Συμφωνούν ότι διαφωνούν για τις εξετάσεις τετραμήνων Υπουργείο Παιδείας και ΟΕΛΜΕΚ

Στην σκιά των αντιδράσεων για τον θεσμό των εξετάσεων τετραμήνων, ολοκληρώθηκε η μακράν διαδικασία ενημέρωσης όλων των εμπλεκόμενων φορέων της εκπαίδευσης, σχετικά με τον τρόπο εφαρμογής του θεσμού από το Διευθυντή Μέσης Εκπαίδευσης, Κυπριανό Λούη.

Ο κ. Κυπριανός Λούη, από νωρίς σήμερα κατέθεσε ενώπιον των Διευθυντών, των οργανωμένων γονέων, των εκπαιδευτικών οργανώσεων(σ.σ.ΟΕΛΜΕΚ και ΟΛΤΕΚ), τους μαθητές και τους εκπροσώπους της Παιδοβουλής, το σχέδιο αξιολόγησης των εξετάσεων τετραμήνων, το οποίο θα εφαρμοστεί για την Α΄ και Β΄ Λυκείου και Τεχνικών Σχολών, τη σχολική χρονιά 2019-2020 και στη Γ΄ Λυκείου για το 2020-2021.

Μετά το τέλος της τελευταίας συνάντησης του με τους μαθητές, σε δηλώσεις του, ο Διευθυντής Μέσης Εκπαίδευσης, εξέφρασε τις θερμές του ευχαριστίες προς όλους τους εμπλεκόμενους φορείς για τη βοήθεια που παρέχουν στη μεταρρύθμιση.

«Πρόκειται», σημείωσε ο κ. Λούη, «για ένα σύστημα το οποίο στοχεύει στην έγκαιρη διαπίστωση των αδυναμιών των μαθητών και στον προγραμματισμό αποτελεσματικών παρεμβάσεων για βελτίωση της επίδοσής τους. Η νέα αυτή γνώση θα κατανέμεται με τρόπο ώστε να υπάρχει επαρκής χρόνος για εμπέδωση από τους μαθητές και τις μαθήτριες μας».

«Αυτό που εφαρμόζεται με την εισαγωγή της αξιολόγησης τετραμήνων, είναι ότι μειώνουμε το μεγάλο αριθμό διαγωνισμάτων ανά γνωστικό αντικείμενο κατά τη διάρκεια κάθε τετραμήνου, καθώς και το μεγάλο όγκο της ύλης από τις υφιστάμενες γραπτές εξετάσεις στο τέλος του χρόνου», σημείωσε.

«Ουσιαστικά», συνέχισε ο Διευθυντής Μέσης «εισάγουμε ένα σύστημα αξιολόγησης όπου η ετήσια εξεταστέα ύλη θα μοιράζεται στις εξετάσεις δύο τετραμήνων, συγκεκριμένα, στο τέλος του πρώτου τετραμήνου οι μαθητές θα παρακάθονται σε εξέταση που θα έχει τη μορφή κοινού, σε κάθε σχολική μονάδα, διαγωνίσματος και θα αφορά σε μέρος της διαδεχθείσας ύλης του τετραμήνου».

Εξηγώντας επιγραμματικά τον τρόπο λειτουργίας των εξετάσεων ο κ. Κυπριανός Λούης σημείωσε πως οι μαθητές στο τέλος του σχολικού έτους θα εξετάζουν μόνο σε μέρος της ύλης  του δεύτερου  τετραμήνου.

«Μ΄αυτό τον τρόπο θα δίνεται η δυνατότητα και στους μαθητές που ενδεχομένως να παρουσιάσουν κάποιες μαθησιακές δυσκολίες για ποιο εύκολη εμπέδωση και καλύτερη μάθηση αφού θα έχουν να διαχειριστούν λιγότερη ύλη».

Η εξέταση αυτή σύμφωνα με τον κ. Λούη θα αφορά στο 40% της αξιολόγησης του μαθητή για το τετράμηνο, ενώ το υπόλοιπο 60% της αξιολόγησης θα απορρέει από την προφορική επίδοση του μαθητή.

