Πετρίδης: Αναγκαία η μεταστέγαση του Υπουργείου Εσωτερικών
15:35 - 26 Ιουλίου 2017
Στην ανάγκη μεταστέγασης του Υπουργείου Εσωτερικών αναφέρθηκε σε δηλώσεις του σήμερα ο αρμόδιος Υπουργός Κωνσταντίνος Πετρίδης, απαντώντας σε ερωτήσεις δημοσιογράφων, αναφορικά με την κακή κατάσταση στην οποίαν βρίσκεται το υφιστάμενο κτήριο της Κεντρικής Διοίκησης του ΥΠΕΣ και την ανάγκη μεταστέγασης του προσωπικού.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΤΠ, κύρια σημεία των απαντήσεων του Υπουργού για την ανάγκη μεταστέγασης του ήταν ότι η κατασκευή του υφιστάμενου κτηρίου (Κτήριο Αρχιγραμματείας) χρονολογείται από το 1882, είναι μη λειτουργικό για γραφειακούς χώρους, λόγω ιδιομορφίας του κτηρίου, με αποτέλεσμα να μειώνεται η παραγωγικότητα και να αυξάνεται η γραφειοκρατία και
πρόκειται για ενεργοβόρο κτήριο με αναλογία περίπου 32 τ. μ. ανά λειτουργό σε αντίθεση με 22 τ. μ. ανά λειτουργό που αναλογούν σε μοντέρνους γραφειακούς χώρους.
Σημείωσε ότι οι συνθήκες εργασίας δεν αρμόζουν σε Υπουργείο (πχ. Χώροι υγιεινής εκτός κτηρίου), και ειδικά δεν υποβοηθούν στην καλύτερη εξυπηρέτηση του Πολίτη.
Υπάρχουν επίσης, στατικά προβλήματα κτηρίου λόγω διάβρωσης των θεμελίων (παρουσία ρωγμών και διαφορική καθίζηση στο δυτικό άκρο της δυτικής πτέρυγας).
Είπε ακόμη ότι η ύπαρξη λυόμενων κατασκευών με στέγες από αμίαντο οι οποίες έχουν φθαρεί με αποτέλεσμα να εγείρονται θέματα υγείας του προσωπικού.
Σημείωσε ότι υπάρχουν προβλήματα με πλημμύρες στο κτήριο.
Ακόμα και να αποκατασταθεί το κτήριο, είπε, δεν θα ικανοποιεί τις ανάγκες του ΥΠΕΣ αφού δεν θα μπορεί να στεγάσει περισσότερο από 125 λειτουργούς, ενώ οι ανάγκες του ΥΠΕΣ είναι πέραν των 200.
Ακόμα και να αποκατασταθεί το κτήριο, τόνισε, θα συνεχίσει να είναι ενεργοβόρο και δυσλειτουργικό για Υπουργείο
Σήμερα, οι Υπηρεσίες που πρέπει να συστεγασθούν στεγάζονται σε 7 διαφορετικά κτήρια.
Τέλος, απαντώντας σε ερώτηση τι θα γίνει με το κτήριο όταν αναπαλαιωθεί και εν τω μεταξύ τι θα γίνει με τη μετακίνηση του προσωπικού, ο κ. Πετρίδης είπε ότι για τη μεταστέγαση του προσωπικού θα ακολουθηθούν οι νόμιμες διαδικασίες προσφορών (για ενοικίαση κατάλληλων χώρων) και αυτό θα γίνει σύντομα.
Θα πρέπει να μετακινηθεί το προσωπικό, θα ακολουθηθούν οι νόμιμες διαδικασίες σε συνεννόηση και με τον Γενικό Ελεγκτή, και να γίνει και μια επίσπευση της αναπαλαίωσης. Το υφιστάμενο κτήριο, όταν αναπαλαιωθεί, τόνισε ο Υπουργός, θα είναι στολίδι για τη Λευκωσία και θα μπορούσε να χρησιμεύσει για παράδειγμα για σκοπούς πινακοθήκης, μια σκέψη που είχε γίνει παλιότερα.
