Όλα ομαλά στο Λιμάνι Λεμεσού –Στο μικροσκόπιο της Βουλής τα προβλήματα

Παρά τα όποια προσκόμματα, που δημιουργούνται στις φορτοεκφορτώσεις, λόγω του μεγάλου αριθμού των συσσωρευμένων εμπορευματοκιβωτίων, συνεχίζεται κανονικά η λειτουργία του λιμανιού. Από λανθασμένη ενημέρωση του Οργανωτικού Γραμματέα της ΠΟΒΕΚ Κυριάκου Μουστάκα, δόθηκε η εντύπωση πως σχηματίστηκαν τεράστιες ουρές αναμονής στην εμπορική είσοδο του λιμανιού κι οι μεταφορείς προχωρούν στο κλείσιμο του.

Μια τέτοια εξέλιξη δεν επαληθεύτηκε αφού δεν σχηματίστηκαν ουρές κι οι μεταφορείς εξακολουθούσαν να εξυπηρετούνται  χωρίς μεγάλα προβλήματα. Από το πρωί μέχρι αυτή την ώρα, ανέφερε ο Γεν. Διευθυντής, έχουν εξυπηρετηθεί πέραν των 700 εμπορευματοκιβωτίων, αριθμός που υπερβαίνει τον ημερήσιο μέσο όρο, όταν την διαχείριση των εμπορευματοκιβωτίων είχε η Αρχή Λιμένων.

Σύμφωνα με την κατάσταση, όπως έχει αυτή την ώρα, ουρές λόγω της γραφειοκρατίας των φορτηγών οχημάτων, δημιουργούνται εντός του λιμανιού, ενώ ο χρόνος εξυπηρέτησης των μεταφορέων δεν υπερβαίνει σε καθυστέρηση την μισή ώρα    
 
Καταγγελίες, παραδοχές και ερωτηματικά στη Βουλή για το λιμάνι Λεμεσού  

Για ξένο δάκτυλο και κάποιους που έβαλαν λάδι στη φωτιά, για την κατάσταση που είχε δημιουργηθεί με τους μεταφορείς στο Λιμάνι Λεμεσού, έκανε λόγο ο Υπουργός Μεταφορών Μάριος Δημητριάδης, μιλώντας στη κοινή συνεδρία των Επιτροπών Μεταφορών και Ελέγχου της Βουλής.
Η συνεδρία που χαρακτηρίστηκε κρίσιμη, άνοιξε υπό τον Πρόεδρο της Βουλής Δημήτρη Συλλούρη ο οποίος παρέμεινε στην προεδρία για μερικά λεπτά, ενώ εκτός από τα μέλη της Επιτροπής, σε αυτή συμμετείχαν και οι Πρόεδροι του ΔΗΣΥ Αβέρωφ Νεοφύτου και της ΕΔΕΚ Μαρίνος Σιζόπουλος. Στους βουλευτές των δύο Επιτροπών αποφασίστηκε να δοθούν ως εμπιστευτικά, αντίγραφα των συμβάσεων που υπογράφηκαν με τις αναδόχους εταιρείες για την ανάληψη της διαχείρισης του Λιμανιού Λεμεσού.
Αναφερόμενος στα προβλήματα που υπάρχουν στο λιμάνι, ο κ. Δημητριάδης είπε επίσης ότι πολλές καταγγελίες έγιναν από κάποιους που είχαν συμφέρον από την προηγούμενη κατάσταση και είπε ότι κάποιες παλιές συμφωνίες ήταν ιδιαίτερα ευνοϊκές για κάποιους χρήστες.
 
Είπε παράλληλα ότι η αδυναμία εξυπηρέτησης από την Eurogate οφείλεται στην έλλειψη μηχανημάτων, αφού τις πρώτες μέρες προχώρησε σε εκτεταμένες επιδιορθώσεις στις γερανογέφυρες για να πληρούν τις ψηλές προδιαγραφές ασφάλειας που έχει η εταιρεία. Αναφέρθηκε επίσης στην έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού από την εταιρεία και πρόσθεσε ότι για τον σκοπό αυτό έφερε έμπειρα άτομα από τη Γερμανία, τα οποία θα παραμείνουν και θα εκπαιδεύσουν το προσωπικό μέχρι να επιλυθούν τα προβλήματα.
 