«Η προφορική εξέταση θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ατομικές εργασίες ή και συνεργατικές. Δραστηριότητες αυτοαξιολόγησης και ετεροαξιολόγσης, δραστηριότητες εκτός αίθουσας διδασκαλίας , ατομικές δημιουργικές εργασίες και γενικότερα η όλη συμπεριφορά του μαθητή στα εργαστηριακά μαθήματα ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες κάθε γνωστικού αντικειμένου», ανέφερε στις δηλώσεις του ο κ. Κυπριανός Λούης.

Τόνισε δε πως η αξιολόγηση, δεν είναι αυτοσκοπός αλλά «μέσω ανάπτυξης που επιτυγχάνεται με τη διάγνωση των αδυναμιών και στοχευόμενες παρεμβάσεις για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας και της μάθησης.

Είμαστε δίπλα στους εκπαιδευτικούς μας, με τους οποίους προχωρήσαμε ήδη σε επιμορφώσεις ώστε να μπορέσουν να εφαρμόσουν το νέο σύστημα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Τις οποίες θα επεκτείνουμε εάν υπάρχει οποιαδήποτε ανάγκη».

Διαφωνεί η ΟΕΛΜΕΚ
Σε ερώτηση εάν υπήρξαν αντιδράσεις από πλευρά εκπαιδευτικών κατά τη συνάντηση του με την ΟΛΜΕΚ, ο κ. Κυπριανός Λούης είπε πως, « Η ΟΕΛΜΕΚ, είπε πως στην ουσία διαφωνεί με τις εξετάσεις των τετραμήνων και η δεύτερη παρατήρηση της ήταν πως χρειάζεται συμφωνώντας με τις μορφές αξιολόγησης να βρεθεί η κατάλληλη δοσολογία για να μη υπάρχει υπερβολή από μέρους των εκπαιδευτικών ως προς την εφαρμογή τους.Είναι χρήσιμες οι παρατηρήσεις. Ιδιαίτερα η δεύτερη, την οποία θα δούμε στην συνέχεια για το πώς θα την αξιοποιήσουμε», είπε ο κ. Λούη.
 
 
«Η ΟΕΛΜΕΚ, αυτή τη στιγμή», συνέχισε, «έχει τοποθετηθεί με τη συγκεκριμένη θέση και θα καταθέσει τις θέσεις το ευρύτερο σχέδιο αξιολόγησης το οποίο περιλαμβάνει πολλές διαστάσεις,του οποίου μέρος είναι τα τετράμηνα.
 
Εμείς είμαστε σε θέση να πάμε σε εφαρμογή του θεσμού και θέλουμε να εφαρμόσουμε τα τετράμηνα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, με την καλύτερη δυνατή συνεννόηση και την καλύτερη εμπλοκή όλων των ενδιαφερομένων μελών», σημείωσε τέλος ο Διευθυντής Μέσης Εκπαίδευσης.

Δειτε Επισης

Εγκρίθηκε από τη Βουλή σχέδιο ψηφίσματος για δικαίωμα στο καθαρό περιβάλλον
Πράσινο Βουλής για νέες κατηγορίες δανείων από τον Κεντρικό Φορέα Ισότιμης Κατανομής Βαρών
Εγκρίθηκαν τροποποιητικοί νόμοι για ρυθμίσεις στην καταβολή διαφόρων επιδομάτων
Ψηφίστηκε πρόταση νόμου για δημοσίευση έκθεσης ελέγχων αγοράς από Υπ. Ενέργειας
Πέρασαν από την Ολομέλεια οι νέοι κανονισμοί των Δημοτικών-Ικανοποίηση ΥΠΑΝ, όσα αλλάζουν
Πράσινο Βουλής για χρονική παράταση χρηματοδότησης ελλειμμάτων ΟΚΥπΥ
Θλίψη Υφ. Πολιτισμού για τον θάνατο του Πέτρου Στυλιανού
Θετική η Επ. Υγείας για επέκταση κρατικής χορηγίας ΟΚΥπΥ
Υπεψηφίστηκε ομόφωνα ο προϋπολογισμός του ΤΕΠΑΚ-Δυσφορία Βουλής για καθυστέρηση
Δέσμευση Βουλής για εξεύρεση βιώσιμων πολιτικών για καλύτερες συνθήκες εργασίας