Ραγδαία πτώση των τιμών των καυσίμων μετά από δώδεκα χρόνια

Όσοι για σκοπούς εξοικονόμησης χρημάτων έπαιρναν το αυτοκίνητό τους και μετέβαιναν στα κατεχόμενα για να το εφοδιάσουν με καύσιμα, επικαλούμενοι τις εκεί φθηνότερες τιμές, μάλλον θα πρέπει να σκεφτούν ξανά αν θα το επαναλάβουν, αφού πλέον τα πράγματα όσον αφορά τους συσχετισμούς τιμών μεταξύ κατεχομένων και ελεύθερων περιοχών έχουν αλλάξει άρδην.
 
Με τη μείωση της φορολογίας επί των καυσίμων από τη μια, και της πτώσης των τιμών διεθνώς απ’ την άλλη, οι τιμές έχουν φθάσει σχεδόν στα ίδια επίπεδα. Ή πιο σωστά, η ψαλίδα διαφοράς ελεύθερων περιοχών και κατεχομένων, έχει κλείσει στα 10-12 σεντ το λίτρο.
 
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρέθεσε στον REPORTER, ο πρόεδρος του Παγκυπρίου Συνδέσμου Πρατηριούχων Στέφανος Στεφάνου, η τιμή της βενζίνης αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο χαμηλότερο επίπεδο της δωδεκαετίας. Οι τιμές δηλαδή, βρίσκονται στα επίπεδα που ήταν το 2006, με τη μέση τιμή τους να είναι στο ένα ευρώ και οκτώ σεντ το λίτρο.
 
Και η τιμή του πετρελαίου όμως, έχει πέσει στα χαμηλότερα επίπεδα τριετίας. Η μέση τιμή αυτή τη στιγμή είναι στο ένα ευρώ και 17 σεντ.
 
Σ’ ότι αφορά στους οδηγούς που μεταβαίνουν στα κατεχόμενα για εφοδιασμό καυσίμων, ο κ. Στεφάνου υπέδειξε πως δεν αξίζει πλέον τον κόπο, κατά την έκφρασή του, με δεδομένη τη διαφορά των 10-12 σεντ, εφόσον στις ελεύθερες περιοχές η μέση τιμή κυμαίνεται στο 1.08 ευρώ και στα κατεχόμενα στα 0.96 σεντ το λίτρο.
 
Σύμφωνα με τον κ. Στεφάνου, αν προσμετρήσει κάποιος και την απόσταση που πρέπει να διανυθεί για τη μετάβαση στα κατεχόμενα, στο τέλος αποδεικνύεται πέραν πάσης αμφιβολίας ότι αυτό καθίσταται ασύμφορο.
 
Ο πρόεδρος του Παγκυπρίου Συνδέσμου Πρατηριούχων, ανέδειξε μάλιστα και τους δύο βασικούς λόγους, για τους οποίους είναι ζημιογόνο για μια εταιρεία να συνεχίζει να εφοδιάζει τα οχήματά της με καύσιμα από τα κατεχόμενα.
 
«Αν μια εταιρεία ξοδεύει τρεις χιλιάδες τον μήνα για καύσιμα από τα κατεχόμενα, σημαίνει ότι δεν μπορεί να πάρει πίσω τα 580 ευρώ περίπου ΦΠΑ που δικαιούται και έτσι το ποσό αυτό είναι μη διεκδικήσιμο».
 
Επίσης, σύμφωνα με τον Στέφανο Στεφάνου, «το πόσο των τριών χιλιάδων ανά μήνα για καύσιμα (3000 ευρώ Χ 12 μήνες=36 000 ετησίως), δεν μπορεί να διεκδικηθεί σαν νόμιμο έξοδο από τους ισολογισμούς της εταιρείας, με επακόλουθο οι 36 χιλιάδες ευρώ ετησίως, να σημαίνουν απώλεια για την εταιρεία, ύψους τεσσάρων χιλιάδων 300 ευρώ.

Δειτε Επισης

Δεν υποχωρεί η σκόνη, παραμένει η θερμή αέρια μάζα-Στους 26 βαθμούς Κελσίου η θερμοκρασία
Ακούει εισηγήσεις και καθορίζει τα επόμενα βήματα για την κοινωνική ένταξη μεταναστών ο ΥΠΕΣ
Διφορούμενες οι αντιδράσεις για τα μέτρα-Φόβοι για νέα φυγή στα κατεχόμενα για καύσιμα
Υπουργός Υγείας: Προσδοκία στήριξης από διεθνή κοινότητα για λύση στο Κυπριακό
Kατάργηση φορολόγησης εισοδήματος στο φιλοδώρημα υπαλλήλων με σύμβαση στη Δημόσια Υπηρεσία
Ενέκρινε τον προϋπολογισμό της Αρχής Ψηφιακής Ασφάλειας η Ολομέλεια
Ανησυχία Βουλευτών για μείωση του αποθεματικού του Ταμείου ΑΠΕ και ΕΞΕ
Αναμένει υλοποίηση έργων και προειδοποιεί η Συντ. Γονέων Σχολείων του Ύψωνα
Ξεδίπλωσε το πλάνο του για τα πρόστιμα ο Βαφεάδης-Στο τραπέζι η μείωση κατά 50% του εξώδικου υπό προϋποθέσεις
Μη διενέργεια ελέγχου σε όλες τις περιπτώσεις εσόδων της ΓΔ Ανάπτυξης διαπιστώνει η Ελεγκτική