Είπε επίσης ότι κάποια από τα μηχανήματα για την εξυπηρέτηση των εμπορευματοκιβωτίων έτυχαν βανδαλισμού πριν παραδοθούν στην διαχειρίστρια εταιρεία.
 
Ο κ. Δημητριάδης είπε επίσης ότι αναμένει από την εταιρεία να φτάσει και να ξεπεράσει τους ρυθμούς εξυπηρέτησης της Αρχής Λιμένων με 1000 εμπορευματοκιβώτια την ημέρα και 1000 κινήσεις ανά 24ωρο σε διάστημα 30 ημερών. Αναφέρθηκε επίσης στη δυνατότητα εποπτικού ελέγχου από την ΑΛΚ, όπως αναφέρεται ρητά στη διαδικασία. Ανέφερε επίσης ότι η εταιρεία, που είναι παγκόσμιας φήμης έχει υποστεί μεγάλη ζημιά στην εικόνα της.
 
Σημείωσε επίσης ότι το κράτος είναι καλυμμένο για οποιεσδήποτε απαιτήσεις από τρίτους και υπάρχουν ασφαλιστικές καλύψεις για αποζημιώσεις σε σχέση με χρήστες του τερματικού.
 
Ο Υπουργός παραδέχτηκε ότι η εταιρεία θα μπορούσε να αντιμετωπίσει πιο γρήγορα τα προβλήματα που προέκυψαν, ενώ εκκρεμεί επίσημη απάντηση στις επιστολές που έχει στείλει η Κυβέρνηση.
 
Ανέφερε ωστόσο ότι η επιτυχία αυτής της διαδικασίας θα κριθεί σε βάθος χρόνου και είπε ότι οποιαδήποτε προβλήματα είναι και επιλύσιμα και προσωρινά. Εξέφρασε επίσης λύπη για την προσπάθεια πολιτικοποίησης των προβλημάτων που προέκυψαν και προσπάθεια δικαίωσης πρακτικών του παρελθόντος.
 
Μεταξύ άλλων ανέφερε ότι στο παρελθόν δεν υπήρχε ασφαλής εποπτεία υγιεινής και ασφάλειας, υπήρχε έλλειψη διαφάνειας στις χρεώσεις, αισχροκέρδεια εις βάρος των εμπορευομένων, απώλεια εσόδων για την ΑΛΚ, μεροληπτικές αποφάσεις για τη διάθεση χώρων, σημαντική παραοικονομία, πεπαλαιωμένος εξοπλισμός που είχε συνέχεια βλάβες και μη αποτελεσματική εξυπηρέτηση των εμπορευομένων.
Όσον αφορά τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού, είπε ότι ήταν ανοικτή και διαφανής με αποτέλεσμα να υποβάλουν αίτηση 14 οργανισμοί και να επιλεγούν 3 μεγάλα ονόματα. Είπε επίσης ότι οι χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι που προσέλαβε η Κυβέρνηση ήταν πολύ έμπειροι και αξιόπιστοι.
Αναφορικά με τις χρεώσεις που υπάρχουν στο λιμάνι σημείωσε ότι κάποιες από αυτές είναι ρυθμιζόμενες και κάποιες υπό παρακολούθηση, ενώ στο σύνολό τους οι χρεώσεις είναι χαμηλότερες από την πλειοψηφία της αγοράς.
 
Γενικός Ελεγκτής: Οι ευθύνες των συμβούλων και η «περιστρεφόμενη πόρτα»

Από την πλευρά του ο Γενικός Ελεγκτής Οδυσσέας Μιχαηλίδης αναφέρθηκε σε διάφορα σχετικά ερωτήματα τα οποία θα διερευνήσει.
 
