νέου Ενιαίου Συστήματος Αξιολόγησης του μαθητή. Από τις εννέα μορφές, ο υπεύθυνος διευθυντής θα επιλέγει για κάθε μάθημα τρεις από αυτές, οι οποίες θα είναι κοινές για όλους.

Οι εννέα μορφές προφορικής αξιολόγησης που προτείνονται είναι οι εξής:

(α)Κατ΄ οίκον εργασία: Σκοπός της, η εμπέδωση των εμφάσεων του μαθήματος της ημέρας και την ενασχόληση μαθητών/μαθητριών με θέματα στα οποία παρουσιάζουν διαγνωσμένες αδυναμίες/προαπαιτούμενη γνώση για περεταίρω μάθηση.

(β)Γραπτές βαθμολογητέες ασκήσεις στη τάξη βάσει των Δεικτών Επάρκειας/Επιτυχίας: Οι ασκήσεις/δραστηριότητες θα είναι σύντομες, ως προς το χρόνο και το περιεχόμενο ύλης, προειδοποιημένες και περιορισμένες στον αριθμό.

(γ)Πρότζεκτ-Ατομική ή Συνεργατική Εργασία: Οι εργασίες δεν θα πρέπει να είναι ένα-δυο ανά τετράμηνο και αποτέλεσμα πρότζεκτ είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων.

(δ)Συμμετοχή μαθητή στις καθημερινές εργασίες του μαθήματος: Σ' αυτή την περίπτωση οι εκπαιδευτικοί θα αξιολογούν ενεργή συμμετοχή του μαθητή, το ενδιαφέρον και την προσφορά του σε καθημερινή βάση μέσα στην τάξη, όπως τις δεξιότητες παρουσίασης των εργασιών τους, τη συνεργατικότητα και τη συμβουλή του στο εποικοδομητικό κλίμα εργασίας στην τάξη.

(ε)Παιχνίδι ερωτήσεων και απαντήσεων (quiz): Θα δίνονται διάφορες ερωτήσεις στις βασικές εμφάσεις του μαθήματος που οδηγούν στα προσδοκώμενα αποτελέσματα. Ο σκοπός των ερωτήσεων είναι να βοηθήσουν εκπαιδευτικούς και μαθητές να αξιολογούν την μάθηση που έχει επιτευχθεί, ούτως ώστε να μπορούν να ανατροφοδοτηθούν.

(στ)Δραστηριότητες αυτοαξιολόγησης και ατεροαξιολόγησης: Οι δραστηριότητες θα βοηθούν τους μαθητές να κατανοήσουν τα κριτήρια αξιολόγησης και που βρίσκεται το λάθος ή η έλλειψη αλλά και η ορθή διαδικασία προσέγγισης των διαφόρων ασκήσεων/δραστηριοτήτων.

(ζ)Δραστηριότητες εκτός αίθουσας: Δίνεται έμφαση στις ιδιαίτερες επιδόσεις και δραστηριοποίηση μαθητών σε σχολικές δραστηριότητες, σε ενδοσχολικούς ή ακόμη και σε εξωσχολικούς διαγωνισμούς και εκδηλώσεις. Σκοπός, η ανάπτυξη δεξιοτήτων αναζήτησης, αξιολόγηση και χρήση πληροφοριών, η αποτίμηση της δημιουργικής ενασχόλησης των μαθητών με συμμετοχή σε θέατρο, τέχνη, αθλητικές και μουσικές εκδηλώσεις και άλλα τα οποία είναι σημαντικά στην ανάπτυξη των μαθητών και στη δημιουργία κινήτρων.

(η)Η συμπεριφορά του μαθητή και η επίδοση του μαθητή στα εργαστηριακά μαθήματα και στις ειδικές αίθουσες μέσα από καθορισμό συγκεκριμένων κριτηρίων αξιολόγησης.

(θ)Η Παραγωγή Γραπτού Λόγου (Έκθεση) στα φιλολογικά μαθήματα. Υποχρεωτικά, η Έκθεση, με βάση το σχετικό Κανονισμό στη Μέση Εκπαίδευση, συμπεριλαμβάνεται στις μορφές προφορικής εξέτασης στο μάθημα Νέων Ελληνικών.

Όσον αφορά, τα μη εξεταζόμενα μαθήματα, σε αυτά θα γίνονται επίσης προειδοποιημένα διαγωνίσματα, ωστόσο, θα δίνεται σε όσους επιθυμούν «δεύτερη ευκαιρία» για καλύτερο βαθμό, εάν δεν έχουν ικανοποιηθεί. Η «δεύτερη ευκαιρία» θα πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια της περιόδου εξέτασης των κύριων μαθημάτων.

Η τελική βαθμολογία για κάθε μάθημα θα αποτελείται από τον μέσο όρο βαθμολογίας των δύο τετράμηνων εξετάσεων που θα πραγματοποιούνται κατά τη διάρκεια της χρονιάς.

Δειτε Επισης

Εγκρίθηκε από τη Βουλή σχέδιο ψηφίσματος για δικαίωμα στο καθαρό περιβάλλον
Πράσινο Βουλής για νέες κατηγορίες δανείων από τον Κεντρικό Φορέα Ισότιμης Κατανομής Βαρών
Εγκρίθηκαν τροποποιητικοί νόμοι για ρυθμίσεις στην καταβολή διαφόρων επιδομάτων
Ψηφίστηκε πρόταση νόμου για δημοσίευση έκθεσης ελέγχων αγοράς από Υπ. Ενέργειας
Πέρασαν από την Ολομέλεια οι νέοι κανονισμοί των Δημοτικών-Ικανοποίηση ΥΠΑΝ, όσα αλλάζουν
Πράσινο Βουλής για χρονική παράταση χρηματοδότησης ελλειμμάτων ΟΚΥπΥ
Θλίψη Υφ. Πολιτισμού για τον θάνατο του Πέτρου Στυλιανού
Θετική η Επ. Υγείας για επέκταση κρατικής χορηγίας ΟΚΥπΥ
Υπεψηφίστηκε ομόφωνα ο προϋπολογισμός του ΤΕΠΑΚ-Δυσφορία Βουλής για καθυστέρηση
Δέσμευση Βουλής για εξεύρεση βιώσιμων πολιτικών για καλύτερες συνθήκες εργασίας