Κυριακή 9 Αυγ, 2020 | Επικοινωνία
trans gif

Πρόστιμα σε εταιρείες που είχαν στήσει καρτέλ στην αγορά αιθυλενίου επέβαλε η Κομισιόν

  14/07/2020 15:15
Πρόστιμα σε εταιρείες που είχαν στήσει καρτέλ στην αγορά αιθυλενίου επέβαλε η Κομισιόν

Πρόστιμα σε εταιρείες που είχαν στήσει καρτέλ στην αγορά αιθυλενίου επέβαλε η Κομισιόν

  14/07/2020 15:15
Πρόστιμα στις εταιρείες Orbia, Clariant και Celanese συνολικού ύψους 260 εκατ. Ευρώ για παράβαση των αντιμονοπωλιακών κανόνων της ΕΕ, επέβαλε σήμερα η Κομισιόν, για συμμετοχή σε σύμπραξη σχετικά με αγορές στην εμπορική αγορά αιθυλενίου. Οι εν λόγω εταιρείες συνεργάστηκαν για να αγοράσουν αιθυλένιο στην χαμηλότερη δυνατή τιμή. Και οι τέσσερις εταιρείες αναγνώρισαν τη συμμετοχή τους στο καρτέλ και συμφώνησαν να διευθετήσουν την υπόθεση. Η τέταρτη εταιρεία του καρτέλ, Westlake, δεν έλαβε πρόστιμο, καθώς αποκάλυψε το καρτέλ στην Κομισιόν.
 
Οι αγοραστές αιθυλενίου συνήθως αγοράζουν αιθυλένιο βάσει συμφωνιών προμήθειας. Η τιμή αγοράς του αιθυλενίου είναι πολύ ασταθής και προκειμένου να μειωθεί ο κίνδυνος μεταβλητότητας των τιμών, οι συμφωνίες προμήθειας αιθυλενίου αναφέρονται σε έναν τύπο τιμολόγησης, ο οποίος συχνά περιλαμβάνει τη λεγόμενη «Μηνιαία τιμή συμβολαίου» (MCP), μια αναφορά τιμών του κλάδου που προκύπτει από ατομικές διαπραγματεύσεις μεταξύ αγοραστών και πωλητών αιθυλενίου.
 
Η έρευνα της Κομισιον αποκάλυψε ότι από τον Δεκέμβριο του 2011 έως τον Μάρτιο του 2017 κατά τη διαδικασία ίδρυσης του MCP, τέσσερις αγοραστές αιθυλενίου συντονίστηκαν τη στρατηγική διαπραγμάτευσης των τιμών έναντι των πωλητών αιθυλενίου για να επηρεάσουν το MCP προς όφελός τους. Οι εταιρείες ήταν οι Westlake των ΗΠΑ, Orbia του Μεξικού, Clariant της Ελβετίας και Celanese των ΗΠΑ. Οι πρακτικές κάλυψαν το έδαφος του Βελγίου, της Γαλλίας, της Γερμανίας και των Κάτω Χωρών.
 
Σε αντίθεση με τα περισσότερα καρτέλ, όπου οι εταιρείες συνωμοτούν για να αυξήσουν τις τιμές πώλησής τους, οι τέσσερις εταιρείες συμμάχησαν για να μειώσουν την αξία του αιθυλενίου, εις βάρος των πωλητών αιθυλενίου. Συγκεκριμένα, οι εταιρείες συντονίζουν τις στρατηγικές διαπραγμάτευσης τιμών πριν και κατά τη διάρκεια των διμερών διαπραγματεύσεων «διακανονισμού» MCP με πωλητές αιθυλενίου για να ωθήσουν το MCP προς όφελός τους. Αντάλλαξαν επίσης πληροφορίες σχετικά με τις τιμές. Αυτές οι πρακτικές απαγορεύονται από τους κανόνες ανταγωνισμού της ΕΕ.
 
Πηγή: ΚΥΠΕ
Για να σχολιάσετε κάντε κλικ εδώ
 
Πίσω στην αρχή της σελίδας