Κάνουμε τα σχέδια και θα τα ανακοινώσουμε σύντομα, σε συνδυασμό και με τους σχεδιασμούς που γίνονται για το παλιό ΓΣΠ, που βρίσκεται δίπλα, κατέληξε ο κ. Υπουργός.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΓΤΠ, κύρια σημεία των απαντήσεων του Υπουργού για την ανάγκη μεταστέγασης του ήταν ότι η κατασκευή του υφιστάμενου κτηρίου (Κτήριο Αρχιγραμματείας) χρονολογείται από το 1882, είναι μη λειτουργικό για γραφειακούς χώρους, λόγω ιδιομορφίας του κτηρίου, με αποτέλεσμα να μειώνεται η παραγωγικότητα και να αυξάνεται η γραφειοκρατία και
πρόκειται για ενεργοβόρο κτήριο με αναλογία περίπου 32 τ. μ. ανά λειτουργό σε αντίθεση με 22 τ. μ. ανά λειτουργό που αναλογούν σε μοντέρνους γραφειακούς χώρους.
Σημείωσε ότι οι συνθήκες εργασίας δεν αρμόζουν σε Υπουργείο (πχ. Χώροι υγιεινής εκτός κτηρίου), και ειδικά δεν υποβοηθούν στην καλύτερη εξυπηρέτηση του Πολίτη.
Υπάρχουν επίσης, στατικά προβλήματα κτηρίου λόγω διάβρωσης των θεμελίων (παρουσία ρωγμών και διαφορική καθίζηση στο δυτικό άκρο της δυτικής πτέρυγας).
Είπε ακόμη ότι η ύπαρξη λυόμενων κατασκευών με στέγες από αμίαντο οι οποίες έχουν φθαρεί με αποτέλεσμα να εγείρονται θέματα υγείας του προσωπικού.
Σημείωσε ότι υπάρχουν προβλήματα με πλημμύρες στο κτήριο.
Ακόμα και να αποκατασταθεί το κτήριο, είπε, δεν θα ικανοποιεί τις ανάγκες του ΥΠΕΣ αφού δεν θα μπορεί να στεγάσει περισσότερο από 125 λειτουργούς, ενώ οι ανάγκες του ΥΠΕΣ είναι πέραν των 200.
Ακόμα και να αποκατασταθεί το κτήριο, τόνισε, θα συνεχίσει να είναι ενεργοβόρο και δυσλειτουργικό για Υπουργείο
Σήμερα, οι Υπηρεσίες που πρέπει να συστεγασθούν στεγάζονται σε 7 διαφορετικά κτήρια.
Τέλος, απαντώντας σε ερώτηση τι θα γίνει με το κτήριο όταν αναπαλαιωθεί και εν τω μεταξύ τι θα γίνει με τη μετακίνηση του προσωπικού, ο κ. Πετρίδης είπε ότι για τη μεταστέγαση του προσωπικού θα ακολουθηθούν οι νόμιμες διαδικασίες προσφορών (για ενοικίαση κατάλληλων χώρων) και αυτό θα γίνει σύντομα.
Θα πρέπει να μετακινηθεί το προσωπικό, θα ακολουθηθούν οι νόμιμες διαδικασίες σε συνεννόηση και με τον Γενικό Ελεγκτή, και να γίνει και μια επίσπευση της αναπαλαίωσης. Το υφιστάμενο κτήριο, όταν αναπαλαιωθεί, τόνισε ο Υπουργός, θα είναι στολίδι για τη Λευκωσία και θα μπορούσε να χρησιμεύσει για παράδειγμα για σκοπούς πινακοθήκης, μια σκέψη που είχε γίνει παλιότερα.
Κάνουμε τα σχέδια και θα τα ανακοινώσουμε σύντομα, σε συνδυασμό και με τους σχεδιασμούς που γίνονται για το παλιό ΓΣΠ, που βρίσκεται δίπλα, κατέληξε ο κ. Υπουργός.