Όπως είπε, εκ πρώτης όψεως αυτός που φταίει που κάτι πήγε στραβά είναι η εταιρεία. Η έγνοια της Ελεγκτικής Υπηρεσίας είπε, είναι αν το κράτος μπορεί να στραφεί ενάντια στην εταιρεία.
 
Σημείωσε παράλληλα ότι αν αποδειχτεί ότι οι όροι δεν είναι ικανοποιητικοί ενδεχομένως ευθύνη να φέρουν και οι σύμβουλοι.
 
«Δεν σημαίνει ότι επειδή είναι εταιρεία κολοσσός ότι μας συμβουλεύσει είναι ορθό. Τους συμβούλους τους προσλαμβάνουμε για αν μας συμβουλεύουν και όχι να αποφασίζουν, γιατί μπορεί να έχουν άλλα κριτήρια στο μυαλό τους», ανέφερε.
 
Εξήγησε ότι η αμοιβή των συμβούλων ήταν συσχετιζόμενη με την αμοιβή που θα λάμβανε το κράτος από τους προσφοροδότες και πρόσθεσε ότι το κράτος μπορεί να στραφεί εναντίον των συμβούλων για λάθη ή παραλείψεις τους. Σημείωσε ότι μέρος της αμοιβής των συμβούλων για την ιδιωτικοποίηση του λιμανιού εκκρεμεί και είπε ότι θεωρεί ότι θα πρέπει να κρατηθεί μέχρι να αποδειχθεί ότι δεν φέρουν ευθύνη.
 
Αναφορικά με εργοδότηση συγκεκριμένου προσώπου από την εταιρεία Eurogate ο οποίος ήταν τέως διευθυντής του λιμανιού, ο κ. Μιχαηλίδης ανέφερε ότι το συγκεκριμένο φαινόμενο είναι το φαινόμενο της «περιστρεφόμενης πόρτας», όπου άτομα που ασκούν δημόσια εξουσία αποχωρούν από τη θέση και ξαναμπαίνουν από άλλη πόρτα με το καπέλο του ιδιώτη που επόπτευαν προηγουμένως. Ανέφερε ότι η νομοθεσία Greco που ψήφισε η ΚΔ περιλαμβάνει το πιο πάνω φαινόμενο ως ένα από τα σημαντικά ζητήματα που την απασχολούν.
 
Η συνεδρία των Επιτροπών συνεχίζεται.
 

Δειτε Επισης

Υπουργός Υγείας: Προσδοκία στήριξης από διεθνή κοινότητα για λύση στο Κυπριακό
Kατάργηση φορολόγησης εισοδήματος στο φιλοδώρημα υπαλλήλων με σύμβαση στη Δημόσια Υπηρεσία
Ενέκρινε τον προϋπολογισμό της Αρχής Ψηφιακής Ασφάλειας η Ολομέλεια
Ανησυχία Βουλευτών για μείωση του αποθεματικού του Ταμείου ΑΠΕ και ΕΞΕ
Αναμένει υλοποίηση έργων και προειδοποιεί η Συντ. Γονέων Σχολείων του Ύψωνα
Ξεδίπλωσε το πλάνο του για τα πρόστιμα ο Βαφεάδης-Στο τραπέζι η μείωση κατά 50% του εξώδικου υπό προϋποθέσεις
Μη διενέργεια ελέγχου σε όλες τις περιπτώσεις εσόδων της ΓΔ Ανάπτυξης διαπιστώνει η Ελεγκτική
BINTEO: Μαθητής συγκινεί... Ξυρίζει το κεφάλι του για να συμπαρασταθεί σε καρκινοπαθή καθηγήτρια
Αναμένει ανακοινώσεις από Υπουργεία για τα ενοίκια σε βιοτεχνικές ζώνες η Επ. Εσωτερικών
Aύξηση κατά 5,5% των υπό κυπριακή σημαία πλοίων ανακοίνωσε η Υφ. Ναυτιλίας